Розробка уроку з музичного мистецтва для 4 класу по темі "Жартівливі пісні". Містить цікаві ігрові прийоми: "Кольорові відповіді", збирання питань - пазлів, розгадування понятійного ребусу, "Знайди помилку"; творчі завадання: складання ритмічного і танцювального супроводів, інсценізацію, рольову гру.
КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА СУМСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №29, М.СУМИ, СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Розробка
уроку з музичного мистецтва для 4 класу
по темі
«Жартівливі пісні»
Підготувала
учитель музичного мистецтва
Ананченко Тетяна Анатоліївна
Тема уроку. Жартівливі пісні.
Мета уроку: закріпити знання учнів особливостей календарно – обрядових, історичних пісень, дум, дати знання учнів про жанр родинно – побутових жартівливих пісень, вчити визначати зміст, аналізувати характер і настрій музичних творів, провідні засоби виразності та їх значення, сприяти розвитку музичних, творчих здібностей, вокально – хорових і навичок сприймання музики, вихованню поваги та любові до музичної спадщини свого народу, особистісного ставлення до музики, потреби у власному самовдосконаленні.
Тип уроку: комбінований
Музичний матеріал: укр. нар. пісні «Гарна господиня я», «Грицю, Грицю, до роботи», «Сіяв мужик просо», фрагменти пісень «Ой на горі та женці жнуть», «Дума про козака Голоту», «Вийшли в поле косарі».
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Ухід до класу під пісню «А у нас на Україні».
Музичне вітання.
ІІ. Перевірка вивченого на минулих уроках.
Прийом «Кольорова відповідь».
Учні слухають фрагмент музичного твору і визначають його жанр та особливості жанру за допомогою картки відповідного кольору.
ІІІ. Повідомлення теми, питань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Вступне слово учителя з використанням фонової музики троїстих музик.
Чуєте музику? Свято в українській селянській родині. А яке свято без дотепних та веселих пісень.
Прийом «Повідомлення питань уроку у кольорових пазлах»
Складіть кольорові пазли, щоб дізнатися, з жанром яких народних пісень ви познайомитеся, яка тема уроку.
Питання уроку:
Питання до учнів.
Повідомлення теми уроку словесно й у вигляді плакату на дошці.
ІV. Основна частина
1. Що таке родинно – побутові пісні.
Слово учителя.
Родина – найцінніше в житті людини. У ній – найрідніші люди. Тому наш народ склав велику кількість пісень про родину.
Складання понятійного ребусу.
Родинно – побутові пісні - це народні музично – поетичні твори про життя родини та взаємини в ній.
Слово вчителя.
Різновидом родинно – побутових пісень є жартівливі пісні.
2. Жартівливі пісні: зміст, характер, настрій.
1). Укр. народна пісня «Грицю, Грицю, до роботи».
Питання до учнів.
Слухання музики.
Бесіда - аналіз з використанням візуальної узагальнюючої наочності.
Питання до учнів.
2). Укр. народна пісня «Гарна господиня я».
Питання до учнів.
Слухання музики.
Бесіда - аналіз з використанням візуальної узагальнюючої наочності.
Виконання ритмічного та танцювального супроводу до пісні: дівчата виконують танцювальні рухи на першу половину куплету, хлопці – відтворюють плесканням ритмічний супровід за записом:
4 Z
Питання до учнів.
3). Укр. народна пісня «Сіяв мужик просо».
Вокально – хорова робота.
Рве Маринка у торбинку
Звіробій і материнку,
А Тарасик на дубочку
Вже порвав штани й сорочку.
Що воно за диво хлопця здивувало,
Бо такого зроду в світі не бувало:
Що на тині морква, на вербі – кислиці,
На даху – корова, на печі – синиці.
Всім співала на болоті
Малесенька жабка:
«Уже потемніла
у соняхів шапка,
І жовтими стало
листячко у клена,
А я іще досі
Зелена-зелена»
Питання до учнів.
Слухання музики.
Бесіда - аналіз з використанням візуальної узагальнюючої наочності.
Розучування мелодії пісні методом показу – повторення.
Прийом «Знайди помилку».
Слухаючи музику і слідкуючи за графічним записом висоти мелодії, визначити допущені помилки.
Виконання пісні з елементами інсценізації у групах «Хлопці» й «Дівчата».
Питання до учнів.
V. Підсумки уроку.
Слово учителя з використанням фонової музики троїстих музик.
Дограли музики, закінчилося свято в родині.
Рольова гра «Торбинка».
Щоб запам’ятати вивчені пісні, зберемо їх у торбинку.
Торбинка:
Українська народна пісня:
Торбинка:
У.н.п.:
Питання до учнів:
Заключне слово учителя.
Жартівливі пісні спонукають до вдосконаленню власного характеру, щоб зробити взаємини у родині гармонійними, щасливими.
Прийом «Сердечко».
Написати на аркуші у вигляді сердечка ту ваду, яку треба виправити у собі.
V. Заключний момент. Музичне прощання. Вихід з класу під музику.