Розробка заняття
Студія розвитку дитини «Веселка»
Комунальний позашкільний навчальний заклад «Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»
«Звук [м], буква «М»»
Керівник гуртка:
Світлана Шалига
м.Кропивницький
Тема: Звук [м], буква «М»
Мета:
Навчальна: продовжити ознайомлення дітей з буквами. Сформувати навички та вміння утворювати склади, вдосконалювати навички виконання звукового аналізу слів, формувати навички каліграфічного написання букви «М»;
Розвивальна: розвивати фонематичний слух, мовлення дітей, пам'ять та увагу; збагачувати та активізувати словниковий запас дітей, формувати вміння розпізнавати букви, розвивати критичне та логічне мислення; дрібну моторику рук, самостійність під час виконання практичних завдань;
Виховна: виховувати увагу, охайність під час письма, посидючість, вдосконалювати навички правильної постави під час письма.
Обладнання: мишка, м’ячик, предметні малюнки, кольорові олівці, простий олівець, картки з буквами, технічні засоби навчання: ноутбук, телевізор, PPпрезентація, Букварик, зошити, наліпки для оцінювання
Методи навчання:
Інформаційний, розповідь, пояснення, пояснювально-ілюстративний, практичні, дидактичні ігри, заохочення та стимулювання
Форми: групове стандартне заняття
Очікуваний результат: чують команду викладача, знають букву «М», вміють утворювати склади з вивченою буквою, вправляються в звуковому аналізі слів, каліграфічно правильно пишуть букву «М»; вирізняють звук [м] з мовного потоку, запам’ятовують слова; збагачують словниковий запас, вміють розпізнавати букви, дають обмірковану відповідь на проблемні запитання; самостійно виконують практичні завдання та вправи, посидючі.
Хід заняття
Добрий день, долоньки, хлоп, хлоп, хлоп!
Добрий день, ніжки, топ, топ, топ!
Добрий день, щічки, щип, щип, щип!
Добрий день, вушка, смик, смик, смик!
Добрий день, носики, біп, біп, біп!
- Діти, сьогодні ми дізнаємося нове та цікаве: ознайомимося з новим звуком, дізнаємось, яка буква його позначає, навчимось її писати. В гості до нас завітала таємнича гостя, вона принесла нам нову букву. Хто це, відгадати нам допоможе загадка (слайд 2):
Невеличка та сіренька
В норці мешкає тихенько.
Уночі по хаті – нир,
І шукає сало й сир
(Мишка)
- Який звук ми чуємо на початку слова мишка? [м]. – Правильно, Мишка принесла нам свою букву «М» (показ картки з буквою «М»). Що працює в ротику при вимові? Так, правильно губки, видихуваному повітрю заважають губи. Ще цей звук називають губним. Позначувати звук [м] ми будемо рискою, як у слові малина, або двома рисками, як у слові Міла (пригадайте правило перед і). Звук м позначається на письмі буквою «М». Подивіться, як будемо її писати (показ написання друкованої букви) складається вона з двох паличок та галочки. Про неї так і говорять: «Палочка, палочка, а між ними галочка»
- Ще Мишка приготувала вам віршик-загадку, який потрібно буде вивчити напам’ять:
Найрідніша, наймиліша, всіх вона нас пестить, тішить!
Обіймає та цілує, смачні страви нам готує,
Завжди скрізь буває з нами,
Здогадались? Хто це?
(Мама)
-На який звук починається слово мама? Правильно, звук [м]. Зверніть увагу, звук [м] ми чуємо не тільки на початку, а й посередині й в кінці слова.
-Діти, приготуйте долоньки, будемо ловити слова з новим звуком. Будьте уважні, коли почуєте [м] – плесніть в долоньки, коли ні – заховайте руки (дидактична вправа «Упіймай звук». (мама, малина, машина, калина, морква, мак, сом, сон. Молодці!
- Увага на екран! Намагайтеся запам’ятати якомога більше слів на літеру «М» (дидактична гра з презентацією на розвиток пам’яті та уваги (демонстрація екрану слайд 3, 4)
-Діти, давайте пригадаємо букви, які ми вже знаємо! (Робота з картками букв) – Молодці!
-А тепер, навчу вас грати в гру, яку називаю стрілялкою. Тільки стріляти ми будемо буквами. Готові? Повторюйте за мною! (читання за променевою таблицею. –Прочитаємо вже утворені склади! (читання за складовою таблицею)
-Закриваємо зошит, відкриваємо «Букварик» ст.20, 21 (вправи в «Букварі»)
IV. Підсумок заняття. – Діти, наше заняття закінчується. Яку букву вивчили, які слова запам’ятали? Яка вправа сподобалася? Що потрібно буде вивчити на наступне заняття? Сьогодні всі гарно попрацювали. Молодці! Дякую за заняття! А тепер - весела руханка!
Література
1. Буквар Читайлик / укл. Василь Федієнко. Харків: ВД «Школа», 2024
2. Мовленнєве спілкування. Уварова Т.А., Волкова Ю.С., Федієнко В.А. Харків: ВД «Школа», 2024