Розробка заняття гуртка "З Україною в серці"

Про матеріал
Розробка тематичного засідання шкільного європейського клубу з напрямку національно-патріотичного виховання
Перегляд файлу

Розробка заняття шкільного європейського клубу

«Юні країнознавці» на тему

«В Європу – з Україною в серці!»

Мета: поглиблювати та систематизувати знання учнів про країни Євросоюзу; сприяти використанню комп’ютерних технологій під час підготовки позакласних заходів; розвивати творчі здібності учнів; виховувати почуття гордості за свою країну – Україну; формувати національну свідомість, відчуття належності до рідної землі, народу.

Форма проведення: круглий стіл.

Обладнання: мультемідійна дошка, святково оформлена зала, прапорці країн Євросоюзу, мультимедійна презентація, карта Європи.

Хід заняття

Вчитель: Я рада вітати вас на черговому засідання ШЄК «Юні країнознавці». На попередніх заняттях ми знайомились з країнами Європи, їх традиціями, культурою та літературою, а сьогодні ми поговоримо про нашу рідну Батьківщину. Щтож, тема нашого заняття «В Європу – з Україною в серці».

(Очікування учнів від заняття)

Вчитель: У кожного з вас на партах є зірочки. Я б хотіла, щоб зараз кожен з вас написав на своїй зірочці те, що ви очікуєте від нашого заняття, що б хотіли дізнатися.

(Учні пишуть свої очікування)

Вчитель: А тепер прикріпіть ваші очікування на полотно блакитного кольору. Погляньте, ваші очікування від заняття утворили коло. Скажіть, що символізує коло з 12 золотих зірочок у Європі?

Учень 1:

Це прапор Європи. Він є символом не лише Європейського Союзу, але і єдності країн Європи. Коло золотих зірок символізує солідарність та гармонію між народами країн Європи.Клькість зірок жодним чином не пов’язана з кількість держав-членів ЄС. На прапорі зображено 12 зірок, тому що цифру 12 традиційно вважають символом досконалості, повноти і єдності. З цієї причини прапор залишається незмінним, незалежно від розширення Європейського Союзу.

Вчитель: ЄС також має свій гімн. Проте, це не лише гімн Європейського Союзу, а й усієї Європи. Гімном ЄС є 9 симфонія Бетховена, а саме її фінальна частина «Ода до радості», яка є символом свободи та миру в Європі.

(Звучить 9 симфонія Бетховена)

Вчитель: 9 травня 1950 року вважають днем народження ЄС. Чи знаєте ви як відзначають День Європи в Україні? (Відповіді учнів).

Вчитель: Девізом Європейського Союзу є вираз «Єдність у різноманітті», який означає, що завдяки ЄС, мешканці європейських країн об’єднуються у співпраці заради миру та добробуту, а традиції, мови та культура країн ЄС є безцінним скарбом.

Скажіть, будь ласка, скільки країн входить до складу ЄС.

Учень 2: До складу Європейського Союзу входить 28 країн Європи.

Вчитель: Давайте їх пригадаємо… (Діти по черзі називають країни ЄС і кріплять на дошку їх прапори).

Учень 1: Flag of Austria.svg - Австрія  Flag of Luxembourg.svg - Люксембург

Учень 2: Flag of Belgium.svg - Бельгія   Flag of Malta.svg - Мальта

Учень 3: Flag of Bulgaria.svg - Болгарія  Flag of the Netherlands.svg - Нідерланди

Учень 4: Flag of Greece.svg - Греція   Flag of Germany.svg - Німеччина

Учень 5: Flag of Denmark.svg - Данія   Flag of Poland.svg - Польща

Учень 6: Flag of Estonia.svg - Естонія  Flag of Portugal.svg - Португалія

Учень 7: Flag of Ireland.svg - Ірландія  Flag of Romania.svg - Румунія

Учень 8: Flag of Spain.svg - Іспанія   Flag of Slovakia.svg - Словаччина

Учень 9: Flag of Italy.svg - Італія   Flag of Slovenia.svg - Словенія

Учень 10: Flag of Cyprus.svg - Кіпр   Flag of Hungary.svg - Угорщина

Учень 11: Flag of Latvia.svg - Латвія  Flag of Finland.svg - Фінляндія

Учень 12: Flag of Lithuania.svg - Литва   Flag of France.svg - Франція

Учень 1: Flag of Croatia.svg - Хорватія  Flag of the Czech Republic.svg - Чехія

Учень 2: Flag of Sweden.svg - Швеція   https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ae/Flag_of_the_United_Kingdom.svg/125px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png - Великобританія

Вчитель: Так, але станом на 1 лютого 2020 року Великобринанія вийшла зі складу ЄС. Натомість, існує 7 країн-кандидатів на вступ до Європейського Союзу, серед яких і Україна.

- Албанія     - Туреччина

- Ісландія     - Чорногорія

- Північна Македонія   - Україна

- Сербія

Вчитель: Скажіть, будь ласка, чи відомо вам, яка єдина грошова одиниця країн ЄС? (Євро, офіційна грошова одиниця 18 країн ЄС.)

  •                     А чи знаєте ви скількома мовами розмовляє населення країн ЄС? (24 офіційні мови).

Вчитель: Європа – найцінніша скарбнця досягнень і памяток культури, це багаторічна історія, досвід, духовні традиції європейських народів, це багатство мов, звичаїв, духовності. Сьогодні я б хотіла познайомити вас з найвідомішими столицями країн Європи.

Вчитель: Прага – столиця Чехії.

Прага - дуже колоритне, навіть трохи магічне місто з цікавою історією та легендами. Його атмосфера не залишить байдужим нікого: вузенькі вулички з бруківкою, червона черепиця на дахах, величні собори та замки. Його також називають парижем східної Європи. А ще, через його черепицеві дахи, місто має назву «поріг до зірок».

   

Вчитель: Берлін – столиця Німеччини.

Берлін – найбільше місто Німеччини і друге найбільше місто ЄС після Лондона. Це місто різноманіття, особливе своєю найсучаснішою архітектурою, яка вдало поєднується з будівлями, що мають вікову історію.

   

Вчитель: Париж – столиця Франції.

Місто яскраве і живе. Незмінним символом міста є Ейфелева вежа, також вашої уваги варті Тріумфальна арка, Лувр і улюблене місце всіх дітей – Діснейленд.

   

Вчитель: Будапешт – столиця Угорщини. Місто на Дунаї («Перлина Дунаю»), розташоване на мальовничих пагорбах над мостами Дунаю. Будапешт зустрічає відвідувачів чудовими краєвидами та гостинними мешканцями. Місто розташоване на двох берегах річки Дунай: правий називається Буда, а лівий – Пешт.

   

Вчитель: Варшава – столиця, одне з найсучасніших міст Польщі. Дивовижна архітектура, високі хмарочоси – надають місту своєї неповторності.

   

Вчитель: Хоча Велика Британія віднедавна не є членом ЄС, але її столиця варта уваги. Лондон – найбільше місто Європи. На території США, Канади та інших країн зустрічаються міста з такою ж назвою. Дивним є факт, що канадський Лондон теж розташований на берегах річки Темзи. На південний-захід від Лондона розташований Стоунхендж («Висячі камені») архітектурна історична пам’ятка.

   

Вчитель: Ми з вами здійснили віртуальну подорож країнами Європи, познайомились з їх столицями та визначними місцями.

А зараз подивіться на екран та подумайте, які почуття у вас викликає це відео?

(Перегляд відео «Я люблю Україну!»)

Давайте спочатку з’ясуємо хто звертається до нас з екрану?

(Богдан Ступка – відомий український актор театру та кіно)

Діти, то які ж почуття у вас викликав перегляд відео? (Відповіді учнів)

Вчитель: А як ви розумієте прислів’я «Де рідний край, там і рай...»? (Відповіді учнів)

(Бесіда з учнями про Україну за запитаннями учителя)

Вчитель: Скажіть будь ласка, чи є Україна членом ЄС? (Ні, Україна лише подала заявку на членство у ЄС.)

Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. Погляньте на карту Європи. Так багато різних країн, а саме 46. Кожна з них має свою територію – землю, свою мову, культуру, історію.Україна розміщена в центрі Європи, вона також має свою землю, мову, культуру, звичаї, традиції і державні символи.

  •                     А які символи України відомі вам? (Відповіді учнів).

 

Вчитель: Кожен народ також має і свої символи-рослини, тварини, предмети побуту. Наприклад, улюблені рослини-символи канадців – клен, китайців – персик, нідерландців – тюльпан, шотландців – чортополох, греків – оливкове дерево.

  • Які рослини-символи українців відомі вам? (Відповіді учнів).

(«Хвилинка здоров’я» - відео-релакс.)

Вчитель: А зараз після виснажливої подорожі давайте трохи відпочинемо. Заплющіть очі й згадайте найщасливіший, найприємніший спогад з дитинства.

Уявіть, що зараз літній погожий день. Ви лежите на траві. Відчуваєте м’якість і свіжість цієї трави, її запах? Лежачи на спині, ви дивитеся в небо: чисте, безхмарне, блакитне. Уявіть, що у полі вашого зору опинився метелик. Коли він пролітає над вами, зазначте, яким він здається невагомим, як красиво зафарбовані його крильця. Ви спостерігаєте, як він віддаляється. Тепер ви помічаєте високо в небі орла. Ви стежите за його польотом і поступово проникаєте все глибше в блакитну далечінь неба. Потім ви спрямовуєте свій погляд іще вище. Тепер ви помічаєте, що високо-високо в небі пропливає маленька біла хмаринка. Поспостерігайте за тим. як вона повільно розчиняється. Нарешті перед вами тільки безмежне небо України. Відчуйте себе небом — безтілесним, всеосяжним. Відчуйте, що у вас немає меж, що ви — всюди. Ви можете досягти всього, крізь усе проникнути, ніщо не в змозі вас зупинити.

Вчитель: Ось ми трошки відпочили,помріяли, а тепер продовжимо нашу мандрівку Україною.

Учень 4:Україна – одна з найбільших держав Європи. Її площа – 603,7 тис. км2. На території України мешкає понад 110 національностей. Чисельність населення близько 40 млн. осіб. Україна за розмірами території є найбільшою країною серед тих, чиї кордони перебувають у Європі.

Столиця України – місто Київ. Могутньо котить до Чорного моря сиві хвилі одна з найбільших річок Європи — Дніпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, ліси. Безкрайніми нивами розливаються жито, пшениця. Щоб перетнути нашу країну із заходу на схід, треба йти півтора місяці, долаючи щодня по 30 км.

Нашими сусідами є такі країни: Білорусь, Росія, Польща, Молдова, Угорщина, Румунія, Словаччина. Розвиваються рівноправні міждержавні економічні зв’язки.

Вчитель: А чи знаєте ви чому Україна має таку назву?

Учень 5: Звідки ж узялося слово «Україна»? Що воно означає? Серед українського народу існує легенда.

Колись давно Бог роздавав різним народам землі. Анаш український народ дуже працелюбний, і тому за працею не було коли вчасно з’явитися йому до Бога. Але, все-таки, коли наші прадіди і прабабусі прийшли, він сказав: «Запізнились, я же всі землі роздав. А чому ви так пізно прийшли?». Люди відповіли: «Та не було часу за роботою». Тоді Бог, подумавши, сказав: «Ну, коли ви такі працьовиті люди, дам я вам землю на краю. Це край чудовий, цілющий, з родючою землею». Так, від слова «край» і утворилось слово «Україна», що означає «земля, яка знаходиться на краю», а людей стали називати українцями.

Вчитель: Сьогодні я хочу познайомити вас з цікавими і ще напевно невідомими для вас фактами про Україну.

Чи знаєш ти...?

  1.                   Україна – найбільша країна, територія якої повністю розміщена в Європі.
  2.                   В Україні, в містечку Рахів, в оточенні мальвничих Карпат, знаходиться географічний центр Європи.
  3.                   Найдовший музичний інструмент у світі – це українська трембіта. Її довжина може сягати 4 метрів, а її звуки чутні більше, ніж за 10 км.
  4.                   Найбільший птах Європи мешкає в Карпатах. Це – чорний гриф.
  5.                   Українська річка Дунай протікає через усю Європу, зокрема по території 28 країн.
  6.                   Найстарішим навчальним закладом Східної Європи вважають Києво-Могилянську академію.
  7.                   Найкоротша головна вулиця серед усіх столиць світу, але водночас одна з найширших і найкрасивіших – Хрещатик у Києві. Її довжина всього 1225 метрів.
  8.                   Україна займає 4 місце у світі за кількістю громадян з вищою освітою.
  9.                   На конкурсі краси мов у Парижі у 1934 році українська мова посіла ІІ місце за мелодійністю, після італійської.

(показ відео-слайдів)

Вчитель: Чи відоме вам прислів’я «Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього»? Що воно означає? (Відповіді учнів).

А тепер давайте перевіримо як ви знаєте історію та географію своєї країни. Пропоную вам зіграти у гру «Що я знаю про Україну?».

(Клас поділяється на дві групи).

Пропоную вам порадитися у групах і пригадати інформацію про нашу країну за наступними рубриками:

  •                     Я знаю 5 таких річок України…
  •                     Я знаю 5 таких міст Україн...
  •                     Я знаю 5 таких спортсменів України…
  •                     Я знаю 5 таких українських страв…
  •                     Я знаю 5 таких українських традицій…
  •                     Я знаю 5 таких українських народних казок…
  •                     Я знаю 5 таких українських поетів і письменників…
  •                     Я знаю 5 таких історичних постатей України…
  •                     Я знаю 5 таких визначних місць та історичних пам’яток України…

(Відповіді учнів).

Вчитель: Молодці! Ви гарно впорались з моїм завданням!

Тому зараз я б хотіла, щоб ви пригадали відомі прислів’я і приказки про свою країну. Попрацюйте в групах та поєднайте початок і закінчення висловів:

  1. група   2 група

Вчитель: Молодці! Ви ще раз довели, що добре обізнанні і з народознавчим аспектом України.

Напевне, кожен із нас колись замислювався над тим, що таке рідна країна, чим вона особлива, чим вирізняється з-поміж тисяч інших країн світу…

Учень 6: Україна — це чарівна природа: високі гори та неосяжні степи, плодючі чорноземи, тополя у волошковому полі, хрущі над вишнями, калина у дворі, п’янкі любисток і м’ята, верба край дороги, жовтогарячі соняшники на струнких стеблах...

Учень 7: Україна — це неповторна культура: ніжна лірична пісня, вишитий рушник на покуті, розмальована святкова писанка, мова солов’їна...

Учень 8:Україна – це та земля де ми народились, це – моя Батьківщина, найкраща і найрідніша.

Вчитель: Діти, а що для вас означає слово Батьківщина?

(Відповіді учнів)

Учень 9: Батьківщина — це місце, де народилася людина, де промайнуло її дитинство із дивом-казкою, матусиною піснею, батьківською ласкою. Батьківщина — це рідний дім, де завжди з любов’ю чекають нас наші рідні. Батьківщина — це стежка, якою ти пішов до школи.

Вчитель: «Віночок побажань для України».

В народі говорять, слова, які йдуть від серця – найщиріші і найтепліші! Прислухайтесь до свого серця і напишіть побажання для України на квіточках, які ви маєте на столах. (Діти пишуть побажання для України).

Тепер давайте з наших квіточок з побажаннями свормуємо віночок для нашої неньки-України (учні клеять квіточки навколо карти України, формуючи вінок побажань).

Вчитель: А я в свою чергу, хотіла б побажати нашій державі, щоб на її землях завжди колосилась пшениця, а над головами українців простягалось чисте, безкрає, МИРНЕ небо (учитель кріпить до віночка побажань стрічки різного кольору).

Отже, для кожного з нас найдорожча і найрідніша земля, на якій ми народились, де живуть наші батьки. Це – наша рідна земля, наша Україна. Шануймо і любімо все те, що для нас найдорожче і найрідніше.

І пам’ятайте, в який би куточок землі не закинула нас доля, ми маємо завжди пам’ятати звідки ми родом, де наше коріння.

Наше заняття підходить до завершення.

  •                     Скажіть, будь ласка, чи справдились ваші очікування від заняття?
  •                     Що нового ви сьогодні дізнались?
  •                     Що запам’яталось вам найбільше?

(Відповіді учнів)

Вчитель. Наостанок, я б хотіла запропонувати до вашої уваги невеличкий відео-ролик. Перегляньте його уважно… (відео «Україна в серці кожного»).

Україна — наш спільний дім, а ви - її майбутнє, тож любіть та бережіть свою країну. Пам’ятайте: немає на світі кращого неба, ніж небо України, немає кращої землі, ніж наша Україна. І нехай любов та пам’ять про нашу неньку-Україну ніколи не покидає ваших сердець…

Дякую за увагу!

 

docx
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
1000
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку