Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Закріплення вміння читати букварні тексти з літерою Бб. Робота над інтонацією питальних речень“

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Закріплення вміння читати букварні тексти з літерою Бб. Робота над інтонацією питальних речень“. Метою уроку є: закріпити знання про букву Б, б («бе») та її звукове значення; повторити та закріпити знання про вивчені букви та звуки, які вони позначають на письмі; продовжити роботу над звуко-буквеним аналізом слів; удосконалювати навички читання букварних текстів з буквою Бб; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати усне мовлення учнів. Містить роботу за підручником М.С. Вашуленко, Н.Ф. Скрипченко.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Закріплення вміння читати букварні тексти з літерою Бб. Робота над інтонацією питальних речень

Мета: закріпити знання про букву Б, б («бе») та її звукове значення; повторити та закріпити знання про вивчені букви та звуки, які вони позначають на письмі; продовжити роботу над звуко-буквеним аналізом слів; удосконалювати навички читання букварних текстів з буквою Бб; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати усне мовлення учнів, фантазію, увагу, мислення; виховувати бережливе ставлення до тварин, працелюбність.

Обладнання: предметні малюнки, таблиця для читання.

Тип уроку: закріплення й узагальнення вивченого матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Дзвінко пролунав дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож сідайте всі в рядок —

Починається урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Бесіда

— З якою буквою ми ознайомилися на минулому уроці? (Із буквою «бе»)

— Які звуки позначає ця буква на письмі? ([б], [б’])

— Назвіть слова з цією буквою. (Білка, бинт, бік, зуб...)

2. Робота над чистомовкою

Ба-ба-ба,ба-ба-ба!

Он на березі верба.

Бу-бу-бу, бу-бу-бу!

Доглядаємо вербу!

Бі-бі-бі, бі-бі-бі!

Сидить голуб на вербі.

Би-би-би,би-би-би!

Голуб полетів з верби.

Бу-бу-бу, бу-бу-бу!

Я люблю свою вербу.

3. Вивчення скоромовки

Повторюйте за мною скоромовку. Про яких тварин у ній йдеться?

Бурі бобри брід перебрели,

Забули бобри забрати торби.

4. Звуковий аналіз слів

Знайдіть слова зі скоромовки, які відповідатимуть схемам.

— Молодці! Ви добре впоралися із завданням! Ви знайшли слова до схем. Але час прийшов і самим схеми скласти. (Учитель вивішує на дошку предметні малюнки, до яких учні повинні скласти схеми.)

5. Гра «Повторюй і запам’ятовуй!»

БІЛИЙ БИЧОК

Біг бичечок білий, біг,

А в бичечка збитий ріг.

— З ким ти буцався, бичок?

Хто зламав тобі ріжок?

— З хижим вовком я змагався.

У бою ріжок зламався.

Боронив же я телятко,

Бо телятко ще малятко.

В. Гринько

6. Читання складів і слів

Діти читають склади по рядах, у стовпчиках, вибірково за завданням учителя.

бе  бо  бі  бу  ба  би

бре  бро  брі  бру  бра  бри

бер  бор  бір  бур  бар  бир

За променеподібною схемою учні читають склади, утворюють слова.

бо    бул    ба

ко  бра  біл  ка  бу  ран

зе    пал    ва

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

На дошці — п’ять дерев з малюнками, перегорнутими до дошки. На одному з них — малюнок білочки.

— Сьогодні зранку до школи прийшла телеграма. Її прислали звірі з казкового лісу. Вони звертаються до вас, діти, з проханням знайти Білочку, яка заховалася на одному із дерев на галявині. Допоможемо їм?

— Але шлях у лісі складний, а допомагати нам будуть різні звірі, які живуть там. Вони будуть приносити нам завдання, і лише один із них знає, на якому дереві сховалася Білочка.

— Що ж, вирушаймо у дорогу. А темою сьогоднішньої подорожі буде повторення вивченого про букву бе, інші букви та звуки, які вони позначають. Ми будемо показувати звірям, як ми вміємо читати, висловлювати свою думку і міркувати.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Бесіда

— Хто знає, які звірі живуть у лісі? (Ведмідь, лисиця, вовк…)

— Відгадайте загадку — і дізнаєтеся, хто перший прийшов нам на допомогу.

Сірий, зубастий,

По полю блукає,

Ягнят шукає. (Вовк) 

— Правильно, Вовк приніс нам завдання. Він хоче перевірити, як ви вдома читали текст «Великі друзі».

2. Читання учнями тексту «Великі друзі» (Буквар, с. 77)

— Вовчик вас хвалить і говорить, що ви добре приготували читання тексту. Давайте запитаємо у нього, чи знає він, за яким деревом сховалася Білочка. (Запитання дітей.)

— Вовчик не знає, де Білочка. Але знає точно те дерево, де білочки не може бути. Каже, що нам потрібно пройти трішки далі. (Учитель знімає одне дерево з дошки.)

3. Читання слів учнями

Вирушаймо в дорогу. Назустріч нам іде інший звір, а який саме, відгадайте.

Влітку любить полювати,

А узимку — в лігві спати.

Як зачує він весну,

Прокидається від сну. (Ведмідь)

— Так, це Ведмедик. І він також має для нас завдання. Вам потрібно роздивитися малюнки та написи під ними, закреслити зайві букви.

— Молодці! А тепер ваше завдання прочитати слова. (Учитель вивішує на дошку колонки слів із Букваря, с. 78.)

Брели  Брести  Побрести  Побродити  Брід  Бавились

— Давайте правильно прочитаємо ці слова.

4. Словникова робота

— Які слова вам незрозумілі? (Відповіді учнів.)

• Брід — мілке місце річки, озера, де можна перейти чи переїхати на протилежний берег.

• Бродити — повільно ходити без певної мети; блукати.

• Бавитися — гратися в якусь гру; розважатися, весело проводити час.

5. Складання речень з деяким словами (на вибір учителя)

— Ведмедик хоче, щоб ви склали з цими словами речення.

Ми довго бродили дрімучим лісом.

Мій братик з Оленкою бавилися на подвір’ї.

— Ведмедик дякує вам за добру роботу і забирає ще одне дерево.

ФізкультхвилинкаЩось втомились ми сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки,

І зроби чотири скоки.

Ось так, ось так, ось так!

Плесніть у долоньки раз.

За роботу! Все гаразд.

6. Читання тексту

— Ще один наш помічник — це дивний звірок, круглий, мов клубок, голки в нього стирчать, спробуй його взяти. Хто це такий? (Їжачок)

— Їжачок пропонує нам прочитати цей текст. Над кожним словом є номер. Учні, які знають всі букви, по черзі читають слова і виставляють їх у потрібному порядку. Учні, які не знають усіх букв, шукають слова з буквами, які вже відомі.

— Букви зібралися всі разом — і ті, які ми вже вивчили, і ті, які ще ні. Вони утворили слова у тексті, який нам потрібно зараз прочитати, виставивши слова у потрібному порядку. Їжачок нам допомагає. Він поставив над словами їх номер по порядку у рядку.

Бором брів бобер до брата

Борошна собі набрати,

Бо бобриха й бобренята

Будуть бублі виробляти.

Бір — великий сосновий ліс; ще мішаний ліс з переважанням сосни.

7. Робота за Букварем (с. 78)

1) Робота над інтонуванням питальних речень

— І прийшов час, щоб зустріти останнього нашого лісового жителя.

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

А зовуть її… (лисиця).

— Лисичка хоче подивитися, чи вміємо ми правильно інтонувати речення і відповідати на питання.

Читання учнями питальних речень і добір повної відповіді до них.

— За вашу гарну працю Лисичка прибирає останнє дерево. (Залишається дерево, де знаходиться Білочка.)

— Ось ми і знайшли Білочку! Вона так довго чекала на нас, що встигла змерзнути. Хвостата захотіла додому. А де її дім і як потрібно ставитися до білочок, ми дізнаємося, прочитавши текст «Білки» в Букварику на с. 78–79.

2) Читання тексту «Білки» вчителем

— Що наказав не робити дідусь дітям?

— Де знаходиться дім білки?

3) Словникова робота

Бавилась  дітвора  кинулись  заборонив

4) Самостійне читання тексту учнями

Учитель звертає увагу на ті речення, де стоїть знак оклику.

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

5) Читання «ланцюжком»

6) Вибіркове читання

— Хто бавився у лісі?

— Де зникли білки?

— Що крикнув Борис?

— Що заборонив дідусь?

— Білочка дякує нам за роботу і пропонує розвинути своє мислення, розгадуючи ребуси.

V. Підведення підсумків уроку

— Яку букву ви повторювали на уроці?

— Які звуки позначає ця буква на письмі?

— Де ми сьогодні подорожували?

— Які звірі нам зустрічалися на шляху?

— Кого ми шукали? Доберіть слова, які описують цього звіра.

— Білочка дякує за те, що ви знайшли її, за вашу гарну роботу і пропонує ще одне завдання. Вам потрібно закреслити зайву букву і пояснити, чому ви її викреслили.

УАИНІ  БВАПР  АИНМГ

(Буква Н («ен»), тому що позначає приголосний звук. Буква А, тому що позначає голосний звук. Буква Г («ге»), тому що ми такої букви ще не вчили.)

doc
Додано
31 березня 2019
Переглядів
1080
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку