Урок «МИСТЕЦТВО. Музичне мистецтво» _3 клас
Тема. Зимові фантазії. Балет; кордебалет.
Мета уроку:
Освітня: формування ключових, мистецьких предметних та міжпредметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті;
Розвиваюча: художньо-естетичний розвиток особистості дитини, освоєння нею культурних цінностей у процесі пізнання мистецтва; розвивати критичне мислення та емоційний інтелект.
Виховна: виховання культури глядача-слухача, виховання пошани до мистецької спадщини, поважати один до одного.
Очікувані результати уроку:
Учень повинен знати: визначення поняття «балет», «кордебалет».
Учень повинен вміти: працювати у групі; розвинути свої комунікативні вміння для досягнення результату; виконувати музично-ритмічні вправи, працювати з ребусами. Закріплення загальнонавчальних умінь і спеціальних ЗУН: вміння вести активну розумову діяльність, вміння аналізувати, вміння рефлексувати.
Види музичної діяльності учнів:
Музичний матеріал: П.Чайковський. «Танець Одетти», «Танець маленьких лебедів» (із балету «Лебедине озеро»). «Дзвоники дзвенять» - адаптація українською : Людмила Горова– виконання; фрагмент м/ф «Принцеса-лебідь».
Обладнання: мультимедійна презентація, комп’ютер; qr-коди plickers, дитячі музичні інструменти, бумажняні стаканчики
СЦЕНАРІЙ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ( хв)
Добрий день діти, сідайте. Як ви вже звернули увагу - до нас завітали гості. Але не хвилюйтесь, вони просто прийшли разом з нами поспівати. Навчимо їх? Покажемо, як ми з вами гарно працюємо?
Отож, приготуйте свої робочі місця, приберіть все зайве. Сядьте зручно, усміхніться і на мене подивіться.
Покажіть мені, з яким ви настроєм прийшли на урок? (вправа «Впродобайки»)
Дуже класно, сподіваюсь, ваш настрій буде ще кращим.
Діти, давайте згадаємо правила, які діють у нас на уроці? (учні відповідають)
ІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Розгадайте ребус і дізнаєтеся, зустріч з яким казковим персонажем нас сьогодні чекає.
Г Б М
О
Так діти, ЛЕБІДЬ!
А давайте пригадаємо, в яких казках зустрічаються персонажі лебеді?(флеш-карти)
ІІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА
Сьогодні завітаємо до зимового палацу на бал. Саме там розгорталися події одного з найвідоміших балетів у світі, який називається «Лебедине озеро». Написав його відомий дитячий композитор Петро Чайковський.
Але для початку давайте пригадаємо з минулих уроків, що таке балет і що ми знаємо про нього?. І скористаємось ми з вами нашими qr-кодами (опитування plickers)
Правила пам`ятаєте? (на екрані запитання, а учні вибирають відповідь «так» або «ні»)
Які ви молодці!!!
А тепер давайте глянемо на картинку. Поміркуємо і визначимо, хто є учасниками балету? Нам треба визначити окремо балерину, танцівника і кордебалет (дискусія)
Балет складається з окремих танців, які виконують соліст і кордебалет.
Танці бувають класичними та характерними.
Характерні танці - танці, рухи яких близькі до народних.
(П.Чайковський «Танець маленьких лебедів», «Танець Одетти» з балету «Лебедине озеро»)
А ви знаєте, що основу сюжету балету покладено старовинну народну німецьку легенду про прекрасну принцесу Одетту, яку злий чаклун перетворив на лебедя.
(Фрагмент м/ф «Принцеса-лебідь»)
«Вправа зі стаканчиками»
Для початку пригадаємо правила співу (учні показують і відповідають)
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ
Ми сьогодні гарно попрацювали, втім – як завжди. Але давайте підведемо підсумок.
А тепер покажіть мені свій настрій на кінець уроку!