Розробка виховної години

Про матеріал

Виховна година присвячена лікарським рослинам. Допоможе закріпити знання дітей про лікарські рослини та збагатить їхні знання.

Перегляд файлу

Виховна година

Дата: 03.10.19

Клас: 3- А

Тема. Фітовітальня «Феєрія»

Мета:  розширити знання учнів із властивостями лікарських рослин своєї місцевості та їх значенням для людини, формувати інтерес до лікарських рослин, закріпити із правилами збору лікарських рослин, навчити використовувати їх у харчуванні; розвивати спостережливість, увагу, пізнавальний інтерес, естетичний смак; виховувати бажання вивчати та охороняти  лікарські рослини своєї місцевості, екологічну культуру.

Обладнання: зображення з видами лікарський чаїв, лікарські рослини, скринька, мішечки з сюрпризом.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Привітання

   Продзвенів дзвінок

   Починається урок.

   Він незвичний і цікавий.

  Повернемось, посміхнемось

  І радісно промовимо «Добрий день!»

Любі діти , мене звати Анастасія Олексіївна. Сьогоднішня наша виховна година присвячена лікарським рослинам. Ми з вами завітаємо до фітовітальні «Феєрія»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 Перш ніж ми розпочнемо , хочу щоб ви сказали, що таке «фітовітальня»?

(Відповіді учнів)

Отже, Що таке вітальня?  Це місце зустрічі.

А що таке фітовітальня? Це незвичайне місце зустрічі з тихою заспокійливою музикою, з чашечкою смачного чаю, приготованого з лікарських рослин, зібраних власноруч у рідному краї.  Для друзів та однокласників – це можливість у позитивній теплій атмосфері обмінятися враженнями та емоціями. А ще – це можливість якомога більше дізнатися про лікарські та ефіроолійні рослини, особливості їх збору та культивування, з проблемами, пов’язаними зі збереженням запасів лікарських рослин, відновленням природних ресурсів та підтримкою екологічної рівноваги.

Сьогодні я , запропону рецепти приготування смачних, цілющих, оздоровчих та запашних фіточаїв, а також ми розширемо свої знання про властивості лікарських рослин та вміння їх збирати.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступне слово вчителя.

     Куди б ми не пішли – чи то до лісу, чи то на луки, поле, скрізь нас зустрічають квіти. А що ми знаємо про них? Мабуть, не так уже й багато. А про них варто знати більше. Останнім часом винайдено багато лікувальних властивостей рослин. Лікарські рослини є тим місточком між людиною і природою, тією рятівною соломинкою, за яку хватається хворий.

         Калган, калина і кавун,

         Капусти і кульбаби квітка,

         Рослини рідні збережуть

        Здоров'я всім маленьким діткам.

Наша робота буде побудовано за чарівними чашечками, які ви бачите на дошці.

Перша чашечка «Загадки»

 

          І червона, й соковита,

          Та гірка вона все літо.

          Припече мороз – вона

          Стала добра і смачна.               (Калина)

Лист різний із оксамиту,

Соком ягідка налита.

А для хворої дитини

Кращі ліки - чай з …            (Малини)

Червона, солодка, пахуча,

Росте низько, до землі близько.       (Суниця)

Рослина, що зубів не має,а кусає.  ( Кропива)  

Росла біленька кулька,

подув вітер - кулька полетіла. (Кульбабка)

Я на сонце дуже схожа,

Золотиста, ніжна, гожа.

Я щоранку розцвітаю,

Промінцями всіх вітаю.

Відгадати вам не важко,

Що за квітка я? (Ромашка)

Синьоока ця заброда

В полі водить хороводи.

Де вона вінки спліта -

Рідкі пшениці і жита. (Волошка)

- Молодці!

Друга чашечка у нас «Загадкова скринька»

- Що вам потрібно зробити. До мене підходить один учень витягує зі скриньки  одну лікарську рослину і описує її не називаючи, а  інші учні повинні відгадати назву цієї рослини.

- Молодці!

Третя чашечка у нас «Знайди пару»

Ви вже багато знаєте лікарських рослин, як вони виглядають і називаються. Ось зараз ми і перевіримо ваші знання. Завдання буде таким. Вам потрібно об'єднатися у групи по 4 учня.

Потім кожна групка отримує аркуш паперу на якому зображенні лікарські рослини та їх назви. Вам потрібно з'єднати назву з малюнком. (діти працюють на протязі 1 хв)

- Молодці!

Четверта чашечка «Пазли»

Кожна групка отримує пазли, які повинні скласти і назвати лікарську рослину.

- Молодці!

А. що ви знаєте про властивості цих рослин?

Подорожник -  це рослина, яка росте при дорозі. Листя подорожника використовують

                            що  швидше зупинити кров. Сік із подорожника покращує апетит.    

                            Насіння використовують  при захворюванню шлунка.

Материнка -  п'ють напій з материнки при хворобі шлунка, кишечника, горла, при

                         простудних  захворюваннях, від зубного болю.

Звіробій -  Засобом від 99 хвороб називають звіробій в народі. Він має протимікробну

                  дію. Він цілющий у свіжому та сухому виді. Готують із трави звіробійне

                  масло, яке застосовують у компресах для лікування ран, опіків. Свіжу траву

                звіробою розтирають і прикладають при ударах. Добре допомагає при грипі, 

                коли болить голова.

Календула або нагідки – це різновид трав’янистої рослини із сімейства Айстрові. Впізнати календулу можна по дуже красивим і яскравим жовтим або помаранчевим кольорами. Досить поширена в традиційній і народній медицині. Її лікувальні властивості – широкі.

Застосовують при порізах, язві, лишаях, хворобі очей, печінки, шлунка, золотусі

 М'ята — це рослина, лікувальні властивості якої відомі ще здавна. Недарма вона входить до складу багатьох ліків, чаїв, харчових добавок.

П'ята чашечка «Правила збору»

Для виконання цього завдання кожна групка отримує правила в яких вам потрібно визначити як правильно збирати лікарські рослини. (Діти виконують завдання 1 хв)

Завдання закінчено і ми зараз перевіремо як ви знаєте правила збору лікарських рослин.

Відповіді дітей

 «Як збирати лікарські рослини»

• Не рвіть квітів без зайвої потреби.
• Не рвіть їх багато, а лише кілька.
• Не виривайте квіти з корінням.
• Не рвіть останньої квітки.
• Не витоптуйте і не ламайте квіти.

• Збирають лікарські рослини на початку цвітіння; корені – восени; насіння – коли

  достигне; кору – навесні, коли сік іде.

• Зберігають у сухому місці, в паперових пакетах або торбинках з тканини.
• Насаджуйте і доглядайте за ними.
• Зупиняйте тих, хто порушує ці правила.

 

Шоста чашечка «Сюрприз»

Час наша виховної години наблизився до останньої чашечки «Сюрприз»

Тут ми з вами поговоримо про властивості фіто чаїв

Перший чай  з м'ятою

Мабуть, найпопулярнішою добавкою в чай ​​є м'ята. Її освіжаючий і охолоджуючий смак допомагає впоратися з нудотою та головним болем. Чай з м'ятою діє заспокійливо при неврозах і підвищеній дратівливості, допомагає при безсонні і депресії. М'ята ефективна при розладах шлунково-кишкового тракту, нормалізує обмін речовин, вона багата ефірною олією, має м'який в'язким властивістю.

Додайте 1 ч. Ложку сухого листя м'яти або 3-4 свіжих листочка на 1 чашку зеленого або чорного чаю. Також можна використовувати і мелісу (м'ята перцева).

Другий  Липовий чай

Липовий чай хороший взимку, як потогінний і протизастудний засіб. Володіє дуже приємним м'яким смаком і ароматом. Можна заварювати самостійно 1 ст. ложку висушених квітів липи на 0,5 л. окропу. Дуже гарне поєднання зеленого чаю з липовим цвітом. При перших ознаках застуди липовий чай з медом надає іммуноукрепляющее вплив і гальмує розвиток захворювання.

Третій ромашковий чай

Ромашка, як потужний антисептик, використовується в якості самостійного напою при болях у шлунку, розладі травлення, порушеннях функцій печінки та нирок. Ромашковий чай рекомендується, як заспокійливий засіб при збудливості і дратівливості. Для заварювання ромашкового чаю залити 1 ст. ложку сухих квіток ромашки 0,5 л. окропу, дати настоятися 10 хвилин.

Четвертий шипшиновий чай

Шипшина заварюється самостійно, причому, найкраще його запарювати тривалий час (2-3 години) в термосі. Чим довше він заварюється, тим більш насиченою стає його специфічний кислуватий і терпкий смак.

Характерний густий аромат шипшини люблять дуже багато, тому це дуже популярний і дуже корисний напій. Чаєм з шипшини можна лікувати простудні захворювання, нудоту, отруєння, захворювання порожнини рота, порушення функцій шлунково-кишкового тракту. Настій шипшини стимулює імунну систему, запобігає атеросклерозу, очищає кров і регулює обмін речовин.

Для приготування напою взяти 2-3 ложки подрібнених сухих плодів шипшини на 1,5-2 літра окропу, помістити в термос мінімум на півгодини. Пити, як чай, замість чаю, додаючи в чай.

П'ятий смородиновий чай

Листя смородини використовуються для приготування чаю самостійно або додаються до чорного або зеленого чаю. Смородиновий чай стимулює імунну систему, зміцнює стінки судин, нормалізує роботу печінки і нирок, добре втамовує спрагу.

І остання чашечка приготувала вам сюрприз у чарівному мішечку. Кожен із вас отримає суміш лікарського чаю який ви прийдете і заварите вдома.

(Отримання чарівного мішечка)

 

VІ. Підсумок уроку.

На закінчення нашої виховної години ми проведимо вправу «Незакінчене речення» Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

Я познайомилася…

Я дізналася…

Мені знадобиться у житті…

 

 Конспект перевірили і до проведення допустили

 

 Класний керівник ______________  

 

 Методист _________________ С.І. Рябокінь

doc
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
1269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку