Розробки уроків літ. читання 3 кл.

Про матеріал

Конспект уроків літературного читання в 3 класі. Допомога вчителю початкових класів для підготовки до уроків. Запропоновано різні види робіт на уроці. Використано дидактичний матеріал.

Перегляд файлу

Розробки уроків літературного  читання  у 3 класі

Вчитель Бовтенко Людмила Павлівна

 Куп'янської загальноосвітньої школи I –III ступенів № 11

Тема.Мандрівка у творчість Наталі Забіли

Мета: формування вміння  навчальної діяльності у взаємодії;дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, вникати в суть прочитаного; здатність працювати в групі, в парі, з усіма в колективі; відповідальність за свої вчинки, формувати оцінні судження;розширювати знання про творчість Н. Забіли, активізувати читацьку пильність, розвивати уміння відтворювати вибрану та прочитану книгу;  прищеплювати моральні якості:             справедливість, добро, гостинність; виховувати любов до природи.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням  лялькового театру, інтерактивних технологій, мультимедійних презентацій.

Обладнання: виставка книг, ляльковий театр, мультимедійний проектор, ілюстрації, роздатковий матеріал.

                    План уроку

І. Організація класу.

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День тобі веселим буде!

ІІ. Повідомлення завдань уроку.

-   Наш сьогоднішній урок буде проходити у вигляді мандрівки у творчість Наталії Забіли.  Познайомтеся з маршрутним листом:

Біографічний шлях.

Майдан Оповідань.

Провулок Загадковий.

Вулиця Поетична.

Парк Казок.

Галявина Реклами.

ІІІ. Повторення раніше вивченого про Наталю Забілу.

  1.  Коротка біографія. Презентація.

  2. «Асоціативний кущ»

- Що писала Наталя Забіла?

Наші відповіді записуватимемо на дошці.

 

Оповідання                                                                                 П’єси Загадки

                  Вірші                         Наталя Забіла                     Лічилки

        Колискові                                                                               Казки

 

 

ІV.Сторінками прочитаних книг. Презентація.

1. Майдан Оповідань.

1. Дерев’яний бичок.

- Якою була дівчинка Валя?

- Хто розкидав іграшки в кімнаті?

- Якою була нова іграшка?

- Яка несподіванка злякала котика?

- Яку пораду можна дати котикові?

2. Скік-Поскік

- Згадайте головних героїв. Що в них схоже?

2. Провулок Загадковий.

Загадка про їжачка

По лісу стежинкою

Дівчинка йшла 

І раптом клубочок

На стежці знайшла.

Хотіла торкнутись

— Ой, що то за жах!

Це сірий клубочок

Увесь в колючках!

Дівча від клубочка

Відскочило вбік,

А він ворухнувсь,

Розгорнувсь,

Та й утік!

Ну хто здогадається -

Що ж то було?

3. Вулиця Поетична.

Декламування віршів Н. Забіли.

     2.  Вправляння у виразному читанні  вірша “Сніговик”

(посібник «Позакласне читання для 3 класу», додаток).

     3.  Читання карток із віршамиВеселої абетки.(Додаток)

4. Парк Казок.

Пригадати казку «Скік-Поскік».

Аукціон “Хто знає більше  казок  Н.Забіли”.

     3.  Інсценізація уривка казки  “Лисиця й Журавель”.

     4.  Колективна справа  “Казка навпаки”.

- Що було б, якби Лисиця подружилася з Журавлем?...

5. Галявина Реклами.

- Розгляньте виставку книжок.

- Чи сподобались вам  твори  Наталі Забіли?

- Складіть з товаришем рекламу, щоб всім захотілося прочитати книгу.

V. Підсумок уроку.  - Яка зупинка найбільше запам’яталась?

VІ. Домашнє завдання .  С.83-91 читати вірші

Урок  літературного  читання  у 3 класі

Тема. Наталя Забіла , «В театрі»

Мета: формувати вміння вчитисянавчальній діяльності у взаємодії;дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, вникати в суть прочитаного; здатність працювати в групі, в парі, в колективі;розширювати знання про творчість Н. Забіли, активізувати читацьку активність, розвивати творчі здібності до інсценізації;  прищеплювати моральні якості; виховувати любов до мистецтва, зокрема, театру.

Тип уроку: урок позакласного читання.

 

                   Зміст уроку

I. Організація класу.  Слово вчителя.

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось – не шуміти,

Руки гарно підіймати,

Чітко, в лад відповідати.

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

То ж гаразд, часу не гаєм,

І урок розпочинаєм.

II. Актуалізація опорних знань.

Складова таблиця

              Гра

        П’є            са

     Теа                  тр

  Ак                         тори

Вис                            тава

Діти, ви здогадалися, про що сьогодні на уроці піде мова?   Так, дійсно, ми будемо говорити про театр.

Прочитаймо, як потрібно поводитися в театрі. Вірш К.Обойщикова

Ось, друже, правило одне:

Ідеш в театр або кіно –

Ні насіння, ані пряників,

Ні морозива, ні яблук

До зали нести не берись,

Прийшов дивитись – то дивись.

IIІ. Мотивація навчальної діяльності. Бесіда з учнями .

Діти, а чи бували ви колись у театрі?

Які п’єси ви дивилися?

Які «театральні» слова ви знаєте?  (завіса, сцена, антракт, вистава, дія, актори, ложа, репліка)

ІV. Повідомлення теми й мети уроку.

 Сьогодні ми побуваємо в дитячому театрі. А допоможе нам в цьому вірш

Н.Забіли «У дитячому театрі»

          Н.Забіла написала багато творів для дітей. Найкращі з них увійшли до 4-томного видання  «Вибрані твори», 1984 р. Там були зібрані п’єси , створені для дитячого театру : «Коли зійде місяць», «Весняна казочка», «Перший крок», «Троянові діти».

V. Опрацювання нового матеріалу.

1. Заочна подорож до лялькового театру. 

А) Слово вчителя

У нашому селищі немає театрів. Але в м. Харкові є декілька театрів для дітей і дорослих. Дитячі – це «Театр юного глядача» та «Ляльковий театр»

    Діти, чим, на вашу думку ,  вони відрізняються?  (на сцені грають люди , ляльки)

Б) Створення «Асоціативного куща».

 Що ви уявляєте, коли чуєте слово «театр»?

 

         приміщення                                                                 глядачі

 

 

 

                                  вистава                                      актори         

 

Отже, театр – це  приміщення, де відбуваються вистави, на сцені грають актори або ляльки, в залі знаходяться глядачі.

Друге значення театр – це вид мистецтва.

2.Групова робота.

Діти, подивіться, ось вхід до театру. Прочитайте , що написано на табличці.

А  ось і каси. Що треба купити в касі? Правильно, квиток.

У вас на партах лежать конверти з написом «Квиток». Для того, щоб отримати квиток, треба виконати завдання, що знаходиться в конверті. Відгадати назву вірша Н.Забіли

1група

Я взимку віхолою вію,

Усе заметами запну.

Я і тебе здолать зумію –

На тебе хмари нажену. («Хто сильніший»)

2 група

Воно торкнулось обережно

До хлопчикової щоки.

Та й каже : - Скинь важку одежу,

Щоб далі бігать залюбки! («Хто сильніший»)

3 група

Ще й помаха пташкам привітно:

До вирію летіти час!

І жовте листя непомітно

З дерев зриває раз у  раз. («Чотири пори року)

      Діти, ви  молодці, відгадали вірно і усі отримують квитки. Ми вже можемо зайти до театру. У просторому холі нас зустрічають дві великі ляльки, які начебто запрошують нас у казку. Верхній одяг треба залишити в гардеробі, а до зали зайти гарно вбраними.

      А зараз познайомимося  з новими для вас словами. Наші довідковці розкриють їх значення.   Словник.

Гардероб (фр) –роздягальня, приміщення у громадських будівлях для зберігання верхнього одягу.

Фойє (фр) – приміщення в театрі, кінотеатрі перед глядацькою  залою,  де можуть знаходитися глядачі до початку вистави або кіно.

Антракт (фр) –перерва між актами (діями) спектаклю або частинами концерту, коли глядачі можуть вийти в буфет або туалет. А на сцені  - для зміни декорацій.

      Сходи ведуть до глядацької зали, яка складається з двох частин :

Партер (фр) – місця для глядачів, які починаються від сцени і підвищуються до задніх рядів.

Балкон – місця для глядачів на підвищенні, «другому» поверсі.

3.Ознайомимося з правилами поведінки в театрі.

Охайним завжди до театру ходи

І причепурись ,як ідеш ти туди.

Той до театру вчасно прибув,

Хто ввічливим був.

Одяг в гардеробі залишай

Правило це добре знай.

Ти іншим присутнім не заважай,

І гучно з сусідом не розмовляй.

Виховані діти мусять знати-

Під час вистави не треба жувати.

В антракті ти зможеш піти до буфету,

Щоб чаю напитись чи зїсти  конфету.

Скінчилась вистава ,ти геть не спіши,

А краще акторам «спасибі»  скажи.

VІ . Робота з текстом вірша.

1. Вчитель читає вірш Н.Забіли  «У дитячому театрі»

2. Самостійне читання вірша.

3. Аналіз твору з елементами вибіркового читання.

- Прочитайте рядки про початок вистави.

- Прочитайте, як описано розгортання подій?

- Чи викликають ці слова хвилювання?

- Як глядачі сприймають виставу?

- Які мрії  викликає  вистава у глядачів?

4. Поясніть вислів «Дія розгортається , як злива»

5. Тренування в читанні вірша.

6. У перших двох рядках знайдіть слова-роботяги.

7.Гра «Знайди початок речення».

8. «Ланцюжок»

VІІ. Інсценування уривка з п’єси –казки О. Олеся «Бабусина пригода», який виконають учні нашого класу.

VІІІ. Пiдведення підсумків.

Сьогодні на уроці я дізнався …

Сьогодні на уроці я вчився…

Найбільше мені сподобалося…

ІХ. Домашнє завдання

С.83-91 читати за ролями казку-пєсу,  вірші.

 

docx
Додано
23 квітня 2018
Переглядів
1073
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку