Розробка уроку з предмету "Дизайн і технології" за темою " Виготовлення бурульки"

Про матеріал
Нова українська школа. Розробка уроку з трудового навчання. Вивчення нового матеріалу
Перегляд файлу

Тема. Крижана морквина. Об′ємні вироби з паперу. Створення бурульки (за зразком).

Мета: навчити дітей виготовляти бурульку; розвивати оформлювальні навички, мислення, уяву, дрібну моторику рук, пальців; виховувати дисципліну, почуття взаємодопомоги, відповідальності.

Обладнання: альбом з трудового навчання, ножиці, клей, пензлик, серветка на дошці зображення будиночка, музичний супровід.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

1. Упорядкування робочого місця.

2. Повторення правил техніки безпеки.

Правила користування ножицями

 

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці у стаканчик гострим крає донизу.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

 

Правила користування клеєм

 

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити.

 

II. Новий матеріал

  1. Оголошення теми та мети уроку.

 

  • Я розкажу вам дуже цікаву історію…

Була зима. Вранці сніг заблищав так, ніби зима жменями понасипала блискіток і вони всі сяяли і промінилися.
А в садку, на тому розі будинку, з'явилася бурулька. Вона переливалася на сонці всіма кольорами райдуги. Вона була дуже гарна.
— Ви, напевне, з дорогоцінного каміння! — спитав її з пошаною маленький снігурчик.
«А може, вона солодка, як цукерка»,— подумав один хлопчик. Адже усім малим дітям бурульки здаються солодкими, і їх хочеться посмоктати.
Він схопив паличку і почав кидати нею в бурульку. Хлопчик уже уявляв собі, як це він покаже всім дітям, що в нього є така гарна бурулька.
Ой, як злякалися всі в садку, коли побачили, що робить хлопчик. І дерева, і пташки. Вони боялася, що хлопчик може помилково влучити в них, по-друге, будинок не хотів позбавлятися своєї прикраси, якою він дуже пишалася. Раптом — тррах! Хлопчик таки влучив у бурульку, і вона враз зламалася і впала.

— Моя бурулька! Моя бурулька! — радів хлопчик, підхопивши її руками. Він навіть рукавиці скинув, бо йому зробилося гаряче, коли він кидав палицю, і руки у нього були зовсім теплі.
Хлопчик тільки підніс бурульку до рота і хотів її посмоктати, як побачив, що на нього дивляться світлі блакитні очиці, і почув, що бурулька до нього заговорила.
— Ні, ні, ні, хлопчику, не бери мене в рот, не треба! Я розкажу тобі багато цікавого.
Хлопчик дуже здивувався, але, звичайно, йому захотілося послухати її.
— Ти, мабуть, чарівна бурулька? — спитав він.
— Так, так,— сумно сказала бурулька.— Я зачарована, я заморожена, я заворожена, і я дуже дякую, що ти врятував мене... І я прошу: не згуби мене, я дуже люблю стрибати, як ти, скрізь бігати і ніколи не сидіти на місці!
— Ти любиш стрибати? — ще дужче здивувався хлопчик.— Але ж ти висіла на старій ринві

— Так, так,— підтвердила бурулька.— І, напевне, я пробула б там до весни, поки припекло б сонечко і я б розтанула. Адже я не з дорогоцінного каміння і не з солодкого цукру. Я просто весела краплинка води.

  • Тож з чого зроблена бурулька? З цукру чи з дорогоцінного каміння?
  • Ви, мабуть, здогадалися, що сьогодні на уроці ми будемо майструвати бурульку.

 

III. Демонстрація та аналіз зразка

  1. Інструкція вчителя

 

-Виріж деталь.

-З обох боків розріж її по зображених лініях.

-За допомогою клею зєднай кінці смужок (через одну), утворюючі кільця з одного боку заготовки.

-У такий же спосіб зроби кільця з другого боку заготовки.

 

 IV. Практична робота учнів

 

V. Підсумок уроку.

1. Виставка дитячих робіт

-Діти прикрашають бурульками  будиночок, зображений на дошці.

docx
Додано
26 листопада 2019
Переглядів
5438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку