Розробка уроку "Застосування похідної" 10 клас.

Про матеріал
Урок узагальнення і систематизації знань , умінь та навичок по темі " застосування похідної" в ігровій формі.
Перегляд файлу

Тема уроку. Застосування похідної.

Мета. Систематизація знань, навичок і вмінь застосування похідної.

Обладнання уроку: емблеми для учнів кожної команди, емблеми для капітанів, помічників та консультантів, кодоскоп.

Дидактичний матеріал: карточки із завданнями для самостійної роботи, карточки червоного, жовтого та синього кольорів.

Урок проводиться у вигляді КВК.

Урок починається. Учні сідають за парти так, щоб члени однієї команди сиділи в одному ряду. На грудях в учнів кожної команди свої емблеми, у капітанів, помічників та консультантів – свої.

І. Розминка. Завдання проектується за допомогою кодоскопа.

1. Знайти похідні функцій:

а) б) q (x) = ; в) .

2. Записати проміжки неперервності функції:

3. Розв’язати методом інтервалів:

4. Написати рівняння дотичної до параболи.

в точці з абсцисою

Листочки з розв’язками збирають консультанти (із команди суперників). Швидко їх продивляються і відкладають ті, в яких є помилки. Кількість відкладених листочків – це забрані бали у команд.

ІІ. Бліц-турнір. (Проводиться в той час, коли консультанти трудяться над перевіркою робіт попереднього конкурсу).

а). Знайти помилки в даних завданнях.

1). .      

2).

3). .               ;

4). Обчислити = 1+2·0,0008

5). Знайти область значення функцій:

Команда, яка першою вказала на помилку, ставимо 5 балів. Три учні, які першими знайшли помилки, одержують по червоній картці. Учням, які активно працювали, але допускали помилки (незначні) даємо три жовті карточки, а учням, які допускали значні помилки даємо три сині карточки. В кінці уроку ці учні одержують оцінку «5», «4», «3».

ІІІ. Домашнє завдання.

Всі зошити з домашнім завданням зібрані на початку уроку і коли учні виконували самостійну роботу, помічники капітанів і консультанти уже перевірили їх. Повідомляють про результати перевірки, вказуючи на помилки, допущені учнями. Кількість балів за домашнє завдання записують у таблицю.

IV. Конкурс капітанів.

Капітани одержують карточки із завданнями. Записують завдання на дошці і виконують. Клас виконує завдання в зошитах.

1. Знайти тангенс кута нахилу дотичної до графіка функції

в точці перетину цього графіка з віссю абсцис.

2. Написати рівняння дотичної до графіка функції

в точці з абсцисою x = 3. Виконати малюнок.

3. Матеріальна точка рухається по лінії за законом S(t) = 16t−2. Знайти її швидкість і прискорення в момент часу t = 2.

Капітани можуть дати один одному запитання по розв’язанню їх завдань.

V. Конкурс консультантів.

Обчислити: 1,00007500; 0,99999996300; cos 430.

Консультанти виконують завдання, пояснюючи свої дії всьому класу.

Учні із інших команд задають консультантам запитання, ніби чогось не розуміють.

Ті учні, які були активні протягом уроку і особливо в цьому конкурсі, одержують червоні та жовті карточки, а зароблені бали йдуть в рахунок їх команд.

Завдання, які були дані для домашньої роботи:

1). Знайти похідні функцій:

f (x) = sin2 x;                f (x) = cos2 x

2). Розв’язати методом інтервалів:

(x+2)·

3). Обчислити:

.

4). Знайти область визначення функції:

.

Після закінчення уроку учитель, за кількістю зароблених балів оголошує команду, яка перемогла, команду, яка зайняла друге і третє місце.

Під час виставлення оцінок за тему буде враховано місце команд.

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 березня 2021
Переглядів
415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку