Розробка заняття "Звук [м], буква "М"

Про матеріал
Розробка навчального заняття: мета, хід заняття, демонстраційний матеріал, практичні вправи, використані джерела
Перегляд файлу

 

                                   

Розробка заняття

 

 

Студія розвитку дитини «Веселка»

Комунальний позашкільний навчальний заклад «Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»

«Звук [м], буква «М»»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                          Керівник гуртка:

 Світлана Шалига

 

 

 

 

 

 

м.Кропивницький

 

 

 

 

Тема: Звук [м],  буква «М»

Мета:

Навчальна: продовжити ознайомлення дітей з буквами. Сформувати навички та вміння утворювати склади, вдосконалювати навички виконання звукового аналізу слів, формувати навички каліграфічного написання букви «М»;

Розвивальна: розвивати фонематичний слух, мовлення дітей, пам'ять та увагу; збагачувати та активізувати словниковий запас дітей, формувати вміння розпізнавати букви, розвивати критичне та логічне мислення; дрібну моторику рук, самостійність під час виконання практичних завдань;

Виховна: виховувати увагу, охайність під час письма, посидючість,  вдосконалювати навички правильної постави під час письма.

Обладнання: мишка, м’ячик, предметні малюнки, кольорові олівці, простий олівець, картки з буквами, технічні засоби навчання: ноутбук, телевізор, PPпрезентація, Букварик, зошити, наліпки для оцінювання

Методи навчання:

Інформаційний, розповідь, пояснення, пояснювально-ілюстративний, практичні, дидактичні ігри, заохочення та стимулювання

Форми: групове стандартне заняття

Очікуваний результат: чують команду викладача, знають букву «М», вміють утворювати склади з вивченою буквою, вправляються в звуковому аналізі слів, каліграфічно правильно пишуть букву «М»; вирізняють звук [м] з мовного потоку, запам’ятовують слова; збагачують словниковий запас, вміють розпізнавати букви, дають обмірковану відповідь на проблемні запитання; самостійно виконують практичні завдання та вправи, посидючі.

 

 

 

 

Хід заняття

 

  1.                    Організаційний момент. Привітання. Перевірка присутніх. Підготовка до заняття. 
    •          Добрий день, любі діти! Миємо ручки (обробка рук антисептиком). Готуємося до занять: приготуйте Буквар, зошит «Мовленнєве спілкування», пенал, здайте робочі зошити. Готові?
    •          Давайте привітаємося по «веселковому»!:

     Добрий день, долоньки, хлоп, хлоп, хлоп!

Добрий день, ніжки, топ, топ, топ!

Добрий день, щічки, щип, щип, щип!

     Добрий день, вушка, смик, смик, смик!

Добрий день, носики, біп, біп, біп!

 

  •          Діти, сподіваюся, що вже всі налаштувалися на заняття, тож давайте згадаємо правила, які нам знадобляться :
  •          Правило 1- (спинка), правило 2 – очі (дивитися уважно, фотографувати), правило 3 – вушка (чути та слухати уважно), 4 –ротик (вмикати мікрофончики тільки для відповіді), 5 – ручка (піднімаємо, коли є що сказати).                                                                                  
  1.                Закріплення та повторення вивченого матеріалу: Минулого разу ми познайомилися з буквою, схожою на бублик. Пригадайте, яка це буква? ( Відповіді дітей). Хто вчив віршик на букву О? (Читання вірша напам’ять)

 

  1.            Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми та завдань Робота над новим матеріалом.                                                                                                                                                                                 

         - Діти, сьогодні ми дізнаємося нове та цікаве: ознайомимося з новим звуком, дізнаємось, яка буква його позначає, навчимось її писати. В гості до нас завітала таємнича гостя, вона принесла нам нову букву. Хто це, відгадати нам допоможе загадка (слайд 2):

 

 Невеличка та сіренька

 В норці мешкає тихенько.

 Уночі по хаті – нир,

 І шукає сало й сир

                          (Мишка)

 

 - Який звук ми чуємо на початку слова мишка? [м].  – Правильно, Мишка принесла нам свою букву «М» (показ картки з буквою «М»). Що працює в ротику при вимові? Так, правильно губки, видихуваному повітрю заважають губи. Ще цей звук називають губним. Позначувати звук [м] ми будемо рискою, як у слові малина, або двома рисками, як у слові Міла (пригадайте правило перед і). Звук м позначається на письмі буквою «М». Подивіться, як будемо її писати (показ написання друкованої букви) складається вона з двох паличок та галочки. Про неї так і говорять: «Палочка, палочка, а між ними галочка»

- Ще Мишка приготувала вам віршик-загадку, який потрібно буде вивчити напам’ять:

Найрідніша, наймиліша, всіх вона нас пестить, тішить!

Обіймає та цілує, смачні страви нам готує,

Завжди скрізь буває з нами,

Здогадались? Хто це?

                          (Мама)

-На який звук починається слово мама? Правильно, звук [м]. Зверніть увагу, звук [м] ми чуємо не тільки на початку, а й посередині й в кінці слова.

-Діти, приготуйте долоньки, будемо ловити слова з новим звуком. Будьте  уважні, коли почуєте [м] – плесніть в долоньки, коли ні – заховайте руки (дидактична вправа «Упіймай звук». (мама, малина, машина, калина, морква, мак, сом, сон. Молодці!

- Увага на екран! Намагайтеся запам’ятати якомога більше слів на літеру «М» (дидактична гра з презентацією  на розвиток пам’яті та уваги (демонстрація екрану слайд 3, 4)


 

-Діти, давайте пригадаємо букви, які ми вже знаємо! (Робота з картками букв) – Молодці!

 

-А тепер, навчу вас грати в гру, яку називаю стрілялкою. Тільки стріляти ми будемо буквами. Готові? Повторюйте за мною! (читання за променевою таблицею. –Прочитаємо вже утворені склади! (читання за складовою таблицею)


 

 

  •          Переходимо до роботи в зошитах. Відкриваємо зошит «Мовленнєве спілкування» ст.15, 16. (практична робота дітьми в зошиті з друкованою основою)

 

                                      

 

 

 

-Закриваємо зошит, відкриваємо «Букварик» ст.20, 21 (вправи в «Букварі»)

 

               

 

 

  •          Діти, перед тим, як навчитися писати прописну букву, давайте підготуємо наші ручки (Пальчикова гімнастика). Ручки готові, увага на дошку! (показ написання прописної букви «М»)  –Піднімаємо руку, пишемо за мною в повітрі (написання прописної букви)

                           

                                    

 

       IV. Підсумок заняття. – Діти, наше заняття закінчується. Яку букву вивчили, які слова запам’ятали? Яка вправа сподобалася? Що потрібно буде вивчити на наступне заняття? Сьогодні всі гарно попрацювали. Молодці! Дякую за заняття! А тепер - весела руханка!

  1.             Фіз. Хвилинка: Руханка  «Рухайся – замри!» URL: https://youtu.be/a4RprNBy9qE?feature=shared (Дата звернення 08.01.2025)

 

             

                            

 

 

Література

 

1. Буквар Читайлик / укл. Василь Федієнко. Харків: ВД «Школа», 2024

2. Мовленнєве спілкування. Уварова Т.А., Волкова Ю.С., Федієнко В.А.            Харків: ВД «Школа», 2024

 

docx
Додано
8 січня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку