Розробка заняття за темою "Формати графічних зображень"

Про матеріал
Матеріал може бути корисним для керівників гуртків комп'ютерної графіки у молодших вікових групах.
Перегляд файлу

Розробка заняття

Тема: Формати графічних зображень.

Мета:

Навчальна – Ознайомити вихованців з різними форматами малюнків та способами зберігання малюнків в різних форматах.

Розвивальна –  Розвивати навички роботи в програмі Paint.

Виховна – Виховувати навички використання комп’ютерних програм в повсякденному житті.

Матеріали та обладнання: мультимедійний проектор, ноутбуки, презентація на тему заняття, програма «Скарбниця знань», папка «Фізкультхвилинки, папка «Завдання».

Тип заняття – комбіноване.

Хід заняття

  1. Організаційна частина.

Облік відвідування заняття. Перевірка готовності до заняття.

  1. Актуалізація опорних знань та навичок.

Пригадати над чим працювали на минулому занятті. Пригадати техніку безпеки при роботі в комп’ютерному класі.

  1. Мотиваційна частина.

Повідомити вихованцям тему та мету заняття. Ознайомити вихованців з планом роботи під час занять.

  1. Основна частина.

Виклад нового матеріалу.

Програми для перегляду графічних зображень

Іншим видом систем опрацювання графічних зображень є програми, які призначені, в основному, для перегляду графічних зображень. Розвитку даного виду програмного забезпечення сприяло активне використання цифрових фотоапаратів і відеокамер.

Основні можливості програм перегляду графічних зображень:

  • перегляд графічних зображень різних форматів;
  • зміна масштабу перегляду зображень;
  • конвертація файлів – зберігання зображень у файлах різних форматів;
  • демонстрація зображень у режимі слайд-шоу;
  • елементарне редагування зображень – змінення розмірів та обертання зображення, збільшення/зменшення яскравості та контрастності кольорів, стиснення даних у файлі, усунення ефекту червоних очей тощо;
  • відображення значень властивостей самого зображення і файлу зображення;
  • друкування графічного зображення та ін.

Які є формати графічних файлів?

Форматів растрових графічних файлів існує кілька десятків. У кожного з них є свої переваги і недоліки, які й визначають доцільність їх використання при роботі з тими чи іншими зображеннями.

BMP (англ. Bit Map image – бітова карта зображення). Зображення і цьому форматі зберігаються у файлі попіксельно, без стиснення, тому розміри таких файлів досить великі. Стандартне розширення імені файлів цього типу bmp.

JPEG (англ. Joint Photographic Expert Group – об’єднана експертні група в галузі фотографії). Цей формат використовує ефективні алгоритми стиснення даних, що дає змогу зменшити розмір графічних файлів. Але це досягається за рахунок втрати частини даних погіршення якості зображення. Для файлів цього формату стандартним розширенням імені є jpg або jpeg.

GIF (англ. Graphics Interchange Format – графічний формат для обміну) – «найщільніший» з графічних форматів, які використовують стиснення без втрати даних. Його застосування дає змогу зменшити розміри файлів у кілька разів. Цей формат призначений для зберігання зображень, що містять до 256 кольорів (наприклад, мальовані ілюстрації), а також анімованих зображень. Стандартне розширення імен файлів даного типу gif

PNG (англ. Portable Network Graphic – портативна мережна графіка) – універсальний формат графічних файлів, який має високий ступінь стиснення даних у файлі без їх втрати. Підтримує прозорий фон. Стандартне розширення імен файлів даного типу png.

TIFF (англ. Tagged Image File Format – теговий формат файлів зображень). Файли цього формату зберігають зображення з високою якістю і тому широко використовуються в поліграфії, при скануванні зображень. Недоліком цього типу є великий розмір файлів. Стандартне розширення імен файлів цього формату – tif або tiff.

Існують й інші формати растрових графічних файлів, такі як PCX, IFF, LBM, IMG, MAC, MSP, PGL.

Для документів, які передаються мережею Інтернет, дуже важливим є незначний розмір файлів, оскільки від цього залежить час передавання даних. Тому при підготовці веб-сторінок використовують графічні формати, які мають високий коефіцієнт стиснення даних: JPEG, GIF, PNG

У векторній графіці практично кожний векторний графічний редактор використовує свій власний формат зберігання зображень.

Формати векторних зображень:

WMF (англ. Windows MetaFile – метафайл Windows) – універсальний формат для програм, що працюють в ОС Windows. Використовується для зберігання колекції графічних зображень Microsoft Clip Gallery. Можливі розширення імен файлів – wmf, emf, wmz, emz.

CGM (англ. Computer Graphic Metafile – метафайл комп’ютерної графіки) – широко використовується як стандартний формат векторних графічних даних у мережіІнтернет. Стандартне розширення імен файлів cgm.

SVG (Scalable Vector Graphics – векторна графіка, що масштабується) – універсальний формат, який дає змогу з високою якістю зберігати у файлі текст, графічне зображення і анімацію. Широке застосування отримав в інженерній графіці і при розробці веб-сайтів. Стандартне розширення імен файлів svg.

CDR (англ. CorelDRaw files – файли CorelDraw) – стандартний формат файлів векторного графічного редактора CorelDraw. Файли даного формату можуть мати розширення імені cdr або cdt.

АІ (англ. Adobe Illustrator files – файли Adobe Illustrator) – стандартний формат файлів редактора векторної графіки Adobe Illustrator. Файли мають розширення імені аі.

Ми з вами кілька наступних уроків будемо вивчати растрову графіку на прикладі графічного редактора Paint.

Властивості растрових зображень:

  •   Розміри  визначають ширину та висоту малюнка. Значення даної властивості задають в одиницях довжини (сантиметрах, дюймах) або в пікселях (як синоніми використовуються також терміни точки і крапки).Розміри зображення задаються при його створенні і можуть бути змінені під час редагування. При створенні зображення для демонстрації на екрані його розміри доцільно задати в пікселях, щоб знати, яку частину екрана воно займатиме при перегляді. Якщо зображення готують для друку, то його розміри задають у сантиметрах або дюймах, щоб визначити, яку частину аркуша воно займе при друкуванні.
  •       Роздільна здатність  визначає кількість пікселів на одиницю довжини зображення : вимірюється в dpi або пікселів/см. Можна вважати, що роздільна здатність показує щільність розміщення пікселів у растрі, а відповідно і розміри самого пікселя в даному зображенні. Чим більше значення цієї властивості, тим чіткішим і якіснішим виглядає зображення, але й більшим є розмір його файлу. Для графічного зображення, яке готується для розміщення в Інтернеті, достатньо роздільної здатності 72 dpi, для екранного сприйняття – 96 dpi, а для друку на принтері – не менше 300 dpi.
  •        Глибина кольору – це кількість бітів, що використовуються для кодування кольору одного пікселя, тобто від цієї властивості залежить кількість кольорів, якими може бути зафарбований піксель. Вимірюється глибина кольору в bрр (англ. bits per pixel – бітів на піксель).

Тому при створенні малюнку в першу чергу потрібно визначити його розміри, роздільну здатність та глибину кольору.

 

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Практична частина.

Практична робота в програмі Paint.

  1. Заключна частина.

Підведення підсумків заняття. Обговорення труднощів під час роботи.

 

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
823
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку