Виховна година «Подорож у світ професій»

Про матеріал

Мета: актуалізувати знання учнів про професії; формувати уміння оціню-вати й аналізувати предмети, якості і явища з різних точок зору; розвивати комунікативні здібності школярів, створити умови для прояву творчого й інтелектуального потенціалу учнів; сприяти вихованню поваги до людей різних професій, відповідальність у процесі вибору професії, розвивати вміння аналізувати отриману інформацію та робити відповідні висновки.

Перегляд файлу

Тема: Подорож у світ професій

 

 Мета: актуалізувати знання учнів про професії; формувати уміння оцінювати й аналізувати предмети, якості і явища з різних точок зору; розвивати комунікативні здібності школярів, створити умови для прояву творчого й інтелектуального потенціалу учнів; сприяти вихованню поваги до людей різних професій, відповідальність у процесі вибору професії, розвивати вміння аналізувати отриману інформацію та робити відповідні висновки.

 

Сценка

Дело было вечером,

Делать было нечего…

 

Кто на лавочке сидел,

Кто на улицу глядел.

 

Толя пел, Борис молчал,

Николай ногой качал…

 

Поболтали, посидели,

Друг на друга поглядели.

Вдруг сказал ребятам Коля:

 

- Задали нам сочиненье в школе

«Кем мечтаю в будущем я стать…»

Подскажите, что писать!

 

- Ой, не парься, спишешь завтра

У кого-то в школе, -

 

По-простяцки дал совет

Борька другу Коле.

 

Ты, Борис, не прав совсем, -

 

Возразил Сережа.

 

- Что же Колька сочиненье написать не сможет?

 

О будущей профессии?

 

Раз плюнуть!

 

Ерунда!

 

Пустяк!

 

- Написать-то мне не трудно…

Только вот загвоздка в чем:

Не могу определиться,

Кем мне быть?

 

- Юристом!

 

- Да нет! Учителем!

 

 - А может, - врачом?

Как же мне определиться

И на чем остановиться?

 

У каждой профессии признак особый.

Работа любимая дарит свободу.

 

Понятно, зачем нам шахтер иль танкист.

Скажите мне лучше, чем важен юрист?

 

Чтобы быть юристом нужен дар особый,

Ведь мало хорошо законы знать.

 

Ты должен защитить,

Советом поддержать.

 

И красноречием немалым обладать.

И не поддастся ни угрозам, ни насилью…

И трудности ему все нипочем.

 

Мне кажется, юрист всегда мечтает,

Чтобы защитником нам был закон.

 

Врач – профессия крутая,

В жизни без нее никак!

Ведь, здоровье укрепляя,

Победить я боль мастак!

 

Он послушает спокойно

Пациента в сей же миг!

 

 

 

И назначит нам уколы,

Может, мази и таблетки –

Есть же разные рецепты!

Смотришь, вот и не болит!

 

В ходе сверок и проверок,

Жарких споров и речей

Много выдумано мерок,

Чтоб измерить труд врачей.

 

Но важней – расчет особый,

Где превыше всех заслуг –

Драгоценность высшей пробы:

В здоровом теле  - здоровый дух!

 

Рано утром на работу,

Позабыв про все заботы,

Мчится мама-педагог,

А душа полна тревог…

 

Чтобы Витя был здоров,

Решил ли алгебру Петров?

И хотя бы Коля с Васей

Сегодня были в классе.

 

Сколько же с детьми мороки!

Быстро пронеслись уроки.

А теперь пора домой.

 

А дома ждут ее заботы,

Не кончается работа…

Вот соседушка у дома,

Суета им не знакома.

 

Любопытство не сдержать,

Слишком хочется все знать.

Что, скупились на работе?

Сумки полные несете.

Что, купили колбасу?

 

Да тетрадки я несу…

 

Оставайтесь поболтать.

 

 

А кто ж будет проверять…

А еще – читать, стирать,

Ужин вкусный приготовит,

С мужем заодно поспорит,

Деток кто уложит спать?

Так что некогда болтать…

 

И вечный бой, покой ей только снится,

И некогда грустить и злиться.

Ей нужно многое успеть,

Чтоб жизнь прожить, как песню спеть.

 

Дело было вечером,

 

Иду писать, ведь есть о чем…

 

 

 

Ведучий. Сьогодні у нас – подорож у світ професій. Незабаром кожен із вас повинен буде вибрати свій шлях у величезному дорослому світі. Це означає, насамперед, вибір професій.

 

Ведучий. Існує величезна кількість професій і спеціальностей. Чим більше професій вам знайомо, тим ширша можливість вибору, а отже, - і більше шансів знайти і вивчити ту професію, у якій саме ви будете віртуозом, досягнете успіху, зможете виявити свою особистість.

 

Ведучий. І тому сьогодні ми з вами відправляємося в подорож у світ професій. Але спочатку давайте з’ясуємо, що означає слово «професія».

 

Ведучий. Професія – це вид трудової діяльності людини, що вимагає певного рівня знань, спеціальних вмінь, підготовки людини і при цьому є джерелом існування.

 

Ведучий. Спеціальність – вид діяльності в межах однієї професії.

Наприклад, професія лікар.

Спеціальність – лікар-хірург, лікар-терапевт.

В межах однієї спеціальності може бути ще більш вузька спеціалізація. Наприклад, спеціальність – хірург, вузька спеціалізація – нейрохірург, кардіохірург, пластичний хірург.

 

Ведучий. Посада – це службове становище, пов’язане з виконанням обов’язків у який-небудь установі на підприємстві або закладах. Цей службовий обов’язок може виконувати людина, що володіє будь-якою спеціальністю, але відповідає певним вимогам.

Наприклад, директором школи може бути і вчитель історії, і вчитель російської мови та літератури, і вчитель математики.

 

А, президент – це професія чи спеціальність?

 

Президент – це державна посада, на яку в Україні обирають шляхом таємного голосування строком на п’ять років.

 

Практичне завдання. Розподіліть подані слова на професії, спеціальності, посади: токар, швачка, адвокат, начальник цеху, водій, завідуюча бібліотеки, слюсар-сантехник, міністр, кухар, закрійник, педіатр, прораб, вихователь, інженер-геолог, музикант, учитель фізкультури, кухар-кондитер, президент, бухгалтер.

Професія

Спеціальність

Посада

токар, швачка, водій, кухар, вихователь, музикант, бухгалтер.

адвокат, закрійник, педіатр, інженер-геолог, учитель фізкультури, кухар-кондитер, слюсар-сантехник

начальник цеху, завідуюча бібліотеки, прораб, президент.

 

 

Які фактори впливають на вибір професії?

  1. необхідна інформація про певну професію.
  2. розташування в певній місцевості вузів, технікумів.
  3. матеріальний фактор.
  4. затребуваність професії.
  5. вплив батьків, друзів.
  6. стан здоров’я. 

 

Які помилки припускають під час вибору професії?

  1. помилкове уявлення про зміст професії.
  2. вибір професії під впливом товаришів, друзів, тобто за компанію.
  3. захоплення зовнішньою характеристикою професії.
  4. поділ професій на престижні та непрестижні.
  5. невміння правильно оцінити свої нахили, здібності, можливості.

 

Ведучий. Я пропоную вам гру "У світі професій", яка допоможе зрозуміти, наскільки точно ви уявляєте світ професій.

  1. Представник якої професії керує процесами росту, визрівання, збору врожаю? (Агроном)
  2. Представник якої професії слідкує за ростом та очисткою посадки? (Лісник)
  3. Що спільного між коровою і комп’ютером? (Професія людини, що їх обслуговує, називається оператор)
  4. Назвіть, ким міг би працювати у наші дні вовк із казки «Вовк і семеро Козлят». (Пародистом)
  5. Назвіть 3 професії, якими володіє кіт Матроскін. (Тваринник, дояр, підприємець)
  6.  Назвіть найначитанішу професію. (Бібліотекар)
  7. Назвіть найсолодшу професію. (Кондитер)
  8. Увага! Чорна скриня! В ній знаходиться знаряддя праці і музиканта, і сталевара, і лікаря. Що це? (Ложка: музиканти-ложечники, лікар в домашніх умовах оглядає хворого за допомогою ложки, сталевари беруть пробу сталі спеціальною ложкою).

 

Ведучий. Щоб легше було орієнтуватися у світі професій, люди їх систематизували за певними ознаками і умовно розділили на групи: людина-природа, людина-техніка, людина-художній образ, людина-знакова система, людина-людина. Які існують вимоги до типів професій?

 

«Людина — природа». Необхідні такі якості, як ініціатива та самостійність щодо прийняття конкретних виробничих завдань, спостережливість, терплячість, дбайливе ставлення до  природних об’єктів, акуратність, фізична витримка, вміння передбачати результати своєї праці. А  також любов до  природи. Тільки не  споглядальна, а  дієва. Головним предметом праці є рослини, тварини або мікроорганізми.

 

«Людина — художній образ» потребує від людини образного мислення, уяви, точного сприймання кольорів, форм, розвинений художній смак, художні та творчі здібності, спостережливість.

 

«Людина — техніка» важливі такі якості, як практичне мислення, технічна фантазія, точність і плавність рухів, швидке переведення та  розподіл уваги. Такі професії потребують від спеціаліста широкого використання різних схем, креслень, графіків.

 

«Людина — знакова система». Такі якості: гарна пам’ять, точність сприймання, абстрактне мислення, зосередженість, посидючість, стійкість уваги.

 

«Людина — людина» вказує на те, що крім професійних знань, спеціаліст має бути тактовним, доброзичливим, легко спілкуватися з людьми різного характеру та темпераменту, вміти стримувати себе, мати гнучку пам’ять.

 

Ведучий. Дякую за ваші повідомлення. Пропоную розділити пропоновані вам професії за групами.

  1. Агроном, артист, вчитель, водій, бухгалтер.
  2. Птахівник, реставратор, стюардеса, токар, економіст.
  3. Ветеринар, фотограф, продавець, шахтар, програміст.
  4. Садівник, кінорежисер, лікар,ткач, оператор.
  5. Лісник, скульптор, тренер, машиніст, телеграфіст.
  6. Селекціонер, письменник, екскурсовод, електрик, друкарка.
  7. Зоотехнік, ювелір, адвокат, будівельник, кресляр.
  8. Геолог, художник, міліціонер, монтажник, перекладач.
  9. Дресирувальник, перукар, офіціант, газозварник, топографіст.
  10. Інженер-океанолог, архітектор, кореспондент, електрослюсар, конструктор.

 

Ведучий. Тепер час показати знання особливостей роботи людей різних професій. Які  інструменти необхідні їм для роботи? Які предмети символізують ту чи іншу професію? Зараз ви повинні дати назви професій.

 

Перелік інструментів та предметів

  1. Термометр, шприц, рецепт, ліки. (лікар)
  2. Грим, сценарій, сцена, мікрофон. (актор)
  3. Шуруповерт, викрутка, свердло, лак. (тесляр)
  4. Бетон, каска, кельня, цегла.(муляр)
  5. Файл, клавіатура, миша, монітор.(програміст)
  6. Дошка, крейда, зошит, оцінка.(вчитель)
  7. Мольберт, палітра, фарба, полотно. (художник)
  8. Гайковий ключ, викрутка, домкрат, моторна олія. (автослюсар)
  9. Голка, тканина, лекало, сантиметр. (швачка)
  10.  Посуд, меню, продукти, спеції. (кухар)

 

Ведучий.  В наш час з’явилися нові професії. Ви повинні назвати професії, використовуючи їх трактування.

 

  1. Вітражист займається оформленням вітрин і виставок.
  2. Референт діловод, помічник керівника, відповідає за переробку різного роду інформації.
  3. Дистриб’ютор офіційний представник фірми, що здійснює прямі продажі товару.
  4. Флорист фахівець з роботи з рослинами, займається складанням композицій і доглядом за ними.
  5. Іміджмейкер фахівець з професійного супроводу кар’єри, створення іміджу особи або фірми.
  6. Маркетолог досліджує ринок: вивчає, прогнозує і формує попит на  товари і послуги.
  7. Логіст спеціаліст з організації постачання продукції.
  8. Культуролог дослідник взаємовідносин людини й суспільства.
  9. Веб-дизайнер розробник проектів сайтів.
  10. Фандрайзер Той, хто шукає гроші та можливості для організації.

 

Ведучий. Схема оптимального вибору професії.

Хочу: інтереси, нахили, плани, прагнення, професійні наміри.

 

 

Можу: стан здоров’я, рівень знань, наявність умінь, навичок і здібностей.

 

Треба: визначення потреби суспільства в кадрах, ситуації на ринку праці, можливості знайти роботу з обраної спеціальності.

 

Лише площина перетину всіх трьох сфер дасть нам зону оптимального вибору професії.

 

Вправа Дерево

листочок ( якщо ви з професією ще не визначились)

квітка (у виборі сумніваюсь)

плід ( визначилися з вибором)

 

Ведучий. Сподіваємося, ця подорож у світ професій була для вас корисною і цікавою. Можливо, що якась із названих сьогодні професій стане вашим вибором.  Нам хотілося б, щоб він був вдалим.

 

Ведучий. Завжди пам’ятайте, що пошук свого покликання не варто робити поспіхом. Вивчайте себе, вивчайте професії і шляхи до них. Пізнавайте навколишній світ. Щасти вам!

 

Ведучий. Кажуть, що вибір професії – це друге народження людини. Від того, наскільки вірно ви оберете свій шлях, залежить, яке місце в суспільстві ви будете займати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдяки праці людина стає здатна пізнавати навколишній світ серцем.

 

 

Задоволення має бути нагородою за працю.

 

Витри піт солоний із чола

І трудись, забувши про утому,

Бо людина ціниться по тому,

Чи вона зробила, що могла,

Скільки сил у неї вистачало,

Щоб на світі більше щастя стало.

 

 

Жити – означає працювати.

Праця є життям людини.

Ліниві завжди бувають

Людьми посередніми.

Дитина, яка зазнає менше образ, виростає людиною, яка більше усвідомлює свою гідність.

 

 

Люди, які вважають, що гроші спроможні все зробити, самі можуть усе зробити за гроші.

Якщо ви вдало оберете професію і вкладете в неї душу, то щастя саме вас знайде.

 

 

 

 

1

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку