Відповідно до Державного стандарту Нової української школи кожен тиждень і день будуть тематичними. «Я досліджую світ» - інтегрований курс, через який буде реалізовано тематику тижня і дня.
Тематичні дні об'єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.
До вашої уваги пропонується один із таких тематичних тижнів у 1 класі, тематичне інтегроване заняття курсу «Я досліджую світ» відповідно типової освітньої програми розробленою під редакцією Р.Б. Шияна.
Інтегроване заняття
Я досліджую світ
1 клас
Тиждень 7
Тема тижня: Ми - підприємливі
Тема дня: Як отримати добрі результати?
Мета:
Завдання:
Очікувані результати учіння:
Обладнання: пісня «Мелодія добра», сюжетні малюнки, фото з добрими і поганими вчинками людей, кольоровий папір, ножиці, клей.
Перебіг заняття
1. Ранкова зустріч
1.1. Привітання.
Другу руку протягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
1.2. Діалог «Я вмію чинити добро!»
- Які добрі справи ви зробили на цьому тижні? Розкажіть про це.
2. Вправа «Поміркуй!».
Поміркуйте, чому так кажуть:
3. Розвиток зв’язного мовлення. Розгляд фото та визначення тих, де зображено добрі вчинки.
- Яку добру справу ви бачите на фото? Хто її вчинив?
- Скільки добрих вчинків нарахували?
- Скільки поганих?
- Порівняйте. Складіть нерівність (7 >2). Наскільки 7>2?
4. Виховна хвилинка «Як діяти, якщо ти скоїв поганий вчинок».
Перегляд відеофільма «Якщо ти скоїв поганий вчинок».
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=213jhdgAF1s
5. Складання розповіді за серією малюнків про добрий вчинок.
- Яка біда сталася з маленьким пташенятком?
- Хто побачив пташенятка?
- Що котик хотів зробити?
- Хто врятував пташечку?
- Що зробив хлопчик?
6.Робота в групах. Дослідження значення слова «доброчинність».
- Поміркуйте, що означає слово «Доброчинність»? Поділіться одне з одним своїми думками з цього приводу.
7. Мозковий штурм для скарбнички ідей «Що можемо зробити, щоб стати доброчинцями вже сьогодні».
1) Лічба ідей, що потрапили до скарбнички.
2) Класифікація ідей на такі, що можемо реалізувати вже сьогодні, і такі, що потребують часу на свою реалізацію.
3) Прийняття спільного рішення.
8. Прийняття колективного рішення щодо втілення доброчинної справи: збір художніх книжок для вихованців дитячого будинку.
Діти вирішують зібрати художні книжки і передати дітям із місцевого дитячого будинку. Колективно роблять оголошення, щоб залучити всіх учнів школи. Розвішують оголошення на вєидних місцях у школі. Визначають пункт збору книжок - шкільна бібліотека.
А самостійно вирішують зробити закладини у книжки і подарувати їх дітям дитбудинку.
9. Повторення правил безпечної роботи з ножицями.
10. Практична робота. Виготовлення закладинки у книгу.
1) Показ зразка закладини.
2) Показ зразка виконання вчителем.
3) Самостійне виконання закладини.
11. Демонстрація результату власної діяльності.
12. Зустріч із місцевим підприємцем – добродієм (добродійкою). Інтерв’ю з ним.
Діти задають запитання гостю, які підготували на попередніх уроках.
- Як Вас звати?
- Якою підприємницькою діяльністю Ви займаєтесь?
- Чи довго займаєтеся підприємницькою діяльністю?
- Чи подобається Вам ваша справа?
- Чи робите Ви доброчинні справи?
- Яку доброчинну справу ви чините для інших людей?
13. Вручення подяки за доброчинність підприємцю від імені дітей класу.
14. Рефлексія.
- З яким настроєм завершуєте заняття?
- Про що дізналися?
- Що вас вразило?
15. Колективне виконання пісні «Мелодія добра».
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=0KBaiI2jxU0
- До чого закликає нас пісня? (Стати добрішими).