Відповідно до Державного стандарту Нової української школи кожен тиждень і день будуть тематичними. «Я досліджую світ» - інтегрований курс, через який буде реалізовано тематику тижня і дня.
Тематичні дні об'єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.
До вашої уваги пропонується один із таких тематичних тижнів у 1 класі, тематичне інтегроване заняття курсу «Я досліджую світ» відповідно типової освітньої програми розробленою під редакцією Р.Б. Шияна.
Інтегроване заняття
Я досліджую світ
1 клас
Тиждень 11
Тема тижня: МОДА
Тема дня: Хто створює модний одяг?
Мета:
Завдання:
Очікувані результати учіння:
Обладнання: відеофільми «Догляд за взуттям», «Андре Тан», мультимедійна презентація «Хто створює одяг?», картки для групової та індивідуальної діяльності, контурні малюнки ескізів дитячого одягу, кольорові олівці, ґудзики.
Перебіг заняття
1. Ранкова зустріч
1.1. Привітання.
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.
(Діти вітаються різними способами жестами, словами)
Діти: Доброго ранку ми вас вітаємо.
Щастя, добра всім вам бажаємо.
Вихователь : Щоб хороший настрій мати
Треба всім його бажати.
Діти: Доброго ранку сонце привітне!
Доброго ранку небо блакитне! Здрастуйте ріки, озера, моря!
Доброго ранку вся наша земля!
1.2. Заповнення «Галявини настрою».
Учні обирають квітку відповідного кольору і заповнюють «Галявину настрою». Після заповнення аналізуємо, якого настрою сьогодні у класі більше.
1.3. Вправа «Мій улюблений одяг».
Вчитель говорить:
- Мій улюблений одяг -… . Діти складають невеличку розповідь. Вчитель допомагає, виправляє помилки.
1.4. Оголошення теми тижня.
Вчитель запитує дітей:
- Діти, ви знаєте, як з'являється модний і гарний одяг?
- Хто такий модельєр?
- Ви хочете знати?
- Тоді ми вирушаємо у захоплюючу подорож. Сьогодні ви дізнаєтеся, хто створює модний одяг і самі спробуєте створити одяг.
1.5. Заповнення щоденних новин.
- Дата …
- Місяць…
- Сьогодні …(день тижня).
- Який день тижня за порядком?
- Яка сьогодні погода?
- Опади…
Вчитель назначає помічників дня.
2. Гра «Добери одяг». Групова робота.
- А зараз я вам пропоную пограти в гру «Добери одяг відповідно пори року». У наших ляльок є велика шафа, а в шафі безліч одягу. Допоможіть їм прибратися. Розкладіть одяг відповідно кожній порі року.
3. Розвиток математичних знань.
- Скільки літніх речей ви нарахували? (5)
- Скільки зимових речей? (2)
- Складіть нерівність (5>2)
- На скільки 5 більше двох?
- Назвіть сусідів числа 5.
- Згадайте склад числа 5. Заповніть будиночок, де живе число 5. Доповніть вираз другим доданком так, щоб утворилося число 5.
Кожен учень працює самостійно. Вчитель проводить перевірку виконаного завдання колективно.
3. Ознайомлення з професіями людей, які створюють одяг.
Подивіться, як багато існує різного одягу. Щоб його створити працює дуже багато людей. Одні придумують і малюють одяг – це модельєри; інші вирізають його із тканини, тобто кроять – це кравці; а ще інші зшивають тканину, щоб вийшов готовий одяг – це швачки. (Мультимедійна презентація.)
4. Закріплення фонематичних знань.
4.1. Поділ слів МОДЕЛЬЄР, КРАВЧИНЯ, ШВЕЯ на склади.
4.2. Називання звуків в слові КРАВЕЦЬ.
4.3. Складання речень зі словами МОДЕЛЬЄР, КРАВЧИНЯ, ШВЕЯ.
5. Розвиток зв’язного мовлення дітей.
5.1. Гра «Зміни слово».
- В кожну пору року ми одягаємо одяг відповідну сезону. Швачка шиє одяг для різних сезонів. Як називається такий одяг? Змінимо слова, що відповідають на питання ЩО? Словами, що відповідають на запитання ЯКИЙ?
Весна – який?... (весняний).
Зима – який?...(зимовий).
Літо – який?...(літній).
Осінь – який…(осінній).
5.2. Вивчення вірша «Мишка» напам’ять.
Мишка
Вийшла з нірки сіра мишка,
Щоб погратися у сніжки.
Та без валянок, без шапки –
Мерзнуть вушка, мерзнуть лапки.
Їй сіренькій кіт-дружок
Пропонує кожушок.
О. Плавенчук
6. Гра «Зайвий предмет».
А тепер уявіть що ми з вами вже дорослі, і самі ходимо за покупками у великі модні магазини. Ми будемо заходити в магазини, я вам буду називати речі, які там продаються. Якщо одяг не повинен продаватися в названому магазині, ви плесніть у долоні.
Магазин «Головні убори» - хустка, шапка, чоботи, кепка. Що зайве?
Магазин «Верхній одяг» - куртка, шуба, капелюх, пальто. Що зайве?
Магазині «Нижня білизна» - труси, футболки, шкарпетки, шарфи. Що зайве?
Магазин «Взуття» - туфлі, чоботи, шкарпетки, ботинки. Що зайве?
Магазин «Спортивний одяг» - спортивний костюм, плаття, кросівки. Що зайве?
7. Розвиток дрібної моторики руки.
7.1. Викладання вивчених літер ґудзиками. Робота в парах.
- А зараз я хочу звернути вашу увагу на те, що на нашому одязі дуже багато різноманітних застібок, ґудзиків, стрічечок… А чи всі з вас вміють з ними вправлятися?
- Візьміть ґудзики і викладіть ними літери В, Н, К, Е, Т, О.
7.2. Закріплення поняття «довший, коротший, ширший, вужчий».
7.3. Гра «Зав’яжи ботинки».
У кожної дитини картка із зображеними ботинками.
Завдання: зробити шнурування ботинок, зобразити це кольоровими олівцями.
8. Перегляд відеофільма «Як доглядати за взуттям».
- А чи вмієте ви доглядати за своїм взуттям?
- Розкажіть, як ви це робите.
- А хочете більше про це дізнатися? Тоді давайте переглянемо фільм.
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=huo2IlwQ7CU
9. Розширення кругозору дітей. Знайомство з відомим українським дизайнером Андре Таном.
- А чи знаєте ви імена відомих українських дизайнерів?
Сьогодні я хочу ознайомити вас з Анрде Таном.
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=zqn_HxElGdw
10. Пальчикова гімнастика.
Вчитель пропонує дітям побути в ролі модельєрів,і створити свій ескіз одягу.
- Ми сьогодні з вами дізналися і побачили багато нового. Побували в цеху, на показі мод. А хочете побувати в ролі модельєрів.
Але для того, щоб наші ескізи вийшли гарними нашим пальчикам необхідно відпочити. Приготували свої пальчики.
Пальчикова гімнастика
Оленка - маленка (Бавовна долонями)
Спритна, швидка: (Удар кулачками один про одного 2 рази)
Води наносила, (Загинають пальчики по одному починаючи з великого)
Сарафан дошила,
Носок довязала,
Ягід назбирала,
Доспівала пісню,
Скрізь поспіла. (Бавовна долонями)
Залюбки їй справу. (Удар кулачками один про одного 2 рази)
Наші пальчики відпочили, голови придумали ескіз одягу, беріть свої стільчики і проходите в майстерню модельєрів.
11. Робота в уявній «Майстерні модельєрів».
Подивіться на столах лежать ескізи різного одягу, кольорові олівці, вибирайте вподобаний вами одяг, сідайте за столи і переносите вашу фантазію на аркуш паперу. Я пропоную вам ескізи моделей зібрати і відправити поштою відомому модельєру Андре Тану. Можливо ваші ідеї він втілить в своїх колекціях.
Отже, можете приступати.
12. Презентація власних творчих робіт.
- Молодці, у всіх вийшло втілити свої мрії в реальність. Зараз давайте складемо всі ескізи в конверт і відправимо відомому модельєрові Андре Тану. Він напевно зацікавиться одягом дітей 1-А класу. А ми будемо дуже уважно стежити за останніми новинами моди, і чекати показу нашої колекції одягу.
13. Підсумок заняття. Рефлексія.
- З яким настроєм закінчуєте заняття?
- Про що цікаве дізналися?
- Хто створює одяг?
Гра «Закінчи речення».
Я починаю, а ви закінчуюте.
Прокинувшись вранці одяг треба..
Якщо на одязі є ґудзики, їх треба..
Якщо є пояс або шнурочки, їх треба ..
Готуючись до сну одяг потрібно..
Щоб одяг нам довше слугував, за ним треба..
Який одяг треба носити взимку?
А влітку?
Молодці! Сподіваюсь, що наша мандрівка у світ одягу вам запам’ятається. Будьте завжди охайними та модними.
Використані інтернетресурси:
1.https://urok-ua.com/konspekt-zanyattya-pro-odyah-v-dnz/
2. http://dovidka.biz.ua/virshi-pro-odyag-dlya-ditey/
3. Ютуб