Розробка уроку з теми "Додавання раціональних чисел з різними знаками"

Про матеріал
План-конспект уроку з теми "Додавання раціональних чисел з різними знаками". Пояснення нового матеріалу
Перегляд файлу

Конспект відкритого уроку з математики для учнів 6 класу.

Тема уроку.  Додавання раціональних чисел з різними знаками.

Мета:

            -  домогтися засвоєння  учнями  правила додавання чисел з різними      

             знаками, виробити вміння застосовувати   це правило для  

             розв’язування вправ

         -   розвивати логічне мислення та навички усної лічби, пам’ять ,   

             увагу ,уміння міркувати,  формувати культуру математичних записів та мови;

         -   виховувати інтерес до математики,  упевненість у своїх силах, 

            старанність

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: інтерактивна дошка, презентація «Додавання раціональних чисел»

                                                                   Хід уроку

І. Організаційний момент.

  - Доброго ранку, друзі мої! Сідайте, будь ласка.

     -  Розпочинаємо наш урок. 

Щоб урок цікаво розпочати,

Загадку дам вам відгадати:

Наук цариця недосяжна,

Могутня, щедра і прекрасна

Блискуче розум розвиває,

Мислити правильно навчає.

Неперевершена її краса,

Чудова логіка струнка.

Ну, друзі, хто ж вона така?

Звичайно «Математика»

     ІІ.  Повідомлення теми та мети уроку.
За якою темою ми працювали на останьому уроках?

  • Так, додавання  раціональних чисел з однаковими знаками.
  • Сьогодні ми   продовжимо вдосконалювати   вміння додавати  раціональні числа з однаковими знаками. Також нам  належить вивести правило додавання чисел з різними знаками, навчитися застосовувати це правило для розв’язування вправ ,  розвивати логічне мислення і обчислювальні навички, уміння міркувати, будемо формувати культуру математичних записів та мови та виховувати інтерес до математики, упевненість у своїх силах

  І ви спробуєте зробити це самі, але для цього необхідний певний багаж знань. Спочатку відкриємо зошит і запишемо число і тему уроку.

 

IІІ. Актуалізація опорних знань. 

формулюють правило додавання чисел з однаковими знаками.

Заповнити таблицю   борг-борг.  За правильні відповіді учні отримують смайлики. Оцінювання учнів в кінці уроку по кількості смайликів.

Для зміцнення здоров’я кожній людині необхідно кожного дня робити зарядку, тому ми з вами зараз зробимо невеличку зарядку, але не просту, а казкову: якщо твердження, сказане мною правильне – підніміть руки догори, якщо хибне – перед собою.

  • До раціональних чисел відносять цілі,

    дробові від'ємні і дробові додатні числа

  • Модуль будь-якого числа – додатне число
  • Модулі протилежних чисел рівні між собою
  • Сума від'ємних чисел – завжди від'ємне число
  • У додатного числа модуль більше, ніж у від’ємного
  • Від'ємне число завжди менше додатного
  • На координатній прямій додатні числа розташовані ліворуч від нуля
  •  Якщо до числа додати від'ємне число, то воно зменшиться
  • Сума протилежних чисел дорівнює нулю
  • Сума від'ємного та додатного числа завжди від'ємне число
  • Правила додавання раціональних чисел вивчити неможливо

 

Молодці. Тепер ми можемо продовжувати.

IV. Формування знань

  1. Кинули білий і чорний кубики. Очки на білому кубику виграшні , а очки на чорному кубику програшні. Випало +1 і – 3 очки.

Результат пошуку зображень за запитом чорний кубик до настільної ігриРезультат пошуку зображень за запитом кубик до настільної ігри     Чому дорівнює сума очок?

    Програшних чи виграшних очок більше?

  На скільки?

 Суму очок будемо записувати: 1 + (- 3) = -2 і читати так: «Один плюс  мінус три одержимо мінус два».

Координатна пряма.

Висновок . Щоб додати два числа з різними знаками потрібно від більшого модуля відняти менший модуль і перед отриманим числом поставити знак числа з більшим модулем.

 

V. Закріплення знань. Вироблення вмінь

Історична довідка

Заповніть таблицю прибуток-борг (робота в парах)

Письмові вправи № 952(непарні), 956. Діти повинні пояснювати як отримали результат, тому використовується прийом «Пресс». Учні використовують слова «Два числа з різними знаками,  тому щоб знайти їх суму потрібно . . .».

 

VІ. Підсумки уроку

  • Сьогодні я повторив (зрозумів)…
  • На уроці я дізнався…
  • Мене зацікавило (здивувало)…
  • Було складно…
  • Тепер я зможу…
  • У мене вийшло (не вийшло)…
  • Мені потрібно зробити…
  • Я можу похвалити себе…
  • Я міг би поставити собі за урок оцінку…
  • Урок математики для мене…

 

Домашнє завдання

П.34 №953(непарні), 957(1,2)

 

Результат пошуку зображень за запитом кубик до настільної ігриРезультат пошуку зображень за запитом чорний кубик до настільної ігри

docx
Додав(-ла)
Заграй Оксана
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
1030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку