Тема. Розв’язування текстових задач прикладного характеру.
Мета: формувати вміння і навички учнів розв’язувати текстові задачі прикладного характеру і застосовувати їх на практиці; розвивати інтерес до математики, вміння творчо застосовувати знання; виховувати допитливість, уважність, натхнення, самостійність, наполегливість
Тип заняття: формування вмінь і навичок.
Хід заняття
«Математику слід вивчати у школі
ще й для того, щоб одержанні знання
були достатні для звичайних потреб у житті»
М.І. Лобачевський
І. Організаційний момент.
Створення позитивного настрою. За допомогою кольорових клубочків учні повинні відтворити свій настрій.
Асоціативний кущ.
Повідомлення теми і мети уроку
ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.
Епіграфом до сьогоднішнього уроку стали слова М. Лобачевського, бо дійсно тема важлива без знань якої не можна розв’язувати не тільки завдання з алгебри, а й дуже багато задач з геометрії, фізики, економіки.
Очікуванні результати учні записують на листках паперу і здають учителю.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Запитання знаходяться в чорному ящику.
S=4πr2
Не достатньо лише зрозуміти задачу,
потрібне бажання розв’язати її.
Де є бажання, знайдеться шлях.
Дьєрдь Пойя
ІV. Формування вмінь і навичок.
Задача-пазл. Вченні винахідники винайшли нову планету, на якій існує життя. На цю планету заселились люди. Знайти площу нової планети, якщо радіус її у 2 рази менший ніж радіус Землі.(r=6400 км).
І група. Один гектар лісу (20-річного віку)виділяє за рік 8,2 т кисню, який забезпечує дихання 200 людей. Скільки кілограмів кисню потрібно на рік для дихання 449 учням, 53 вчителям, 14 техпрацівникам, 1 медсестрі, 1 бухгалтеру ЗЗСО «Залаззівський ліцей». Яку площу потрібно посадити лісу, щоб забезпечити цих людей киснем на новій планеті?
ІІ група. Скільки часу буде бігти учень 10 класу крос 10 кругів по стадіону на новій планеті з середньою швидкістю 8 км/год.
ІІІ група.
ІV група. Придумати рекламу про планету. (Використовуючи дані попередніх задач ).
Учні презентують кожну задачу.
На партах в учнів лежать сигнальні картки. Синя – якщо справились із завданням, а червона – потрібна допомога.
Розв’язання:
Задача №1. S=4πr2
S=4πr2 =4*3,14*64002=514 457 600 (км2)
S1=514 457 600/4=128 614 400 (км2)
Або
S1=4πR2=4*3,14*(3200)2=128 614 400 (км)
Задача №2.
518 людей – х кг.
Складемо відношення: ,
– Кисню потрібно для 518 людей
Х га – 518 людей (х га забезпечує 518 людей)
Складемо відношення: ,
– площа нашої план
Площа лісу нової планети : 2,59 га :4=0,6475 га=6475 м2=64,75 соток
Або
Х - 21,238 т (х га виділяє 21,238 т),
Складемо відношення: .
– площа лісу на нашій планеті
Аналогічно площа лісу = 64,75 соток
Задача №3.
200 м.
Задача№4
Розв’язування задач є специфічною особливістю інтелекту,
а інтелект – це особливий дар людини.
Тим то розв’язання задач можна розглядати як один
із найхарактерніших проявів людської діяльності.
Дьєрдь Пойя
V. Підсумок заняття.
Які теми ми сьогодні повторили з курсу математики?
VІ. Рефлексія.
Подивимось на ваші очікування. Якщо вони здійснились повністю то беремо зелену цукерку, якщо частково – то червону, якщо не всі – то жовту.
Вчимося не для школи,
а для життя.
Сенека