Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Удосконалення уміння писати вивчені букви. Письмо в зошиті без друкованої основи. Диктант односкладових слів.“

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Удосконалення уміння писати вивчені букви. Письмо в зошиті без друкованої основи. Диктант односкладових слів. СМС: складання зв’язної розповіді“. Метою уроку є: формувати навички письма в зошиті без друкованої основи; удосконалювати вміння писати вивчені букви; вчити списувати з друкованого тексту, складати слова зі складів, записувати їх, виконувати звуко-буквений аналіз, складати речення за поданою схемою; вчити писати односкладові слова під диктовку; розвивати увагу, зв’язне мовлення, мислення; виховувати у дітей охайність, старанність, інтерес до навчання.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Удосконалення уміння писати вивчені букви. Виконання творчих письмових робіт. Списування друкованого речення. Письмо в зошиті без друкованої основи. Диктант односкладових слів. СМС: складання зв’язної розповіді

Мета: формувати навички письма в зошиті без друкованої основи; удосконалювати вміння писати вивчені букви; вчити списувати з друкованого тексту, складати слова зі складів, записувати їх, виконувати звуко-буквений аналіз, складати речення за поданою схемою; вчити писати односкладові слова під диктовку; розвивати увагу, зв’язне мовлення, мислення; виховувати у дітей охайність, старанність, інтерес до навчання.

Обладнання: завдання зі словами; предметні малюнки.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Фронтальне опитування

— Про що ми говорили на попередньому уроці письма?

— Пригадайте, що таке загадка?

— Наведіть приклади загадок.

2. Вправа «Доповніть речення»

Книга вчить, як на світі...

Не кажи не вмію, а кажи...

Більше слухай, а менше...

(Говори, навчусь, жить)

— Назвіть одним словом записані речення.

3. «Словничок-сундучок»

Прислів’я — влучний образний вислів, часто ритмічний за будовою, який у стислій формі узагальнює різні явища життя.

4. Гра «З’єднай предмет і букву»

На дошці — предметні малюнки: човен, вовк, орел, собака, яблуко, їжак, акула та букви: ч, д, а, с, я, в, о, ї.

— З’єднайте предмет і букву, з якої починається слово.

— Назвіть букви, що позначають голосні звуки.

— Назвіть букву, яка завжди позначає два звуки.

— Запишіть у зошит букви, що можуть позначати два звуки.

5. Звуко-буквений аналіз слів

Перша група виконує аналіз слова, що є назвою фрукта, друга — слова, що є назвою домашньої тварини, третя — слова, що є назвою птаха.

III. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ви будете складати прислів’я, пояснювати їх зміст, знаходити прислів’я у підручнику та правильно і каліграфічно їх списувати, крім того ми потренуємось писати слова під диктовку.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як розміщувати зошит і тримати ручку під час письма

Правила сидіння за партою

— Сидіти потрібно зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки ліворуч і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розглядання плаката.)

Розміщення зошита на парті

— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притримуйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)

Як тримати ручку під час письма

— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вказівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказівного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)

2. Робота в парах

Кожна пара отримує конверт зі словами.

1) Праця, годує, людину, лінь, а, марнує.

2) багато, читає, Хто, багато, той, знає.

3) словечко, Гостре, сердечко, коле.

Складіть прислів’я зі слів. Зачитайте складені прислів’я і поясніть їх зміст.

— Запишіть своє прислів’я в зошит.

3. Робота за Букварем

— Пригадайте, яким кольором надруковані прислів’я в підручнику?

— Знайдіть їх у Букварі та зачитайте.

— Запишіть прислів’я, що вам найбільше сподобалось.

Фізкультхвилинка

Щось повісили носи

І з-за парт не вийшли всі.

Вгору добре потяглись,

На носочки піднялись.

Опустились легко вниз,

І подув в обличчя бриз.

Як дерева, захитало:

Вправо-вліво, вліво-вправо.

Біля парт усі присіли,

Потім встали й полетіли.

Руки в боки узяли,

На всі боки повели.

Руки вниз всі опустили

І за парти тихо сіли.

4. Складання слів зі складів

— З’єднайте частини слів на кульках.

— Прочитайте і запишіть слова, що утворилися.

V. Узагальнення вивченого матеріалу
1. Слухання вірша з подальшим обговоренням

Що за ґвалт зчинився

На подвір’ї зранку?

Загубила ґудзик

Ґава біля ґанку.

— Як ви розумієте значення слова ґвалт?

— Чому він учинився на подвір’ї?

2. Звуко-буквений аналіз слова ґудзик

3. Складання речення за поданою схемою

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

4. Записування односкладових слів під диктовку

— Будьте уважні, пишіть каліграфічно.

 Дім, ми, жук, рід, сім, тінь, хто, для, сядь, їж, крім.

5. Розвиток зв’язного мовлення. Складання усної розповіді на тему «Про що ти мрієш?»

— На уроці читання ми читали текст про хлопчика, чия мрія здійснилась. Хто це був? (Леонід Каденюк)

— У кожної людини існує певна заповітна мрія, до якої вона прагне. Хтось мріє про багатство, хтось — про славу. Один прагне бути гарним, інший — сильним, третій — розумним. Люди мріють стати акторами, музикантами, моделями, політиками, лікарями, хочуть зайнятися бізнесом або присвятити себе науці.

А про що мрієте ви? Розкажіть про свою мрію!

VI. Підведення підсумків уроку

— Прочитайте слово в «чарівному» колі.

— Яке прислів’я ви запам’ятали?

doc
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку