Розробка уроку з основ здоров'я "Настрій і здоров'я" в 4 класі
Відділ освіти Бахмутської районної ради
Миронівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2
Урок з основ здоров’я
4 клас
Тема: «Настрій і здоров’я»
Розробку підготували:
учитель вищої категорії
Вєнгріна Ірина Федорівна,
учитель вищої категорії
Новомлинцева Валентина Дмитрівна
Миронівської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №2
Бахмутського району
Донецької області
2018 р.
Тема: Настрій і здоров’я
Мета: дати учням уявлення про настрій; емоції і почуття, як умову, що сприяє зміцненню і збереженню власного здоров’я і здоров’я оточуючих. Розвивати уміння керувати своїми емоціями з метою зміцнення власного психічного здоров’я. Виховувати бажання створювати та підтримувати гарний і веселий настрій.
Тип уроку: повідомлення нових знань.
Обладнання: таблиця почуттів, магнітофонні записи приємної музики, запис мультфільму «Ну, посривай!», повітряні кульки, кольорові олівці, сердечка.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Формування емоційного настрою учнів.
1. Усміхнися всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов'язково
День тобі веселим буде.
2.(Звучить музика «Посмішка»)
Побажання вчителем усім присутнім радості й добра: любі діти, шановні гості, будь ласка, поверніться один до одного і подаруйте щиру посмішку.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на нашому уроці ми з вами помандруємо до країни Здоров’я. Будемо вчитися розпізнавати свої почуття, аналізувати зв'язок між емоціями, почуттями, настроєм та їх вплив на наше здоров’я.
ІІІ. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
То ж, діти, починаємо нашу мандрівку країною Здоров’я. Для цього нам потрібний добрий настрій. Що потрібно для цього? (Позитивні емоції)
(оплесками визначаємо позитивні емоції)
Веселий |
Ображений |
Наляканий |
Щасливий |
Задоволений |
Рішучій |
Сердитий |
Впертий |
Самотній |
Вдячний |
Байдужий |
Скромний |
(Виступ психолога. Роль виконувати може підготовлений учень).
Психолог: Людина не може залишатися байдужою до того, що відбувається навколо. Всі емоції, які хвилюють людину і впливають на її поведінку, називають настроєм.
Емоціо (лат.) – означає хвилювати.
Ми легко помічаємо, який у людини настрій. Всі хвилювання відображаються на обличчі.
(Робота з таблицею почуттів)
(байдужість) (радість) (злість)
Гра «Зобрази настрій» (за допомогою пантоміми відтворить відповідний настрій).
(Виконує учень).
Радість - це усмішка й тепле слово,
Що з твоїх уст злетіти готове.
Радість - добро, без якого на світі
Не можуть жити дорослі, і діти.
Бачити радість навкруг і радіти,
Вміти її по краплинах збирати
І одне одному їх дарувати.
Гра «Як «заразити» іншого радістю?»
(Діти по черзі виходять і зображують різні предмети, тварин, які викликають усмішку).
Усмішка: Про якого мого близького родича говорять: веселий, дзвінкий, щасливий, щирий, голосний, радісний? (сміх).
Так діти: По доброму сміятися – корисно для здоров’я.
(Зустріч з лікарем. Дійова особа - дитина).
А чи знаєте ви секрети успішного настрою?
(Вправа «Мікрофон»).
(Послухати музику, пригадати щось приємне, станцювати або заспівати, перед дзеркалом зробити веселу гримасу, вмитися, щоб змити поганий настрій…)
Лікар: Треба вміти керувати своїми почуттями, щоб не захворіти. А я зараз покажу вам, як можна ще підняти настрій. (Перегляд мультфільму «Ну, постривай!»)
Зустріч з клоунами. Діти повторюють під музику танцювальні рухи.
(Обговорення ситуацій)
Що відчуває серце?
Намалюйте на отриманих «серденьках» почуття серця: з однієї сторони – що відчувало «Я» при перших ситуаціях, на другій стороні – при других.
Інсценізація твору В.Сухомлинського «Серце тобі нічого не підказало»
Людині, у якої сталася біда, завжди потрібні співчуття, та підтримка. Як можна пожаліти людину, підняти настрій?
Складання асоціативного куща
г) Робота над прислів’ям.
«Кому легко на серці, тому весь світ сміється».
7. Зупинка «Аромотерапевтична»
(Учитель запалює ароматичні свічки)
8. Зупинка «Смачна».
Частування цукерками.
ІV. Підсумок уроку.
Учитель питає у дітей, чи знають вони, що таке барометр (термометр, градусник) і для чого він потрібен. Потім дітям пропонується продемонструвати свій настрій руками: поганий – долоні зближуються, хороший – руки розведені в сторони.
Самостійна робота:
«Комплімент» - це люб’язні, приємні слова, похвала. З французької мови означає «вітання».
Добрі слова приємно слухати і говорити, вони піднімають настрій людям, дарують радість, тепло.
3. Побажання вчителя. Компліменти учням.
подарунок
обійняти
покласти руку на плече
заспівати
добрі слова
посміхнутись
ігри
цікава книжка
зателефонувати другові
пригостити
добрі справи
зайнятись улюбленою справою
перегляд мультфільмів
постояти поряд
перегляд улюбленого фільму, казки