Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Михайло Коцюбинський « Казка про двох цапків»“

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Михайло Коцюбинський « Казка про двох цапків»“. Метою уроку є: ознайомити учнів з казкою М. Коцюбинського «Про двох цапків та двох кізочок»; формувати вміння правильно, виразно, свідомо читати, давати повні відповіді на запитання; удосконалювати вміння дотримуватися відповідної інтонації; розвивати пізнавальні та творчі здібності школярів, усне мовлення, логічне мислення; виховувати повагу одне до одного, бажання бути добрими, чемними, виховувати любов до тварин. Містить роботу за підручником М.С. Вашуленко, Н.Ф. Скрипченко.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Михайло Коцюбинський « Казка про двох цапків»

Мета: ознайомити учнів з казкою М. Коцюбинського «Про двох цапків та двох кізочок»; формувати вміння правильно, виразно, свідомо читати, давати повні відповіді на запитання; удосконалювати вміння дотримуватися відповідної інтонації; розвивати пізнавальні та творчі здібності школярів, усне мовлення, логічне мислення; виховувати повагу одне до одного, бажання бути добрими, чемними, виховувати любов до тварин.

Обладнання: портрет М. Коцюбинського, предметні малюнки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Вступне слово вчителя

— З творчістю якої поетеси ви ознайомилися на минулому уроці?

— Що ви запам’ятали про життєвий і творчий шлях Лесі Українки?

— Прочитайте речення.

сяЛе їнкаУкра — каливе ськаукраїн сапоете.

— Яке життєве правило засвоїла поетеса? Чому?

2. Тестування

1) Справжнє ім’я Лесі Українки:

а) Марійка Підгірянка;  б) Лариса Косач;  в) Наталя Забіла.

2) Свій перший вірш Леся написала у:

а) 9 років;    б) 10 років;   в) 11 років.

3) Матір’ю Лесі Українки була:

а) Олена Пчілка;   б) Олена Квітка;  в) Олена Джміль.

4) Леся любила слухати розповіді про:

а) гномиків;    б) русалок;   в) царівну.

5) Леся та її брати та сестри любили гратися у:

а) шахи;    б) шашки;   в) українські народні ігри.

6) На минулому уроці ви читали вірш про:

а) ярочки зелененькі;  б) гори височенькі;  в) джерельця маленькі.

3. Вправа «Впізнай твір за опорними словами»

Черешеньки, спілі, високо, на гіллі, низесенько, доспіли.

4. Учні розповідають вірш «Вишеньки»

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Послухайте вірш.

Цап покинув теплий хлів:

Цап капусти захотів,

А за цапом — цапеня

Через поле навмання.

Цапе білий, цапе милий!

Ще капусти не садили!

Цап вернувся, спочиває,

Цапенятко ж десь блукає.

— Про кого вірш?

— Хто такий цап?

— Що ви дізналися про цю тварину з вірша?

— Український народ склав чимало віршів, загадок, казок про тварин. Сьогодні ви ознайомитесь з авторською казкою «Про двох цапків та двох кізочок». Всім відоме прислів’я: «Казка вчить, як на світі жить». Цікаво, чого ж прагнув навчити своїх читачів автор цієї казки М. Коцюбинський?

Ми також познайомимось з творчістю російського письменника Льва Толстого та з його твором «Лев і собачка».

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за Букварем (с. 140–141).

1) Опрацювання першої частини казки

а) Читання вчителем першої частини казки

— Що хотіли зробити цапки?

б) Словникова робота

Перебратися   ступили   кладка

посередині   заждати   вузький

в) Читання казки учнями

г) Відтворення змісту прочитаного з елементами вибіркового читання

— Якого кольору були цапки?

— Що вони хотіли зробити?

— Якою була кладка?

— Як повелися цапки під час зустрічі?

— Чим закінчилась їх зустріч?

2) Опрацювання другої частини казки

а) Читання другої частини вчителем

— Хто є головними героями продовження казки?

б) Словникова робота

Стрілися  розминулися

рів   притиснулась

в) Читання казки учнями

— На якій стежці зустрілися кізочки?

— Чому вони не могли розминутися?

— Що ж вони зробили?

3) Характеристика дійових осіб. Визначення головної думки твору

— Що ви можете сказати про поведінку цапків?

— Якими були кізочки?

— Що повинні були зробити цапки, щоб не впасти у воду?

— Чого вчить нас ця казка?

Фізкультхвилинка

Цап меле, цап меле,

Коза насипає.

А маленьке козенятко

На скрипочці грає.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Удосконалення навичок читання

1) Читання «ланцюжком»

2) Гра «Дочитай речення»

3) Гра «Розвідники»

— Знайдіть і зачитайте слова з різною кількістю звуків і букв.

— Знайдіть і зачитайте слова, які відповідають на питання що робили?

— Знайдіть і зачитайте речення зі словами посередині, обережно.

2. Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом М. Коцюбинського

— Хто є автором казки «Про двох цапків та двох кізочок»?

— Як ви дізналися?

Михайло Коцюбинський народився в м. Вінниці у заможній родині. Батьки були чесними, працьовитими, добрими. У дитинстві Михайлика всі любили. У школі він вчився добре, багато читав книжок, любив квіти, сонце. За це друзі називали його «соняхом». На що він відповідав: «Дійсно я — “сонях”. Люблю сонячне повітря і, як сонях, тягнуся до сонця».

Коли Михайло виріс, став працювати вчителем. З ним було приємно спілкуватися, завжди він приходив на допомогу друзям. Частину творів, адресованих малим читачам, він написав для власних дітей.

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

Оченята роблять вправи:

Вліво, вправо, вліво, вправо.

Потім вгору, потім вниз

Оченятами дивись!

Водити очима ліворуч-праворуч, угору-вниз протягом 2 хв.

VІ. Підведення підсумків уроку

— Як називається казка, яку прочитали на уроці?

— Чого вона вас навчила?

— Хто її автор?

— Що ви запам’ятали про М. Коцюбинського?

Який  твір Льва Толстого ми почули?

Чого він вас навчив?

doc
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку