Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Удосконалення вміння писати вивчені букви. Виконання творчих письмових завдань. Закріплення навичок письма“

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Удосконалення вміння писати вивчені букви. Виконання творчих письмових завдань. Закріплення навичок письма. Поділ слів на склади. Складання речень за початком. СМС: складання зв’язної розповіді“. Метою уроку є: надати дітям уявлення про мовлення як засіб спілкування між людьми, про існування різних мов; мовлення усне і писемне; продовжувати роботу над закріпленням вивченого матеріалу; вдосконалювати навички написання складів, слів і речень зі знайомими літерами; формувати вміння робити звуковий і звуко-складовий аналіз слів, ділити слова на склади; розширювати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, зв’язне мовлення, увагу.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Удосконалення вміння писати вивчені букви. Виконання творчих письмових завдань. Закріплення навичок письма. Поділ слів на склади. Складання речень за початком. СМС: складання зв’язної розповіді

Мета: надати дітям уявлення про мовлення як засіб спілкування між людьми, про існування різних мов; мовлення усне і писемне; продовжувати роботу над закріпленням вивченого матеріалу; вдосконалювати навички написання складів, слів і речень зі знайомими літерами; формувати вміння робити звуковий і звуко-складовий аналіз слів, ділити слова на склади; розширювати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, зв’язне мовлення, увагу, мислення; виховувати у дітей любов до рідної землі, мови, відчуття краси поезії, почуття дружби й товариськості, бажання активно працювати.

Обладнання: предметні малюнки; картки із завданнями для групової та індивідуальної роботи.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Уже дзвінок нам дав сигнал,

І на урок він нас покликав.

А отже, часу не втрачаймо,

Роботу швидше починаймо.

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Гра «Зникла буква»

Гйка   грж   бблик   кщ   гска

лсток   сто    уравель   ріка   кака

(гайка, гараж, бублик, кущ, гуска, листок, сито, журавель, річка, казка)

2. Каліграфічна хвилинка

Письмо великого півовала (зустрічається при написанні великих літер Є, С («ес»), Ж («же»), Х («ха»)).

3. Гра «Закінчи моделі»

4. Складання схем поданих слів

— Складіть схеми поданих слів.

Олівець, таємничий, поїзд, проміння, терпіння, розрум’янилося.

— З трьома словами складіть і запишіть речення.

III. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні урок ми проведемо у Палаці мови. Нас зустрічає Королева, яка відкриє перед вами справжні скарби рідної мови. Ми в гостях, отже, згадайте, як потрібно поводитись.

— Рідна мова — то найбільший скарб кожного народу. Адже без мови народ не існує, не має своєї культури, не знає материнської пісні. Ми повинні берегти та шанувати мову батьків.

IV. Повторення вивченого матеріалу

1. Виконання завдань

Завдання 1

З вірша «Буква до букви» спишіть перше речення. У виділеному слові назвіть букви і поділіть його на склади.

БУКВА ДО БУКВИ

Буква до букви — слово вродилось,

заусміхалось, заколосилось.

Слово до слова — думка зродилась,

з уст, ніби пісня, щиро полилась.

Люди без думки — птиці безкрилі,

з думкою люди мудрі й щасливі.

Завдання 2

— Доберіть заголовок до вірша.

Мова в нас така чарівна,

Мелодійно так звучить,

Поміж мовами царівна.

Як без неї в світі жить?

Мова в нас така чудова,

Мелодійна і ясна,

Солов’їна, світанкова

І чарівна, як весна.

Завдання 3. Робота в групах

— Випишіть з вірша слова, що характеризують нашу мову.

Завдання 4

Складіть прислів’я. Одне з них запишіть.

Спершу подумай,  та важко зробити.

Легко сказати,  наче мед тече.

Мову веде,   а потім скажи.

Фізкультхвилинка 

Раз! Два! Час вставати,

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у світлий клас.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутися до справ.

V. Узагальнення вивченого матеріалу
1. Навчальна гра «Назви одним словом» (за предметними малюнками)

1) Пиріг, сир, ковбаса, хліб, морозиво — їжа.

2) Соловей, горобець, грак, журавель, снігур — птахи.

2. Робота над прислів’ями

Прочитайте. Спишіть прислів’я. Підкресліть слова, у яких звуків більше, ніж букв. Виконайте звуко-буквений аналіз виділених слів.

Ще не встав, а вже їсти просить. Язиком дірки не залатаєш. Як багато хрущів навесні, то будуть проса ясні. Від гнилого яблучка і здорове гниє.

3. Виконання завдань

Завдання 5

З окремих слів складіть і запишіть речення.

хороших я друзів маю

Завдання 6

Прочитайте вірш.

Мово наша дзвінка, кришталева,

мудра, стигла, солодка зернина.

Якщо є ти — то житиме вічно

колисковий наш край — Україна.

— З підкресленими у тексті словами складіть і запишіть речення за поданим початком:

Наша мова —

Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)

— Добрий день, добрий день,—

Пальчики сказали,—

Ми сьогодні всіх дітей

Зранку привітали.

Пальці обох рук назустріч «кланяються», потім ритмічно на кожний склад з’єднуються з одноіменними пальцями рук.

4. Робота з картками в парах

— Користуючись олівцем, зберіть дві низки намиста: «Усне мовлення» і «Писемне мовлення».

VI. Підведення підсумків уроку

— Діти, Королева задоволена вашими відповідями. Ви молодці! Вона дякує вам і запрошує наступного разу в гості.

— Що сподобалося на уроці?

— Що вам запам’яталося найбільше?

Що розкажете вдома батькам?

 

Завантаження...
doc
Додано
10 жовтня 2020
Переглядів
1018
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку