Розробка уроку з української мови "Дієслова минулого часу. Ігор Січовик «Бабуся мого дитинства» (продовження)4 клас

Про матеріал
Розробка уроку з уркаїнської мови на тему : "Дієслова минулого часу. Ігор Січовик «Бабуся мого дитинства» (продовження)". Очікувані результати:пояснює лексичне значення дієслів; вживає в мовленні дієслова в минулому часі, вводячи їх у словосполучення, речення, зв’язні висловлювання; добирає закінчення дієслів, що відповідає мовленнєвій ситуації; збагачує словниковий запас; змінює дієслова в минулому часі; вдосконалює культуру оформлення письмових робіт; вдосконалює зв’язне мовлення; формулює власні висловлювання.
Перегляд файлу

Українська мова                                                                                 02.03.2023 р.

Тема. Дієслова минулого часу. Ігор Січовик «Бабуся мого дитинства» (продовження)

Очікувані результати: пояснює лексичне значення дієслів; вживає в мовленні дієслова в минулому часі, вводячи їх у словосполучення, речення, зв’язні висловлювання; добирає закінчення дієслів, що відповідає мовленнєвій ситуації;  збагачує словниковий запас; змінює дієслова в минулому часі; вдосконалює культуру оформлення письмових робіт; вдосконалює зв’язне мовлення; формулює власні висловлювання.

Обладнання: презентація, підручник, картки, кубики LEGO.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду діяльності на інший; розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати любов до рідних;

комунікативної: розвивати зв’язне мовлення, вміння доводити власну думку,

правильно формулювати висловлювання; дотримуватися етичних норм мовлення,

культури спілкування;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про минулий час дієслів, про повагу до рідних.

здоров’язберігаюча: формувати основи культури здоров’я під час читання, письма та фізкультпауз.

ХІД  УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Психологічна настанова

«Смайлик»

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Ст.68,впр.3, переказ оповідання І.Січовика «Бабуся мого дитинства».

Розташуйте малюнки за змістом тексту. Перекажіть зміст прочитаного.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Хвилина каліграфії.
  2. Гра  «Четвертий зайвий»

Пише, малює, грає, співав.

Знатиме, розкаже, знайдуть, поїхала.

Копав, казала, їхало, з’їв.

 

  1. Мозковий штурм «П’ять хвилин  з лего»
     

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Самостійна робота

Дописати закінчення дієслів, визначити час.

  • Для чого потрібно знати час дієслів?

 

V. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Сьогодні продовжуємо працювати над дієсловами минулого часу та будемо вчитись визначати рід дієслів в минулому часі.

VІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1.     Спостереження за мовним матеріалом.
  • Робота в парах– дослідження.

1-ий ряд досліджує зміну дієслів минулого часу за числами

(один учень біля дошки ) .

Поставте дієслова у форму минулого часу. Змініть за числами.

Писати, написати

Одн.                 Множ.

писав               писали

написав           написали

Висновок. Дієслова минулого часу змінюються за числами.

2-ий ряд досліджує зміну дієслів за особами (один учень біля дошки).

Змініть за особами і числами дієслово писав. Виділіть закінчення.

Я                    ми        

Ти                  ви

Він                вони

Висновок. Дієслова минулого часу не змінюються за особами ( про це свідчить закінчення, яке не змінюється) і змінюється за числами.

3-ій ряд досліджує зміну за родами.

Поставте дієслова писати, написати у форму минулого часу, спробуйте змінити їх за родами. Виділіть закінчення.

Він

Вона

Воно

Висновок. Дієслова минулого часу змінюються за родами у третій особі однини.

Яка різниця між дієсловами писав і написав ? (дієслово завершеної і незавершеної дії)

- Отже, який ще висновок можна зробити ? (виражають завершену і незавершену дію

  • Складання опорної таблиці

Групи обмінюються спостереженнями. Вчитель звертає особливу увагу на те, що дієслова минулого часу не змінюються за особами (про це свідчить закінчення, яке не змінюється), натомість вони отримують категорію роду в 3-ій особі однини.

Спостереження вчитель фіксує на дошці у вигляді опорної схеми.

  • Порівняння дієслівних форм чоловічого, жіночого і середнього роду.
  •              А тепер давайте порівняємо дієслівні форми чоловічого, жіночого і середнього роду. Зверніть увагу на  ці дієслова ( дієслова на дошці)

Світив,  світила,   світило.

-Як ви думаєте за допомогою чого можна визначити рід даних дієслів? (За допомогою питання і займенника ( він, вона, воно ), суфікса –в, у дієсловах чоловічого роду та суфікса -л- і закінчення -а, -о у дієсловах жіночого та середнього роду  )

  • Доповнення опорної схеми зробленими висновками.

Дієслова минулого часу:

виражають завершену і незавершену дію;

не змінюються за особами;

змінюються: за числами;               за родами ( у 3-ій особі однини)

                                                            ч. р.                  ж. р.                  с. р.

                                                      що робив?     що робила?        що робило?

                                                     що зробив?    що зробила?      що зробило?

                                                         він                   вона                    воно

                                                        -в+                 -л+а                     -л+о

V. Фізкультхвилинка

Куби «Лего».

VІ. Робота з підручником.

  1. Щоденні 5 - «Слухання, читання для себе ,читання для когось»

Передбачення:

  • Як ви думаєте, чи знайде бабуся талант у хлопчика?
  • А що таке талант?
  1. Словникова робота:

Талант, чемпіон, спортивна кар’єра, Божа іскра.

  1. Вправа «Інтерв’ю».

Учні задають запитання, а хтось один відповідає.

VІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Робота з підручником

Ст. 70, впр.2

VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Гра «Незакінчене речення»

Дієслова минулого часу не змінюються …

Дієслова минулого часу  в однині змінюються …

Вони виражають… і…. думку.

ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти план до оповідання,ст.70,впр.3

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 березня 2023
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку