Розробка заняття: "Свійські тварини рідного краю"

Про матеріал
ознайомити учнів зі свійськими тваринами рідного краю; розкрити цінність тварин для людини; розповісти, що люди отримують від тварин; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу; розширювати їх пізнавальний досвід; виховувати бережливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

«За гуманне ставлення до тварин»

 

Тема заняття: Свійські тварини рідного краю

 

Мета: ознайомити учнів зі свійськими тваринами рідного краю; розкрити цінність тварин для людини; розповісти, що люди отримують від тварин; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу; розширювати їх пізнавальний досвід; виховувати бережливе ставлення до тварин.

Методи: словесні (пояснення); наочні (демонстрація малюнків)

Форма: групова

Тип заняття: засвоєння нових знань

Обладнання: малюнки.

 

Хід заняття:

I. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття.

Робота над загадками

• У воді купалась, а сухою зосталась. (Качка)

• Голодна — мукає, сита — жує, всім дітям молоко дає. (Корова)

• Двічі родився, у школі не вчився, а години знає. (Півень)

• Сіре, біле, пухнасте, схоже на зайчика. (Кролик)

• Хвіст гачком, ніс п’ятачком. (Свиня)

• З рогами, а не бик, доять, а не корова. (Коза)

• Кругом бочки бігають клубочки. (Курчата і квочка)

 

— Як назвати відгадки загальною назвою?

— Сьогодні ми говоритимемо про тварин, які живуть поряд із нами: кішок, собак і про інших також.

 

III. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда про свійських тварин

— Про кого йдеться?

• І мала, і кучерява

І тихенька, і ласкава.

Має брата баранця.

Називається... (вівця).

 

— А якщо тварина чоловічої статі, то як її назвати? (Баран)

 

• Я красивий, я ігривий

Як біжу, то в’ється грива.

Хвіст у мене довгий-довгий

Хвіст у мене, мов шовковий. (Кінь)

Керівник. Якщо тварина чоловічої статі, то це кінь, жеребець, а якщо жіночої — кобила.

— Розгляньте малюнки. Яка вовна у вівці, а яка шерсть у коня? (У коня коротка шерсть, у вівці довга вовна.)

— Як ви вважаєте, де мешкають ці тварини? (У людей, у сараї, у селі)

— Правильно сказати — вівці мешкають у вівчарні, а коні — на конюшні.

Тварин доглядають люди. Як називається людина, яка доглядає овець?

— Людину, яка доглядає за вівцями, називають пастухом, або вівчаром, а людину, яка доглядає коней, називають конюхом.

Кожна тварина вміє «розмовляти». Що робить кінь? (Ірже)

— А як «розмовляє» вівця? (Мекає)

— Вівці — дуже корисні тварини, вони дають нам вовну, з якої потім виготовляють різні речі. Як назвати дію, коли людина знімає вовну у вівці? За допомогою чого вона це робить?

Керівник показує малюнок. (Люди стрижуть овець ножицями)

 

2. Розповідь про роль тварин у житті людини

Робота за малюнками

— Розкажіть за малюнками про роль тварин у житті людини.

 

http://subject.com.ua/lesson/nature/1klas/1klas.files/image082.jpg

 

Які тварини дають нам:

їжу;

одяг;

взуття;

предмети побуту?

Які тварини працюють разом із людиною?

Висновок. Тварини необхідні людині для існування. Вони дають необхідні їй продукти харчування (м’ясо, молоко, яйця, мед); вовну та шовк для виробництва тканин; хутро для пошиття одягу; шкіру для взуття; ліки, якими лікують різні хвороби людини (зміїна і бджолина отрута, мед, борсучий жир).

Тварини — це помічники людини у важкій роботі (коні, віслюки, верблюди); це чудовий настрій, коли ви чуєте спів солов’я чи спостерігаєте в лісі за білкою, яка спритно стрибає з гілки на гілку і з цікавістю дивиться на вас.

 

3. Робота за малюнками свійських тварин

Діти розглядають малюнки, називають свійських тварин. Розповідають, що людина отримує від тварин.

— Що дає корова?

— Що дає вівця?

— Що дає свиня?

— Що дає гуска?

— Що дає курка?

— Що дають курчата і півень?

— З чого зроблені кросівки?

— З чого зроблений светр?

— З чого зроблена тканина?

— З чого зроблені рукавички і шкарпетки?

— З чого зроблені портфель, гаманець і сумка?

— З чого зроблений сир?

— З чого зроблена ковбаса?

— З чого зроблені консерви?

Користь від вівці: м’ясо вівці смачне та поживне, з молока виготовляють сир, бринзу, масло; з вовни виготовляють тканину і шиють одяг; шкіру обробляють і використовують для виготовлення одягу і взуття.

Користь від коня: люди вживають у їжу м’ясо (конину), молоко, але не в натуральному виді, а готують із нього молочнокислий продукт — кумис із приємним смаком та лікувальними властивостями, вітамінами A, B, C.

Користь від поросяти: м’ясо, сало, кров — використовують у їжу; оброблену шкіру в промисловості — для одягу, взуття.

Користь від корови: молоко, молочні продукти багаті на кальцій, без якого не можливо уявити наш організм, ріст і міцність наших кісток; м’ясо використовують в їжі, а шкіру — для пошиття взуття.

Свійські кури: смачні та поживні, корисні для здоров’я продукти — м’ясо і яйця (вітамін D сприяє правильному формуванню скелету, профілактиці рахіту).

 

Фізкультхвилинка

 

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Гра «Нагодуй тварину» (робота за малюнками)

— Придумайте і напишіть клички цим тваринам. Чим ви їх нагодуєте? Покажіть стрілками.

http://subject.com.ua/lesson/nature/1klas/1klas.files/image083.jpg

 

2. Робота в групах

— Опишіть будь-яку свійську тварину. Яку користь вона дає людині?

3. Робота над загадками

• Хто із води виходить сухим? (акчак, аксуГ)

Йде в поле — як дощечка, а з поля — як бочечка. (авороК)

• Хто боком спить, а лежачи їсть? (янивС)

• Хто родиться з бородою? (пац, азоК)

4. Гра «Тварини — наші друзі»

Керівник просить дітей назвати, які тварини можуть бути вірними друзями людини. Записує все перелічене дітьми на дошці.

Він об’єднує дітей у пари. Одна людина в парі — людина, інша — його вірний друг (наприклад: кінь, собака, кішка, птах і т. ін.). Діти повинні придумати сценки про те, як певна тварина послужила людині у важку хвилину.

 

V. Підсумок заняття

— Яких свійських тварин нашого краю ви запам’ятали?

— Які тварини є у вас дома?

— Які у них клички?

— Які свійські тварини є у вашої бабусі у селі?

— Що вони їдять?

— Яку користь приносять тварини людям (корова, порося, вівця, куриця, коза)?

— Що люди одержують від тварин?

— Назвіть продукти харчування тваринного походження.

— Назвіть предмети одягу, взуття, побуту, сировину для яких дають тварини.

— Які загадки про свійських тварин ви запам’ятали?

docx
Додано
25 травня 2020
Переглядів
1766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку