Тексти для переказу у 3 класі

Про матеріал
На уроках української мови у початкових клас одним із видів роботи є переказ. Перекази навчають учнів зв'язно викладати думки, логічно мислити, сприяє збагаченню словникового запасу, розвиває усне і писемне мовлення
Перегляд файлу

                        Тексти для переказу  у 3 класі

                                           Метелик

         Метелик народився увечері. Вилетів він із свого листочка. Уже сутеніє. Летить метелик, дивиться на квіти, на місяць. Аж, бачить, щось яскраве, світле. Це, мабуть, Сонце, думає метелик. Та й поспішає до Сонця. А то не Сонце, а гасова лампа. Ударився метелик об шибку й думає: «Чого ж це я не долетів до Сонця?»

       Не поспішай, метелику, зупинись. Бо як тільки доторкнешся до гарячої лампи – згориш. (В. Сухомлинський, 66слів)

 

  1. Аналіз прочитаного тексту.

-         Про кого йде мова у тексті?

-         Коли народився метелик?

-         На, що дивився метелик?

-         Що здивувало метелика?

-         Чому він полетів до Сонця?

-         Чому метелик мав згоріти?

  1. Словникова робота.

Пояснити лексичне значення слів: сутеніє, шибка, гасова лампа.

Пояснити правопис слів: увечері, сутеніє, шибка, гасова лампа.

  1. Творче завдання.

Поділити текс на частини, дібрати до них заголовки.

Скласти свою кінцівку до тексту.

  1. Написати переказ тексту за планом.

План

  1. Народження метелика.
  2. Подив  метелика.
  3. Не, поспішай, метелику, зупинись.

 

                                                         Калина

      Бабуся Настя нічого так не любить, як садити дерево. Позаторік бабуня принесла з лісу й посадила під вікном тонке деревце. Доглядала його, поливала. Воно прийнялося, але першої весни не цвіло. Тільки зеленіло, другої весни викинуло дві китиці. Всі бачили, що це – калина.

      Минає зима, настає тепло. Буйно квітує калина. Соловейко звив на ній гніздо. Він тьохкає, а калина цвіте і заглядає у вікно. Отак і живе баба Настя – з деревами і пташками.

 

  1. Аналіз прочитаного тексту.

-         Що любить садити бабуся?

-         Що принесла із лісу і посадила?

-         Чи цвіло деревце першої весни?

-         А коли воно зацвіло?

-         Хто співав на калині?

-         Чи радувало бабусю деревце?

2. Словникова робота.

Пояснити лексичне значення слів: позаторік,  китиць, буйно, тьохкає.

Пояснити правопис слів: позаторік, буйно, тьохкає.

3. Творче завдання.

Поділити текс на частини, дібрати до них заголовки.

4. Написати переказ тексту за планом.

                            План

1. Любов бабусі до дерев.

2. Бабуся Настя посадила деревце і доглядала .

3. Буйне цвітіння калини під вікнами.

 

      

                              ПОКИНУТЕ КОШЕНЯ

     Хтось виніс із хати маленьке сіре кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Бо хоче додому, до матусі. Проходять люди, дивляться на кошеня. Хто сумно хитає головою, хто сміється. Хто жаліє: бідне кошенятко, та й іде собі.

     Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові. Притулилося воно до куща та й сидить — тремтить. Поверталась із школи маленька Наталочка. Чує — нявчить кошеня. Вона не сказала ні слова, а взяла кошеня й понесла додому. Пригорнулося кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде-радісіньке. ((В. Сухомлинський, 72слова)

  1. Аналіз прочитаного тексту.

-         Що сталося із котиком?

-         Як поводили себе люди, як бачили кошеня?

-         Хто ввечері повертався із школи?

-         Що зробила дівчинка?

2. Словникова робота.

Пояснити лексичне значення слів: раде-радісіньке.

Пояснити правопис слів: раде-радісіньке, замуркотіло.

3. Творче завдання.

Поділити текс на частини, дібрати до них заголовки.

 

4. Написати переказ тексту за планом.

                            План

  1. Покинуте кошеня на дорозі.
  2. Люди жаліють кошеня.
  3. Наталочка забрала кошеня до дому.

 

docx
Додав(-ла)
Радецька Таня
Додано
3 березня
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку