Розробка уроку з теми "Рід іменників"

Про матеріал
Матеріал уроку активізуватиме знання учнів про рід іменників (чоловічий, жіночий, середній); вчитиме усвідомлено розрізняти рід іменників; закріплювати вміння будувати повні відповіді, збагачуватиме словниковий запас; розвиватиме увагу, пам'ять, мову, мислення, швидкість у роботі та вміння працювати в парах, групах; виховуватиме бажання вчитися, любов та цікавість до рідної мови.
Перегляд файлу

Українська мова

4 клас

Тема: Рід іменників.

Мета: активізувати знання учнів про рід іменників (чоловічий, жіночий, середній); вчити усвідомлено розрізняти рід іменників; закріплювати вміння будувати повні відповіді, збагачувати словниковий запас; розвивати увагу, пам'ять, мову, мислення, швидкість у роботі та вміння працювати в парах, групах; виховувати бажання вчитися, любов та цікавість до рідної мови.

Обладнання: таблиця «Рід іменників», український віночок, квіти, картки з словами, таблиця для каліграфічної хвилинки, індивідуальні картки.

 

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І Організація класу

-         Доброго дня!

Говорю усім вам я!

Поверніться до гостей. Привітайтеся. Подаруйте їм та собі хороший настрій і посмішку.

Сьогоднішній урок – це чергова подорож до глибинних і неосяжних таємниць нашої милозвучної, чарівної української мови. В цій подорожі в пригоді нам стануть:

-         ваші попередні знання;

-         вміння слухати і чути;

-         каліграфічні вміння;

-         знання вчителя;

-         вміння висловлювати свої думки;

-         уміння працювати у парах, групах та самостійно.

ІІ Актуалізація  опорних знань

-         Сьогодні ми проведемо урок у вигляді гри на кращого знавця української мови. Хто буде працювати активно, давати правильні відповіді, швидко виконуватиме завдання отримає квіти українського віночка. Потім з них ви складете свій віночок на парті. У кого у вінку буде найбільше квітів, той і переможе у нашій грі.

1.     Каліграфічна хвилинка

( робота з таблицею)

2.     Повторення вивченого матеріалу

-         На минулому уроці ми повторювали іменники – антоніми, іменники – синоніми та іменники, які багатозначні.

а) Гра «Стверджувати – заперечувати»

- Я буду стверджувати, а ви мені – заперечувати.

Цукор, верх, холод, важкість, смуток, слабкість.

-         Як називаються такі слова? Що таке антоніми?

б) Дібрати синоніми

   

І варіант – хата;

ІІ варіант – хоробрість.

( один учень отримує завдання на карточці )

Підібрати іменник – синонім

Восени падає листя - …  .      (листопад)

Сильний дощ - …  . (злива)

Дрібний осінній дощ - …  .  ( мжичка )

в) – Наведіть приклади іменників, які мають кілька значень.

( діти отримують квіти за правильні відповіді )

ІІІ Вивчення нового матеріалу

1.     Робота в парах

Діти отримують картки із завданням

Виконайте за зразком:

Слон – слониха – слоненя .

Кіт –                      лис -

Лев -                      вовк - 

Кріль –                  гусак –

2.     Пояснення нового матеріалу

-         Назвіть іменники, які називають осіб чоловічої статі? Жіночої? Які називають дітей?

-         Який висновок можемо зробити?

-         Які слова нам допомагають визначити рід іменників?

3.     Робота за таблицею

4.     Первинне закріплення

Виконання вправи 105 біля дошки.

5.     Фізхвилинка

ІV Закріплення вивченого

1.     Робота в групах

Кожна група отримує завдання на картках.

З поданих слів: калина, тополя, мак, сирота, козак, голуб, гніздо, сіно, чорнобривець, серце, плакса, замазура, бідолаха, айстра, ріка, кольє, урок, намисто, ненажера, роззява, вбрання, небо, трава

І група – вибрати іменники чоловічого роду;

ІІ група – вибрати іменники жіночого роду;

ІІІ група – вибрати іменники середнього роду;

ІV група – вибрати іменники, які можуть стосуватися і чоловічого, і жіночого, і середнього родів.

                          

2.     Робота з підручником

Вправа 106. Коментоване письмо.

-         З поданими словами складіть речення.

( Сильніші учні складають розповідь. )

3.     Гра «Блискавка»

-         Я буду показувати іменник, ваше завдання – швидко визначити його рід. Відповідати потрібно швидко, без затримки.

Ніч, поле, паляниця, квітка, човен, птах, дощ, веселка, замазура.

V Підсумок уроку

1.     Гра «П’ять речень»

-         Я навчився ….

-         Я дізналась ….

-         Я пригадав ….

-         Мені сподобалося на уроці….

-         Мене зацікавило ….

2.     Оцінювання

Складання віночків. Визначення переможців.

Д/з вправа 107

 

docx
Додано
7 серпня 2023
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку