Матеріал для узагальнення знань з теми: Кров та кровообіг для учнів 8 класу.Розробка містить 2 варіанти різнотипних завдань (тести, визначення, відкриті відповіді, завдання на встановлення послідовності процесів чи відповідності явищ).
Контрольна робота з теми : Кров та кровообіг
Варіант 1
Початковий рівень
Виберіть правильну відповідь (одну або кілька)
1. Вкажіть, чим артеріальна кров відрізняється від венозної:
а) містить кисень; б) містить вуглекислий газ;
в) містить поживні речовини; г) містить продукти життєдіяльності клітин.
2. Позначте формені елементи плазми крові, які переважають:
а) еритроцити; б) лейкоцити; в) лімфоцити г) макрофаги.
3. Зазначте правильну послідовність малого кола кровообігу:
а) ліве передсердя; б) правий шлуночок; в) легені; г) легеневі артерії.
Середній рівень
4. Вкажіть, які клапани відкриваються після скорочення передсердь:
а) двостулковий; б) тристулковий; в) півмісяцевий.
5. Основна функція лімфатичної системи- _________________________________________________
6. Дайте визначення поняттям:
А) ендокард- ____________________________________________________________________________
Б) гіпертонія-_____________________________________________________________________________________
Достатній рівень
7. Укажіть, чим артерії відрізняються від вен:
а) мають півмісяцеві клапани; б) мають еластичні стінки;
в) несуть тільки артеріальну кров; г) несуть тільки венозну кров.
8. Знайдіть відповідність між серцево-судинними захворюваннями та їхніми ознаками (одна зайва).
Серцево-судинні захворювання:
1 - Інфаркт міокарда;
2 - Аритмії;
3 - Дистонія;
4 - Атеросклероз.
Ознаки захворювань:
А - патологічні зміни в артеріях;
Б - омертвіння окремих частин серцевого м'яза;
В - порушення серцевого ритму;
Г - порушення тонусу судин;
Д - підвищення артеріального тиску.
9. Складіть схему утворення тромбу. Назвіть фактори, які для цього необхідні.
Високий рівень
10. Порушення роботи серця і судин, їх профілактика.
Контрольна робота з теми : Кров та кровообіг Варіант 2
Початковий рівень
1. Фаза діастоли в нормі триває:
а) 0,1 с; б) 0,3 с; в) 0,4 с; г) 0,8 с
2. Позначте частину серця, з якої починається велике коло кровообігу:
а) правий шлуночок; в) лівий шлуночок
б) праве передсердя; г) ліве передсердя
3. Виберіть основну функцію лімфатичної системи:
а) транспорт кисню; б) захисна; в) зсідання крові; г) будівельна.
Середній рівень
4. Позначте, де кров стає артеріальною:
а) в аорті; б) в артеріях; в) у капілярах органів; г) у капілярах легень.
5. Тонкостінні трубочки, що починаються в міжклітинному просторі, з’єднуються між собою і утворюють розгалужену сітку, – це:
а) венозні капіляри; б) артеріальні капіляри; в) лімфатичні капіляри;
6. Дайте визначення поняттям:
А) дистонія - ___________________________________________________________
Б) інсульт- ______________________________________________________________________
Достатній рівень
7. Зазначте правильну послідовність великого кола кровообігу:
а) праве передсердя; б) аорта; в) нижня і верхня порожнисті вени;
г) лівий шлуночок; д) капіляри; є) артерії.
8.Наведіть схему руху крові по великому колу кровообігу.
9. Наведіть причини виникнення захворювань серцево-судинної системи.
Високий рівень
10.Чим відрізняється серце тренованої та нетренованої людини? Який вплив на роботу серця мають фізичні навантаження?