Розробки батьківських зборів для 10 класу: Профорієнтаційна робота, як елемент соціальної адаптації підлітка. Гендерна освіта як фактор підготовки підлітків до дорослого життя.

Про матеріал

Тема зборів: Профорієнтаційна робота, як елемент соціальної адаптації підлітка

Мета: розширювати інформованість батьків про професії і професійні вимоги; збагачувати уявлення про світ професій та їхні особливості; формувати осмислений підхід до вибору професії своєї дитини.

Тема зборів: Гендерна освіта як фактор підготовки підлітків до дорослого життя

  • Мета: розглянути гендер як один із базових вимірів соціальної структури суспільства; формувати у батьків необхідність становлення гендерної культури; переконати батьків у необхідності розвитку гендерної свідомості дітей; визначити, базуючись на особистому досвіді, реальний розподіл домашньої праці, особливості сімейних стосунків; сприяти розумінню батьками позицій дітей щодо гендерної самоосвіти.
Перегляд файлу

Батьківські збори для 10 класу

(Підготувала Дьяченко А.В.)

 

Пояснювальна записка

 

 

Юність – період розвитку людини, що відповідає переходу від підліткового віку до самостійного дорослого життя.

 15 -16 років – перехідний період між підлітковим і юнацьким віком. У цьому віці розвивається самосвідомість, посилюється значущість власних цінностей, хоча діти багато в чому підвладні зовнішнім впливам. Пошуки сенсу життя, свого місця в цьому світі можуть стати особливо напруженими. Виникають нові потреби інтелектуального і соціального порядку.

Цей етап вважається третім світом, що існує між дитинством і дорослістю. Перед дитиною вперше постає питання професійного самовизначення.

В умовах розвитку гуманістичного ставлення до людини як до соціальної самоцінності, центрального суб’єкта освітнього та різноманітних соціальних процесів, необхідно сприяти становленню особистості,    повноцінній самореалізації дітей різної статті.   З огляду на це,  у старшокласників має   формуватися адекватне розуміння дорослості,      вірне уявлення про взаємини статей, що базуються на засвоєнні системи загальнолюдських і національних моральних цінностей.

Виходячи з вищевикладеного, пропонуємо наступні теми батьківських зборів для 10 класу:

  1. Профорієнтаційна робота,  як елемент соціальної адаптації підлітка.

 

  1. Гендерна освіта як фактор підготовки підлітків до дорослого життя.

 

 

Тема:

Профорієнтаційна робота, як елемент соціальної адаптації підлітка 

Мета:

  •   розширювати інформованість батьків про професії і професійні вимоги;
  • збагачувати уявлення  про світ професій та їхні особливості;
  •                 формувати осмислений підхід до вибору професії своєї дитини.

Задачи: 

  • допомогти батькам знайти шляхи взаємодії з дітьми в питаннях первинного професійного самовизначення;
  • дати батькам інформацію про можливі труднощі у виборі професії для своєї дитини та шляхи їх подолання;
  • ознайомити батьків зі світом професій;
  • забезпечити батьків необхідним обсягом профорієнтаційних знань та навичок;
  • розвивати уміння розуміти потреби власної дитини ;
  • формувати толерантне ставлення до представників різних професій.

 

Хід зборів

 

  1. Анкета для дітей і батьків „Ким я бачу себе, (свою дитину)"

(проводиться з дітьми напередодні зборів, з батьками під час зборів)

Результати порівнюються, робляться висновки про взаємозв’язок батьків і дітей.

1. Ким ви хочете бачити  себе (свою дитину)?

  • На наступний рік після закінчення школи;
  • через 5-7 років;
  • через 20 років.

2. Яку професію вибрав ти (ваша дитина)? Чому саме її?

3. Назвіть своє улюблене заняття, захоплення (вашої дитини).

4. Що у собі (своєму сині (дочці) ви відносите до достоїнств?

5. Що у собі (своєму сині (дочці) ви відносите до недоліків?

6. Якщо ти (ваша дитина) вже вибрала професію, що найбільше вплинуло на твій (її) вибір:

  • порада батьків (ваша порада);
  • рекомендації вчителя;
  • лікаря;
  • думка друзів;
  • заняття в гуртках;
  • вирішила сама.

7. Чим тобі допомагають твої батьки (ви допомагаєте синові (дочці) у виборі професії:

  • допомагаю(ть) в навчанні;
  • розповідаю(ть) про свою професію;
  • заохочую(ть) заняття в гуртках;
  • навчаю(ть) елементам своєї професії;
  • ніяк не допомагаю (ть);
  • намагаюсь(ться) не заважати;
  • не знаю(ть), чим допомогти.

8. Як батьки ставляться (ви ставитесь до виконання сином (дочкою) твоїх (своїх) навчальних і трудових обов'язків:

  • не проявляю(ть) вимогливості;
  • не звертаю(ть) уваги;
  • контролюю(ть);
  • проявляю(ть) вимогливість, надаю(ть) необхідну допомогу.

9. Чи задоволені батьки  твоїми успіхами в навчанні (вашої дитини):

  • у цілому задоволений;
  • їм однаково (мені однаково), як вона вчиться;
  • думають, що могла би вчитися краще;
  • повністю задоволений.

 

  1. Показ презентації «Профорієнтаційна робота серед батьків учнів 10 класів» (додаток3)
  2. Тренінг  розвитку профорієнтаційних знань батьків(додаток4).
  3.  Пам'ятка для батьків щодо вибору професії дитини (роздається присутнім батькам)

 

  • Надайте своїй дитині право вибору майбутньої професії
  • Обговорюйте разом з нею можливі «за» та «проти» вибраної нею професії
  • Розглядайте вибір майбутньої професії не тільки з позиції матеріальної вигоди, але і з позиції морального задоволення.
  • Ураховуйте під час вибору майбутньої професії особистісні якості своєї дитини, які необхідні їй у цій спеціальності.
  • Якщо виникають розбіжності щодо вибору професії, скористайтеся можливістю порадитися з фахівцями-консультантами.
  • Не тисніть на дитину під час вибору професії, це може викликані стійкі конфлікти.
  • Підтримуйте дитину, якщо в неї є терпіння та бажання, щоб її мрія здійснилася.
  • Якщо Ваша дитина помилилася у виборі, не дорікайте їй за це. Помилку можна виправити.
  • Якщо Ваша дитина рано захопилася якоюсь професією, дайте їй мож­ливість підтримувати цей інтерес з допомогою літератури, занять у гуртках
  • Пам'ятайте: діти переймають традиції ставлення до професії своїх батьків!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:

Гендерна освіта як фактор підготовки підлітків до дорослого життя

Мета:

- розглянути гендер як один із базових вимірів соціальної структури суспільства;

- формувати у батьків необхідність становлення гендерної культури;

Задачи:

- переконати батьків у необхідності розвитку гендерної свідомості дітей;

- визначити, базуючись на особистому досвіді, реальний розподіл домашньої праці, особливості сімейних стосунків. 
- сприяти розумінню батьками позицій дітей щодо гендерної  самоосвіти.

 

Хід зборів

  1. Демонстрація презентації «Гендерна рівність» (додаток 5)
  2. Ознайомлення з результатами анкетування дітей, обговорення:

 

Анкета для учнів 10  класів  

 1. Сейчас одна из самых модных тем ток–шоу на телевидении и радио – что значит быть «настоящей женщиной» или «настоящим мужчиной». Какими, по вашему мнению, качествами должны обладать такие женщины и мужчины?_________________________________________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Возможно, вам приходилось встречаться с выражением «женское счастье». Как вы думаете, что под ним подразумевается? (напишите, пожалуйста)

__________________________________________________________________________________________________________________________  _______________________________________________________________________________________________________________________

3. Как вы думаете, существует ли «мужское счастье»? Если «да», то в чем оно заключается?

(напишите, пожалуйста)

__________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________

4. Если существуют по–настоящему «мужские» и «женские» профессии, то приведите, пожалуйста, примеры (до 6 позиций по каждому полу).________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. В чем, по вашему мнению, заключается разница между девочками и мальчиками?

а) в психическом развитии (внимание, память, речь, мышление)

б) в поведении

в) в общении

6. Что, по вашему мнению, особенно важно в воспитании девочек и в воспитании мальчиков? (напишите, пожалуйста)_______________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________ 

7. Каковы, по вашему мнению, особенности воспитательного воздействия на ребенка мужчины–воспитателя и женщины воспитательницы?_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________ 

(напишите, пожалуйста)

8. Какие, по вашему мнению, качества должны воспитать родители у своих детей?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Когда вы первый раз услышали о социально–психологической категории «гендер»?

♦ сегодня;

♦ в этом году;

♦ несколько лет назад.

 

3.  Практичні завдання:

1.1)  Визначити  позицію мам та тат щодо таких тверджень:

  • «Хлопці мають бути енергійними й мужніми, а дівчата — чарів­ними й поступливими».
  • «Спорт важливіший для хлопців, ніж для дівчат».
  • «Дівчині треба знайти гарного чоловіка, а хлопцеві — добру ро­боту».
  • «Дівчата більше прагнуть шлюбу, ніж хлопці».
  • «Догляд за дітьми — суто жіноча робота».
  • «Хлопець, який любить куховарити, — недостатньо мужній».

2) Пояснити свій  вибір. Порівняти позиції чоловіків і жінок.

   3) Обговорення ідеї щодо гендерної рівності, наприклад обґрунтувати, чому спорт однако­во важливий для хлопців і для дівчат.     

 3. Практичний експеримент .

Мета: довести, що гендерні стереотипи, як і будь-які інші спрощені уявлення, не вра­ховують індивідуальних особливостей людини. Вони можуть змуси­ти когось займатися тим, що не відповідає його природним нахилам і не дає задоволення.   

1)  На невеличких аркушах паперу записуються нібито суто чоловічі
і жіночі обов'язки, професії, хобі (по одному на кожному аркуші), на­
приклад, такі:

  • жіночі — мити посуд, доглядати за дітьми, прати, куховарити, прибирати, вишивати, в'язати, шити, домогосподарка, друкарка, кухо­варка, медсестра;
  • чоловічі — забивати цвяхи, ремонтувати сантехніку, замінювати лампи, копати, читати газети, дивитися футбол, бізнесмен, політик, лікар, шахтар, слюсар, водій.

2)За командою  батьки починають передавати одне одному арку­ші, поки не пролунає сигнал «Стоп».

Уявіть свої почуття, якби суспільство нав'язувало вам саме той обов'язок (професію чи хобі), що вам дістався. Незалежно від статі хтось може відчути дискомфорт.

 

 4. 1)Складання «фотографії» сімʼї з життя вашої родини: підрахуйте, скільки приблизно часу витрачають кожний і кожна з членів родини на різні види домашньої праці.

години

дня /

члени

сім`ї

мама  

мама  

дитина

дитина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2)Презентація  результатів   праці.

Які враження від отриманих «фотографій»?

Що можна побачити на цих «фотографіях»?

Як розподіляється час на виконання домашньої праці між членами родини? Від чого це залежить? Які думки викликало у вас це завдання?

Що можна зробити в такій ситуації? Один із шляхів – перерозподіл домашніх обов’язків між всіма членами родини.

 

2) Розподіл домашньої праці у родині

Домашня праця між членами родини може розподілятись таким чином:

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Мал.

 

 

1

 

 

1 -Домашня праця розподілена нерівномірно: з перевантаженням одних і недовантаженням інших членів родини.

2- Домашня праця розподілена традиційно, патріархально: чітко виділено «жіночі» і «чоловічі» види праці.

3- Домашня праця розподілена гнучко: вона не поділяється на «чоловічу» та «жіночу» Її виконують ті члени родини, хто має час. Вони підримують один одного. Такий розподіл праці називаються партнерським.

 

Сім’ї з нерівномірним та традиційним розподілом домашньої праці (1 і 2 типи) мало відрізняються одна від одної, тобто традиційний розподіл досі часто є нерівномірним, з перевантаженням одних і недостатнім навантаженням для інших членів родини. Наприклад, у багатьох міських сім’ях часто «чоловічої» праці значно менше, ніж «жіночої».

Завдання  

1. Назвіть переваги кожного типу (1, 2, 3) розподілу домашніх обов’язків.

2. Назвіть ризики, які можуть виникнути при нерівномірному і традиційному розподілі домашніх обов’язків.

3. Обговорення  з батьками, що можна зробити для подолання існуючого дисбалансу в розподілі домашньої праці серед членів сім’ї.

 

  1. Підсумок

Чи змінилась Ваша позиція порівнянно з початком зборів щодо взаємин статей у гендерному розумінні?

Чи вважаєте Ви за необхідне приділяти увагу цьому питанню надалі?

 

 

doc
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
6635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку