Урок "Розв'язування вправ на модуль числа"

Про матеріал
Урок - подорож Країною модулів для формування умінь оперувати модулем числа при розв’язуванні вправ та розвитку обчислювальних навичок.
Перегляд файлу

     Тема. Розв'язування вправ на модуль числа.

Мета: формування умінь оперувати модулем числа при розв’язуванні вправ, розвиток обчислювальних навичок, виховання інтересу до математики та наполегливості.

Обладнання: карта країни модулів, таблички з назвами зупинок, дорожні вказівники, картки з завданнями.

Хід уроку.

I. Перевірка домашнього завдання.

№1102 (коментовано); №1109 (зачитують відповіді); №1128 (із записом на дошці).

  1.        Повідомлення теми і мети уроку.
  2.   Подорож Країною модулів.

Вчитель пояснює учням, що урок буде проходити у вигляді подорожі Країною модулів. Подорожуватимуть дві команди. На кожній із зупинок на них будуть чекати певні завдання, виконання яких забезпечить продовження подорожі. (Кожне завдання оцінюється в певну кількість балів) Яка ж із команд прибуде на останню зупинку першою?

 

Зупинка №1 "Теоретична".

Фронтальне опитування учасників обох команд:

  1.    Що таке модуль числа? (Це відстань від початку відліку до точки,
    що зображає число на координатній прямій)
  2.    Чому дорівнює модуль додатного числа? (додатному числу)
  3.    Чому дорівнює модуль від'ємного числа? ( додатному числу)
  4.    Чому дорівнює модуль нуля? (нулю)
  5.    Як позначають модуль числа? (за допомогою двох вертикальних
    рисок)

Зупинка №2 "Думай швидше" (усні вправи)

Завдання для першої команди:

Загадка. Задумане від’ємне число, модуль якого рівний 3. Яке число задумане? (-3)

№1098

А(3) - 3 одиничні відрізки, В(-5) - 5 одиничних відрізків, С(-1,3) - 1,3 одиничних відрізків, 0(0,8) - 0,8 одиничного відрізка.

Завдання для другої команди:

 Загадка. Задумане додатне число, модуль якого рівний 7. Яке число задумане? (7)


№1099.

= 1,2; |- 7| = 7; |0| = 0; |- 0,3| = 0,3; |-1,2| = 1,2; |4,1| = 4,1; |0,15| = 0,15.

Зупинка №3 “Хто перший?”

Обчислити усно („ ланцюжком"):

Завдання для першої команди:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для другої команди:

Зупинка №4 "Порівняй!!! "

№1110 (коментовано). Завдання для першої команди: а); в); д).

Завдання для другої команди: б); г); є).

Зупинка №5 " Знайди невідоме "

№1114 (із записом на дошці). Завдання для першої команди: б); г).

 

 

 

Завдання для другої команди: а); в).

 

 

№ 1116 (із записом на дошці) Завдання для першої команди: а); в).

а)\х\ < 4

Відповідь : -3;-2;-1;0;1;2;3.

в)\х\ < 2,53

Відповідь : -2;-1;0;1;2.


Завдання для другої команди: б), г).

в)\х\< 4;

Відповідь : -4;-3,-2;-1;0;1;2;3;4.

г)\х\<-2;

 

 

Відповідь :   немає розв’язків.

№1118 (самостійно, з наступною перевіркою). Завдання для першої команди:

а)\х\ < 5;

  • 4,-3,-2,-1,0,1,2,3,4 - дев'ять.
               в) < 5,8;
  • 5,-4,-3,-2,-1,0,1,2,3,4,5 — одинадцять.

Завдання для другої команди:

б)\х\ < 5;

- 5,-4,-3,-2,-1,0, ,1,2,3,4,5 — одинадцять.

г)\х\ < 45,5; дев'яносто один.

Зупинка №6 "Самостійна".

Завдання для обох команд:

№1120 (самостійно).

Відповідь: -6,-5,-4,-3,-2,-1.

№1123 (самостійно). а)М(х), N(-х), якщо х=-2,5.

Відповідь: 5 одиничних відрізків.

Відповідь: 3.

IV.     Підведення підсумків уроку.

Журі, в склад якого входять 2-3 найсильніші учні і вчитель, підводить підсумки подорожі і оголошує команду-переможця. Всім учням виставляються оцінки за урок.

 

V.     Повідомлення домашнього завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
2005
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку