20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Розробка уроку за новелою Ф.Кафки "Перевтілення"

Про матеріал

Урок розкриває проблему твору (модерністської літератури) Франца Кафки - новели "Перевтілення": самовідданості, трудоголізму, сімейних відносин, проблему "маленької людини"

Перегляд файлу

Розробка уроку

 

Тема: Франц Кафка. Своєрідність світобачення та його художнього втілення в новелі «Перевтілення». Грегор Замза та його родина.

 

Тип: комбінований

 

Метод: частково-пошуковий (проблемний)

 

Мета: дослідити автобіографічну основу твору, провівши паралелі життя письменника із життям героя його новели Грегора Замзи; формувати в учнів уявлення про внутрішні особливості героя як символічне уособлення «маленької людини»; розвивати критичне мислення учнів, сприяти вихованню найкращих моральних якостей: співчуття, любов, милосердя, розуміння.

(Мета: з’ясувати у чому сенс вашого буття. Від кого залежить чи бути «маленькою людиною» чи ні? (ключове питання: Як перетворити свідомість «маленької людини») )

(Емоційне налаштування: на фоні ліричної музики презентуються малюнки та фото: щасливі родини, посмішки та обійми рідних, батьки з дітьми)

 

«Для Щастя людині потрібен клаптик землі, на якому вміщаються її ноги»

Ф.Кафка

Хід уроку

 

І. Мотивація

 Кожна людина має право на щастя: у сім,ї, в особистому житті, в суспільстві… Сьогодні на уроці мі з’ясуємо : Людина – комаха, чи особистість. У чому сенс буття людини? Місце її у ворожому світі.

ІІ. Актуалізація знань

Поясніть зізнання Кафки: «Я живу у своїй родині більш чужий, аніж найчужіший…»

  1. Робота в групах

1 група: досліджує стосунки Ф.Кафки з батьком;

2 група: досліджує стосунки Кафки з жінками;

3 група: досліджує ставлення письменника до себе та власної творчості

  1. Питання:

Як ви розумієте поняття «маленька людина»?

В яких творах ви вже зустрічалися із «маленькими людьми»?

Хто з письменників порушував у своїх творах питання «маленької людини»?

Кому з персонажів належать вислови: «Тварь я дрожащая или право имею?»; «…Я хотел Наполеоном сделаться, оттого и убил…»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.

Бесіда:

  1. Визначте жанр твору
  2. Що таке новела?
  3. На скільки частин можна поділити твір?
  4. Кафка -  Замза. Як почувається Грегор у своїй родині?
  5. Що ми дізналися про героя?
  6. Що відчуває герой після перевтілення?
  7. Яким змальовано інтер’єр кімнати? Що найдорожче в кімнаті для Грегора?
  8. Чи змінився Грегор зі своїм становищем?
  9. У яких творах ми зустрічались із перевтіленням?
  10.                      Що врятувало Раскольникова від духовної смерті і чи був такий шанс у Грегора?
  11.                      Чи згодні ви з Кафкою, що людина –комаха?

 

Вправа «Мікрофон»:

Який кінець цієї історії вигадали б ви?

 

Рефлексія:

Як складаються стосунки у ваших родинах?

Чи хтось з вас колись відчував хвилини самотності?

 

Заключне слово вчителя.

(Достоєвський – віра у можливість жити за законам добра і справедливості. Кафка – не дає шансів людині у світі, де навіть рідні люди здатні відвернутися від нужденного)

 

Домашнє завдання

Написати лист-побажання самотній людині

docx
Додав(-ла)
Moseychuk Oxana
Додано
15 листопада 2018
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку