Комунальний позашкільний навчальний заклад
«Центр позашкільної освіти «Зміна» Криворізької міської ради
РОЗРОБКА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
«Людина і одяг»
Автор: Башта Ірина Леонідівна, керівник гуртка «Конструювання та моделювання одягу»
КПНЗ «ЦПО «Зміна» КМР
2020
Мета: Сприяти поглибленню знань гуртківців про історію розвитку одягу, національні особливості українського костюму, функції одягу. Виявлення кількості та якості знань, отримання нової інформації, додаткових знань, втілення накопичених знань у життя. Формування художньо-естетичних смаків, прищеплення культури зовнішнього вигляду.
Структура та зміст заходу.
Оформлення:
Технічні засоби:
Склад команд: 6 гуртківців, враховуючи капітана. Кожна команда повинна мати назву, емблему та девіз.
Ведучий.
Вважають, що людина почала одягатися, щоб захистити себе від впливу стихії: холоду, спеки, води, вітру, пилу… На перший погляд це справді так. І це - перша функція одягу.
Але чому той одяг, який носив вождь племені, не дозволялося носити іншим? Такі заборони існували у всіх народів дуже довго. Наприклад, пурпурові шовкові тканини у стародавній Візантії мали право носити лише імператори, а всім іншим за порушення цієї вимоги загрожувала смертна кара. В Англії ще три століття тому могли повісити розбагатілого простолюдина лише за те, що він насмілився прикрасити свої черевики золотом і сріблом, як це робили знатні вельможі. Виявляється, крім захисту тіла, одяг міг розповісти про свого господаря дуже багато. Отож, одяг – своєрідна візитна картка свого господаря. І це його друга функція.
З давніх давен одяг виконує і третю функцію: він прикрашає людину. Саме тому, окрім грубої сірої тканини, люди винайшли шовк, батист, парчу, оксамит, газ, шифон та інші тканини найрізноманітніших кольорів і відтінків.
Упродовж століть багато разів змінювалися підходи до пошиття одягу, придумувалися нові його моделі, з’являлися нові тканини… Цей процес триває. І кожен до нього так чи інакше причетний. Давайте замислимося: чому так називається той чи інший вид одягу, де винайшли ту чи іншу тканину, яку роль у цьому процесі відіграють люди?..
Отже, тема гри – «Людина і одяг».
Умови гри: Гра проводиться за правилами брейн-рингу в три тури по 6 запитань у кожному. Правильна відповідь оцінюється в один бал. Час для обдумування варіанту відповіді на запитання розминки – до 5 секунд, на запитання основної гри – до 30 секунд.
Зміст запитань.
Розминка
Ведучий:
Давно відомо прислів’я: «За одягом зустрічають, за розумом проводжають». Всім нам хочеться, щоб в гурті на нас звернули увагу, похвалили за наш вишуканий смак. Одяг у суспільному житті людини відіграє неабияку роль. За одягом можна визначити чи охайна людина, чи працелюбна, чи вихована. Та на жаль, інколи зустрічаються люди, які гарно, акуратно, чисто вдягнені, а все ж не вважаються стильними і модними. Звичайно, не може приваблювати дівчина в акуратній білій сукні, яскраво-червоних кросівках і в блайзері. А хлопець в шортах і з краваткою-метеликом на футболці може викликати лише сміх. Одяг будь-якої людини повинен бути витриманий в стильовій єдності.
Стиль одягу – це єдність головних деталей, що складають ансамбль. Стиль підкреслює імідж людини, тобто його образ, манеру поведінки.
Зверніть увагу на нашу виставку моделей одягу. Які стилі одягу на ній представлені? (Класичний, спортивний, романтичний, фольклорний, дифузійний)
I тур
Ведучий.
Одяг є відображенням певних рис особистості – складу думок, рівня культурі, виховання. Сучасна мода пропонує практично необмежену свободу у виборі фасону, силуету, тканини тощо. А це вимагає від людини певної культури, почуття міри, смаку (що, де, коли надягти).
Корисні поради.
Якщо ти повна:
Якщо ти худенька:
Якщо ти дуже висока:
Якщо ти маленького зросту:
II тур
Ведучий.
Що таке мода, на ваш погляд? Якою є роль моди в нашому житті?
Мода – це нетривале панування тих або інших смаків. Кожна людина сприймає моду по-своєму, вибираючи те, що відповідає її переконанням, характерові, вихованню, поняттю культури. Можна визнавати чи не визнавати моду, заперечувати чи захоплюватися нею, але не можна бути поза модою. Одяг – предмет першої необхідності, він не віддільний від певного середовища суспільства, це частина культурної спадщини народу, епохи. У черговий раз поповнюючи свій гардероб, не слід керуватися віяннями моди без урахування віку, статури, роду занять. Потрібно пам’ятати, що речі не повинні ставати сенсом життя, тому не варто спрямовувати усі свої помисли й зусилля на погоню за черговою фірмовою чи особливо модною річчю.
III тур
1. У Богемській хроніці знаходимо таке повідомлення: «У 367 р. у Богемії знову з'явилися нові костюми. На них уміщається 500 і більше... Чого? (Ґудзиків. Із прадавніх часів різні застібки, як і ґудзики, були водночас і прикрасами)
2 Поясніть походження назви «терновий вінець». ( У давнину злочинець відбував тілесне покарання у вінку з колючого терену, звідси терновий вінець.)
3. Наприкінці XII ст. правитель Візантії прислав князю Київської держави Ростиславу Мстиславовичу «дари многії, оксамити і паволоки, й усілякі оздоби найгарніші». Що таке паволоки? (Шовк. Він вважався одним із самих найкращих дарів.)
4. У давнину на слов'янських землях головним постачальником матеріалів для взуття був ліс. Сільський умілець за допомогою простеньких пристосувань – копила та швайки – плів їх за день пар п'ять, а то й десять. Назвіть, що і з чого плели. (Личаки плели з липової кори.) .
5 Англійською мовою коротка куртка звучить як «пі-жакет». А як ця назва звучить українською мовою? (Піджак.)
6 Цей прямокутний платовий головний убір жінки на Середній Наддніпрянщині обгортали навколо очіпка та пов’язували пишним бантом ззаду. Довжина цього головного убору приблизно 5 метрів, ширина 50 сантиметрів. Яку він має назву? (Намітка)
Підсумки гри:
Підсумки підбиваються по кількості набраних балів по кожному туру гри окремо.
Нагородження:
За результатами кожної гри команди-переможці нагороджуються грамотами та почесними званнями «Знавець історії одягу», «Магістр модних наук», «Доцент історії моди».
Література