Розробка заняття інтегрованого курсу «Я досліджую світ», 1 клас. Тема тижня: МОДА. Тема дня: Що означає бути модним? Як виявляти свою неповторність?

Про матеріал

Відповідно до Державного стандарту Нової української школи кожен тиждень і день будуть тематичними. «Я досліджую світ» - інтегрований курс, через який буде реалізовано тематику тижня і дня.

Тематичні дні об'єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.

До вашої уваги пропонується один із таких тематичних тижнів у 1 класі, тематичне інтегроване заняття курсу «Я досліджую світ» відповідно типової освітньої програми розробленою під редакцією Р.Б. Шияна.

Перегляд файлу

Інтегроване заняття

Я досліджую світ

1 клас

Тиждень 11

Тема тижня: МОДА

Тема дня: Що означає бути модним? Як виявляти свою неповторність?

Мета:  

  • ознайомити з поняттям «мода», з історією виникнення моди;
  • вчити доглядати за власним одягом;
  • пояснити, що кожна людина неповторна;
  • вчити поважати інших людей;
  • вчити відповідати на запитання за змістом прослуханого оповідання;
  • вчити складати колаж;
  • закріплювати вміння аналізувати звуки в словах, ділити слова на склади;
  • розвивати зв’язне мовлення учнів, логічне мислення, увагу, творчу уяву.

 

Завдання:

  • заповнення щоденних новин;
  • вправа «Розкажи і покажи»;
  • розповідь вчителя про історію виникнення моди;
  • перегляд мультфільму «Корисні підказки. Зустрічають за одежею»;
  • слухання та обговорення змісту вірша Марії Пономаренко «Чепуруха»;
  • відгадування загадок про одяг;
  • складання звукових моделей слів-назв одягу;
  • поділ слів на склади;
  • складання речень зі словами-назвами одягу;
  • гра «Знайди відмінності»;
  • гра «Знайди пару»;
  • складання нерівностей;
  • робота над оповіданням Мирослави Олійник «Як один хлопчик став законодавцем моди»;
  • складання колажу «Модно – це…».

 

Очікувані результати учіння:

  • уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби;
  • уживає форму кличного відмінка іменника для звертання до іншої особи та ввічливі слова;
  • вступає в діалог, підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення;
  • визначає звуки у слові, визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків;
  • уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших;
  • пояснює значення матеріальних цінностей;
  • пояснює, що не всі потреби можуть бути задоволені через обмеженість ресурсів;
  • переконує у важливості поваги до інших;
  • висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіа текстів;
  • досліджує значення нових слів;
  • читає вголос короткі тексти для здобуття інформації;
  • лічить об’єкти навколишнього світу;
  • вміє порівнювати числа в межах 10;
  • вміє створювати колаж;
  • дотримується безпечних умов праці під час використання інструментів та пристосувань;
  • планує послідовність технологічних операцій за допомогою дорослих;
  • виготовляє виріб у групі ,використовуючи папір, клей, ножиці;
  • демонструє іншим результат власної діяльності.

 

Обладнання:  мультфільму «Корисні підказки. Зустрічають за одежею», зображення одягу, картки для ігор «Знайди відмінності», «Знайди пару», картки для складання математичних нерівностей, вирізки із журналів мод, клей, ножиці, ватман.

 

Перебіг заняття

 

1. Ранкова зустріч

1.1. Привітання.

Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук.

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

1.2. Заповнення «Галявини настрою».

Учні обирають квітку відповідного кольору і заповнюють «Галявину настрою». Після заповнення аналізуємо, якого настрою сьогодні у класі більше.

 

 

1.3. Вправа «Розкажи і покажи».

- Ось я беру у руки м’яч, і кажу: «На мені сьогодні… (Описує свій одяг, передає м’яч дитині) а на тобі? Діти складають невеличку описову розповідь. Вчитель допомагає, виправляє помилки.

1.4. Оголошення теми тижня.

 - А хто з вас вважає себе модним?

- А чи хотіли б ви бути модними? Чому?

Отже цей тиждень ми присвячуємо моді. Сьогодні ви дізнаєтеся, що означає бути модним, як бути неповторним, не схожим на інших.

1.5. Заповнення щоденних новин.

 - Дата …

 - Місяць…

 - Сьогодні …(день тижня).

- Який день тижня за порядком?

 - Яка сьогодні погода?

- Опади…

 Вчитель назначає помічників дня.

2. Поняття про моду, стиль

Учитель пропонує учням прийняти участь у обговоренні наступних питань:

- Що таке мода, на Ваш погляд?

- Яку роль відіграє мода в нашому житті?

3. Про історію виникнення моди.

Перша форма одягу виникла, коли людина вперше з’єднала навколо свого тіла дві шкіри, закріпивши їх гілочкою. А коли ці шкіри вона прикрасила черепашками і нанесла на них сік рослини, виникло мистецтво створення одягу (Мал.. 1, 2 ).

_________________4e956384b65f7neandertalес

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             Мал. 1                           Мал. 2

Але шкіру незабаром замінив текстиль. Для закріплення одягу стали використовувати кістяні голки та брошки. І тоді відкрилася нова сторінка одягу і моди. У теплих країнах як одяг використовували листя та кору дерев. Пізніше, коли люди навчилися робити з кісток голки, шкіру зашивали, виготовляючи одяг прилягаючий, бо він краще захищав від негоди.

Люди навчились переплітати волокна кактусів, бананів, волокна кропиви і стовбурів гірського бука ал.3, 4). Так виникло ткацтво, а разом з ним і примітивний ткацький верстат.

         Вся історія одягу — це історія виникнення кравецького мистецтва, одного із найдавніших видів ремесел. Одяг в нашому житті відіграє величезну роль. Він є предметом першої необхідності, так і виразником нашого внутрішнього світу та індивідуальності.

4. Перегляд мультфільму «Корисні підказки. Зустрічають за одежею».

Посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=yFELDH9Mwb8

5. Робота над змістом медіатесту.

- Чому вважають , що одяг може багато розповісти про людину?

- Чому варто бути охайним і дбати про одяг?

6. Фізкультхвилинка.

На базарі жираф (Стають на вшпиньки)

 Вибирає теплий шарф. (Дивляться праворуч, ліворуч).

 Переміряв чималенько – (Погладжують себе по шиї).

 Всі шарфи коротенькі. (Розводять руки, імитуючи жест “на жаль”).

Є великі, (Руки у різнобіч).

 Є маленькі (Долонька до долоньки).

 Є широкі, (Руки у різнобіч).

 Є вузенькі, (Долонька до долоньки).

 Є блискучі, наче змії, (Хвиля тілом, ліхтарики руками).

 Та нема на довгу шию. (Розводять руки, імитуючи жест “на жаль”).

І, нарешті, в продавщиці

Він купив дві гострі спиці. (Рух ножиці).

 І тепер собі жираф

Дома в’яже довгий шарф. (Рука за рукою зігнуті у ліктях, намотують ниточки).

6. Слухання та обговорення змісту вірша Марії Пономаренко «Чепуруха».

- Послухайте вірш. Чи правильно поводиться дівчинка?

             Чепуруха

В хаті сміття – аж по вуха…

Хто живе тут? Чепуруха!

Перед дзеркалом годину

Чепуриться без упину.

З шафи платтячко взяла,

Порошинки всі змела.

Рівно кіски розчесала,

Білий бантик пов’язала.

Гарно вбралась, одяглась –

І гуляти подалась.

В хаті сміття – аж по вуха…

Хто живе тут? Чепуруха!

                   Марія Пономаренко

 

  • Хто така Чепуруха?

Чепуруха – жінка, яка звикла до чистоти й акуратності у всьому.

  • А чи можна назвати нашу героїню вірша справжньою чепурухою? Чому?
  • Порадьте їй, як стати охайною.
  • Інколи Чепурухами називають тварин, які ретельно чистять своє тіло.
  • А ви знаєте таких тварин? Розкажіть про них.

7. Відгадування загадок про одяг.

  • Не вдягають їх хлоп’ята, мов принцеси в них дівчата. (Плаття)
  • Комірець і рукави, більш для хлопчиків вони. (Сорочка)
  • Від води не промокає, нас від дощику ховає. (Дощовик)
  • Що то за сорочка — рукави ніврочку? І чомусь на ноги вбрали ту сорочку. (Штани)
  • Я на блискавцi буваю, У негоду захищаю. (Куртка)
  • Лютих не боїться зим, хутром вкриє нас густим. (Шуба)
  • Натягнiть мене на вуха – Не злякає завiрюха! (Шапка)
  • Їх на ручки одягнемо, В сніжки гратися підемо. (Рукавички)
  • Не краватка він, не комірець, А шию обіймати звик. Та не завжди, а лиш тоді, Коли бувають холоди. (Шарф)
  • Ступні ніг нам обіймають, під штанці їх одягають. (Шкарпетка)

(На дошці вивішуються предметні малюнки – відгадки до загадок).

Можна використати відеозагадки.

Посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=COaY4-ioAqA

- А як ви доглядаєте за своїм одягом?

8. Розвиток мовних знань.

8.1. Закріплення знань по звуки української мови.

 - Назвіть слова, в назвах яких чуємо звук р.

 - Складіть звукову модель слова ШУБА.

8.2. Поділ слів на склади: СОРОЧКА, ШТАНИ, РУКАВИЧКИ.

8.3. Складання речень зі словами (на вибір учнів).

9. Розвиток логічного мислення, уваги дітей.

9.1. Гра «Знайди відмінності»

 

Картинки по запросу знайди відмінності між картинками для дітей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.2. Гра «Знайди пару».

(Діти працюють індивідуально)

Завдання: з’єднати однакові рукавички і визначити кількість пар.

C:\Users\IREN\Desktop\tematicheskii-komplect-varejka12.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Розвиток математичних знань дітей.

10.1. Порівняння чисел в межах 10. Складання нерівностей.

- Порівняйте бантики. Складіть нерівності. Запишіть утворені нерівності.

(Діти працюють у парах на  картках із завданням)

 

Картинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантики

 

 

 

 

 

Картинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантики 

Картинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантики

 

 

 

 

Картинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантики 

Картинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантикиКартинки по запросу бантики

 

 

 

 

 

  • На скільки 3 менше, ніж 4?
  • На скільки 6 більше, ніж 2?
  • На скільки 4 більше, ніж 2?

 

11. Робота над оповіданням Мирослави Олійник «Як один хлопчик став законодавцем моди».

Словникова робота. Пояснення значення слів.

Меценат – людина, яка робить вчинки безкорисно, тільки для блага інших людей.

Законодавець - той, хто встановлює, видає закони.

Компанія – організація, яка ставить за мету своєї діяльності одержання прибутку.

Нові технології – майстерність.

Фейсбук – мережа Інтернет.

 

                      Як один хлопчик став законодавцем моди

         На світі жив-був один хлопчик. Дуже розумний хлопчик і трохи самотній. Він був мрійником і винахідником, щоразу придумував цікаві ідеї й навіть не одну з них йому вдавалося втілити в життя. Щоправда, з практичними речами в житті хлопчикові не щастило. Він забував одягати однакові шкарпетки й часто приходив до школи в різноколірних. А ще із хлопчика сміялися однокласники за його незвичні окуляри, латки на рукавах та руде непричесано-кучеряве волосся.

        Сьогодні звички цього хлопця майже не змінилися. Він так само може прийти на роботу в різних шкарпетках та в розтягнутому светрі. Однак тепер ніхто з нього не сміється. Хлопчик виріс, він став відомим винахідником, творцем Фейсбуку, керівником великої й відомої компанії та щедрим меценатом. І всі довкола прагнуть його наслідувати – надягати окуляри, щоб здаватися розумнішими, носити різні шкарпетки, щоб привертати до себе увагу, та розтягнуті светри, щоб здаватися розкутішим. Марк Цукерберг, який ніколи не цікавився модою, став її законодавцем.

         Тому коли ти побачиш хлопчика чи дівчинку в незвичному одязі, не спіши глузувати. Пам’ятай, перед тобою, може, майбутній законодавець моди, який шукає себе і свій стиль, або байдужий до одягу винахідник, який теж шукає свій стиль, щоправда, в нових технологіях.

                                                           Мирослава Олійник

 

1. Чи хлопчикові було образливо, коли з нього сміялися діти?

2. Чи можна вважати, що хлопчик був оригінальним та неповторним і через

байдуже ставлення до одягу демонстрував своє «Я»?

3. Чи варто оцінювати людей за їхнім одягом?

4. Чи траплялося тобі бути у схожій ситуації? Як ти діяв/-ла?

5. Який можете зробити висновок для себе? (Кожна людина неповторна, треба поважати інтереси іншої людини, не насміхатися).

 

 

12. Створення колажу «Модно – це…». Робота в групах.

        Кожна група має різноманітні журнали, листівки,  ножиці, клей, ватман. Колективно створюють плакат, вирізують зображення людей, яких вважають модно одягненими.

13. Презентація учнівських групових робіт «Галерея колажів».

14. Підсумок заняття. Рефлексія.

- З яким настроєм закінчуєте заняття?

- Про що цікаве дізналися?

 

 

Використані інтернетресурси:

1.https://urok-ua.com/konspekt-zanyattya-pro-odyah-v-dnz/

2. metodistkherson.ucoz.ua/TrudOTM/Yrok_

3. http://metodportal.com/node/34972

4. http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-odyag/

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бортнік Оксана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кудря Олена Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
12541
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку