Розробка заходів тижня інформатики

Про матеріал
Розробка заходів для проведення тижня інформатики для учнів з 1 по 11 класи
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Лисичанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №25

Лисичанської міської ради Луганської області

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБКА ПОЗАКЛАСНИХ ЗАХОДІВ

«ТИЖДЕНЬ ІНФОРМАТИКИ»

 

 

 

 

 

Виконала: вчителька інформатики

Щербак Тетяна Вікторівна

 

 

 

 

 

 

Новодружеськ

2019


ЗМІСТ

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

РОЗДІЛ 1. РОЗРОБКИ ЗАХОДІВ

1.1. Реалізація плану проведення тижня інформатики

1.2. Оформлення інформаційного куточка

РОЗДІЛ 2. ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДІВ ПРОТЯГОМ ТИЖНЯ

2.1 Конкурс малюнків і розмальовок

2.2 Конкурс «Інформатика в кросворді»

2.3 Конкурс «Загадкова інформатика»

2.4 Конкурс «Розгадай ребус»

2.5 Вікторина «Склади слово»

2.6. Змагання в онлайн-грі

2.7. Написання есе на тему «Інформаційні технології через 10 років»

2.8. Заходи за допомогою мультимедіа

РОЗДІЛ 3. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

ВИСНОВКИ

ЛІТЕРАТУРА


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Традицією в нашій школі є щорічне проведення предметних тижнів, зокрема тижня інформатики.  Це дійсно корисно, вносить різноманітність у шкільне життя. Підвищує рівень знань учнів з інформатики. Розвиває творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість. Виховує вміння працювати в групах, почуття відповідальності.

Позакласна робота з інформатики є невід'ємною частиною всієї навчально-виховної роботи в школі. Вона поглиблює знання, залучає до вивчення предмета учнів початкової і середньої школи, сприяє розвитку їх інтелекту, розширює світогляд.

Актуальність проведення «Тижня інформатики» полягає в тому, що даний захід вдало поєднує ігрові і навчальні моменти, показує значущість і роль інформатики в сучасному динамічному суспільстві, сприяє розвитку пізнавальної активності, творчих здібностей, кмітливості, винахідливості.

Метою проведення тижня інформатики було поглиблення й розширення знань з інформатики; підвищення інтересу учнів до предмету; формування пізнавальної активності, розширення кругозору учнів; формування креативних комунікативних умінь школярів; розвиток особистісних якостей та інтелектуальних здібностей учнів; систематизація урочної та позаурочної діяльності учнів, які забезпечують підвищення мотивації та пізнавального інтересу учнів, сприяють розкриттю внутрішнього потенціалу учнів.

Перед оголошенням про проведення тижня інформатики на шкільних зборах вчитель оформив інформаційний куточок школи назвою, планом проведення та іншою інформацією в рамках проведення тижня інформатики.

Як виявилось, не можливо передбачити всі нюанси, тому план коригувався впродовж тижня, але всі заплановані заходи були проведені, навіть більше.

Детальніше про кожен захід можна подивитися у наступних розділах.


РОЗДІЛ 1. РОЗРОБКИ ЗАХОДІВ

1.1. Реалізація плану проведення тижня інформатики

Понеділок

1. Оформлено інформаційний куточок школи

2. Оголошено про початок проведення тижня інформатики на шкільній лінійці

3. Пояснені завдання учням та роздані кросворди та розмальовки кожному класу індивідуально

4. Організовано отримання учнями всіх класів реєстраційних карток на онлайн-олімпіаду «На урок» з інформатики

Вівторок

1. За допомогою учнів старших класів проведено конкурс «Загадкова інформатика» для 2-4 класів з маленькими презентами

2. У 5-6 класах проведено конкурс з відгадування термінів інформатики у вигляді

Середа

1. Були підведені підсумки всеукраїнського конкурсу «Безпечний Інтернет» на порталі naurok.com.ua

2. В молодших класах здійснився перегляд мультиплікаційних фільмів про безпечне поводження в Інтернеті.

3. Деякі класи старшої школи продивилися відео-ролики про булінг та секстінг в Інтернеті.

Четвер

1. Проведено змагання в онлайн-грі між учнями 7-го та 8-го класів. Завдання розроблені та виконані в Інтернет-ресурсі LearningApps.org

2. Перевірено твори 9-А, 9-Б та 11 класів на тему: «Інформаційні технології через 10 років»

П’ятниця

1. Були зібрані всі малюнки, розмальовки, кросворди та інші виконані завдання з усіх класів

2. Перевірено завдання та роздруковані грамоти для переможців конкурсів. Нагородження проведено на загальношкільній лінійці.

1.2. Оформлення інформаційного куточка

На інформаційний куточок (рис. 1.2.1) було розміщено назву предметного тижня (рис. 1.2.2), план проведення (рис. 1.2.3), ребуси (рис. 1.2.4 а,б), кросворди (рис. 1.2.5) та пізнавальну інформацію «цікавинки» (рис. 1.2.6) на тематику інформатики.

D:\Информатика Щербак\Школьные мероприятия\Тиждень інформатики\Фото\IMG_20190218_103121.jpg

Рис. 2.2.1 – Інформаційний куточок школи

Рис. 1.2.2 – Назва предметного тижня

Рис. 1.3 – План проведення тижня інформатики

 

Рис. 1.2.4 а) – Ребуси для російськомовних класів

Рис. 1.2.4 б) – Ребуси для україномовних класів

Рис. 1.2.5 – Кросворди

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рис. 1.2.6 – «Цікавинки»


РОЗДІЛ 2. ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДІВ ПРОТЯГОМ ТИЖНЯ

2.1 Конкурс малюнків і розмальовок

Умови конкурсу для класів були розташовані на стіні нижче інформаційного кутка (рис. 2.1.1). Також там були розташовані загадки для окремих класів, відгадуючи які потрібно намалювати пристрій та прикріпити його на місце загадки для 3-8 класів.

Рис 2.1.1 – Умови та загадки на стіні для 3-8 класів

 

Для 2-А та 2-Б класів були роздруковані розмальовки з комп’ютерами та мультиплікаційними героями. Завданням було розфарбувати ці розмальовки (рис. 2.1.2) та віддати вчителю інформатики для отримання подяк на нагород при підведенні підсумків конкурсу.

IMG_20190221_102934(1)

Рис. 2.1.2 – Результати конкурсу «Розмалюй інформатику» для 2-х класів

 

Для 9-А, 9-Б та 11 класів було запропоновано випустити стіннівки про геніїв в області інформаційних технологій (рис. 2.1.3)

IMG_20190222_123946(1)

Рис. 2.1.3 – Стіннівка 9-Б класу про геніїв в області інформаційних технологій

2.2 Конкурс «Інформатика в кросворді»

На початку тижня кожному класу були роздані кросворди на окремих аркушах на різні тематики, залежно від рівня знань курсу інформатики. Учні протягом тижня розгадували кросворди та повертали вчителю інформатики. Вчитель, в свою чергу, враховував не тільки правильність відповідей, а також відсоток розгаданих питань та швидкість виконання. Першими принесли повністю та правильно розгаданий кросворд учні 11 класу, а потім всі інші.

2.3 Конкурс «Загадкова інформатика»

Учні старших класів під керівництвом вчителя інформатики відвідували учнів молодшої школи та загадували загадки на тему інформатики. Найбільш активні учасники отримали подарунки у вигляді наклейок на зошит або щоденник.

Таблиця 2.3.1 – Загадки для молодшої школи

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я ......(мишка).

 

Сотня клавіш, різні знаки 
Спершу учні – небораки, 
А тепер раз – два і готово 
Відстукали слово. 
Ось де пальцям фізкультура 
І це все – ......(клавіатура).

 

Я показую об’єкти,

Фото-, відеопроекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний –......(монітор)

 

В блоці цім живе процесор 
Помічник він, не агресор 
В ньому щось гуде, співає 
Одним оком нам моргає. 
Головний він недаремно, 
А зовуть його .....(системним)

 

Ось я кнопку натискаю 
І папір вже заправляю. 
Він друкує без зупинки 
Вірші, пісні і картинки 
І швидкий він, наче спринтер 
Відгадайте, що це ...(принтер)

 

Хто хоче щось запам'ятати – 
В блокнот свій може записати. 
Комп'ютер теж немов блокнот – 
Не має з пам'яттю турбот. 
А як називають комп'ютер-блокнот?

(Ноут-бук)


Про нього знаємо ми нині: 
З ним справу мають в медицині. 
Біолог з ним теж справу має, 
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус)

 

Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я …………… (редактор)

 

Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний …………. (блок)

 

По клавишам прыг да скок –
Бе-ре-ги но-го-ток! 
Раз-два и готово –
Отстукали слово! 
Вот где пальцам физкультура 
Это вот – …...(клавиатура)

 

Скромный серый колобок,
Длинный тонкий проводок,
Ну а на коробке – 
Две или три кнопки. 
В зоопарке есть зайчишка,
У компьютера есть ... (мышка)

 

Словно смелый капитан!
А на нем - горит экран.
Яркой радугой он дышит,
И на нем компьютер пишет
И рисует без запинки
Всевозможные картинки.
Наверху машины всей
Размещается ... (дисплей)

 

На столе он перед нами,

на него направлен взор,
подчиняется программе,

носит имя... (монитор)

 

Сохраняет все секреты

«ящик» справа, возле ног,
и слегка шумит при этом.

Что за «зверь?»….. (системный блок)

 

Он быстрее человека 
Перемножит два числа, 
В нем сто раз библиотека 
Поместиться бы смогла, 
Только там открыть возможно 
Сто окошек за минуту. 
Угадать совсем несложно, 
Что загадка про…  (компьютер)

 

Сетевая паутина

оплела весь белый свет,

не пройти детишкам мимо.

Что же это?........(Интернет)

 

То-то радость, то-то смех
На бумаге, без огрех,
Из какой коробки лезет
Текст на удивленье всех? ……(Принтер)

 

 

 

2.4 Конкурс «Розгадай ребус»

Протягом всього тижня учні всієї школи мали можливість розгадувати ребуси з інформаційного куточка на аркушах, які підписували та клали у спеціальну скриньку. Наприкінці тижня скриньку було відкрито та підведено підсумки як по класах, так і окремих учнях.

2.5 Вікторина «Склади слово»

Учні старшої школи протягом тижня відвідували класи середньої школи та проводили вікторину, в якій букви в найпопулярніших назвах з теорії інформатики переставлені місцями, щоб діти змогли скласти правильне слово також за маленькі призи для найактивніших учнів.

2.6. Змагання в онлайн-грі

В Інтернет-ресурсі LearningApps.org було створено онлайн-гру цікавих запитань з усього курсу інформатики до 7 класу та проведено змагання між учнями 7 та 8 класів. З кожного класу прийняли участь по п’ять дітей з кожного класу. Змагання проводилось в кабінеті інформатики.

2.7. Написання есе на тему «Інформаційні технології через 10 років»

Протягом тижня у учнів старших класів була можливість пофантазувати на тему інформаційних технологій у майбутньому і свої думки перенесли на папір у вигляді творів, які було перевірено в рамках конкурсу між старшокласниками.

2.8. Заходи за допомогою мультимедіа

Не можна було не згадати про небезпеку, яка поширюється в Інтернет-просторі, то були підведені підсумки всеукраїнського конкурсу «Безпечний Інтернет» на порталі naurok.com.ua. В молодших класах здійснився перегляд мультиплікаційних фільмів про безпечне поводження в Інтернеті. Також деякі класи старшої школи продивилися відео-ролики про булінг та секстінг в Інтернеті.

 


РОЗДІЛ 3. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

В п’ятницю, тобто наприкінці тижня інформатики, підводилися підсумки всіх конкурсів, вікторин та інших заходів. Біло створено грамоти та дипломи (рис. 3.3) для всіх класів та для окремих найактивніших учнів, що дуже полюбляють інформатику.

Вже у понеділок на загальношкільній лінійці всі учасники отримали свої нагороди (рис. 3.1).

Назва конкурсу

Клас-переможець

«Інформатика в кросворді»

11

«Відгадай та намалюй пристрій»

4, 6

Написання есе на тему: «Інформаційні технології через 10  років»

9-А

Стіннівка на тему: «Генії інформатики»

9-Б

«Змагання в онлайн-грі»

8

«Загадкова інформатика»

3

«Розгадай ребус»

5

Вікторина "Склади слово"

6

Ледарі тижня інформатики

7

«Розфарбуй інформатику»

2-А, 2-Б

 

Рис. 3.1 – Номінації переможців серед конкурсів та заходів

 

Також був підведений загальний підсумок і розподілені місця між найкращими класами, які протягом всього тижня інформатики намагалися охопити найбільше конкурсів та заходів (рис. 3.2).

місце

клас

І

6

ІІ

5

ІІІ

4

 

Рис. 3.2 – Найкращі класи під час всього тижня інформатики

 

Рис. 3.3 – Учні, нагороджені грамотами та дипломами

 

 

 

 

 


ВИСНОВКИ

Важливим завданням сучасного вчителя є постійне удосконалення інструментальних складників розвитку пізнавальної активності учнів, зокрема в процесі вивчення інформатики, які б забезпечували швидке й міцне опанування навчального матеріалу школярами з урахуванням їхніх індивідуальних можливостей.

Турнір – це завжди свято, веселий настрій, вигадки. Гра відкриває зовсім інші сторони інформатики, ті, на які не завжди звертаєш увагу на уроці, при серйозній розмові про цю складну сучасну науку. Для багатьох учнів гра дає можливість проявити свою любов до предмета, розкрити приховані таланти, а для декого може стати поштовхом до зацікавлення.

Така методика викладання інформатики на практиці вже показала позитивні результати: учні вміють самостійно опрацьовувати матеріал, знаходити необхідну інформацію, краще володіють практичним навичками роботи на ПК. Кожен учень навчається у свій спосіб і своєму темпі. А це у свою чергу стимулює учнів до вивчення предмета, розвиває їх самостійність та самодисципліну, вміння мислити творчо. А такий учень буде вміти постійно навчатися; цікавитися та любити працювати над складними ситуаціями; вміти засвоювати великий обсяг інформації; вміти творчо і винахідливо розв’язати складні проблеми; не боятися проблем або невдачі, а сміливо шукати вихід із будь-якої ситуації; готовий продуктивно співпрацювати з іншими у складі команди.

Мету цієї роботи виконано, бо проведення подібних заходів сприяє підвищенню інтересу учнів до предмету; формуванню пізнавальної активності, розширенню кругозору учнів; формуванню креативних комунікативних умінь школярів, активізує самостійно-пізнавальну діяльність учнів, відкриває нові можливості їх креативного розвитку.


ЛІТЕРАТУРА

  1.     Професор Знаєв (Кросворди з інформатики)

URL: http://www.znaew.ru/index.php/krossvordy-po-informatike-dlya-starsheklassnikov (дата звернення: 12.09.2019).

  1.     Всеосвіта. Тиждень інформатики.

URL: https://vseosvita.ua/library/tizden-informatiki-9646.html (дата звернення: 12.09.2019).

  1.     Сайт учителя інформатики Жовтої Наталії Миколаївни

URL: https://infomanija.at.ua/load/cikavinki_z_informatiki/40 (дата звернення: 12.09.2019).

  1.     Інформатика для дітей. Загадки з інформатики.

URL: https://sites.google.com/site/informatikakids/informatika-znanie-2 (дата звернення: 12.09.2019).

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Нестерчук Людмила Олександрівна
    Дякую за ідеї. Особливо хочеться відмітити форму подання звіту.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Попова Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кузьменко Олег Вікторович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 червня 2020
Переглядів
12407
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку