Тема уроку. Застосування похідної.
Мета. Систематизація знань, навичок і вмінь застосування похідної.
Обладнання уроку: емблеми для учнів кожної команди, емблеми для капітанів, помічників та консультантів, кодоскоп.
Дидактичний матеріал: карточки із завданнями для самостійної роботи, карточки червоного, жовтого та синього кольорів.
Урок проводиться у вигляді КВК.
Урок починається. Учні сідають за парти так, щоб члени однієї команди сиділи в одному ряду. На грудях в учнів кожної команди свої емблеми, у капітанів, помічників та консультантів – свої.
І. Розминка. Завдання проектується за допомогою кодоскопа.
1. Знайти похідні функцій:
а) б) q (x) = ; в) .
2. Записати проміжки неперервності функції:
3. Розв’язати методом інтервалів:
4. Написати рівняння дотичної до параболи.
в точці з абсцисою
Листочки з розв’язками збирають консультанти (із команди суперників). Швидко їх продивляються і відкладають ті, в яких є помилки. Кількість відкладених листочків – це забрані бали у команд.
ІІ. Бліц-турнір. (Проводиться в той час, коли консультанти трудяться над перевіркою робіт попереднього конкурсу).
а). Знайти помилки в даних завданнях.
1). .
2).
3). . ;
4). Обчислити = 1+2·0,0008
5). Знайти область значення функцій:
Команда, яка першою вказала на помилку, ставимо 5 балів. Три учні, які першими знайшли помилки, одержують по червоній картці. Учням, які активно працювали, але допускали помилки (незначні) даємо три жовті карточки, а учням, які допускали значні помилки даємо три сині карточки. В кінці уроку ці учні одержують оцінку «5», «4», «3».
ІІІ. Домашнє завдання.
Всі зошити з домашнім завданням зібрані на початку уроку і коли учні виконували самостійну роботу, помічники капітанів і консультанти уже перевірили їх. Повідомляють про результати перевірки, вказуючи на помилки, допущені учнями. Кількість балів за домашнє завдання записують у таблицю.
IV. Конкурс капітанів.
Капітани одержують карточки із завданнями. Записують завдання на дошці і виконують. Клас виконує завдання в зошитах.
1. Знайти тангенс кута нахилу дотичної до графіка функції
в точці перетину цього графіка з віссю абсцис.
2. Написати рівняння дотичної до графіка функції
в точці з абсцисою x = 3. Виконати малюнок.
3. Матеріальна точка рухається по лінії за законом S(t) = 16t−2. Знайти її швидкість і прискорення в момент часу t = 2.
Капітани можуть дати один одному запитання по розв’язанню їх завдань.
V. Конкурс консультантів.
Обчислити: 1,00007500; 0,99999996300; cos 430.
Консультанти виконують завдання, пояснюючи свої дії всьому класу.
Учні із інших команд задають консультантам запитання, ніби чогось не розуміють.
Ті учні, які були активні протягом уроку і особливо в цьому конкурсі, одержують червоні та жовті карточки, а зароблені бали йдуть в рахунок їх команд.
Завдання, які були дані для домашньої роботи:
1). Знайти похідні функцій:
f (x) = sin2 x; f (x) = cos2 x
2). Розв’язати методом інтервалів:
(x+2)·
3). Обчислити:
.
4). Знайти область визначення функції:
.
Після закінчення уроку учитель, за кількістю зароблених балів оголошує команду, яка перемогла, команду, яка зайняла друге і третє місце.
Під час виставлення оцінок за тему буде враховано місце команд.