Розробка уроку з української мови
(дистанційні технології навчання)
Дата . Група:
Тема. Контрольне есе.
1.Перегляньте запропоновані відеоматеріали за наступними посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?v=7mUxDv2Fa4I ,
https://www.youtube.com/watch?v=NEUWvGoH-Vg ,
https://drive.google.com/file/d/166eR1aPkisWVWSvDzVwVAMjQwIKivJBR/view .
Зміст уроку
Есе – самостійна творча письмова робота, ознакою якої є особистісний характер сприймання проблеми та її осмислення, невеликий обсяг, вільна композиція, невимушеність та емоційність викладу.
Види есе:
Вільне |
Формальне |
Ознаки:невеликий обсяг (7-10 речень); вільна форма і стиль викладу; довільна структура; обов’язкова вимога: наявність позиції автора. |
Ознаки:дотримання структури тексту, наявність відповідних компонентів (тези, аргументи, приклади, оцінювальні судження, висновки); обґрунтування (аргументування) тези. |
Вільне есе обмежене в часі (5 – 10 і 10 – 15 хв.). До нього доцільно вдаватися на кожному уроці й на різних етапах його: цілевизначення, закріплення, рефлексії тощо.
Для написання формального есе виділяють більше часу: від 20 до 45 хвилин.
Види формального есе:
Вимоги до формального есе
Структура есе
Есе складається з таких частин – вступ, основна частина, висновок.
Вступ – обґрунтування вибору теми есе.
Основна частина – теоретичні основи обраної проблеми й виклад основного питання. Ця частина припускає розвиток аргументації й аналізу, а також обґрунтування їх, виходячи з наявних даних, інших аргументів і позицій.
Висновок – узагальнення й аргументовані висновки до теми тощо. Підсумовує есе або ще раз вносить пояснення, підкріплює зміст і значення викладеного в основній частині.
Поради щодо побудови есе:
Самостійне опрацювання матеріалу:
1. Написати есе (формальне) за темою:
- «Краще синиця в руках, ніж журавель у небі?»;
- «Чи повинна людина підкорювати природу?»
Надсилайте зразки виконаного завдання на електронну адресу …..
Розробила викладачка - Рекша І.О.
1