Діагностична тестова робота №1 (План тексту. Абзац. Тема і мета тексту. Заголовок. Есе. Біографія. Автобіографія)

Про матеріал
З метою формування та розвитку предметних і міжпредметних навичок і умінь, так і з метою системного відстеження індивідуального розвитку здобувача освіти в процесі навчання, з метою фіксації досягнень учнів пропоную завдання з мовно-літературної освітньої галузі для 4 класу за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.Шияна до підручника Ганни Остапенко «Українська мова та читання» (Київ «Світич» 2021) Діагностична тестова робота №1. (Лексична тема. Подорожуємо і відкриваємо світ. Мовна тема. Текст. План тексту. Абзац. Тема і мета тексту. Заголовок. Есе. Біографія. Автобіографія ) у двох варіантах містить по шість завдань відповідно до пізнавальної (когнітивної) сфери, які дають змогу шляхом набутого досвіду навчальної діяльності відповідно до поставлених цілей відстежувати опанування навчального досвіду як основи компетентності, вибудувати індивідуальну траєкторію особистості.
Перегляд файлу

З метою формування та розвитку предметних і міжпредметних навичок і умінь, так і з метою системного відстеження індивідуального розвитку здобувача освіти в процесі навчання, з метою фіксації досягнень учнів пропоную завдання з мовно-літературної освітньої галузі для 4 класу за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.Шияна до підручника Ганни Остапенко «Українська мова та читання» (Київ «Світич» 2021)

 Діагностична тестова робота №1. (Лексична тема. Подорожуємо і відкриваємо світ. Мовна тема. Текст. План тексту. Абзац. Тема і мета тексту. Заголовок. Есе. Біографія. Автобіографія ) у двох варіантах містить по шість завдань відповідно до пізнавальної (когнітивної) сфери, які дають змогу шляхом набутого досвіду навчальної діяльності відповідно до поставлених цілей відстежувати опанування навчального досвіду як основи компетентності, вибудувати індивідуальну траєкторію особистості.

 Досягнення учнів співвідносяться з характеристикою (описом) очікуваного результату.

 За результатом діагностичної роботи учні здійснюють самоаналіз, а вчитель – аналіз рівня досягнення учнів.

Самоаналіз

Познач V:

(Як тобі було виконувати завдання?)

Мені було дуже легко

Мені була потрібна допомога вчителя чи однокласників

Мені було дуже важко

 

Рівень реалізації навчальної діяльності

Рівень результату навчання

розпізнавання об'єкта вивчення              

П” - початковий

репродуктивний                                       

С” - середній

продуктивний                                          

Д” - достатній

продуктивно-творчий                             

В” - високий

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностична робота №1

№3/п

завд.

Опис вимог

(конкретизовані навчальні цілі), рівні досягнення учнів

ПІБ учня/учениці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Знає визначення плану.(“П”)

 

 

 

 

 

 

2

Називає і з'єднує типи статей з відповідною назвою. (“П”)

 

 

 

 

 

 

3

Розрізняє есе, біографію, автобіографію. (“С”)

 

 

 

 

 

 

4

Розуміє і добирає в есе зачин, основну частину (2 приклади), висновок.(“Д”)

 

 

 

 

 

 

5

Складає власний твір за поданим планом і опорними словами. (“Д”)

 

 

 

 

 

 

6

Пише есе на запропоновану тему. У вступі висловлює свою позицію, в основній частині називає 2-3 аргументи та приклади, що її ілюструють, робить висновок. Пише тему і мету власного висловлювання. (“В”)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень 1-4         Тема 1. Подорожуємо і відкриваємо світ

                                        Діагностична робота №1

 Варіант 1

 Тема.Текст. План тексту. Абзац. Тема і мета тексту.

      Заголовок. Есе. Біографія. Автобіографія

1.Вибери правильну відповідь.

 Якщо дібрати заголовок до кожного абзацу тексту, отримаєш:

А) План

Б) Відкриття

В) Заголовок

 

2. З'єднай визначення з їх значенням.

 

Есе                  

● Опис життя якої-небудь людини.                  

Автобіографія ●

● Невеликий за обсягом прозовий твір, у якому автор або авторка висловлює власні думки, емоції, описує своє ставлення до певної проблеми, аргументує свою позицію.

Біографія   (життєпис)      

● Розповідь автора чи авторки про своє життя. У цьому творі вони самі є персонажами.

 

3. Прочитай тексти №1, №2 і №3. Запиши номер тексту у відповідну клітинку із значенням.

А - автобіографія

Б - есе

В - біографія

 

 

 

 №1. Я переконана, що українську мову є за що любити. Вона - моя рідна мова, найбільше багатство мого народу. Це його душа.

 По-перше, я можу спілкуватися нею та висловити думку.

 По-друге, українська мова виокремлює мене серед інших народів як українця.

 По-третє, мова єднає мій народ, робить його сильнішим та незламним у боротьбі з ворогом.

 Отже, я впевнена, що мову треба оберігати, щоб не загинула наша прекрасна нація.

№2. Народилася Леся Українка 25 лютого в Новгород-Волинському у славній родині Косачів. Батько Лесі - Петро Антонович Косач був людина освічена й для свого часу передова, а натурою лагідна та добра. З боку матері рід Драгоманових сягає в бурхливі часи козацьких війн з турецько-татарськими загарбниками. Лесина мати Олена Пчілка була видатна письменниця.

З усіх шести дітей, що були в Косачів (2 сини і 4 дочки), Леся була другою дитиною, яка надзвичайно цінувала людську гідність.

У чотири роки Леся вже володіла читанням. А через рік самостійно писала коротенькі листи до своєї бабусі в Гадяч. Чудово грала на фортепіано, складала сама музичні твори.

Дівчинка знала 9 мов. У 9 років написала перший вірш “Надія”. В 10 років почалися серйозні проблеми зі здоров'ям: у Лесі Українки діагностували туберкульоз кісток, та вона продовжує писати вірші.

Псевдонім “Українка” з'явився в 1884 році, коли дівчині було тринадцять. У 19-річному віці написала підручник  “Стародавня історія східних народів”.

Леся Українка померла від туберкульозу 1 серпня 1913 року, коли їй було 42. Похована на Байковому кладовищі у Львові.

 

 

 

 

№3. Я, Коцюбайло Дмитро Іванович, народився 1 листопада 1995 року у с.Задністрянське, Івано-Франківської області. Закінчивши художній коледж, у 18 років став учасником Революції Гідності.

 З літа 2014 року став на захист України у складі Добровольчого корпусу “Правий сектор”, командував взводом 1-ї окремої штурмової роти ДУК ПС «Вовки Да Вінчі». Воював у Пісках, потім - поблизу Авдіївки, як артилерист.

 У 2017 році отримав звання Народний герой, а у 2021 - Герой України.

 

 

 

 

4. Прочитай есе. Знайди і запиши в структурі есе зачин, основну частину (2 приклади), висновок.

 

Слова можуть надихнути

 Я вважаю, що слова можуть надихнути. ( ___________ )

 Одного разу я нашвидкоруч написала вправу з рідної мови. Та при перевірці вчителька написала мені, що вірить в мене і що я можу краще. І тоді я дуже постаралася. Результат був чудовий. ( ___________ )

 Ще пам'ятаю, як брат вчив мене кататися на велосипеді і підбадьорував кожного разу, коли я зазнавала невдачі. ( ___________ )

 Я переконана, що слова підтримки дуже важливі і допомагають досягти мети. ( ___________ )

 

 

5. Склади і запиши твір-опис “Мій двір” за поданими словами і планом, дотримуючись абзаців.

 Словник: пізня осінь за вікном, низькі, густі хмари, непривітні, навкруги, калюжі, опале листя, тягнеться ланцюжок кущів.

 План

  1. Яка пора року настала?
  2. Що видно за вікном?
  3. Краєвид за вікном?

 

 

 

6. Згадай ситуацію з власного життя, коли чиїсь слова надихнули або підбадьорили тебе. Напиши есе на тему “Слова можуть надихнути”, дотримуючись структури: зачин, основна частина (2 приклади), висновок.

Запиши тему і мету тексту.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень 1-4         Тема 1. Подорожуємо і відкриваємо світ

                                        Діагностична робота №1

  Варіант 2

 Тема.Текст. План тексту. Абзац. Тема і мета тексту.

      Заголовок. Есе. Біографія. Автобіографія

1.Вибери правильну відповідь.

 Якщо дібрати заголовок до кожного абзацу тексту, отримаєш:

А) Тема тексту

Б) Мета тексту

В) План

 

2. З'єднай визначення з їх значенням.

 

Есе                  

   Розповідь автора чи авторки про своє життя.

 У цьому творі вони самі є персонажами.               

Біографія (життєпис)     

● Невеликий за обсягом прозовий твір, у якому автор або авторка висловлює власні думки, емоції, описує своє ставлення до певної проблеми, аргументує свою позицію.

Автобіографія●

● Опис життя якої-небудь людини.

 

3. Прочитай тексти №1, №2 і №3. Запиши номер тексту у відповідну клітинку із значенням.

А - автобіографія

Б - есе

В - біографія

 

 

 

№1. Українська мова - це мова моєї країни, мова мого народу. Тому мій обов'язок - вивчати її, розмовляти нею, поважати.

 По-перше, я живу в Україні, є її громадянином.

 По-друге, я вивчаю англійську мову, але завжди пам'ятаю, що державна мова в Україні - українська.

 Я переконаний, що мій обов'язок - добре володіти українською мовою, не засмічувати її суржиком, дбати, щоб вона жила і розвивалася.

 

 

№2. Народився Тарас Шевченко 9 березня 1814 року в у селі Моринцях на Черкащині в сім'ї кріпаків. Жили в злиднях, багато працювали, щоб прогодувати сім'ю, а сім'я була чималенька - 5 сестричок і двоє братів. А звали їх: Катерина, Ярина, три Марії, Микита і Йосип. Старша сестра Катерина була Тарасові за няню.

 З дитинства був допитливим, любив малювати, співати. У 9 років малий Тарас втратив матір. Незабаром в 11 років хлопчик осиротів. Батько одружився вдруге, мачуха мала трьох своїх дітей, і життя в хаті стало нестерпним.

 Тарасові дуже хотілося вчитися. Спочатку у шкільного дяка, згодом у маляра, але Тараса приставили козачком до пана.

 Коли Тарасові минуло 17 років, він опинився зі своїм паном у Петербурзі.

 У 24 роки друзі викупили Тараса з кріпацтва. Він з великим завзяттям взявся за науку. Навчаючись у Петербурзькій академії художеств, він водночас здобував знання з мови, літератури, історії і географії, навіть з математики і незабаром став освіченою людиною. Друзі-земляки посприяли виходу у світ першої книги його віршів - “Кобзаря”. Поезія Шевченка не просто зачаровувала, вона будила прагнення до волі, національну гідність українців. Тому поет був небезпечним для царського уряду, і його було заслано рядовим солдатом на 10 років із забороною писати і малювати.

 Помер Тарас Шевченко 10 березня 1861 року. Поховали його в Петербурзі. У травні цього ж року домовину поета перевезено в Україну й поховано, як він сам заповідав, на Чернечій горі над Дніпром біля Канева.

 

 

 

№3. Я, Коцюбайло Дмитро Іванович, народився 1 листопада 1995 року у с.Задністрянське, Івано-Франківської області. Закінчивши художній коледж, у 18 років став учасником Революції Гідності.

 З літа 2014 року став на захист України у складі Добровольчого корпусу “Правий сектор”, командував взводом 1-ї окремої штурмової роти ДУК ПС «Вовки Да Вінчі». Воював у Пісках, потім - поблизу Авдіївки, як артилерист.

 У 2017 році отримав звання Народний герой, а у 2021 - Герой України.

 

 

 

 

4. Прочитай есе. Знайди і запиши в структурі есе зачин, основну частину (2 приклади), висновок.

 

Слова можуть образити

 Я вважаю, що інколи слова можуть завдати болю. ( ___________ )

 Одного разу я намалював гарну картину і показав мамі. Вона сміялася і сказала, що в бджілки геть не такий тулуб. Я засмутився.(___________ )

 Ще пригадую, як брат із сестрою сварилися і говорили одне одному образливі слова. Але потім помирилися.  ( ___________ )

 Я гадаю, люди мають пам'ятати, що слова можуть образити, і бути чуйними одне до одного . ( ___________ )

 

 

5. Склади і запиши твір-опис “Моє шкільне подвір'я” за поданими словами і планом, дотримуючись абзаців.

 Словник: пізня осінь за вікном, низькі, густі хмари, непривітні, навкруги, калюжі, опале листя, тягнеться ланцюжок кущів.

 План

  1. Яка пора року настала?
  2. Що видно за вікном?
  3. Краєвид за вікном?

 

 

 

6. Згадай ситуацію з власного життя, коли чиїсь слова образили тебе. Напиши есе на тему “Слова можуть образити”, дотримуючись структури: зачин, основна частина (2 приклади), висновок.

Запиши тему і мету тексту.

 

 

docx
Додано
13 серпня 2023
Переглядів
1262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку