Розробка заняття, « Україна у ІІ світовій війні: історія, імена, події »

Про матеріал
Мета заняття :закріпити навички аналізу і зіставлення історичного матеріалу, уміння розглядати історичні явища в конкретно - історичних умовах; формувати вміння критично оцінювати та аналізувати історичні факти; поглибити знання студентів з історії участі України в подіях ІІ світової війни, доповнити їх місцевими матеріалами;виховувати студентів у дусі патріотизму, національної свідомості та гідності.
Перегляд файлу

Тема заняття :

 « Україна у ІІ світовій війні: історія, імена, події »

І. Цілі заняття:

А) Навчальні:

   -  закріплювати навички аналізу і зіставлення історичного матеріалу, уміння  розглядати історичні явища в конкретно - історичних умовах;

   -  формувати вміння критично оцінювати та аналізувати історичні факти, користуючись документальним матеріалом;

   -  показати  участь конкретних людей у воєнних подіях;

   -  поглибити знання студентів з історії участі України в подіях ІІ світової війни, доповнити їх місцевими матеріалами;

   -  закріплювати навички роботи  з історичними  термінами, поняттями, історичними документами;

   -  розвивати вміння самостійно працювати з усіма доступними джерелами інформації, відокремлювати упереджену інформацію від неупередженої.

Б) Виховні:

   - виховувати почуття гордості за свій народ, який виніс тяготи війни на своїх плечах;

   - виховувати студентів у дусі патріотизму, національної свідомості та гідності.

ІІ. Актуальність теми:  З Україною  пов’язані  основні вирішальні події на всьому радянсько-німецькому фронті, який посів центральне місце у системі фронтів Другої світової війни.  Саме тут проводилася більшість великомасштабних операцій 1941-1944рр., які зрештою, вирішили  долю  всієї  країни. Ми повинні усвідомити, що велика перемога над гітлерівськими загарбниками  була можлива спільними зусиллями всього народу, і наш український народ  зробив  свій вагомий внесок  в те, щоб ця Перемога відбулася. Але в подіях  війни залишається багато питань, які ще потребують ретельного вивчення , критичного осмислення.

Особливо актуальна проблема формування свідомих громадян нині, коли тривають пошуки щодо того, на основі яких фактів, подій і персоналій вітчизняної історії виховувати молодь. Невичерпним джерелом патріотичного та морального виховання молодого покоління  є участь українців  у подіях ІІ світової війни.

ІІІ. Тип заняття: семінарське заняття у вигляді «усного журналу» із застосуванням мультимедійних технологій.

Обладнання: проектор, екран,  презентація до теми, відеоматеріали,  плакати на тему війни, виставка «Родинна пам'ять про війну».

Основні поняття і терміни: «колабораціонізм», «Східний вал», «остарбайтер », «Поліська Січ», «мобілізація» , «новий порядок», Український штаб партизанського руху, «депортація», «Рух Опору».

 

ІV.  Міждисциплінарна інтеграція: всесвітня історія, історія медицини.

 

V. План та організаційна структура заняття.

 

№п/п

Основні етапи заняття

Засоби активації

Розподіл часу

І.

Підготовчий етап. Визначення актуальності теми, мотивації.

 

5%

ІІ.

Основний етап.

1. Сценка про випускників 1941р.

2. Виступи студентів з повідомленнями ( аналіз історичних подій, фактів з критичним викладенням)

 

 

3. Перегляд відеосюжету   художнього фільму «Матч»

( обговорення зі студентами даної події і її наслідків)

4.Презентація виставки «Родинна пам'ять про війну».

 

 

5.  Організація вікторини по темі заняття

 

Рольова гра

 

Презентації виступів студентів з мультимедійною  підтримкою, виконання пісень військової тематики

 

Використання візуальних засобів

 

Розповідь студентів і викладача  про матеріали виставки з активізуючими запитаннями, хвилина мовчання

 

Вправа «Впізнай особу, подію »

 90%

ІІІ.

Заключний етап.

1.Підведення підсумків заняття, загальні висновки.

3.Завдання для самопідготовки студентів.

 

5%

 

VІ. Зміст матеріалу заняття.

 

Вступне слово викладача, мотивація навчальної діяльності: повідомлення теми, мети та завдань заняття.

 Історія людства знає безліч війн. Але дві з них масштабами руйнувань і людських втрат не мають рівних. Це Перша та Друга світові війни.

Україна  протягом 1941-1945рр. направила до Збройних Сил СРСР 7млн. чоловік, кожен другий з яких загинув. Воїни-українці -з честю виконали свій військовий обов’язок перед рідними й близькими, зробили вагомий внесок у звільнення європейських народів від фашизму. Але в історії війни залишилось багато фактів, які мають  невідомі моменти, є такі, про які суперечаються  в суспільстві, тощо. На занятті неможливо згадати про всі найважливіші події війни, але згадаємо про ті факти, які були одним з трагічних, про осіб, які зробили посильний внесок в розгром фашистів, були овіяні  «міфами і легендами».

22 червня 1941 року… Догорав рожевий світанок в обіймах спраглої ночі, він пив теплу росу із трав і замріяно слухав мелодію шкільного вальсу…

Сценка «Випускники 1941 року»

Виступи студентів з повідомленнями : ( супроводжуються демонстрацією слайдів, відеофрагментів по темі виступів )

  1. Трагедія Південно-Західного фронту:  міфи і реалії. 
  2. Колабораціонізм : причини, факти.
  3. «Матч смерті»( з історії  футбольної гри в окупованому Києві).
  4. Визволення Києва: ціна перемоги.
  5. Жінки і війна (доповіді про механіка – водія  танку

 Октябрську М.В. та снайпера Павліченко Л.М.)

  1. Медицина і  медики  воєнного часу( з використанням краєзнавчого матеріалу про Гнідаша Т.К.)
  2. Партизанський рух  на Шосткинщині.

Виступ  викладача: Тема війни увійшла назавжди в творчість поетів, композиторів, художників. Всім відомий афоризм: « Коли гримлять гармати - пушки мовчать». Але музи не мовчали: поетичне слово звучало , співали пісні, народжені війною.

Пісня «Вогник» у виконанні студентки

Спогади про війну не піддаються часу – вони присутні в багатьох наших родинах . Студенти принесли на нашу виставку речі, які зберігаються в їхніх родинах, що мають відношення до тих буремних років -  світлини воєнних років , листи, трофейні речі. Кожна з цих реліквій нагадує про тих, хто зробив свій внесок в перемогу, тому їх передають від  старших поколінь до нащадків( коментар  студентів і викладача до виставлених речей)

Минають роки, але у наших серцях ніколи не         згасне пам'ять про людей близьких і невідомих – тих, хто боронив свою Батьківщину. Схилимо ж голови перед світлою пам'яттю тих, хто віддав своє життя, увійшовши в безсмертя.

Хвилина мовчання

Вікторина « Україна у ІІ світовій війні »

VІІ.  Підведення підсумків заняття : викладач аналізує виступи і творчі доробки студентів .

VІІІ.  Домашнє  завдання.

  1. Скласти кросворд по темі «Культура України в роки ІІ світової війни»

 

docx
Додано
20 лютого
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку