Урок 2
Тема. Множення раціональних чисел. Властивості множення
Мета: повторити з учнями відомі властивості множення натуральних і дробових чисел, поширити їх на множину раціональних чисел, удосконалити вміння виконувати множення раціональних чисел; розвивати увагу, логічне мислення, та обчислювальні навички, усний рахунок; виховувати наполегливість, інтерес до процесу навчання, культуру математичної мови і записів.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань
Обладнання: картки із завданнями, Тарасенкова Н.А.,Богатирьова І.М., Коломієць І.М., Сердюк З.О. Математика: Підручник для 6 класу- К.: Видавничий дім «Освіта», 2014.
Епіграф: «Кращий спосіб пояснити-це самому зробити»
(«Аліса в країні див»Л.Керролл) Слайд 3
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірити готовність учнів до уроку. Налаштувати їх на роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Учні –консультанти перевіряють наявність завдання в зошитах. Учні класу обмінюються зошитами і перевіряють правильність виконання домашньої роботи, звіряють правильність розв’язання виразів із записом зробленим вчителем заздалегідь на відкидній дошці. Учитель відповідає на питання учнів , які виникли під час виконання домашньої роботи.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
(Усно) Обчисліть зручним способом та розшифруйте одну із цитат відомого математика та письменника, автора улюбленої багатьма книжки «Аліса у країні див» Л.Керролла
1.0,5*34*2= 34
2.-4*25*0,6= -60
3.-3*(-0,6)= 1,8
4.7*(-0,02)= -0,14
5.0,01*(-200)= -2
6.-6,2*100= -620
7.5*(-56)*(-0,2)= 56
Код:
56 |
1,8 |
-620 |
34 |
-2 |
-0,14 |
-60 |
нічого |
можеш |
ніж |
ти |
більше |
взяти |
завжди |
Відповідь: вислів «Ти завжди можеш взяти більше ніж нічого» Слайд 4-6
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Подивіться, діти, на дошку. Сьогодні до нас на урок завітали Ваші друзі з відомої казки «Аліса у країні див» : Капелюшник, Соня та Заєць. Всі пили чай ,коли до них в гості завітала Аліса. Як Ви думаєте вона вихована?
- Що вона повинна зробити одразу, коли прийшла?
- Привітатися до кожного з друзів.
Так і в математиці, якщо ми уявимо на місці друзів суму або різницю двох чисел а і в, а на місці Аліси число с, то отримаємо математичний закон множення, пригадали?
Так це саме Розподільний закон множення.
1). Обчисліть (усно) вчитель робить запис на дошці.
49 * 7 = (40 + 7) * 9 = 360 + 63 = 423
-5*37 = -5*(30 + 7) = -150 - 35= -185
2). Запис розподільного закону множення. (Приймається малюнок і на дошці залишається)
с * (а + в) = с * а + в * с |
Відносно додавання
с * (а – в) = с * а – в * с |
Відносно віднімання Слайд 7
VI. Розв’язування вправ.
1.Відкриваємо підручник Розділ 4 §28 ст.219 №1263, 1264(1-3) (колективна робота)
№1263 Переконайтесь у правильності рівності: (а + в)* с = а*с + в * с, якщо:
1)(-3+(-5))*8=-3*8+(-5)*8 (4,5-1,6)*2=4,5*2-1,6*2
-8*8=-24+(-40) 2,9*2= 9- 3,2
-64=-64 5,8=5,8
№ 1264 Обчисліть скориставшись розподільним законом
2. Обчислити зручним способом. Слайд 8
Колективно Самостійно
I варіант II варіант
а) 638 * 54 + 362 * 54 б) -549 * 42 +449 * 42 |
а) 577 * 62 + 423 * 62 б) -398 * 15 +298 * 15 |
а) 768 * 71+ 232 * 71 б) -934 * 17 + 834 * 17 |
Розкрий дужки.
а) 19 * (-5 + а) б) -15 * (в – 2) |
а) 12 * (-3 + у) б) -13 * (х – 5) |
а) 15 * (-12 + х) б) -17 * (у - 2) |
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
1.Питання
2.Рефлексія Слайд 9
Пропоную фрази, які дитина повинна закінчити. Наприклад:
я пригадав ...
було непросто ...
я домігся ...
в мене вийшло ...
хотілося б ...
мені запам'яталося ...
я спробую ...
В результаті такої рефлексії учні самі оцінюють внесок у те, наскільки продуктивним вийшов урок, відзначають його цікаві моменти і продуктивність.
VIII. Домашнє завданн
Розділ 4 §28. Обов’язковий рівень № 1264(4-6);1265; ст.21
Підвищений рівень № 1282 – за бажанням.
Творче завдання: скласти кросворд з даної теми
Використані джерела:
1.https://dovidka.biz.ua/alisa-v-krayini-chudes-golovni-geroyi/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
2.http://megaznaika.com.ua/zagadku/zahadky-pro-knyhu/
3.http://zagadki.org.ua/
4. Гаврилова Т.Д. «Цікава математика».Вид. «Учитель»;
5. Тарасенкова Н.А., Богатирьова І.М., Коломієць І.М., Сердюк З.О. Математика: Підручник для 6 класу- К.: Видавничий дім «Освіта», 2014.
6. Пометун О.І.,Пироженко Л.В. Сучасний урок: Інтерактивні технології навчання.-К.:А.С.К.,2004.-192с.;