Розробка уроку з української мови " Службові слова в реченні."

Про матеріал
Цю розробку можно використовувати при вивченні теми "Службові слова в реченні." за програмою Савченко, підручник для 2 класу М.Захарійчук
Перегляд файлу

 

 

 

Урок  української мови в 2 класі

 

Тема: Службові  слова  в  реченні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Службові  слова  в  реченні.

Мета: дати учням уявлення про службові слова та їх роль у реченні; вчити правильно вимовляти їх та писати окремо від інших слів, формувати вміння  робити звуко – буквений аналіз слів;

 розвивати усне мовлення, мислення, увагу, пам'ять ;

 виховувати любов до природи.

 

Навчальна діяльність                                               Очікувані результати

Робота над загадкою                              Сприймає усні реплики, відповідає на питання

Каліграфічна хвилинка                          Аналізує звуко – буквений склад слова

Колективна робота                                 Охайно пише в зошиті, ставить питання до слів

                                                                  в реченні

          Робота за підручником                           Підбирає необхідні службові слова в речення

Усвідомлення правила                           Уважно читають, відтворюють важливу

                                                                   інформацію

Гра «Не помились»                             Відповідають на питання за змістом прочитаного,

                                                                   добирає необхідні  службові слова 

Обладнання: проєктор, ілюстрація зайчика

 

                                         Хід  уроку

I. Організаційний момент

ІІ.Актуалізація опорних знань

              1. Мотивація навчальної діяльності.

                  Робота над загадкою   (демонстрація малюнка)

                      Я — вухастий ваш дружок,

                      В мене сірий кожушок,

                      Куций хвостик, довгі вуса.

                      Я усіх-усіх боюся.

                                                (Заєць)

            -Розкажіть, що ви знаєте про зайчика.

            -Як допомагати тваринкам взимку?

            2.Каліграфічна хвилинка

            -На який звук починається слово «заєць»?

            -Охарактеризуйте його.

            -Якою буквою позначаємо звук [з]?

            -Пропишіть рядок великої та малої букви «зе»  Зз

3. Колективна робота

— Прочитайте речення  (Маленький зайчик вискочив на узлісся.)

— Запишіть його.

— Скільки слів у записаному реченні? (П’ять)

— Назвіть кожне слово окремо і поставте до кожного з них питання. (Маленький — який?, зайчик — хто?, вискочив — що зробив?, на узлісся — на що?)

— До якого слова в реченні не можна окремо поставити питання? (На) Підкресліть його.

— Слова, до яких не можна поставити питання, називають службовими. Як ви думаєте, яку роль в реченні виконують службові слова?

 

ІІІ.Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми й поговоримо про службові слова: чому вони так називаються, яка їх роль у реченні.

 

ІV. Робота над новим матеріалом

1.Робота за підручником (с.75, вправа 195)

-Прочитайте слова. Чи можна тільки з цих слів скласти речення? Чому?

(Зимовому, тихо, лісі;   деревах, лежать, білі, шапки )

-Знайдіть на картках потрібні слова та доповніть речення. Запишіть речення в зошити.  (Діти по черзі працюють біля дошки)

2.Фізхвилинка

3.Усвідомлення правила

-Прочитайте правило на с.75

-Які слова називають службовими?

 

V. Закріплення  набутих  знань,  формування  вмінь

1.Гра «Не помились» (використовується проєктор)

— Прочитайте вірш  на дошці:

 

Жив (…) світі дід Василь.

          (…) кисіль він сипав сіль.

           Цукор клав (…) холодець,

           (…) (…) чай — жовтки (…) яєць.

           Був дідусь наш (…) дивак,

           (…) робив це просто так,

           (…) робив це все (…) штуки,

           (…) сміялися онуки.

                                             (В. Бичко)

           Довідка: а,  у,  для,  на,  з,  не,  щоб

          - Що ви помітили? (У вірші пропущені слова.)

          - Вставте їх і прочитайте, що вийшло.

          - Як називаються такі слова? (Службові)

-Спишіть чотири строки цього віршика і підкресліть службові слова.

 

VІ.Підсумок уроку

-З якою частиною мови познайомились?

-Які слова називають службовими?

 

VІІ. Домашнє завдання

С.76, вправа 196. Списати три останні речення, вставляючи пропущені службові

docx
Додано
14 січня 2021
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку