План - конспект уроку, який ілюструє особливості методичного підходу та розвиток пізнавальної активності учнів до вирішення навчально-виховних завдань у букварний період навчання грамоти.
Пропоную план — конспект уроку, який методичного та розвиток akMBHocTi до навчально — виховних завдань у букварний навчання грамоти.
Тема. Звук ж , буква ж.
Мета: Ознайомити з новою буквою, й назвою та звуковим значенням. Формувати навички виразного читання, виховувати любов до природи.
1. 3BYk0Bi вправи.
Чорна нгченька
Чом не бачимо твого личенька?
(Введення в сюжет уроку. Чпае вчитель).
1.1. гра ”Њч” з, у, б , т', i, н' , дз', i, н' , к, р, о, к , с', i, л' , п, р, о .
(Вчитель називае окремо кожен звук, а з'еднують Тх у слова).
Ранок починаеться, i хочеться, щоб BiH був Добрим.
(Запис i малюнок на
1.2. Виразне читання
(Читае вчитель i
Кожен ранок приемно розпочинати з добрих слгв.
1.3. Назвати перший i звуки.
Добридень, далекий, дарунок, дах, дерево, дощовий, боягуз, дрова, допщк.
(Вчитель називае слова, а i називають перший i звуки (гра проводиться ланцюжком)).
Завдання: а) серед 1.щх зайве. Чому?
б) Згадайте i Ha3BiTb найкоротше слово.
називають зайве слово боягуз першим звуком).
I .4. Складання схеми зайвого слова.
(Учень з поясненням пращое дошки, виконують роботу в зошитах з читання).
1.5. робота дошки.
(Учень викладае слово з p03pi3H0i азбуки). Запитання:
2. вправи з читашш.
- Де ми знайДемо нову букву? за нею стежкою.
(На малюнок 3i складами. Вчитель веде указкою. в швидкому читають 'ix. Завдання виконують
О го |
гу |
i |
а |
я гя |
и |
|
л |
ло |
лу |
|
ла |
|
ли |
в во ву ва вя н но ну Hi ня ни
(Галявина) читають склади, з яких мають скласти приховане слово)
Стежка нас вивела на гапявину. Кого ми там бачилю? Хто боягуз ?
(Зайчик).
2.2. Читання (мовчазне) за указкою.
НО- ВИ-НА ЛА-ВА НА- М- ЛА ЛО-ВИ-ЛА
(Вчитель показуе склади, мають i'x запам'ятати i скласти в слово). Сонячне розбуДило Зайчика. BiH протер виконують рухи за вчителем), подивився у BikH0. По небу ппивли хмаринки.
(Малюнок казкового героя).
2.3. Читання на хмаринках.
(Кожна картка (хмарка) мае по слову (з обох CTOPiH — по складу). Вчитель швидко показуе сторони ”хмарки” — мають слово).
ВА РА то
РИ
-Зайчик потянувся i солодко n03ixHYB: ”Треба вставати, робити заряДку, одягатись... ''. Але тут перед вјкном з 'явився гарний метелик. ЗаЙчик з лгжка i схопив сачок.
2.4. робота дошки i робота в зошитах. -Ой. Як хочеться niimtamu цього метелика! — сказав Зайчик i побјг за ним так швидко, як мЈг.
Щоб допомогги метелика, треба скласти схеми kBimu,
3iPka, Дорога.
У зопштах: метелик.
дошки по (метелик) i складають схеми до
сигнальними картками учителя про виконаного завдання).
- Аметелик все дан- i I ось Зайчик опинився бгля Озирнувся, навколо нгкого — самЈ Дерева.
2.5. Читання Гра ” Падають шишки”.
(Вчитель шишку з написом букви на позначення голосного праворуч або стовбура (малонок), на якому букви на позначення приголосного. утворюють i читають i 06epHeHi склади).
-Метелика в$юе теж не видно. Ой, як одному с — прашно! Що тут поробиш. CiB ЗаЙчик на пеньок, гЈрко затакав.
2.6. Гра — читання пеньок”.
Слова, слова, слова, слова, слива, слова. Слива, злива, слива, злива, слива, слива.
Трава, трава, трава, трава, дрова.
(Треба швидщо, за певний час, очима серед що повторюються, зайве).
Зайченя злякалось: ”Хочу до мами... ”. Воно 3p03YMino, що заблукало. Але заблукапо ще й слово.
2.7. Гра ''Слово заблукало”.
а) карась, сом, в'юн, борсук, окунь,
б) троянда, береза, конвалй, ромашка, волошка.
мають швидко прочитати слова i знайти серед них зайве. Пояснити
МолоДцг, слова швидко, але зайчикову маму не знаЙшли. I вгд цього Зайчик таче. Почувши тач, до Зайченяти прибЈгли.
2.8. Складання розсипаних
(Використовуеться таблиця з кишеньками. склади один до одного, складають слова — назви (дятел, сова, Тжак)).
почапи заспокоювати Зайчика. Кожному сказати щось свое, але вони зчинии такий галас, що чути було лише 0kpeMi звуки.
- А який чути найчастгше ?
З .Ознайомлення з новим звуком.
3,1. вживаного звука.
Жив жучок бур'янами, Жив без тата i без мами.
Жовтим листям ворушив.
Жив i жив, i не тужив.
Жаба квакнула: ”Попався!”
Жук завмер — так налякався.
(Учитель читае називають звук, який чули
3.2. Характеристика звука.
- 3.3. Придумання з новим звуком.
3.4. Гра звук”.
Жук, жолудь, жоржина, вуж, жаба, книжка, зошит, булка, коржик. кажан,жалити, кусати. оплеском у вони почули новий звук у названому вчителем; якщо нового звука немае — сидять тихо).
- Зайчик задумався: ”Хто зможе показати, яка ж та буква, що позначае цей цЈкавий звук ж ? ” I тут недалеко BiH побачив велику, лупату, зелену жабу.
Спробуемо до нег, але необхЈДно пройти через болото.
3.5. Швидке читання коротких
3BIP ГРАВ дощ слд
(У на вчитель kopoTki слова з тексту, який буде читатися на Спочатку 3i словами ознайомлюються учитель швидко показуе слово — швидко називають).
Але показати букву вона погодидась, якщо ви виконаете Ё7завДання.
3.6. Складання схем речены
а) Небо вкрили
б) Велика хмара небо.
в) CTapi дерева вели розмови.
(На картках записано речення. читають 'fx, визначають i складають схему на Робота проводиться колективно. Bci пращоють у зошитах з читання. В допомогають сигнальними картками).
4.0знайомлення з новою буквою, iT назвою.
4. загадку.
Маю шестеро я Чорне чорний вус,
вуса, як сажотрус. (Жук)
4.2, Ознайомлення з великою буквою.
Бо я така — ти жука згадаеш,
Дуже схожа на жука. Мене одразу
(Вчитель показуе велику букву Ж. Ознайомшое з назвою).
4.3. велико: i мало? букви.
Я узяв нитют i зв'язав букви К.
Вмить з'явилась на буква, схожа на жука.
(Показ велико; i мало; букв).
4.4. Знаходження букв Ж i ж у TerccTi.
Не кожен знае, корисний чи вовк. Вовк, яю,тй нападае на овець, завдае дуде багато пжоди, Проте цей же вовк у або часто полюе на слабких, хворих тварин — 60 'ix легше обережний. Не BCi мощть про небезпеку, вовчиця може
(Вчитель дае команду, за якою використовуються не один раз) швидко (за 1 хв..) нову букву).
Серед трави, kBirniB хто вгДшукае
4.5. Гра ”ђукви знайомляться”.
(У npopi3 ”Млинка” вчитель вставляе нову букву. У час обертаюш круга, позаду, з'являються букви на позначення голосних. прочитують склади з новою буквою). -Стежка вивела нас на сторгночку букваря.
4.6. Гра ”Яка жабка дружить з жуком”.
жар жах жито жаль жну жив вуж жир складають схему слова жук. На роздатковий — ”жабки”. Учень 3HiMae, читае слово i вибирае Ti, до схеми: - .
4.7. Робота нац (тренування жабки,
На ставочку у грались жабки
Жабок сонце не пекло, жабкам весело було.
працюють пад завданням. Yci — над читанням. Учитель поступово витирае по одному слову кожного прочитування, поки BCi слова не зникнуть. запам'ятовують).
а) читання;
б) читання вголос;
в) читання з ”витертими” словами;
г) заучування напам'ять.
4.8. Знайти i прочитати серед записаних те, яке у
великий вересень вернути
весло весело весна весь веселий мовчки перечитують слова, вибирають (весело)). 4.9. роботи 6iJw дошки.
Ось яка гсторјя трапиася з зайчиком. Про нього тепер увесь лјс.
5. уроку.
Хто був гостем нашого уроку?
Що було
Що було нового?
Яке значення мають для вас HOBi знання?
Урок