Тема: Україна – європейська країна
Мета:
Обладнання: карта України, роздатковий матеріал для учнів, малюнки та картинки.
План
І. Організаційний момент ( 10 хв.)
1. Слово вчителя
2.Еврестична бесіда
ІІ. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу ( 20 хв.)
1.Слово вчителя
2.Інтерактивна вправа « Подорож Україною»
3.Перегляд відеопрезентації «Державні Символи України»
4.Інтерактивна вправа «Ланцюжок думок»
5.Перегляд відеопрезентації « Символи європейського союзу»
6. Інтерактивна вправа «Чи знаєш ти?»
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу ( 7 хв.)
1.Вправа « Квіти України»
IV. Підсумки уроку ( 3 хв.)
1.Слово вчителя
Хід уроку
І.Організаційний момент
1.Слово вчителя:
Є багато країн на землі,
В них – озера, річки і долини.
Є країни великі і малі,
Та найкраща завжди Батьківщина.
2. Еврестична бесіда
II. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу
1.Слово вчителя : Сьогодні до нас на урок завітали гості з Європи , давайте разом з ними помандруємо сторінками історії нашої України. Долаючи етапи мандрівки, сплетемо з вами віночок. Це символ добра й чудовий оберіг, у якому прихована чарівна сила любові до рідної землі.
2. Інтерактивна вправа « Подорож Україною»
Представлення гостей:
Італія
Benvenuto Ukraino ( Бенвенуто Украіно). Il mio nome ( іл міо номе – мене звати). Sono da Italia ( сон ода італіа – я з Італії)
Велика Британія
Good afternoon Ukrainians. My name is… Iʼm from Great Britan
Німеччина
Willkommen Ukrainisch ( Вілкомен Україніш). Mein name ( меін наме – мене звати).
Ich komme aus Deutschland ( Іх коме ес Дойча – я з Німеччини)
Польща
Witamy Ukrainski ( Вітамі Украіскі). Nazywan ( Назіван – мене звати). Jestem z Polski ( Джестем з полскі – я з Польщі)
Франція
Bienvenue Ukraine ( Бейнвенʼю Юкраїне).Mon nom ( Мене звати). Je suis de la France ( Дже сʼю де ла Франсе – я з Франції)
І сторінка нашої подорожі: «Легенда про виникнення української землі»
1 учень ( історик)
Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, породив наш Творець. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить ця планета ожила і заграла всіма барвами. Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти і кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт, кинув свій мішок у напрямку планети, яку щойно нарік Землею.
2 учень
Розвʼязався мішок із скарбом, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. І найбільше їх насипалося на словʼянську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, краще від якого не було на всій Землі. І вигукнув Господь: «Це справжній рай!»
Ступив Він на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною. Адже у цій назві було слово «рай». Ось так і виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай. «Україна – рідний край»
ІІ сторінка нашої подорожі: «Державні Символи України»
3.Перегляд відеопрезентації «Державні Символи України»
4.Інтерактивна вправа «Ланцюжок думок»
Слово вчителя: Давайте разом з вами пригадаємо державні символи України ( діти називають ). А зараз я називаю вам символ, а ви говорите з яким словом воно у вас асоціюється, наприклад: Герб – сила…Прапор, гімн, герб.
ІІІ сторінка нашої подорожі « Європейський союз»
5.Перегляд відеопрезентації « Символи європейського союзу»
6. Інтерактивна вправа «Чи знаєш ти?»
7.Символом європейського союзу є…( синій прапор з зірочками у формі кола)
Слово вчителя: Шановні наші гості, вам сподобалась наша подорож?
Італія
Grazie, molto interessant ( Грасіа, молто інтересанте)
Велика Британія
Thank you, it was very interesting
Німеччина
Vielen Dank sehr, interessant (Віелен данк зе інтересант)
Польща
Driekuje, bardzo interesujancy ( Дʼякую, базо інтересйон)
Франція
Merci, tres interessant ( Мерсі, трес інтересант)
III. Закріплення вивченого матеріалу
1. Вправа «Квіти Україні»
Слово вчителя: На пелюстках квіток написати, що ви можете зробити для України – європейської країни, коли виростете. (Посадимо сад, збудуємо гарні будинки, спечемо смачний хліб, намалюємо багато чудових картин тощо.)
Ми всі хочемо бачити нашу Батьківщину сильною, багатою, славетною й квітучою. Нехай вона зараз розквітне від безмежної любові до неї! Хай кожен «посадить» символічну квітку, прикріпивши її до нашого віночка України. Нехай ваші гарні майбутні справи возвеличать нашу сонячну Україну.
IV. Підсумок уроку
1.Рефлексія
Слово вчителя:
Україно моя неозора,
Дуже хочу тобі побажати, аби сяяли радісно зорі,
Щоб хотілось схід сонця стрічати.
Щоб ліси скрізь шуміли веселі
Та щоб плівся гнучкий виноград,
Щоб сміялись у кожній оселі,
А країна цвіла, ніби сад.