УРОК №39
Тема: Навчаюся змінювати слова – назви предметів
Мета: розширювати знання учнів про іменник; закріплювати вміння змінювати іменники за числами (за зразком один — багато), удосконалювати навички правильного вживання форм однини і множини іменників у мовленні, формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську, компетентності в природничих науках; розвивати зв’язне мовлення учнів, увагу, пам’ять, вміння співставляти, аналізувати, робити висновки, збагачувати словниковий запас, вміння працювати у парі, групі; виховувати любов до рідної мови, повагу до народних традицій, культури свого народу, старанність, самостійність, культуру спілкування.
Обладнання: мультимедійні засоби (проектор, ноутбук, презентація, ППЗ «Українська мова, 2 клас», мультфільм «Сорочинський ярмарок»), цеглинки Лего, ляльки-рукавички Вінні-Пуха, Тигрика, предметні малюнки грибів, ілюстрації, картки, бейджики, оберіг «Підкова».
Тип уроку: закріплення та удосконалення вмінь і навичок.
Очікувані результати: за результатами роботи на уроці учні повинні вміти змінювати та розрізняти іменники за числами (один-багато).
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, здоров’язбережувальна, природнича, мистецька.
Хід уроку
Лунає дзвіночок – до праці мерщій!
Ти всі перешкоди здолати зумій!
Працюй наполегливо, щиро, старанно,
Щоб кожна хвилинка не втратилась марно!
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Слова: котик Мурчик, корова Мілка, місто Соледар, річка Бахмутка, вулиця Преображенська.
ІII. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ.
МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
- Діти, сьогодні урок буде незвичайний. Ми проведемо його у кафе.
- Ви були у кафе? Що там робили?
- Але кафе у нас буде не звичайне, а «мовне». Ми будемо замовляти і куштувати всі страви, які стосуються української мови.
- Особу, яка обслуговує відвідувачів кафе, називають офіціантом. Сьогодні офіціантом буде наш друг ведмежатко Вінні-Пух, а ми — відвідувачами. Отже, сьогодні в меню:
Меню |
Вартість |
1 Хвилинка каліграфії |
* |
2 Коктейль “Диктант” |
* |
3 Хвилинка відпочинку «8 вправ» |
* |
4 Реклама |
|
5 Гра «Замовлення» |
* |
6 «Мовний салат». Робота в групах |
* |
7 Ярмарок |
* |
8 «Мовний борщ». Робота у парах |
* |
9 Танцювальний відпочинок |
|
10 «Мовні голубці». Працюємо самостійно |
* |
11 Десерт «Бліц-тест» |
* |
12 Рахунок |
|
Гроші:
Уважність
Допомога
Дисципліна
Це — гроші, за які ви можете придбати будь-яку страву із нашого меню.
Ж ж жб ба нок
Посуд: жбанок, …….
Самоперевірка та самооцінювання цеглинками Лего (правильно – зелена, з помилками – червона цеглинка).
- А зараз я пропоную рекламну кампанію нової страви!
Число іменників — це дуже смачна, вітамінна та корисна страва у нашому «мовному кафе». Ми сьогодні будемо вправлятися у визначенні числа іменників.
Чим ця тема корисна? Для чого взагалі потрібні знання? Що чекаєте від уроку?
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
• Сьогодні ми працювали зі словами… (назвами предметів, іменниками).
• Ми навчилися змінювати їх як …(один і багато предметів).
• З грибами треба бути обережними, бо… (серед них є отруйні).
• У селі Сорочинці можна купити все на … (Сорочинському ярмарку).
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вправа №37с.64 – виписати слова-назви дерев, змінити їх за зразком.