Розробка уроку з української мови

Про матеріал
Розробка уроку з української мови 3 клас. Змінювання дієслів за часами. Мета: поглибити знання про дієслова, вчити змінювати дієслова за часами, розуміти функцію дієслів, виконувати завдання за зразком; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою; виховувати любов до рідної мови та природи.
Перегляд файлу

Тема уроку: Змінювання дієслів за часами.

 

Мета: поглибити знання про дієслова, вчити змінювати дієслова за часами, розуміти функцію дієслів, виконувати завдання за зразком; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою; виховувати любов до рідної мови та природи.

Ⅰ. Організаційний момент

  1. Емоціональне налаштування
  2. Підготовка робочих місць до уроку

ⅠⅠ. АОЗ

  1. Перевірка д/з
  2. Робота над прислів’ям

Для чого людині потрібні знання?

В народі існує прислів'я "Хто багато читає, то й багато знає". То ж нехай ці слова і стануть девізом нашого уроку.

-А тепер я перевірю як ви знаєте українську мову. Пригадайте, яку частину мови ми вивчали на минулому уроці?

- На які питання відповідають дієслова?

- З якою частиною мови пов'язані дієслова?

-Давайте в прислів'ї знайдемо дієслова

  1. Каліграфічна хвилинка

Двадцять перше лютого

Класна    робота

Гг гр гл гв го

гомоніли гомонять гомонітимуть

  1. Словниковий диктант

Насіння, дециметр, сказати, буряк, грається, ліворуч, м’ятний, кіт Мурчик, закордонний, мільйон, пиріг, згорнувся, легкий.

-Розберіть слово закордонний за будовою.

-Знайдіть серед слів дієслова (грається, згорнувся).

-Складіть речення з цими дієсловами, використовуючи якомога більше слів з диктанту.

Кіт Мурчик згорнувся клубочком та грається насінням.

-Визначте час дієслів.

-Змініть ці дієслова за часами, яких не вистачає.

ⅠⅠⅠ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами більше дізнаємося  про дієслова, продовжимо вчитися  змінювати дієслова за часами, виконувати завдання за зразком; будемо розвивати увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати вміння спілкуватися рідною мовою, виховувати любов до рідної мови та природи.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1.     Інтерактивна вправа

https://wordwall.net/uk/resource/53189358/%d1%83%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%97%d0%bd%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%b0-%d0%bc%d0%be%d0%b2%d0%b0/%d1%87%d0%b0%d1%81-%d0%b4%d1%96%d1%94%d1%81%d0%bb%d0%be%d0%b2%d0%b0

-Які питання ми ставили до дієслів теперішнього, минулого і майбутнього часу?

      2)Робота над вправою 261

-Прочитайте уривок з вірша.

-Чи знаєте ви продовження цього вірша?

-Хто автор цього вірша?

-Що ви знаєте про Тараса Шевченка?

Перегляд відеоролика про Т.Г.Шевченка https://www.youtube.com/watch?v=_5WBOI4pfQw

-Що нового дізналися про великого Кобзаря?

-Давайте з вами завчимо цей уривок напам’ять, додаючи рухи.

-Як ми записуємо вірш?

-Зверніть увагу на написання слова «додолу». Що це значить?

В українській мові є слово «поділ»- низька місцевість або нижній край спідниці. Ще в українській мові є слово «долівка» або «діл»-утрамбована, вирівняна, земляна підлога. Тобто «додолу» значить донизу, до підлоги, до землі.

-Хто зможе по пам’яті записати цей вірш?

-Знайдіть в вірші підкреслені дієслова (реве, стогне).

-Поставте до них питання.

-Який час цих дієслів?

-Доберіть форми минулого і майбутнього часу та запишіть за зразком.

3) Тренувальні вправи

1. Робота над вправою 262

-Прочитайте прислів’я та загадку.

-Яке з цих речень є загадкою?

-Відгадайте загадку.

Калина і бузина – це лікарські ягоди України. Але на відміну від калини, бузина отруйна рослина,яку використовують у медицині. Ні в якому разі не можна їсти в сирому вигляді!!!!!

-Які слова вам  допомогли?

-Яка це частина мови?

-Як ви розумієте прислів’я? Поясніть їх значення.

-Прочитайте підкреслені іменники з дієсловами.

Випишіть підкреслені іменники з дієсловами. Змініть час дієслів,

записавши в три колонки за зразком.

_з якою частиною мови пов’язане дієслово?

Фізкультхвилинка «Ми Українці»

V. Закріплення вивченого матеріалу

1.Робота над вправою 263

Прочитайте текст.

-Про що цей текст?

-Зробіть фонетичний аналіз слова пісня.

 

-Де живе пісня жайворонка?

-Коли пісня спить?

-Від чого оберігає жайворонок пісню?

-Коли пробуджується пісня?

Розповідь про пташку.

-Відшукайте в тексті дієслова.

-Поставте до них питання?

-Який час цих дієслів?

-Змініть дієслова, на дієслова майбутнього часу.

Коментоване письмо зміненого тексту.

  1. Давайте закріпимо наші вміння визначати час дієслів і зіграємо в інтерактивну гру.

https://wordwall.net/uk/resource/68620714/%d1%83%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%97%d0%bd%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%b0-%d0%bc%d0%be%d0%b2%d0%b0/%d1%87%d0%b0%d1%81-%d0%b4%d1%96%d1%94%d1%81%d0%bb%d1%96%d0%b2

VⅠ. Підсумок уроку.

-      Ви сьогодні були активними учасниками уроку. Тому, будь ласка, висловіть свою думку, чи збулися ваші очікування.

- Дайте відповіді на питання (Випадкове колесо Рефлексія)

 

- А тепер я хочу, щоб ви побули вчителями І перевірили, як ваші товариші засвоїли дану тему. Поставте їм свої запитання за вивченим матеріалом.

Отже, я радію разом з вами, що здійснилися мої очікування і ви на уроці вивчили що дієслова змінюються за часами. Вони мають три часи: теперішній, майбутній і минулий і щоб визначити час дієслова, треба поставити питання до нього і встановити, коли відбувається дія.

- Оцінювання.

Перед вами лежить шкала оцінювання. Обведіть той бал, на скільки ви оцінюєте свою роботу на уроці. А я хочу оцінити роботу таких учнів.

- Домашнє завдання (с.106, вправа 264)

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 березня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку