Розробка уроку зарубіжної літератури, 5 клас

Про матеріал
Роман «Полліанна» та його автор — американська письменниця Елеонор Портер Мета:  ознайомити учнів із життям і творчістю Елеонори Портер – американської письменниці;  розвивати навички виразного читання художнього твору, уміння коментувати, висловлювати свою думку;  виховувати любов до книги.
Перегляд файлу

Урок 41

Тема. Роман «Полліанна» та його автор — американська письменниця Елеонор Портер

Мета:

  •               ознайомити учнів із життям і творчістю Елеонори Портер –  американської письменниці;
  •               розвивати навички виразного читання художнього твору, уміння  коментувати, висловлювати свою думку;
  •               виховувати любов до книги.

Теорія літератури: роман, портрет.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання

Огляд листів, відеопрезентацій, ілюстрацій, рекламних роликів.

ІІ . Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми й мети уроку

У ч и т е л ь. Ви дізнаєтесь про героїню твору та її авторку. Раніше цю книгу в нашій державі не друкували і не було в шкільній програмі. Ідеться про дівчинку Полліанну й талановиту американську письменницю Елеонору Портер.

ІІ . Подача нового матеріалу

1. Розповідь учителя

1. Американська письменниця Елеонор Портер народилася 1868 року в США, штат Нью-Гемпшир, у родині перших переселенців до Америки. 2. З дитинства Елеонор захоплювалася музикою, співала в церковному і світському хорах; їй пророкували славу великої артистки.

3. Після заміжжя вона переїхала до Нью-Йорка й захопилася письменництвом. У 90-х роках XIX століття на сторінках американських журналів з’являються перші її оповідання.

4. Портер написала чотири томи коротких оповідань і чотирнадцять романів. Але знаменитою вона стала саме завдяки «Полліанні».

5. Роман «Полліанна» вийшов у 1913 році й відразу став популярним. Мільйонні тиражі не могли задовольнити всіх, хто прагнув мати в своїй бібліотеці книжку. В Америці створювалися «Клуби Полліанни», члени яких змагалися між собою у вмінні гратися в радість.

6. У 1915 році письменниця видала наступний роман — «Юність Полліанни», де розповіла про нові пригоди своєї героїні, яка подорослішала, але залишилася такою ж доброю і чуйною.

7. У 1920 році письменниця пішла з життя. Та за деякий час три письменниці написали продовження оповіді про неї. Так з’явилася ціла серія книжок під спільною назвою «Радісні книги Полліанни».

8. Минуло майже сто років, проте й досі пригоди незвичайної дівчинки захоплюють читачів, учать їх любити життя і дарувати радість одне одному. Дехто може звинуватити авторку та її героїню в тому, що вони уникають проблем, намагаються не помічати трагедій людського життя. Але це зовсім не так.

9. Елеонор Портер зазначила: «Я ніколи не вважала, що треба заперечувати існування труднощів, страждань і зла. Я тільки думала, що значно краще йти назустріч невідомому бадьоро й радісно».

10.Роман перекладено багатьма мовами світу, знято фільми, в театрах відбуваються вистави:

Фільми за творами Елеонор Портер

1). 1920 р. «Полліанна» — німий, чорно-білий (США).

2). 1952 р. «Хто-небудь бачив мою дівчинку?» — кольоровий; за однойменним оповіданням (США).

3). 1958 р. «Полліанна» — чорно-білий (Бразилія).

4). 1960 р. «Полліанна» — кольоровий (США).

5). 1971 р. «Життя прекрасне, коли любиш» — фільм за романом «Полліанна» (Туреччина).

6). 1973 р. «Полліанна» — телефільм (Велика Британія).

7). 1982 р. «Пригоди Полліанни» — телефільм (США).

8). 1986 р. «Полліанна» — мультиплікаційний телесеріал (Японія).

9). 1989 р. «Поллі» — музичний фільм за романом «Полліанна» (США).

10). 1990 р. «Поллі. Повернення додому» — музичний фільм (США).

11). 2003 р. «Полліанна» — телефільм (Велика Британія).

2. Читання та коментування тексту

Виразне коментоване читання перших чотирьох розділів роману Е. Портер «Полліанна» (Приїзд Полліанни. Кімнатчина на горищі. Гра. Покарання. Полліанна йде в гості.)

3. Евристична бесіда

  •                  Чим зацікавив вас твір?
  •                  Що вас здивувало, що здалося незвичним?
  •                  Роль церкви, церковної громади, про Жіночу допомогу, місіонерську діяльність?
  •                  Гра «Радість», яку вигадав тато Полліанни, що було поштовхом для її створення?

4. Скласти план прочитаних розділів

  1. Міс Поллі Гаррінґтон отримала лист, у якому повідомлялося, що її племінниця, Полліанна, залишилася сиротою.
  2. Священник Джон просив взяти дівчинку на виховання.
  3. Міс Поллі забрала дівчинку до себе. Вона наказала своїй служниці Ненсі приготувати кімнату на горищі для Полліанни й зустріти дівчинку на станції.
  4. Полліанна дуже зраділа зустрічі, думаючи, що це її тітонька, але їхня зустріч відбулася згодом у великому будинку.
  5. Полліанні розповіли про її режим дня.
  6. Дівчинка навчила жителів міста грати в гру «Радість».

5. Робота з текстом

1). Опис образу Полліанни. 

а). Портрет Полліанни.

б). Тітка – строга жінка з суворим обличчям, яка була не задоволена усім і дуже рідко посміхалась.

в). Портрет тітки Поллі, яка відштовхує від себе людей.

г). Опис будинку. Перші враження дівчинки.

д). Кімната на горищі.


ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

Літературна гра «Згадай»

Згадайте, у зв’язку з чим ідеться про ці речі:

  •               лист до тітки Поллі;
  •               валіза, килимок;
  •               муха та невдоволення тітки;
  •               їжа для хворої.

V. Домашнє завдання

Виразно читати 1-4 розділи роману Е. Портер «Полліанна».

VІ. Підсумок уроку. Виставлення оцінок

 

doc
Додано
20 лютого 2019
Переглядів
3149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку