Розробка уроку з української мови для 2 класу на тему: "Навчаюся змінювати слова – назви предметів"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 2 класу на тему: "Навчаюся змінювати слова – назви предметів" Мета: розширювати знання учнів про іменник; закріплювати вміння змінювати іменники за числами (за зразком один — багато), удосконалювати навички правильного вживання форм однини і множини іменників у мовленні, формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську, компетентності; розвивати зв’язне мовлення учнів, увагу, пам’ять, вміння співставляти, аналізувати, робити висновки, збагачувати словниковий запас, вміння працювати у парі, групі; виховувати любов до рідної мови, повагу до народних традицій, культури свого народу, старанність, самостійність, куль¬туру спілкування.
Перегляд файлу

УРОК №39

Тема: Навчаюся змінювати слова – назви предметів

Мета: розширювати знання учнів про іменник; закріплювати   вміння  змінювати іменники за числами (за зразком один — багато), удосконалювати навички правильного вживання форм однини і множини іменників у мовленні, формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську, компетентності в природничих науках; розвивати зв’язне мовлення учнів, увагу, память, вміння співставляти, аналізувати, робити висновки, збагачувати словниковий запас, вміння працювати у парі, групі; виховувати любов до рідної мови, повагу до народних традицій, культури свого народу, старанність, самостійність, куль­туру спілкування.

Обладнання: мультимедійні засоби (проектор, ноутбук, презентація, ППЗ «Українська мова, 2 клас», мультфільм «Сорочинський ярмарок»), цеглинки Лего, ляльки-рукавички Вінні-Пуха, Тигрика, предметні малюнки грибів, ілюстрації, картки, бейджики, оберіг «Підкова».

Тип уроку: закріплення та удосконалення вмінь і навичок.

Очікувані результати: за результатами роботи на уроці учні повинні  вміти змінювати та розрізняти іменники за числами (один-багато).

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, здоровязбережувальна, природнича, мистецька.

 

      Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Лунає дзвіночок – до праці мерщій!

Ти всі перешкоди здолати зумій!

Працюй наполегливо, щиро, старанно,

Щоб кожна хвилинка не втратилась марно!

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  1. Вправа «Мозковий штурм». Запитання від Тигрика
  • Які слова називаються іменниками?
  • На які питання відповідають назви істот?
  • На які питання відповідають назви неістот?
  • Як пишуться власні назви (імена, прізвища, по батькові, назви міст, сіл, річок )?
  1. Гра «Світлофор із Тигриком» (із цеглинками Лего)
  • Якщо ви чуєте загальну назву, яку пишемо з малої літери, то підніміть червону цеглинку, а якщо почуєте власну назву, яку пишемо з великої літери, то підніміть зелену цеглинку Лего.

Слова: котик Мурчик, корова Мілка, місто Соледар,  річка Бахмутка, вулиця Преображенська.

 

 

ІII. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ.

 МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

 

  1. Евристична бесіда. Мотивація діяльності учнів

-  Діти, сьогодні урок буде незвичайний. Ми проведемо його у кафе.

-  Ви були у кафе? Що там робили?

- Але кафе у нас буде не звичайне, а «мовне». Ми будемо замовляти і куштувати всі страви, які стосуються української мови.

-  Особу, яка обслуговує відвідувачів кафе, називають офіціантом. Сьогодні офіціантом буде наш друг ведмежатко Вінні-Пух, а ми — відвідувачами. Отже, сьогодні в меню:

Меню

Вартість

1 Хвилинка каліграфії

*

2 Коктейль “Диктант

*

3 Хвилинка відпочинку «8 вправ»

*

4 Реклама

 

5 Гра  «Замовлення»

*

6 «Мовний салат». Робота в групах

*

7 Ярмарок

*

8 «Мовний борщ». Робота у парах

*

9 Танцювальний відпочинок

 

10 «Мовні голубці». Працюємо самостійно

*

11 Десерт «Бліц-тест»

*

12 Рахунок

 

 

Гроші:

Уважність

Допомога       

Дисципліна

Це — гроші, за які ви можете придбати будь-яку страву із нашого меню.

 

 

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Запишіть каліграфічно буквосполучення.

Ж  ж  жб  ба  нок

  • Яке слово можна утворити з цих буквосполучень?
  • Поясніть значення цього слова.  (Словникова робота)
  • Подивіться на малюнок.
  • Як ви зазиваєте цей предмет? (Глечик, ще можна назвати жбанок)
  • Для чого його використовують?
  1. Малюнковий «Коктейль-диктант».

Посуд: жбанок, …….

  • Що ви записали? (Назви посуду)

Самоперевірка та самооцінювання цеглинками Лего (правильно – зелена, з помилками – червона цеглинка).

  1. Хвилинка відпочинку «8 вправ»
  2. Реклама

-  А зараз я пропоную рекламну кампанію нової страви!

Число іменників — це дуже смачна, вітамінна та корисна страва у нашому «мовному кафе». Ми сьогодні  будемо  вправлятися у визначенні числа іменників.

Чим ця тема корисна? Для чого взагалі потрібні знання? Що чекаєте від уроку?

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК

  1. Гра «Замовлення». Повторення правила про число іменників
  2. «Мовний салат» - робота у групах. Вправа №36с.64 (підручник)
  • Випишіть слова -назви грибів у стовпчик. Змініть їх за зразком (багато-один) і запишіть.
  • Як описано гриби у тексті?
  • Які з них зобразив художник?
  • Ці гриби їстівні чи отруйні?
  • Які ще їстівні та отруйні гриби ви знаєте?
  1. Перегляд мультфільму «Сорочинський ярмарок»
  • Що можна купити на ярмарку?
  1. Робота у парах «Мовний борщ» - вправа №38с.65 (підручник)
  2. Танцювальний відпочинок. Фізкультхвилинка
  3. «Мовні голубці» - працюємо самостійно. Завдання від Суржика та Мови (ППЗ)

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

  1. Гра «Закінчи речення»

Сьогодні ми працювали зі словами… (назвами предметів, іменниками).

Ми навчилися змінювати їх як …(один і багато предметів).

З грибами треба бути обережними, бо… (серед них є отруйні).

У селі Сорочинці можна купити все на … (Сорочинському ярмарку).

 

  1. Десерт «Бліц-тест» (ППЗ)
  2. Рефлексія. Подарунок «Оберіг»
  • Оцініть,чи задоволені ви сьогодні своєю роботою на уроці? Чи все вам вдалося? (Діти малюють смайлики на картинках з бейджиків.)

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа №37с.64 – виписати слова-назви дерев, змінити їх за зразком.

docx
Додано
22 травня 2020
Переглядів
1918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку