Розробка виховного заходу "Чи знаєш ти свої права"

Про матеріал
Методична розробка виховного заходу містить матеріали ,що допоможуть студентам в ігровій формі поглибити знання про права людини, підвести до усвідомлення своїх прав. Сприяє формуванню активної життєвої позиції, формуванню громадянської активності,спонукає до активного мислення, аргументовано доводити власну думку.
Перегляд файлу

 

 

Анотація

               Методична розробка виховного заходу містить матеріали ,що допоможуть студентам в ігровій формі поглибити знання  про права людини, підвести до усвідомлення своїх прав. Сприяє формуванню активної життєвої позиції, формуванню громадянської активності,спонукає до активного мислення, аргументовано доводити власну думку.

             Може використовуватись кураторами груп  під час проведення виховних заходів, студентами .

  

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

http://pravo.by/upload/medialibrary/f28/f2862b96a996b94d27363b3b6e76c89a.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План

  1. Вступ
  2. Методична розробка заходу
  • Вступне слово викладача
  • Розминка
  • Розв’язування задач
  • «Мовою цифр»
  • Перегляд відеоматеріалу
  • Малюємо будиночок- Права людини
  • Підведення підсумків
  1. Список використаних джерел та літератури
  2. Світлини заходу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Виховний захід «Чи знаєш ти свої права?»

 

 

                                          Розуміння права розвиває усвідомлення обов’язку.

  Загальний закон – це свобода, яка закінчується там,

де починається свобода іншого. — В.Гюго

 

Мета : 

  • Поглибити знання студентства з основ правознавства.
  • Підвести  до усвідомлення необхідності поважати закони, права людини, бути толерантним
  • Сприяти формуванню активної громадської позиції
  • Спонукати до активного мислення, аргументовано доводити власну думку

Обладнання : 

  • Конституція України
  • Комп’ютер
  • Ноутбук
  • Картки з завданням
  • Ватман на дошці
  • Маркер
  • Кольорові фішки
  • Плакат Права людини

Захід розраховано на 40 хв.

 

                          Вступне слово викладача. .Колись  давно,  в стародавні часи., у людей була необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, який бажав б допомогти їй у вирішенні суперечок Тривалий час діяв неписаний закон: «Хто сильний, той правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для всіх громадян, у людське суспільство прийшов новий закон права. Тепер держава ставала на захист і сильного, і слабкого. Головними критерієм права стала справедливість, а не сила.
         Генеральною Асамблеєю ООН 10 грудня 1948 року в Паризькому палаці Шайо Була прийнята Декларація з прав людини. Декларація стала результатом безпосереднього досвіду Другої Світової Війни і представляє першоглобальне вираження невід'ємних прав, які мають усі люди. Книга рекордів Гіннеса описує Декларацію як світовий «Найбільше перекладений документ». Декларація була прийнята і вплинула на більшість національних конституцій, починаючи з 1948 року. В тому числі й Конституцію України  .
     В 1989 році ООН прийняла  ще один надважливий окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини» Конвенція-це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов’язання дотримуватися прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а отже, пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян. Мета нашої зустрічі- пригадати і структурувати Ваші знання з прав людини.

   Ознайомтесь будь ласка з плакатом , що розкриває основні права людини та дитини. А тепер давайте розпочинати нашу гру.

       Викладач: За кожну правильну відповідь ви отримуєте фішку, кращим знавцем права буде визначений той, хто набере за результатами нашого заняття найбільшу кількість фішок.

           Першим етапом нашої гри є розминка, яка включатиме короткі питання з правознавства.

1.Які основні документи закріплюють права дітей? (Конвенція ООН про права дитини, Декларація прав дитини)

2.Вольтер сказав, що "Свобода полягає в тому, щоб залежати лише від..." Що сказав Вольтер? (…закону).

3.Чи є громадянином України дитина, яка народилася на території України від осіб без громадянства, котрі постійно проживають в Україні? (Так).

4.Особа, наділена державою юридичними правами та обов’язками. (Громадянин)

5.Протиправна поведінка. (Проступок).

6.Основний документ, який засвідчує приналежність особи до держави. (Паспорт).

7.Членами політичних партій можуть бути тільки громадяни України, які досягли... (…18-річного віку).

8.Суспільно небезпечна дія або бездіяльність, за які передбачено кримінальне покарання. (Злочин)

9.Найпоширеніший вид адміністративного стягнення. (Штраф).

10.До якого віку людина вважається дитиною? (До 18 років).

11. Вид, міра поведінки особи щодо використання та здійснення прав. (Обов’язок)

12.Чи передбачена кримінальна відповідальність за екологічні правопорушення? (Так).

13Перше невід’ємне право кожної дитини. (Право на життя).

14. Коли було прийнято Декларацію про державний суверенітет України? (16 липня 1990    р.).

 

Викладач: Молодці! А тепер давайте вирішимо декілька задач з правознавства

 Студенти отримують картки з задачами

1. Зайшовши на обід в їдальню "Українські страви”, громадянин замовив собі: борщ (1 порція), пельмені (1 порція - 13 штук), чай та дві булочки з повидлом. Коли він оплатив своє замовлення і забрав його до свого столика, то побачив, що замість 13 шт. пельменів порція містила 8 шт., а замість двох замовлених їм булочок з повидлом, йому принесли одну з повидлом, а одну з кокосовою стружкою. Громадянин пред'явив до каси претензію, але ніякої реакції працівник йдальні не проявив. Прокоментуйте, які права споживача порушено і яку відповідальність несе продавець?

(Згідно зі Ст.17 Закону України "Про захист прав споживачів" п.2 споживач має право на вільний вибір товарів і послуг та забороняється примушувати споживача придбавати товари і послуги неналежної якості або непотрібного йому асортименту. Тому громадя-нин має право вимагати замінити булочку з маком на ту, яку він замовив (тобто з повидлом), а також відповідної кількості пельменів в порції (тобто 13 штук, як це написано в меню). Отже, в разі порушення прав споживача на підприємствах громадського харчування, продавець несе відповідальність, встановлену законодавством (Ст.17 п.5).)

2. Громадянин Д. дав у борг своєму товаришеві 9000 грн., які той по­обіцяв повернути через місяць. Проте у визначений час товариш не з'явився. Після нагадування про борг він повертати гроші відмовився. (Консультація для громадянина Д.: треба звернутися до суду. Проте, якщо не була оформлена відповідна розписка й немає свідків угоди, повернути борг майже неможливо.) 

3. Громадянин Поліщук скоїв наїзд на перехожого, завдавши йому тілесних ушкоджень середньої тяжкості. Як з'ясувалося, водій скоїв це право­порушення, перебуваючи в стані тяжкого алкогольного сп'яніння та оправдовувався тим, що нічого не бачив і не пам'ятає. Як суд поста­виться до цієї обставини? (алкогольне сп’яніння є обтяжуючою обставиною)

4. Громадянин Стеченко Олег Гаврилович, 4 жовтня 1984 р. н., був затриманий 18 жовтня 1998 р. за те, що 2 жовтня 1998 р. побив вуличні ліхтарі та два віконних скла в будинку № 41 по вул. Перемоги. Чи буде Стеченко О. Г. притягнутий до кримінальної відповідальності? (Ні: людина кримінальне відповідальна з 14 років, а Стеченку О. Г. на момент скоєння злочину було лише 13 років, тому він може притягуватися лише за адміністративним кодексом.)

5. Громадянин Одарко Віктор Павлович, 1981 р. н., звинувачується в тому, що під час руху поїздів підкладав на залізничну колію різноманітні предмети. Одарко В. Л. заявив, що він не підозрював, що своїми діями створював загрозу залізничному руху, і його дії взагалі є злочином. Як це вплине на вирок суду? (Ніяк: незнання закону не звільняє від відповідальності.

6.   Дмитро та Євген 1999 року народжен­ня 25 травня 2013 року о 23.00 год розбили вікна на другому поверсі загальноосвітньої школи, у якій вони навчалися. Проаналізуйте ситуацію і визначте, які стягнення можна застосовувати до правопоруш­ників. (Ідеться про цивільну-правову відповідальність. Оскільки особам, які скоїли правопорушення, не випо­внилося 15 років, відшкодовувати збитки будуть їхні батьки.)

 

7.Директор ткацької фабрики зібрав працівників і повідомив, щоб вони шукали собі роботу, оскільки через тиждень підприємство за­кривається. Чи є його дії правильними? (Ні. Повідомити треба не пізніше як за два місяці в письмовій формі.)

 8. Учень 10 класу Андрій був прийнятий на роботу вантажником на продуктовий склад . Чи правомірні дії адміністрації? Свою відповідь обґрунтуйте. (Ні. Неповнолітнім на важких роботах (шкідливі уми ви, піднімання важких речей тощо) працювати заборонено.)

«Мовою Цифр » Викладач демонструє цифри на картках, студенти тлумачать, що ці цифри означають

  24       Стільки областей входить до складу України

 5         На такий термін обирається Верховна Рада України

 450      Стільки депутатів згідно Конституції входить до складу Верховної Ради України

18        Стільки суддів входить до складу Конституційного Суду України , або вік громадяни України, отримання права голосу на виборах і референдумах , вік повноліття і т.д

 

Викладач:Дуже добре, а тепер давайте переглянемо відео фрагмент  для закріплення наших знань. Студенти переглядають фрагмент відео «Декларація прав людини . Кожне слово оплачене жертвами»

   Давайте підводячи підсумок нашої зустрічі, підсумуємо наші знання  намалювавши будиночок кожна цеглинка якого -  право Людини.  Студенти на дошці по черзі пишуть права людини(Отримуючи фішку за кожне написане право)

   Викладач разом з студентами роблять висновки, що до важливості знання власних прав та необхідності пам’ятати про свої обов’язки , підсумовують результати гри , відбувається нагородження учасників та переможця

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Конституція України https://zakon.rada.gov.ua/go/254к/96-вр
  2. http://lib.mdpu.org.ua/e-book/pravo/zavdanya.htm
  3. http://chernyakhivka.blogspot.com/p/blog-page_32.html
  4. Відео https://www.youtube.com/watch?v=cQeOrhf2ZaI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Студенти відповідають на питання викладача

 

 

Задачі викликали жваву дискусію

 

C:\Users\User\Desktop\viber image 2019-04-25 , 15.37.31.jpg

Будуємо будиночок з прав людини

 

 

 

 

 

 

Всі отримали солодощі, а переможець-ще й грамоту

1

docx
Додано
28 січня 2022
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку