Тексти для переказу у 3 класі
Метелик
Метелик народився увечері. Вилетів він із свого листочка. Уже сутеніє. Летить метелик, дивиться на квіти, на місяць. Аж, бачить, щось яскраве, світле. Це, мабуть, Сонце, думає метелик. Та й поспішає до Сонця. А то не Сонце, а гасова лампа. Ударився метелик об шибку й думає: «Чого ж це я не долетів до Сонця?»
Не поспішай, метелику, зупинись. Бо як тільки доторкнешся до гарячої лампи – згориш. (В. Сухомлинський, 66слів)
- Про кого йде мова у тексті?
- Коли народився метелик?
- На, що дивився метелик?
- Що здивувало метелика?
- Чому він полетів до Сонця?
- Чому метелик мав згоріти?
Пояснити лексичне значення слів: сутеніє, шибка, гасова лампа.
Пояснити правопис слів: увечері, сутеніє, шибка, гасова лампа.
Поділити текс на частини, дібрати до них заголовки.
Скласти свою кінцівку до тексту.
План
Калина
Бабуся Настя нічого так не любить, як садити дерево. Позаторік бабуня принесла з лісу й посадила під вікном тонке деревце. Доглядала його, поливала. Воно прийнялося, але першої весни не цвіло. Тільки зеленіло, другої весни викинуло дві китиці. Всі бачили, що це – калина.
Минає зима, настає тепло. Буйно квітує калина. Соловейко звив на ній гніздо. Він тьохкає, а калина цвіте і заглядає у вікно. Отак і живе баба Настя – з деревами і пташками.
- Що любить садити бабуся?
- Що принесла із лісу і посадила?
- Чи цвіло деревце першої весни?
- А коли воно зацвіло?
- Хто співав на калині?
- Чи радувало бабусю деревце?
2. Словникова робота.
Пояснити лексичне значення слів: позаторік, китиць, буйно, тьохкає.
Пояснити правопис слів: позаторік, буйно, тьохкає.
3. Творче завдання.
Поділити текс на частини, дібрати до них заголовки.
4. Написати переказ тексту за планом.
План
1. Любов бабусі до дерев.
2. Бабуся Настя посадила деревце і доглядала .
3. Буйне цвітіння калини під вікнами.
ПОКИНУТЕ КОШЕНЯ
Хтось виніс із хати маленьке сіре кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Бо хоче додому, до матусі. Проходять люди, дивляться на кошеня. Хто сумно хитає головою, хто сміється. Хто жаліє: бідне кошенятко, та й іде собі.
Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові. Притулилося воно до куща та й сидить — тремтить. Поверталась із школи маленька Наталочка. Чує — нявчить кошеня. Вона не сказала ні слова, а взяла кошеня й понесла додому. Пригорнулося кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде-радісіньке. ((В. Сухомлинський, 72слова)
- Що сталося із котиком?
- Як поводили себе люди, як бачили кошеня?
- Хто ввечері повертався із школи?
- Що зробила дівчинка?
2. Словникова робота.
Пояснити лексичне значення слів: раде-радісіньке.
Пояснити правопис слів: раде-радісіньке, замуркотіло.
3. Творче завдання.
Поділити текс на частини, дібрати до них заголовки.
4. Написати переказ тексту за планом.
План