Урок "Закріплення вміння вимовляти звук [ч], вивчення букви Ч, ч(ча). Формування в учнів умінь читати злиття, склади з буквою ч."

Про матеріал
Урок навчання грамоти за темою "Закріплення вміння вимовляти звук [ч], вивчення букви Ч, ч(ча). Формування в учнів умінь читати злиття, склади з буквою ч. "
Перегляд файлу

1 клас

Закріплення вміння вимовляти звук [ч], вивчення букви Ч, ч(ча). Формування в учнів умінь читати злиття, склади з буквою ч. 

( за підручником " Буквар" авторів М.Д. Захарійчук, О.В.Науменко)

 

Склала:  вчитель початкових класів 

ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2

                   Сосіна О.М.

Тема. Закріплення вміння вимовляти звук [ч], вивчення букви Ч, ч(ча). Формування в учнів умінь читати злиття, склади з буквою ч. 

Мета: ознайомити з літерою Чч («че»), її алфавітною назвою та звуковим значенням; формувати в учнів уміння читати слова з вивченою буквою; учити учнів правильно артикулювати звук [ч]; розвивати навички читання; збагачувати словниковий запас дітей; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: мультимедійна презентація, підручник, зошит

ХІД УРОКУ(слайд 1)

І. Створення емоційного настрою уроку

Щоб добре нам навчатись,

Треба всім старатись.

На уроці не лінитись

І старанно всім трудитись.

Будуть в нас знання міцні,

І ми будем всі — знавці!

— Бажаю вам усім успіхів.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 2)

— Діти, сьогодні на нас у Казковому містечку Алфавіт чекає літера, що схожа на четвірку, а проведе до неї Чебурашка.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (слайд 3)

1. Виділення звука [ч]

— Яким звуком починається ім’я нашого казкового героя? (Звуком [ч])

2. Артикуляція звука [ч]

Під час вимови звука [ч] широкий кінчик язика змикається з твердим піднебінням, це зімкнення поступово переходить у щілину, одночасно задня частина спинки язика наближається до м’якого піднебіння, утворюючи другу щілину.

Унаслідок проходження струменя повітря крізь ці щілини виникає характерний шум, що нагадує шипіння. Звук [ч] — це приголосний звук. Він глухий, шиплячий. В українській мові він твердий. Пом’якшується перед голосним звуком [і].

3. — Чебурашка бажає з нами погратися.

1) Гра «Упіймай звук [ч]»

— Плескання долонь означатиме, що звук [ч] «упіймали», почули.

Чайка, чуб, задача, черепаха,   черв’ячок,  порічка, черевички, піч, гачок, нічка, онука, річка, свічка.

2) Відгадайте загадки. За допомогою фішок побудуйте звукові моделі слів-відгадок

Робота в групах-командах. Троє учнів — біля дошки.(слайд 4)

 Хто на собі хату носить? (Черепаха)

 Їду, їду, не маю сліду? (Човен)

 Стоїть дід над водою, трясе бородою. (Очерет)

ЧЕРЕПАХА    −∙|−∙|−∙|−∙

ЧОВЕН            −∙|−∙−

ОЧЕРЕТ          ∙|−∙|−∙−

Під час звукового аналізу діти вимовляють звуки «ланцюжком», вимовляють слова по складах, вимовляють слова з наголосом.

IV. Ознайомлення з новою літерою (слайд 5)

1. Аналіз будови літери. Алфавітна назва. Визначення місця в Казковому місті Алфавіт

Буква Н зламала ліву ніжку.

Буква Ч — зручний черпак.

Молоко черпа ще й як/

 

Подивіться, на четвірку

Схожа буква Ч —

Наче лицар войовничий

З піднятим мечем.

 

2. Друкування літери Ч (слайд 6)

3. Створення «Асоціативного куща» Весела гра з Чебурашкою

«Відповідай на літеру Ч» (слайд 7)

Квітка-алфавітка

 


Чернігів

чашка

черевики

Черкаси

чайка

черепахи

чайник

чемпіон

часник

 

 

Посуд

 Переможець у змаганнях

Рослина

Місто

Тварина

Взуття

Птах


Відшукай -Надрукуй

4. Читання складів із літерою Ч (за складовою таблицею)

— Літера Ч засумувала. Вона хоче зустрітися з іншими літерами.  (слайд 8)

        а      о      у       и       і      е

ч     ча    чо    чу     чи     чі    че

ч     ач    оч     уч    ич     іч    еч

бч  бча  бчо  бчу   бчи  бчі  бче

V. Робота за «Букварем» (с.120-121)  Робота у групах

 (слайд 9)

1 група ( учні з низьким рівнем навчання) Аналіз звукової моделей. Співвідношення предметного малюнка зі звуковою схемою ( з вчителем)

П Е Ч Е Р И Ч К А

Під час звукового аналізу учні вимовляють звуки «ланцюжком», ділять слово на склади, вимовляють слово з наголосом.  Читання"гірки"

2 група( учні середнього і достатнього рівня) Читання стовпчиків слів (с. 120)

3 група (учні з високим рівнем навчання). Самостійне читання текста (с. 121)

VI. Читання інформаційно-пізнавального текста (слайд 10)

— Приготуйтеся уважно слухати, стежити і розуміти почуте.

Текст — у кожного учня.

 Діти стежать.

ЧАСНИК — ВІД УСІХ ХВОРОБ

Багато написано віршів про красу тюльпана, про чудові пахощі лілії. Часник — їхня рідня, з тієї самої родини лілійних. Проте красенем його не назвеш. У Стародавній Греції тим, від кого тхнуло часником, забороня-лося заходити до храму Афродіти Лівійської. Часник має багато ворогів, але й багато прихильників. У долині ріки Нілу до наших часів збереглася піраміда Хеопса (Хуфу) — 146 м заввишки, найбільша з кам’яних споруд світу. Її збудовано з витесаних і щільно припасованих один до одного двох мільйонів тридцяти тисяч каменів, вагою 2 т кожен. Двадцять років будували піраміду Хеопса десять тисяч рабів. Якби хоч один захворів, почалася б пошесть: під спекотним сонцем зараза поширюється блискавично. Для того щоб раби не захворіли, їм щодня давали цибулю й часник. За час будівництва піраміди, як свідчив напис на камені, на ріп-часту цибулю, цибулю порей і часник витратили 1600 талантів — тогочасних грошей, тобто понад сорок тонн чистого срібла. Часником у Стародавньому Єгипті лікували всі хвороби — від нежиті й зубного болю до прокази, божевілля й чуми. Єгиптяни навіть клялися цибулею й часником.У чарівну силу часнику вірили в Індії й у нас на Кавказі. Дбай-лива мати надівала на шию дитині ладанку — зашиту в ганчірку ма-леньку головку часнику. У Стародавньому Римі воїни перед боєм жували білі зубки часнику, щоб стати хоробрішими. В Англії ще й досі влаштовують півнячі бої, і знавці стверджують, що півень, який подзьобав часнику, б’ється завзятіше й швидше перемагає.

Перевірка розуміння змісту тексту

Гра «Так. Ні»

 Чи лікували часником у стародавньому Єгипті всі хвороби? (Так.)

 Чи вірили у чарівну силу часнику в Індії. (Так.)

 Чи жували зубки часнику перед боєм воїни у Стародавньому Римі? (Так.)

VII. Підсумок уроку

1. Метод «Мікрофон». Запитання від Чебурашки

— Яку літеру ми сьогодні вивчили на уроці? (Літеру Ч)

— Який звук вона позначає? (Звук [ч])

2. Пофантазуймо! «Ч-гра»

 Ким ти хочеш бути?

 Яке ім’я ти собі обрав би?

 Яких звірів ти завів би?

 Що ти їв би?

 Куди ти їздив би відпочивати?

 Що ти робив би?

3. За що ми подякуємо уроку? (слайд 11)

Учитель дякує дітям за їх старанну роботу на уроці. Повідомляє, що на уроці прочитано 301 слово. Пропонує дітям продемонструвати свій настрій. (смайлики)

Діти хором промовляють слова:

Працювали всі старанно

І почули у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти — просто молодці!

Казкові героі, з буквою Ч у іменах дякують за урок! (слайд12)

 

docx
Додано
29 вересня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку