Державний навчальний заклад
«Професійно-технічне училище №14
м. Нова Каховка»
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
«Посвята в правознавці – історики»
Підготувала Дорош Ю.С.
викладач історії:
Сценарій виховного заходу у рамках декади правових знань
« Посвята в правознавці-історики»
Форма проведення: інтелектуально- командна гра
Мета заходу:
нових учнів - першокурсників;
Обладнання: виставка «Джерело знань» - у формі фонтану складені книжки
з історії та правознавства; вислови видатних людей, назви конкурсів,
плетений кошик; назва гри; папірці із завданнями, медалі-емблеми;
плакат; ребуси; наочність для завдання «Наш родовід»; костюми для
героїнь вистави Кліо, Феміди, Софії; зображення богинь; скатертина;
яблука; терези Феміди, музичний супровід, меч
Література: Брецко Ф.Ф. Правознавство. 9 кл. Дидактичні матеріали до курсу.-Х.:
Вид. група « Основа», 2006., журнал « Все для вчителя», лютий 4-5,2011
Час проведення: 40 хвилин
Місце проведення: дискозала
Дійові особи: Кліо – муза історії, дочка Зевса і Мнемозини;
Феміда – богиня права і справедливості;
Софія – символ мудрості у слов ян;
учні-першокурсники
Передбачуваний хід і план проведення виховного заходу
Підготовчий етап
1.Розробка правил проведення гри «Знавці права».
2.Добір і затвердження завдань.
3. Формування команди.
4 .Підготовка матеріально-технічної бази для проведення гри.
5. Підготовка приміщення для проведення гри.
6. Підбиття підсумків і посвята учасників в правознавці-історики.
Основна частина
Ігрові завдання на знання історії та права, які задаватиме кожна богиня.
Заключна частина.
1.Підбиття підсумків гри.
2.Нагородження учасників.
Хід гри
Вступна частина
Учасники та група підтримки займають свої місця. Ведучі та дійові особи готові до проведення посвяти в правознавці - історики.
Учитель 1. Сьогодні особлива подія. Ми приймаємо у свої лави знавців
історії та права з числа першокурсників. Це серйозний крок –
пізнати одну з найцікавіших, потрібних, популярних, модних
і дуже нелегких наук. Шлях до пізнання завжди був
тернистим. Ми раді, що вам вистачає сміливості і бажання
йти по ньому.
Учитель 2. Кафедра історії правознавства прийняла рішення не просто
прийняти вас до своїх лав, а провести ритуал посвяти. Для
цього ми запросили трьох відомих жінок, що визначать,
наскільки ви готові до неї. Якщо пройдете всі випробування,
вони дозволять зарахувати вас до членів нашого товариства.
Це Кліо –грецька муза історії, Феміда – грецька богиня права
і справедливості, і свята Софія, що у слов 'ян шанувалась як
символ мудрості.
Учитель 1. Традиційно усі важливі події в житті суспільства відбувалися в місцях
найбільшого скупчення народу. Це були площі, церкви,
парки. Часто люди збиралися поблизу джерела води, де могли
щось обговорити. От і наші гості прийшли до особливого джерела –
джерела знань (фонтан із книг).
Входить Софія під мелодійну музику.
Софія. Прагнення знань заохочувалося в усі часи. Пам'ятаю, мудрий
Соломон говорив: «Прагніть пізнати мудрість і наставляння,
виявлення Розуму, засвойте правила розсудливості, правосуддя,
суду і правоти. Слухайте притчі мої. Послухає мудрий і
помножить знання, і розумний знайде мудрі поради, щоб
зрозуміти притчу і мудру мову, слова мудреців і загадки їх.
Слухайте настанови батьків своїх і не відкидайте заповітів
матерів». Тому відкриття завіс невідомого я і заохочую. Адже
здавна на Русі говорили: « Зустрічають за одежинкою, а
проводжають за розумом».
Входить Кліо на останніх фразах Софії.
Кліо. Згодна з тобою, Софіє. Твої слова, як і сама ти, мудрі.
Батько мій і моїх восьми сестер, великий Зевс, і мати наша,
Мнемозина, дуже часто повчали, що мудрість – це надбання
Розуму, бажання досвіду. Ці отроки, я вважаю, готові, щоб
поповнювати знання, здобувати певний досвід. Погляньте хоча б
на цих мудреців. У них уже є і знання, і досвід у галузі історії та
права.
Феміда. Але, щоб до мудрості зрости, тернистий шлях потрібно пройти.
І лінощі, і небажання долаючи, годинами за талмудами сидячи і
книги тоннами читаючи, ви станете розумнішими. Відома
мудрість вікова: що знання – світло, а незнання - пітьма. Дорогою
цією крокуючи, вас поведуть учителя.
Учитель 2. Спасибі, Феміда, за віру в нас. Але твої слова трохи налякали
наших першокурсників. Тонни книг – це, звичайно, багато,
але регулярне читання ще нікому не завадило.
Підводиться Кліо.
Кліо. Я хочу перевірити, чи добре ви знаєте історію.
У мене є 12 запитань, на які ви повинні дати відповідь. Ці
запитання ви будете по черзі витягувати з кошика запитань.
Запитання. Закінчи фразу.
1. За всю історію колонізації білі вивезли з Африки понід 5 000 000 … . (рабів)
2.Яке із семи чудес світу збереглося до нашого часу? (піраміди)
3.На що схожа Італія на карті? (чобіт)
4.Яка англійська королева «вийшла заміж» за Англію? (Єлизавета)
5.Як звали французьку дівчину, що віддала своє життя заради перемоги Франції над Англією в Столітній війні? (Жанна Дарк)
6.Що французи називають «пастушкою хмаринок»? (ейфелева вежа)
7.У Венеції вулицями слугують … . (канали)
8.Яка російська імператриця названа Великою? (Катерина ІІ)
9.Хто був першим президентом Української держави? (М. Грушевський)
10.Хто являється автором першої Конституції України? (П.Орлик)
11.Місто, до якого язик доведе? (Київ)
12.Хто здійснив першу навколосвітню подорож? (Магеллан)
Кліо. Дякую за відповіді. Бачу, з першим випробуванням ви впоралися.
Тепер ви отримуєте перепустку до другого завдання, яке
називається «Відгадай ребуси». Розгадавши їх, ви впізнаєте назву
країни. (Додаток1)
Кліо. В ході іспитів я переконалася, що ви дійсно знаєте і любите
історію.
Феміда. А тепер я хочу перевірити ваші знання з права.
Зараз вам будуть надані прислів' я, в яких бракує одного слова,
та ключові слова до них. Вам необхідно буде вставити
пропущене слово в прислів' я. (Додаток 2)
Феміда. Дякую вам за роботу. Прийшов час перейти до наступного
завдання, яке має назву «Хто кому ким приходиться». Дайте визначення
понять
Дідусь – … батьків або материн батько
Онук – … син сина або доньки
Онучка – … дочка сина або дочки
Бабуся – … батькова або материна мати
Вітчим – … нерідний батько
Мачуха – … нерідна мати
Свекор – … батько чоловіка
Свекруха – … мати чоловіка
Феміда. Я маю сказати, що ви впоралися з моїми випробуваннями.
Дякую вам.
Софія. А зараз вам треба відповісти на найбільш складні питання. Мій
конкурс – це конкурс мудреців.
Питання.
1.Про що йдеться: «Коли я є, вона є , але для мене її немає. Коли вона
вже є для мене, мене немає.»? (Смерть)
2.Прийшли до Соломона як до судді дві жінки. Одна сказала: «Це
немовля – моя дитина!» Інша відповіла: «Ні! Це моя дитина!» Тоді
суддя запропонував … .
Що запропонував Соломон, щоб вирішити суперечку?
( Розділити дитину навпіл)
3.Бог зліпив чоловіка із глини, і залишився у нього ще невикористаний шматочок. «Що для тебе ще виліпити? » - спитав бог.
Що відповів чоловік?
( «Зліпи мені щастя»)
4.Прийшла жінка до мудреця і запитує його: «В мене є дитина і я би хотіла
знати, з якого віку треба починати її виховувати?» Мудрець запитує жінку:
«А скільки років вашій дитині?» Жінка відповідає йому, що її дитині 3
роки.
Що відповів їй мудрець?
( «Ти запізнилась на три роки» )
Софія. Дякую, ви настільки юні і такі мудрі. Я думаю, ви гідні стати
членами нашого товариства.
Учитель 1.Якщо наші гості не проти, ми приймаємо вас до нашого
товариства і вручаємо вам спеціальні емблеми «Магістри історії і
права».
Феміда. Щоб затвердити дане рішення, я прошу встати вас для присяги.
( Учні повторюють за Фемідою)
Присягаюся старанно вивчати науки історію та правознавство
й у своєму пізнанні удосконалюватися!
Присягаюся пам' ятати про честь свого училища, де мене навчають!
Присягаюся бути чесним у думках, вчинках і взаєминах!
Присягаюся постійно прагнути знань
і гідно використовувати їх у житті!
Феміда. Боги Олімпу, прийміть цю клятву! Боги благословляють вас і
вірять у ваш інтелект, творчість і волю до перемоги в наукових
змаганнях. Нехай легким буде ваш шлях!
Софія. Я також хочу піднести подарунок усім членам історико-
правознавчого товариства. Візміть ці плоди від древа пізнання і ,
смакуючи їх, ставайте розумнішими і мудрішими.
(Софія розносить яблука.)
Учитель 2. Дякую гостям, спасибі вам, хлопці і дівчата, спасибі усім за
участь у посвяті.
Вислови видатних людей
« История мира – это история каждого из нас».
« У того, кто решит изучить все законы, не остаётся времени их нарушать»
( Иоганн Вольфганг Гёте)
« Единственный урок, который можно извлечь из истории состоит в том, что люди не извлекают из истории никаких уроков»
( Джордж Бернард Шоу)
« Не знать истории – значит всегда быть ребёнком»
« Законы нужны не только для того, чтобы устрашать граждан, но и для того, чтобы помогать им»
( Вольтер ( Мари Франсуа Аруэ))
« История добывает для юности разум стариков» ( Дидор)
Додаток 1
Закінчи прислів’я
( Необхідно замість пропусків вставити із поданих слів правильне за змістом слово)
1. … руку миє, злодій злодія криє ( рука).
2. … одна, а злодіїв багато ( ніч).
3. Без вини … не засудить ( суд).
4. Позичити - друг, віддавати - … ( ворог).
5. … горить на злодієві ( шапка).
6. … не дурна, без людей не буває ( тюрьма).
7. Дружба дружбою, а … службою ( служба).
8. … очі коле ( правда).