Розробка уроку "Жартівливі пісні"

Про матеріал

Розробка уроку з музичного мистецтва для 4 класу по темі "Жартівливі пісні". Містить цікаві ігрові прийоми: "Кольорові відповіді", збирання питань - пазлів, розгадування понятійного ребусу, "Знайди помилку"; творчі завадання: складання ритмічного і танцювального супроводів, інсценізацію, рольову гру.

Перегляд файлу

 

КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА СУМСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №29, М.СУМИ, СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

Розробка

уроку з музичного мистецтва для 4 класу

по темі

«Жартівливі пісні»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель музичного мистецтва

Ананченко Тетяна Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку. Жартівливі пісні.

Мета уроку: закріпити знання учнів особливостей календарно – обрядових, історичних пісень, дум, дати знання учнів про жанр родинно – побутових жартівливих пісень, вчити визначати зміст, аналізувати характер і настрій музичних творів, провідні засоби виразності та їх значення, сприяти розвитку музичних, творчих здібностей, вокально – хорових і навичок сприймання музики, вихованню поваги та любові до музичної спадщини свого народу, особистісного ставлення до музики, потреби у власному самовдосконаленні.

Тип уроку: комбінований

Музичний матеріал: укр. нар. пісні «Гарна господиня я», «Грицю, Грицю, до роботи», «Сіяв мужик просо», фрагменти пісень «Ой на горі та женці жнуть», «Дума про козака Голоту», «Вийшли в поле косарі».

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Ухід до класу під пісню «А у нас на Україні».

Музичне вітання.

http://m.restoran.ua/storage/images/restoran/kiev/news/nezabarom/2012-12-13-shedryi-vechir/ukrayins-ki-vechornici-v-restorani-schedrij-vechir-na-budarina/1436394-1-rus-RU/Ukrayins-ki-vechornici-v-restorani-SCHedrij-vechir-na-Budarina_full.jpg

ІІ. Перевірка вивченого на минулих уроках.

Прийом «Кольорова відповідь».

Учні слухають фрагмент музичного твору і визначають його жанр та особливості жанру за допомогою картки відповідного кольору.

ІІІ. Повідомлення теми, питань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Вступне слово учителя з використанням фонової музики троїстих музик.

Чуєте музику? Свято в українській селянській родині. А яке свято без дотепних та веселих пісень.

Прийом «Повідомлення питань уроку у кольорових пазлах»

Складіть кольорові пазли, щоб дізнатися, з жанром яких народних пісень ви познайомитеся, яка тема уроку.

Питання уроку:

  • У чому особливість родинно – побутових пісень?
  • Про що співається у жартівливих піснях?
  • Які за характером і настроєм жартівливі пісні?
  • До чого спонукають жартівливі пісні?

Питання до учнів.

  • жанр яких пісень повторюється у питаннях? Яка тема уроку?

Повідомлення теми уроку словесно й у вигляді плакату на дошці.

ІV. Основна частина

1. Що таке родинно – побутові пісні.

Слово учителя.

Родина – найцінніше в житті людини. У ній – найрідніші люди. Тому наш народ склав велику кількість пісень про родину.

Складання понятійного ребусу.

Родинно – побутові пісні - це народні музично – поетичні твори про життя родини та взаємини в ній.

Слово вчителя.

Різновидом родинно – побутових пісень є жартівливі пісні.

2. Жартівливі пісні: зміст, характер, настрій.

1). Укр. народна пісня «Грицю, Грицю, до роботи».

Питання до учнів.

  • Послухайте відому вам українську народну пісню, пригадайте хто її головний герой, то що в пісні про нього розповідається.

Слухання музики.

Бесіда  - аналіз з використанням візуальної узагальнюючої наочності.

  • Хто є головним героєм пісні? Ким може бути Гриць у родині?
  • Як ви можете охарактеризувати Гриця?
  • Яка вада, тобто погана риса характеру висміюється у пісні?
  • Характер народного твору пісенний, маршовий чи танцювальний?
  • Яка пісня за настроєм?

Питання до учнів.

  • Що ви порадите лінивому Грицю, щоб стати працьовитим?

2). Укр. народна пісня «Гарна господиня я».

Питання до учнів.

  • Послухайте українську народну пісню «Гарна господиня я» і скажіть, чи дійсно жінка є гарною господинею?

Слухання музики.

Бесіда  - аналіз з використанням візуальної узагальнюючої наочності.

  • Хто є головним героєм пісні?
  • Як ви можете охарактеризувати господиню?
  • Яка вада, тобто погана риса характеру висміюється у пісні?
  • Характер народного твору пісенний, маршовий чи танцювальний?
  • Яка пісня за настроєм?

Виконання ритмічного та танцювального супроводу до пісні: дівчата виконують танцювальні рухи на першу половину куплету, хлопці – відтворюють плесканням ритмічний супровід за записом:

 

4          Z

Питання до учнів.

  • Що ви порадите недбайливій жінці, щоб стати хазяйновитою?

3). Укр. народна пісня «Сіяв мужик просо».

Вокально – хорова робота.

  • Відпрацювання на одному – двох звуках унісону, дикції.

Рве Маринка у торбинку

Звіробій і материнку,

А Тарасик на дубочку

Вже порвав штани й сорочку.

  • Відпрацювання навички фразування, уривчастого співу.

Що воно за диво хлопця здивувало,

Бо такого зроду в світі не бувало:

Що на тині морква, на вербі – кислиці,

На даху – корова, на печі – синиці.

  • Розширення діапазону, вміння змінювати динаміку (співати у вигляді гами):

Всім співала на болоті

Малесенька жабка:

«Уже потемніла

у соняхів шапка,

І жовтими стало

листячко у клена,

А я іще досі

Зелена-зелена»

 

Питання до учнів.

  • Послухайте українську народну пісню «Сіяв мужик просо» і скажіть, про що пісня?

Слухання музики.

Бесіда  - аналіз з використанням візуальної узагальнюючої наочності.

  • Хто є головними героями пісні?
  • Як ви можете охарактеризувати дружину? Чоловіка?
  • Які вади, тобто погані риси характеру висміюється у пісні?
  • Характер народного твору пісенний, маршовий чи танцювальний?
  • Яка пісня за настроєм?

Розучування мелодії пісні методом показу – повторення.

Прийом «Знайди помилку».

Слухаючи музику і слідкуючи за графічним записом висоти мелодії, визначити допущені помилки.

Виконання пісні з елементами інсценізації у групах «Хлопці» й «Дівчата».

Питання до учнів.

  • Що ви порадите сварливій жінці, щоб стати мирною?
  • Що ви порадите боязкому чоловіку, щоб стати рішучим?

V. Підсумки уроку.

Слово учителя з використанням фонової музики троїстих музик.

Дограли музики, закінчилося свято в родині.

Рольова гра «Торбинка».

Щоб запам’ятати вивчені пісні, зберемо їх у торбинку.

Торбинка:

  • Я торбинка жартівливих пісень, а ти хто?

Українська народна пісня:

  • Я пісня (назва пісні)

Торбинка:

  • Чому тобі треба до мене?

У.н.п.:

  • Я розповідаю про …
  • У мене …характер
  • Мій настрій …
  • Я спонукаю бути…

Питання до учнів:

  • Яка пісня вам найбільше сподобалася і чому?

Заключне слово учителя.

Жартівливі пісні спонукають до вдосконаленню власного характеру, щоб зробити взаємини у родині гармонійними, щасливими.

Прийом «Сердечко».

Написати на аркуші у вигляді сердечка ту ваду, яку треба виправити у собі.

V. Заключний момент. Музичне прощання. Вихід з класу під музику.

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
4699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку