Тема уроку: Змінювання дієслів за часами.
Мета: поглибити знання про дієслова, вчити змінювати дієслова за часами, розуміти функцію дієслів, виконувати завдання за зразком; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою; виховувати любов до рідної мови та природи.
Ⅰ. Організаційний момент
ⅠⅠ. АОЗ
Для чого людині потрібні знання?
В народі існує прислів'я "Хто багато читає, то й багато знає". То ж нехай ці слова і стануть девізом нашого уроку.
-А тепер я перевірю як ви знаєте українську мову. Пригадайте, яку частину мови ми вивчали на минулому уроці?
- На які питання відповідають дієслова?
- З якою частиною мови пов'язані дієслова?
-Давайте в прислів'ї знайдемо дієслова
Двадцять перше лютого
Класна робота
Гг гр гл гв го
гомоніли гомонять гомонітимуть
Насіння, дециметр, сказати, буряк, грається, ліворуч, м’ятний, кіт Мурчик, закордонний, мільйон, пиріг, згорнувся, легкий.
-Розберіть слово закордонний за будовою.
-Знайдіть серед слів дієслова (грається, згорнувся).
-Складіть речення з цими дієсловами, використовуючи якомога більше слів з диктанту.
Кіт Мурчик згорнувся клубочком та грається насінням.
-Визначте час дієслів.
-Змініть ці дієслова за часами, яких не вистачає.
ⅠⅠⅠ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми з вами більше дізнаємося про дієслова, продовжимо вчитися змінювати дієслова за часами, виконувати завдання за зразком; будемо розвивати увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати вміння спілкуватися рідною мовою, виховувати любов до рідної мови та природи.
IV. Вивчення нового матеріалу.
-Які питання ми ставили до дієслів теперішнього, минулого і майбутнього часу?
2)Робота над вправою 261
-Прочитайте уривок з вірша.
-Чи знаєте ви продовження цього вірша?
-Хто автор цього вірша?
-Що ви знаєте про Тараса Шевченка?
Перегляд відеоролика про Т.Г.Шевченка https://www.youtube.com/watch?v=_5WBOI4pfQw
-Що нового дізналися про великого Кобзаря?
-Давайте з вами завчимо цей уривок напам’ять, додаючи рухи.
-Як ми записуємо вірш?
-Зверніть увагу на написання слова «додолу». Що це значить?
В українській мові є слово «поділ»- низька місцевість або нижній край спідниці. Ще в українській мові є слово «долівка» або «діл»-утрамбована, вирівняна, земляна підлога. Тобто «додолу» значить донизу, до підлоги, до землі.
-Хто зможе по пам’яті записати цей вірш?
-Знайдіть в вірші підкреслені дієслова (реве, стогне).
-Поставте до них питання.
-Який час цих дієслів?
-Доберіть форми минулого і майбутнього часу та запишіть за зразком.
3) Тренувальні вправи
1. Робота над вправою 262
-Прочитайте прислів’я та загадку.
-Яке з цих речень є загадкою?
-Відгадайте загадку.
Калина і бузина – це лікарські ягоди України. Але на відміну від калини, бузина отруйна рослина,яку використовують у медицині. Ні в якому разі не можна їсти в сирому вигляді!!!!!
-Які слова вам допомогли?
-Яка це частина мови?
-Як ви розумієте прислів’я? Поясніть їх значення.
-Прочитайте підкреслені іменники з дієсловами.
Випишіть підкреслені іменники з дієсловами. Змініть час дієслів,
записавши в три колонки за зразком.
_з якою частиною мови пов’язане дієслово?
Фізкультхвилинка «Ми Українці»
V. Закріплення вивченого матеріалу
1.Робота над вправою 263
Прочитайте текст.
-Про що цей текст?
-Зробіть фонетичний аналіз слова пісня.
-Де живе пісня жайворонка?
-Коли пісня спить?
-Від чого оберігає жайворонок пісню?
-Коли пробуджується пісня?
Розповідь про пташку.
-Відшукайте в тексті дієслова.
-Поставте до них питання?
-Який час цих дієслів?
-Змініть дієслова, на дієслова майбутнього часу.
Коментоване письмо зміненого тексту.
VⅠ. Підсумок уроку.
- Ви сьогодні були активними учасниками уроку. Тому, будь ласка, висловіть свою думку, чи збулися ваші очікування.
- Дайте відповіді на питання (Випадкове колесо Рефлексія)
- А тепер я хочу, щоб ви побули вчителями І перевірили, як ваші товариші засвоїли дану тему. Поставте їм свої запитання за вивченим матеріалом.
Отже, я радію разом з вами, що здійснилися мої очікування і ви на уроці вивчили що дієслова змінюються за часами. Вони мають три часи: теперішній, майбутній і минулий і щоб визначити час дієслова, треба поставити питання до нього і встановити, коли відбувається дія.
- Оцінювання.
Перед вами лежить шкала оцінювання. Обведіть той бал, на скільки ви оцінюєте свою роботу на уроці. А я хочу оцінити роботу таких учнів.
- Домашнє завдання (с.106, вправа 264)