Розробка уроку зарубіжної літератури "О.Уайльд «Хлопчик-зірка» Зовнішня і внутрішня краса людини. Еволюція образу головного героя"

Про матеріал
Розробка уроку за діючою програмою зарубіжної літератури за педагогічною технологією зустрічних зусиль
Перегляд файлу

О.Уайльд «Хлопчик-зірка»

Зовнішня і внутрішня краса людини.

Еволюція образу головного героя.

Мета:

навчальна:  удосконалювати    навички аналізу художнього твору,  

вміння виділяти головне із   прочитаного , робити висновки, відстежити, як відбувається переродження головного героя.

розвивальна: логічне, образне, асоціативне мислення, навички компаративного аналізу, вміння характеризувати образи героїв у розвитку.

виховна: виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей та норм поведінки.

Тип уроку:  урок узагальнення засвоєних знань

Обладнання: тексти казки О. Уальда «Хлопчик-Зірка», комп’ютерна презентація, проектор, екран, зошити, роздатковий матеріал.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Учитель:

  •                   Добрий день, шановні п’ятикласники. Дозвольте представитися. Мене звуть Юлія Ігорівна. Я вчитель зарубіжної літератури Вугледарського НВК. Нещодавно я почула новину, що у ЗОШ № 2 є чудовий 5-Б клас, у ньому навчаються найкращі учні, які дуже люблять читати. І мені дуже захотілося з вами познайомитися й завітати до вас у гості. Ви не проти? Сподіваюсь, нам буде цікаво разом на цьому році, і ми станемо справжніми друзями!
  •                   А скажіть мені, будь ласка, над яким твором ви працювали на останніх уроках зарубіжної літератури? А хто його автор? (Слайд 1)

 

 ІІ. «Розминка» (занурення )

  1.               «Музей загублених речей»

Учитель: А для того, щоб дізнатися, які ви уважні читачі, я запрошую вас до музею загублених речей.  На слайді зображено 8 предметів. Виберіть ті з них, що мають відношення до казки. (Слайд 2)

Очікувана відповідь: камінь, монета, зірка, плащ, бурштиновий ланцюжок

  1.               «Перегляд відеофрагменту»

 Учитель: А що таке зірка? А чи знаєте ви, коли за повір’ям треба загадувати бажання?

Очікувана відповідь: коли падає зірка

  •  Давайте подивимось на зоряне небо й загадаємо найважливіше бажання. (Слайд 3)
  1.               «Зірка асоціацій»

Учитель: Які асоціації у вас виникають зі словом зірка? Запишіть їх на паперових зірочках

Очікувана відповідь:  холодне світло, дуже далеко, світить, але не гріє, гарно мерехтить, красива, холодна, яскрава, неосяжна, далека (Слайд 4)

Учитель: Отже, з одного боку – красива, а з іншого холодна. Я навмисне підвела вас до розуміння того, що сьогоднішній урок буде не простий, а насичений контрастом, порівняннями. Зіставляючи, аналізуючи головного героя казки, ми маємо з вами розв’язати головну проблему казки О. Уайльда і поговорити про красу людини зовнішню і внутрішню.

Запишіть тему уроку: О.Уайльд «Хлопчик-зірка». Зовнішня і внутрішня краса людини. Еволюція образу головного героя.   (Слайд 5)

  1.               «Відстрочена відгадка» (робота з епіграфом)

"В людині повинно бути все прекрасним:

і обличчя, і одяг, і душа, і думки»

А.П. Чехов

           Прочитайте висловлювання А.П. Чехова, яке є епіграфом до  уроку. Нагадаю: епіграф пояснює задум, ідею, головну думку змісту тексту.

  •                   Як ви розумієте цю фразу?

В кінці уроку ми повернемося до епіграфа, подивимося, наскільки ви були точні.

 

ІІІ.  Контрольно-підготовчий етап

  1. Кросенс «Оскар Уайльд»

Завдання: встановити зв'язок між зображеннями, зясувати, чиє зображення з’явиться у центрі асоціативної головоломки. (Слайд 6)

  1. Прийом «Порушена  послідовність» (робота в парах)  (Слайд 7)

Завдання:  Пригадати сюжет казки. Відновити порушену послідовність подій.

  •  Зустріч із жінкою-жебрачкою
  •  Дроворуби у зимовому лісі
  •  На службі у злого Чаклуна
  •  Допомога прокаженому
  •  З небес упала зірка
  •  Дроворуб забирає до себе Хлопчика-Зірку
  •  Хлопчик-Зірка стає потворним
  •  Зустріч з лісовими мешканцями
  •  Звільнення Зайця
  •  Хлопчик-Зірка правив недовго
  •  Зустріч з матір'ю і батьком
  •  Хлопчик-зірка знову гарний
  1.               Прийом «Так чи ні»

(Користуючись сигнальними картками-«зірочками», учні дають відповіді)

Учитель:  

  1. Дитина, яку знайшли дроворуби, була загорнута в золотий плащ. (Так)
  2. Дружина дроворуба дуже зраділа дитині, бо в них не було своїх. (Ні)
  3. Хлопчик -зірка ріс гордим, жорстоким, егоїстичним. (Так)
  4. Вродливий юнак  прогнав брудну жебрачку із села (Так)
  5. Коли  хлопчик став потворним, друзі пообіцяли йому допомогти розшукати матір. (Ні)
  6. Хлопчика-зірку викупив злий Чаклун. (Так)
  7. Хлопчик-зірка став справедливим володарем усього міста над річкою. (Так)
  8. Прожив довге життя. (Ні)

 

ІV. «Виклик» (етап активізації)

Учитель: Чи знайомі ви з прекрасною давньогрецькою легендою про Нарциса? (Cлайд 8)

  • А як вона пов’язана з казкою Оскара Уайльда? Давайте порівняємо головних героїв творів.
  1. «Коло Вена» 

Завдання:  визначити спільні і відмінні риси Хлопчика-Зірки і Нарциса (героя однойменної давньогрецької легенди) (Cлайд 9)

 

V.  «Співтворчість» (осмислення)

  1. Робота з текстом.

Учитель:

  • Яким ми бачимо хлопчика на початку твору? Зачитайте.
  • З чим порівнює автор нашого героя? (З квіткою)

  2.  «Портрет у символах»   (Слайд 10-11)

                                                                   «золоті кучері – як

                                                                    пелюстки нарциса»

                    Хлопчик

               «немов квітка                            «губи – як пелюстки

                        в полі»                                 червоної троянди»

 

                                                                    «очі – як фіалки»

Квітка – символ краси.

Нарцис – самозакоханість, гордість

Троянда – красива, але колюча     

Фіалка – ніжна, але вередлива

  1.               «Сходинки» моральної деградації Хлопчика-Зірки
    1.        Словникова робота: Деградація – моральне падіння. (Слайд 12)
    2.        Робота у парах

Учитель: Ми бачимо, що Хлопчик-Зірка був дуже красивий зовні. А чи були красиві його вчинки? (На аркушах накреслені сходинки. Учні на кожній сходинці записують ганебні вчинки хлопчика)

зречення рідної матері                                       

 

неповага до батьків

 

зверхність до дорослих і дітей

 

знущання над бідним

 

Знущання над природою, тваринами

 

 

Учитель:

  •                   Який найгірший поступок вчинив Хлопчик-зірка? Який найважчий гріх?
  1.   Перегляд фрагменту із кінофільму     (Слайд 13)
  • Давайте разом зробимо висновок:  мама – це найрідніша, найдорожча  людина, яка завжди повинна бути головною у нашому житті, і ми повинні їй бути вдячні за те, що вона нам дала життя.
  1.   Визначення конфлікту твору.

Учитель:

 - Який головний конфлікт казки? (Співвідношення краси внутрішньої та зовнішньої)

 - Як змінилася зовнішність Хлопчика-Зірки і чому?

Отже, ми бачимо, що коли герой спустився на найнижчу сходинку своєї моральної деградації, його зовнішність змінилася: зовні вродливий юнак перетворився на потвору, схожу на жабу. А чи став герой знову прекрасним? Так, але для цього він пройшов довгий і нелегкий шлях. Які випробування траплялись на його шляху?

Очікувані відповіді:

  •              Став потворою
  •              Діти прогнали Хлопчика-Зірку
  •              Три роки блукав
  •              Ніхто не хотів допомогти
  •              Служив у чарівника
  •              Доставав тричі монети
  •              Тричі був битий

Учитель: Зовнішня краса повернулась до героя. А чи змінився його внутрішній світ?

  1. Словникова робота  (Cлайд14 )

Еволюція - процес зміни, розвитку. Зміна особистості на краще.

  1. «Хмаринки слів»   (Слайд 15)
  • Розглянемо нашого героя в еволюції, тобто, які зміни сталися з ним.

До перетворення                                 

егоїстичний;

жорстокий;

пихатий;

самозакоханий;

злий;

грубий;

невдячний.

 

Після перетворення

добрий;

милосердний;

витривалий;

мужній;

чутливий;

справедливий

терплячий;

самовідданий;

безкорисливий;

 щирий

 

VІ.   Рефлексія

 

1.   «Відстрочена відгадка» (Робота  з епіграфом)   (Слайд 16)

2.   «Читацьке колесо фортуни»

(Учні дістають із запропонованої вчителем книги закладки, читають на них питання і дають відповідь)

 - Що ти хочеш запитати у головного героя твору?

 - Яку пораду ти можеш дати Хлопчику-Зірці?

 - Чого навчає цей твір?

 - Що таке краса зовнішня та внутрішня?

- Чи щасливий кінець має казка «Хлопчик-Зірка»

3.   «Сердце  для моєї мами»     (Слайд 17)

 Завдання: на червоних паперових серцях написати теплі слова-побажання для своїх мам)

 

VІІ   Домашнє завдання

Скласти власне продовження історії.

 

 

docx
Додав(-ла)
Якушева Юлія
Додано
5 березня 2020
Переглядів
987
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку