Українська мова 3 клас . Перевірка орфограм в префіксах за сильною позицією звука. Правопис префіксів під-, від-, ви-, об-.

Про матеріал
Сприяти формуванню понять значущі частини слова та послідовність дій при їх визначенні, вчити перевіряти орфограми в префіксах за сильною позицією звука; формувати контрольно-оцінювальні дії. Розвивати фонетичний слух, пам`ять, увагу, мислення, усне мовлення. Виховувати любов до предмету, до культури українського народу, його історичних цінностей, активність на уроці.
Перегляд файлу

Українська мова                                                                   3 клас

Тема. Перевірка орфограм в префіксах за сильною позицією звука. Правопис префіксів під-, від-, ви-, об-.

Мета. Сприяти формуванню понять значущі частини слова та послідовність дій при їх визначенні, вчити перевіряти орфограми в префіксах за сильною позицією звука; формувати контрольно-оцінювальні дії. Розвивати фонетичний слух, пам`ять, увагу, мислення, усне мовлення. Виховувати любов до предмету, до культури українського народу, його історичних цінностей, активність на уроці.

Обладнання. Сюжетні малюнки, презентація слайдів , 2  музичні фізкультхвилинки.

Тип уроку. Комбінований.

Форми і методи роботи. Розповідь, бесіда, фронтальна  робота, самостійна робота, робота в групах, робота з підручником.

 

ХІД УРОКУ

  1. Актуалізація опорних знань.        
  1. Девіз уроку:

Не кажи – не знаю, а кажи -  навчусь.

Труднощі здолаю, ніколи не лінюсь.                   

  1. Зоровий диктант.

Облетіли снігурі всі піддашшя у дворі.

Вибігли дівчата птахів привітати.

(Піддашшя - виступ, карниз  будь якої  покрівлі. Навіс.)

  1. Перевірка зорового диктанту.
  2. Каліграфічна хвилинка        _______об      від   ви    під__________

II. Створення ситуації успіху. Опрацювання нового матеріалу

Вправа 50

  • Прочитайте.
  • У чому кумедність   вірша?
  • А які види зимового спорту ви полюбляєте?
  • Поміркуйте, які зі слів: відвага, відбити, відміряти відорати – можна використати для перевірки орфограми в слові ві(д,т)дихають?
  • Запишіть. Віддихаюсь - відорати.  
  • Виділіть префікси.   

Вправа 51

  • Прочитайте.
  • Що треба зробити у вправі?
  • Давайте запишемо слова кожного стовпчика перевіряючи орфограми. А що нам у цьому допоможе? Так слова для довідки.

Довідка: підосичник, обнести, винести.

  • Давайте виділимо в цих словах префікси.

 вибігаю                 підзаголовок                     обдзвонити

вирізаю                  піддашшя                          обґрунтувати

виношу                  підборіддя                          обжити

(2 стовпчики на дошці, 1 - самостійно)

Фізкультхвилинка про Україну.

Вправа 52            (13 грудня – Свято Андрія Первозваного)

  • Прочитайте. (Читає одна учениця)

(Виступ підготовлених учнів. Показ фотоматеріалів (слайдів)

Існує літописний переказ про заснування Києва, який наво­диться Нестором-літописцем у «Повісті временних літ». Андрій, один з дванадцяти апостолів, брат Петра, рибалив на Тіверіадському озері. Він входив до громади Іоанна Хрестителя, поки його першим не покликав Ісус Христос до числа апостолів, і тому він був іменований Первозванним.

 

  Андрій першим, із радістю і готовністю, пішов за Господом, і за те був наречений Первозванним . Він перебував із Христом протягом всього періоду Його суспільного служіння.  Після Воскресіння Спасителя  апостоли кинули жереб, кому в яку країну йти для проповіді Євангелія. Святому Андрію дісталися країни, що лежать уздовж узбережжя Чорного моря.

 

Проповідуючи Євангеліє, апостол Андрій відвідує  землю , на якій пізніше утворилася Україна. Згідно із переказами, апостол Андрій по Дніпру піднявся на північ і дійшов до місця, де згодом виник Київ, благословивши це місце і передбачивши прийняття християнської віри майбутніми мешканцями цієї землі.

 

  • Хто є засновниками Києва?
  • Визначте, яка з моделей відповідає будові виділеного слова.

Відзначають

Фізкультхвилинка для очей.    

III Закріплення вивченого матеріалу.

Вправа 53 .  (Робота в групах)

- Згрупуйте  слова у два стовпчики.

підказка                                                                                                                                                                             

відблиск                                                   дочка

обшити                                                   заєць

набережна                                             набат

дочитати                                              обідати

зачіска

відвертий

- Які префікси ви виділилі?

V. Підсумок уроку.

- Що нового дізнались на уроці?

 - Над якою орфограмою ми сьогодні працювали на уроці?

- Які форми роботи вам сподобались на уроці?

- Що найбільш сподобалось на уроці?

VI.  Домашнє завдання.  

  С.27, впр. 55.  (інструктаж до виконання)

 

docx
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку