Відповідно до Державного стандарту Нової української школи кожен тиждень і день будуть тематичними. «Я досліджую світ» - інтегрований курс, через який буде реалізовано тематику тижня і дня.
Тематичні дні об'єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.
До вашої уваги пропонується один із таких тематичних тижнів у 1 класі, тематичне інтегроване заняття курсу «Я досліджую світ» відповідно типової освітньої програми розробленою під редакцією Р.Б. Шияна.
Інтегроване заняття
Я досліджую світ
1 клас
Тиждень 11
Тема тижня: МОДА
Тема дня: Що означає бути модним? Як виявляти свою неповторність?
Мета:
Завдання:
Очікувані результати учіння:
Обладнання: мультфільму «Корисні підказки. Зустрічають за одежею», зображення одягу, картки для ігор «Знайди відмінності», «Знайди пару», картки для складання математичних нерівностей, вирізки із журналів мод, клей, ножиці, ватман.
Перебіг заняття
1. Ранкова зустріч
1.1. Привітання.
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
1.2. Заповнення «Галявини настрою».
Учні обирають квітку відповідного кольору і заповнюють «Галявину настрою». Після заповнення аналізуємо, якого настрою сьогодні у класі більше.
1.3. Вправа «Розкажи і покажи».
- Ось я беру у руки м’яч, і кажу: «На мені сьогодні… (Описує свій одяг, передає м’яч дитині) а на тобі? Діти складають невеличку описову розповідь. Вчитель допомагає, виправляє помилки.
1.4. Оголошення теми тижня.
- А хто з вас вважає себе модним?
- А чи хотіли б ви бути модними? Чому?
Отже цей тиждень ми присвячуємо моді. Сьогодні ви дізнаєтеся, що означає бути модним, як бути неповторним, не схожим на інших.
1.5. Заповнення щоденних новин.
- Дата …
- Місяць…
- Сьогодні …(день тижня).
- Який день тижня за порядком?
- Яка сьогодні погода?
- Опади…
Вчитель назначає помічників дня.
2. Поняття про моду, стиль
Учитель пропонує учням прийняти участь у обговоренні наступних питань:
- Що таке мода, на Ваш погляд?
- Яку роль відіграє мода в нашому житті?
3. Про історію виникнення моди.
Перша форма одягу виникла, коли людина вперше з’єднала навколо свого тіла дві шкіри, закріпивши їх гілочкою. А коли ці шкіри вона прикрасила черепашками і нанесла на них сік рослини, виникло мистецтво створення одягу (Мал.. 1, 2 ).
Мал. 1 Мал. 2
Але шкіру незабаром замінив текстиль. Для закріплення одягу стали використовувати кістяні голки та брошки. І тоді відкрилася нова сторінка одягу і моди. У теплих країнах як одяг використовували листя та кору дерев. Пізніше, коли люди навчилися робити з кісток голки, шкіру зашивали, виготовляючи одяг прилягаючий, бо він краще захищав від негоди.
Люди навчились переплітати волокна кактусів, бананів, волокна кропиви і стовбурів гірського бука (Мал.3, 4). Так виникло ткацтво, а разом з ним і примітивний ткацький верстат.
Вся історія одягу — це історія виникнення кравецького мистецтва, одного із найдавніших видів ремесел. Одяг в нашому житті відіграє величезну роль. Він є предметом першої необхідності, так і виразником нашого внутрішнього світу та індивідуальності.
4. Перегляд мультфільму «Корисні підказки. Зустрічають за одежею».
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=yFELDH9Mwb8
5. Робота над змістом медіатесту.
- Чому вважають , що одяг може багато розповісти про людину?
- Чому варто бути охайним і дбати про одяг?
6. Фізкультхвилинка.
На базарі жираф (Стають на вшпиньки)
Вибирає теплий шарф. (Дивляться праворуч, ліворуч).
Переміряв чималенько – (Погладжують себе по шиї).
Всі шарфи коротенькі. (Розводять руки, імитуючи жест “на жаль”).
Є великі, (Руки у різнобіч).
Є маленькі (Долонька до долоньки).
Є широкі, (Руки у різнобіч).
Є вузенькі, (Долонька до долоньки).
Є блискучі, наче змії, (Хвиля тілом, ліхтарики руками).
Та нема на довгу шию. (Розводять руки, імитуючи жест “на жаль”).
І, нарешті, в продавщиці
Він купив дві гострі спиці. (Рух ножиці).
І тепер собі жираф
Дома в’яже довгий шарф. (Рука за рукою зігнуті у ліктях, намотують ниточки).
6. Слухання та обговорення змісту вірша Марії Пономаренко «Чепуруха».
- Послухайте вірш. Чи правильно поводиться дівчинка?
Чепуруха
В хаті сміття – аж по вуха…
Хто живе тут? Чепуруха!
Перед дзеркалом годину
Чепуриться без упину.
З шафи платтячко взяла,
Порошинки всі змела.
Рівно кіски розчесала,
Білий бантик пов’язала.
Гарно вбралась, одяглась –
І гуляти подалась.
В хаті сміття – аж по вуха…
Хто живе тут? Чепуруха!
Марія Пономаренко
Чепуруха – жінка, яка звикла до чистоти й акуратності у всьому.
7. Відгадування загадок про одяг.
(На дошці вивішуються предметні малюнки – відгадки до загадок).
Можна використати відеозагадки.
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=COaY4-ioAqA
- А як ви доглядаєте за своїм одягом?
8. Розвиток мовних знань.
8.1. Закріплення знань по звуки української мови.
- Назвіть слова, в назвах яких чуємо звук р.
- Складіть звукову модель слова ШУБА.
8.2. Поділ слів на склади: СОРОЧКА, ШТАНИ, РУКАВИЧКИ.
8.3. Складання речень зі словами (на вибір учнів).
9. Розвиток логічного мислення, уваги дітей.
9.1. Гра «Знайди відмінності»
9.2. Гра «Знайди пару».
(Діти працюють індивідуально)
Завдання: з’єднати однакові рукавички і визначити кількість пар.
10. Розвиток математичних знань дітей.
10.1. Порівняння чисел в межах 10. Складання нерівностей.
- Порівняйте бантики. Складіть нерівності. Запишіть утворені нерівності.
(Діти працюють у парах на картках із завданням)
11. Робота над оповіданням Мирослави Олійник «Як один хлопчик став законодавцем моди».
Словникова робота. Пояснення значення слів.
Меценат – людина, яка робить вчинки безкорисно, тільки для блага інших людей.
Законодавець - той, хто встановлює, видає закони.
Компанія – організація, яка ставить за мету своєї діяльності одержання прибутку.
Нові технології – майстерність.
Фейсбук – мережа Інтернет.
Як один хлопчик став законодавцем моди
На світі жив-був один хлопчик. Дуже розумний хлопчик і трохи самотній. Він був мрійником і винахідником, щоразу придумував цікаві ідеї й навіть не одну з них йому вдавалося втілити в життя. Щоправда, з практичними речами в житті хлопчикові не щастило. Він забував одягати однакові шкарпетки й часто приходив до школи в різноколірних. А ще із хлопчика сміялися однокласники за його незвичні окуляри, латки на рукавах та руде непричесано-кучеряве волосся.
Сьогодні звички цього хлопця майже не змінилися. Він так само може прийти на роботу в різних шкарпетках та в розтягнутому светрі. Однак тепер ніхто з нього не сміється. Хлопчик виріс, він став відомим винахідником, творцем Фейсбуку, керівником великої й відомої компанії та щедрим меценатом. І всі довкола прагнуть його наслідувати – надягати окуляри, щоб здаватися розумнішими, носити різні шкарпетки, щоб привертати до себе увагу, та розтягнуті светри, щоб здаватися розкутішим. Марк Цукерберг, який ніколи не цікавився модою, став її законодавцем.
Тому коли ти побачиш хлопчика чи дівчинку в незвичному одязі, не спіши глузувати. Пам’ятай, перед тобою, може, майбутній законодавець моди, який шукає себе і свій стиль, або байдужий до одягу винахідник, який теж шукає свій стиль, щоправда, в нових технологіях.
Мирослава Олійник
1. Чи хлопчикові було образливо, коли з нього сміялися діти?
2. Чи можна вважати, що хлопчик був оригінальним та неповторним і через
байдуже ставлення до одягу демонстрував своє «Я»?
3. Чи варто оцінювати людей за їхнім одягом?
4. Чи траплялося тобі бути у схожій ситуації? Як ти діяв/-ла?
5. Який можете зробити висновок для себе? (Кожна людина неповторна, треба поважати інтереси іншої людини, не насміхатися).
12. Створення колажу «Модно – це…». Робота в групах.
Кожна група має різноманітні журнали, листівки, ножиці, клей, ватман. Колективно створюють плакат, вирізують зображення людей, яких вважають модно одягненими.
13. Презентація учнівських групових робіт «Галерея колажів».
14. Підсумок заняття. Рефлексія.
- З яким настроєм закінчуєте заняття?
- Про що цікаве дізналися?
Використані інтернетресурси:
1.https://urok-ua.com/konspekt-zanyattya-pro-odyah-v-dnz/
2. metodistkherson.ucoz.ua/TrudOTM/Yrok_
3. http://metodportal.com/node/34972
4. http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-odyag/