Правильний вибір професії – важливий крок у житті
(перший слайд)
ВЧ.:Дорогі діти! Ви, мабуть, уже помітили, що життя постійно ставить нас перед вибором. У дитинстві з багатьох іграшок вибираємо найулюбленішу; в школі віддаємо перевагу найцікавішим, на наш погляд, предметам… Обираємо товаришів, друзів, коханих.
Сьогодні ви стоїте ще перед одним дуже важливим вибором – вибором професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість – одна з умов відчуття життєвої повноцінності.
(другий слайд)
ВЧ,:Як не помилитися у виборі своєї дороги, щоб бути щасливим у праці?
Нажаль, часто молодь обирає професію емоційно й недостатньо обмірковано. Але вибір професії має бути планомірним.
(слайд Хто я?)
ВЧ.:І тут я хочу вас запитати : А хто з вас може уже сказати, що зупинив свій вибір на певній якійсь професії і , можливо, робить перші кроки для більш глибокого її пізнання?
Будь ласка, К.
К.: Я ще не стовідсотково зробила свій вибір, але можу сказати, що мені подобається професія журналіста. Що роблю? По-перше, уже не один рік беру участь у різних літературних конкурсах; крім того пишу статті до газети, разом з однокласницею веду літопис нашого класу. Але мені ще подобається і професія мікробіолога. І тому я була дуже рада, коли мені і групі моїх однокласників випала нагода бути присутньою на веб-конференції з представниками Дніпропетровського аграрно-економічного університету. Ми підготували звіт про цю конференцію і зараз пропоную переглянути його. А раптом когось ще зацікавить цей навчальний заклад?
(відео веб-конференції)
В.:А мене теж зацікавив цей навчальний заклад. У лютому я побувала в аграрно-економічному університеті, а саме на факультеті біотехнології, і мала можливість більш детально ознайомитися з його роботою.
Л.: І що ж на тебе справило враження?
(фото з агроуніверситету)
В.: Мені дуже сподобалися великі світлі аудиторії, музей, лабораторії із сучасним обладнанням, де студенти виконують багато практичних робіт та досліджень. І у мене виникло бажання навчатися у даному виші.
(слайди зустрічі зі студенткою митної академії)
К.:Питання вибору професії мене цікавить теж уже давно. Я мріяла то про одну професію, то про іншу і ніяк не могла зупинитися на якійсь одній. Але коли у вересні у нас відбулася зустріч із викладачем Хмельницької академії прикордонних військ, я дуже серйозно замислилася над професією прикордонника. А ще більше я затвердилася у своєму виборі після зустрічі з випускницею нашої школи , яка зараз навчається у цьому навчальному закладі.
Л.: Я хочу сказати, що мене приваблює мистецтво. Я дуже люблю малювати, захоплююсь дизайном. Щоб більше дізнатися про ці професії, я відвідую при нагоді виставки у Дніпропетровську, майстер-класи. Мене це надихає на створення нових робіт. Сьогодні я представила свої роботи на персональній виставці, яка розташована на другому поверсі нашої школи. Це моя уже друга виставка.
В.:А мені подобається працювати з технікою, можливо стану автослюсарем. І влітку я працював на СТО, щоб впевнитися, що ця професія мені підходить. І поки що моя мрія не змінилася.
ВЧ.:Я дуже дякую за те, що поділилися з нами
своїми планами. Ми побачили , наскільки різноманітні професії вас цікавлять.
А як ви гадаєте, діти, які професії є найважливіші?
(відповіді учнів)
ВЧ.:Я згодна з усіма вашими висловлюваннями. Але хочу сказати, що з давніх-давен три професії вважалися найважливішими. Це - вчитель, лікар та хлібороб. Отже, чи є серед вас ті, хто хотів би обрати одну з цих професій?
(слайд трьох професій)
О.: Я хочу стати вчителем. Мені здається, що це професія,з якої починається все. Це професія від Бога. Мені особливо подобається професія вчителя англійської мови. Це цікаво, це потрібно, це престижно.
О.:Мені подобається професія лікаря.
Є.: Я згоден з Оленою. Але ще , мабуть , і тому я хочу стати лікарем, що у мене в сім’Ї всі медики : тато - лікар, мама – медична сестра, брат навчається в медичній академії. Я часто чую розмови на різні медичні теми, мені це цікаво і тому я думаю спробувати себе в цій сфері.
ВЧ.: Діти, а щодо третьої професії, яку я називала. Чи є хтось, кого цікавлять сільськогосподарські професії?
Б.:Я хочу стати ветеринаром і лікувати тварин. Адже вони потребують не меншої допомоги, ніж люди. Але лікувати тварин дещо складніше, адже вони не можуть сказати, що їх турбує. Від цього стає їх ще більше шкода і хочеться ще більше їм допомогти.
ВЧ.: Я знаю, що багато учнів нашого класу, а саме 13 чоловік, влітку працювали в сільському господарстві, опановували ази сільськогосподарської праці. Мені це дуже приємно. А що спонукало вас до цього?
О.:Мені подобається працювати на свіжому повітрі. Замість того, щоб спати до обіду або сидіти біля комп’ютера, я приносив невеличку, але користь для великого сільськогосподарського підприємства.
В.: А ще це і живе спілкування з друзями, що не менш важливо; це і матеріальна сторона. Тому, якщо буде можливість я і цього літа попрацював би в агрофірмі «Степова».
Л.: Ф я хочу познайомити вас з цим підприємством, провести коротеньку віртуальну екскурсію і , можливо, хтось іще зацікавиться роботою у сільському господарстві. Але це тільки маленька частинка цієї екскурсії. Кого зацікавить, я надам вам ці матеріали.
(презентація агрофірми «Степова»)
ВЧ.: Діти, а що взагалі, на вашу думку, впливає на вибір професії?
(Відповіді учнів)
(бажання, уміння, здібності, поради рідних та друзів, стан здоров’я, умови праці, стан ринку праці, престижність)
ВЧ.: Отже, ми підійшли до формули вибору професії:
Хочу – можу – треба
(слайд хочу-можу-треба)
Як ви розумієте «хочу»?
Л.:Хочу – це твої бажання, цікавість, прагнення
К.:можу – це твої здібності, таланти, і , обов’язково, стан здоровя.
Н.: треба – це стан ринку праці, соціально-економічні особливості регіону.
К.:ми побували у центрі зайнятості і пропонуємо до вашої уваги інтерв’ю з працівником центру.
(відео із центру зайнятості)
ВЧ.: Отже, які професії потрібні на ринку праці нашого регіону?
Робітничі професії, а саме слюсар, фрезерувальник, електромонтер, слюсар по ремонту вагонів, а ще кухар та деякі інші.
ВЧ.:Діти, а як ви гадаєте, людина обирає професію на все життя чи може помилитися у своєму виборі?
(Учні висловлюють свої думки)
ВЧ.: А давайте послухаємо, що думають дорослі люди з цього приводу.
(інтерв’ю з дорослими, які зняли учні напередодні.).,
ВЧ.: А , можливо, ви теж знаєте такі приклади? Коли людина мріяла про якусь певну професію, опанувала її, а працює не по спеціальності або , навіть, змінила її?
(Виступ учнів, батьки яких зараз навчаються або щойно закінчили навчання і опановують іншу професію)
ВЧ.: Отож, діти, якщо , навіть, ви обрали спочатку не ту професію, це не привід впадати у відчай. Ви можете, уже працюючи, навчатися заочно і опанувати ту професію, яка б приносила вам радість і задоволення. Як ми побачили і почули вище, навчатися ніколи не пізно.
І часто успіх мають саме ті, хто живе під гаслом »Освіта через усе життя», постійно підвищуючи свій фаховий рівень, вивчає новинки у своїй професії, або врешті-решт опановує нову професію.
Підходячи до завершення нашої зустрічі, що корисного, повчального, потрібного ви взяли для себе щодо зваженого вибору професії?
(Відповіді учнів)
Зважити на свої інтереси, здібності.
Врахувати стан свого здоров’я.
Врахувати попит на цю професію.
Врахувати поради старших і зробити правильний вибір.
Врахувати умови праці.
Чи задовольнятиме тебе зарплатня.
ВЧ.:Що хочу сказати вам я. У вас попереду є ще рік. Ви маєте ще час зробити свій вибір. Пам’ятайте, дитячі мрії не завжди співпадають з реальністю. Ви реально повинні дивитися на свої можливості. Не кожен зможе навчатися у вищих навчальних закладах. Але кваліфіковані спеціалісти робітничих професій завжди користувались і, я впевнена, будуть користуватися попитом на ринку праці.
Пам’ятайте, що людина повинна завжди приносити користь і не шукати легкого шляху. І ще запам’ятайте слова К. Ушинського:
(останній слайд)
Вдало вибери професію,
Вклади в неї свою душу,
Тоді щастя само тебе відшукає.
«Правильний вибір професії – важливий крок у житті»
Підготувала
Класний керівник 11 класу
Марцина Л. В.
М.Синельникове
2016
Анотація: Сценарій даного виховного заходу допоможе учням зорієнтуватися у безмежному океані професій і знайти ту єдину, яка б приносила радість і задоволення протягом всього життя. Рекомендовано класним керівникам для профорієнтаційної роботи зі старшокласниками.