Тема зборів: Профорієнтаційна робота, як елемент соціальної адаптації підлітка
Мета: розширювати інформованість батьків про професії і професійні вимоги; збагачувати уявлення про світ професій та їхні особливості; формувати осмислений підхід до вибору професії своєї дитини.
Тема зборів: Гендерна освіта як фактор підготовки підлітків до дорослого життя
Батьківські збори для 10 класу
(Підготувала Дьяченко А.В.)
Пояснювальна записка
Юність – період розвитку людини, що відповідає переходу від підліткового віку до самостійного дорослого життя.
15 -16 років – перехідний період між підлітковим і юнацьким віком. У цьому віці розвивається самосвідомість, посилюється значущість власних цінностей, хоча діти багато в чому підвладні зовнішнім впливам. Пошуки сенсу життя, свого місця в цьому світі можуть стати особливо напруженими. Виникають нові потреби інтелектуального і соціального порядку.
Цей етап вважається третім світом, що існує між дитинством і дорослістю. Перед дитиною вперше постає питання професійного самовизначення.
В умовах розвитку гуманістичного ставлення до людини як до соціальної самоцінності, центрального суб’єкта освітнього та різноманітних соціальних процесів, необхідно сприяти становленню особистості, повноцінній самореалізації дітей різної статті. З огляду на це, у старшокласників має формуватися адекватне розуміння дорослості, вірне уявлення про взаємини статей, що базуються на засвоєнні системи загальнолюдських і національних моральних цінностей.
Виходячи з вищевикладеного, пропонуємо наступні теми батьківських зборів для 10 класу:
Тема:
Профорієнтаційна робота, як елемент соціальної адаптації підлітка
Мета:
Задачи:
Хід зборів
(проводиться з дітьми напередодні зборів, з батьками під час зборів)
Результати порівнюються, робляться висновки про взаємозв’язок батьків і дітей.
1. Ким ви хочете бачити себе (свою дитину)?
2. Яку професію вибрав ти (ваша дитина)? Чому саме її?
3. Назвіть своє улюблене заняття, захоплення (вашої дитини).
4. Що у собі (своєму сині (дочці) ви відносите до достоїнств?
5. Що у собі (своєму сині (дочці) ви відносите до недоліків?
6. Якщо ти (ваша дитина) вже вибрала професію, що найбільше вплинуло на твій (її) вибір:
7. Чим тобі допомагають твої батьки (ви допомагаєте синові (дочці) у виборі професії:
8. Як батьки ставляться (ви ставитесь до виконання сином (дочкою) твоїх (своїх) навчальних і трудових обов'язків:
9. Чи задоволені батьки твоїми успіхами в навчанні (вашої дитини):
Тема:
Гендерна освіта як фактор підготовки підлітків до дорослого життя
Мета:
- розглянути гендер як один із базових вимірів соціальної структури суспільства;
- формувати у батьків необхідність становлення гендерної культури;
Задачи:
- переконати батьків у необхідності розвитку гендерної свідомості дітей;
- визначити, базуючись на особистому досвіді, реальний розподіл домашньої праці, особливості сімейних стосунків.
- сприяти розумінню батьками позицій дітей щодо гендерної самоосвіти.
Хід зборів
Анкета для учнів 10 класів
1. Сейчас одна из самых модных тем ток–шоу на телевидении и радио – что значит быть «настоящей женщиной» или «настоящим мужчиной». Какими, по вашему мнению, качествами должны обладать такие женщины и мужчины?_________________________________________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Возможно, вам приходилось встречаться с выражением «женское счастье». Как вы думаете, что под ним подразумевается? (напишите, пожалуйста)
__________________________________________________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________
3. Как вы думаете, существует ли «мужское счастье»? Если «да», то в чем оно заключается?
(напишите, пожалуйста)
__________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
4. Если существуют по–настоящему «мужские» и «женские» профессии, то приведите, пожалуйста, примеры (до 6 позиций по каждому полу).________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. В чем, по вашему мнению, заключается разница между девочками и мальчиками?
а) в психическом развитии (внимание, память, речь, мышление)
б) в поведении
в) в общении
6. Что, по вашему мнению, особенно важно в воспитании девочек и в воспитании мальчиков? (напишите, пожалуйста)_______________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
7. Каковы, по вашему мнению, особенности воспитательного воздействия на ребенка мужчины–воспитателя и женщины воспитательницы?_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
(напишите, пожалуйста)
8. Какие, по вашему мнению, качества должны воспитать родители у своих детей?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Когда вы первый раз услышали о социально–психологической категории «гендер»?
♦ сегодня;
♦ в этом году;
♦ несколько лет назад.
3. Практичні завдання:
1.1) Визначити позицію мам та тат щодо таких тверджень:
2) Пояснити свій вибір. Порівняти позиції чоловіків і жінок.
3) Обговорення ідеї щодо гендерної рівності, наприклад обґрунтувати, чому спорт однаково важливий для хлопців і для дівчат.
3. Практичний експеримент .
Мета: довести, що гендерні стереотипи, як і будь-які інші спрощені уявлення, не враховують індивідуальних особливостей людини. Вони можуть змусити когось займатися тим, що не відповідає його природним нахилам і не дає задоволення.
1) На невеличких аркушах паперу записуються нібито суто чоловічі
і жіночі обов'язки, професії, хобі (по одному на кожному аркуші), на
приклад, такі:
2)За командою батьки починають передавати одне одному аркуші, поки не пролунає сигнал «Стоп».
Уявіть свої почуття, якби суспільство нав'язувало вам саме той обов'язок (професію чи хобі), що вам дістався. Незалежно від статі хтось може відчути дискомфорт.
4. 1)Складання «фотографії» сімʼї з життя вашої родини: підрахуйте, скільки приблизно часу витрачають кожний і кожна з членів родини на різні види домашньої праці.
години дня / члени сім`ї |
мама |
мама |
дитина |
дитина |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2)Презентація результатів праці.
Які враження від отриманих «фотографій»?
Що можна побачити на цих «фотографіях»?
Як розподіляється час на виконання домашньої праці між членами родини? Від чого це залежить? Які думки викликало у вас це завдання?
Що можна зробити в такій ситуації? Один із шляхів – перерозподіл домашніх обов’язків між всіма членами родини.
2) Розподіл домашньої праці у родині
Домашня праця між членами родини може розподілятись таким чином:
2 |
|
3 |
Мал.
1 |
1 -Домашня праця розподілена нерівномірно: з перевантаженням одних і недовантаженням інших членів родини.
2- Домашня праця розподілена традиційно, патріархально: чітко виділено «жіночі» і «чоловічі» види праці.
3- Домашня праця розподілена гнучко: вона не поділяється на «чоловічу» та «жіночу» Її виконують ті члени родини, хто має час. Вони підримують один одного. Такий розподіл праці називаються партнерським.
Сім’ї з нерівномірним та традиційним розподілом домашньої праці (1 і 2 типи) мало відрізняються одна від одної, тобто традиційний розподіл досі часто є нерівномірним, з перевантаженням одних і недостатнім навантаженням для інших членів родини. Наприклад, у багатьох міських сім’ях часто «чоловічої» праці значно менше, ніж «жіночої».
Завдання
1. Назвіть переваги кожного типу (1, 2, 3) розподілу домашніх обов’язків.
2. Назвіть ризики, які можуть виникнути при нерівномірному і традиційному розподілі домашніх обов’язків.
3. Обговорення з батьками, що можна зробити для подолання існуючого дисбалансу в розподілі домашньої праці серед членів сім’ї.
Чи змінилась Ваша позиція порівнянно з початком зборів щодо взаємин статей у гендерному розумінні?
Чи вважаєте Ви за необхідне приділяти увагу цьому питанню надалі?