Тема. Розв'язування вправ на модуль числа.
Мета: формування умінь оперувати модулем числа при розв’язуванні вправ, розвиток обчислювальних навичок, виховання інтересу до математики та наполегливості.
Обладнання: карта країни модулів, таблички з назвами зупинок, дорожні вказівники, картки з завданнями.
Хід уроку.
I. Перевірка домашнього завдання.
№1102 (коментовано); №1109 (зачитують відповіді); №1128 (із записом на дошці).
Вчитель пояснює учням, що урок буде проходити у вигляді подорожі Країною модулів. Подорожуватимуть дві команди. На кожній із зупинок на них будуть чекати певні завдання, виконання яких забезпечить продовження подорожі. (Кожне завдання оцінюється в певну кількість балів) Яка ж із команд прибуде на останню зупинку першою?
Зупинка №1 "Теоретична".
Фронтальне опитування учасників обох команд:
Зупинка №2 "Думай швидше" (усні вправи)
Завдання для першої команди:
Загадка. Задумане від’ємне число, модуль якого рівний 3. Яке число задумане? (-3)
№1098
А(3) - 3 одиничні відрізки, В(-5) - 5 одиничних відрізків, С(-1,3) - 1,3 одиничних відрізків, 0(0,8) - 0,8 одиничного відрізка.
Завдання для другої команди:
Загадка. Задумане додатне число, модуль якого рівний 7. Яке число задумане? (7)
№1099.
= 1,2; |- 7| = 7; |0| = 0; |- 0,3| = 0,3; |-1,2| = 1,2; |4,1| = 4,1; |0,15| = 0,15.
Зупинка №3 “Хто перший?”
Обчислити усно („ ланцюжком"):
Завдання для першої команди:
Завдання для другої команди:
Зупинка №4 "Порівняй!!! "
№1110 (коментовано). Завдання для першої команди: а); в); д).
Завдання для другої команди: б); г); є).
Зупинка №5 " Знайди невідоме "
№1114 (із записом на дошці). Завдання для першої команди: б); г).
Завдання для другої команди: а); в).
№ 1116 (із записом на дошці) Завдання для першої команди: а); в).
а)\х\ < 4
Відповідь : -3;-2;-1;0;1;2;3.
в)\х\ < 2,53
Відповідь : -2;-1;0;1;2.
Завдання для другої команди: б), г).
в)\х\< 4;
Відповідь : -4;-3,-2;-1;0;1;2;3;4.
г)\х\<-2;
Відповідь : немає розв’язків.
№1118 (самостійно, з наступною перевіркою). Завдання для першої команди:
а)\х\ < 5;
Завдання для другої команди:
б)\х\ < 5;
- 5,-4,-3,-2,-1,0, ,1,2,3,4,5 — одинадцять.
г)\х\ < 45,5; дев'яносто один.
Зупинка №6 "Самостійна".
Завдання для обох команд:
№1120 (самостійно).
Відповідь: -6,-5,-4,-3,-2,-1.
№1123 (самостійно). а)М(х), N(-х), якщо х=-2,5.
Відповідь: 5 одиничних відрізків.
Відповідь: 3.
IV. Підведення підсумків уроку.
Журі, в склад якого входять 2-3 найсильніші учні і вчитель, підводить підсумки подорожі і оголошує команду-переможця. Всім учням виставляються оцінки за урок.
V. Повідомлення домашнього завдання.