Розробки уроків "Вчимося граючись".

Про матеріал
Посібник містить розробки 10 уроків з математики для 1 класу. Вивчення чисел першого десятка. Уроки розроблені в ігровій формі.
Перегляд файлу

Зміст

Вступ ……………………………………………………………

4

 

Число і цифра 1. Написання  цифри 1. Поняття  «довгий -коротший», «вищий- нижчий», «ширший -довший»…………………………………………………………

 

 

 

7

Число і цифра 2. Лічба предметів.Написання  цифри  2. Утворення  числа  способом  прилічування  і  відлічування одиниці.  Побудова ламаної. ………………………………

 

 

 

14

 

 

Число й цифра 3. Розташування  предметів  «зліва»,«справа». Поняття  «третій». Об´єднання  предметів  у множини. Написання цифри 3. Трикутник………………………………

 

 

 

20

Число і цифра 4.Утворення  числа  4. Написання  цифри  4. Чотирикутник. Відношення  «довше»,  «коротше», «однакові». ………………………………………………….

 

 

 

25

Число і цифра 5. Утворення  числа 5. Написання  цифри 5. Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступні числа. П’ятикутник. …………………………………………………..

 

 

31

Число й цифра 6, написання цифри 6. Порівняння чисел. Складання  виразів на додавання в межах 6 …………………

 

 

37

Число і цифра 7.Утворення числа 7. Складання і розв’язування  прикладів  на додавання.Написання цифри 7…

 

 

43

Число і цифра 8. Утворення числа 8. Написання цифри 8…..

47

 

Число і цифра 9. Написання  цифри 9. Порівняння чисел умежах 9.  Складання і розв’язування прикладів. Робота з  геометричним  матеріалом………………………………………

 

 

 

51

Число 10…………………………………………………………

 

56

 

 

 

Конфуцій говорив:

Те, що я чую, я забуваю.

Те , що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю.

Те, що я чую, бачу й обговорюю – я починаю розуміти.

Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок.

Коли я передаю знання іншим, стаю майстром.

 

Нам випало жити у XXIстолітті. Ми заглядаємо в майбутнє, як у чарівне задзеркалля, через наших дітей, які стануть творцями третього тисячоліття. Вони – наш внесок у майбутнє, і, мабуть, найважливіший. 

 Діти ще не усвідомлюють того, що вони – громадяни нового тисячоліття. Вони, як і століття тому, тягнуться до нас із запитаннями, скаржаться, сміються  і плачуть -  і ніяка сучасна наука не змінить людського спілкування. Людські почуття належать тільки людині. І любов , і радість, і важкі перемоги, і досягнення… 

 А.С.Макаренко писав: «Педагог не може не грати. Не може бути педагога, котрий не вмів би грати». Знання ж , отримані дитиною разом із враженнями, дивують своєю глибиною й міцністю. Вони врізаються в дитячу пам'ять. Час не тільки не стирає їх, але поглиблює, розширює, доповнює. Прийоми ігрового навчання  викликають у дітей задоволення, підвищують емоційний тонус, сприяють розвитку фантазії, уяви, спостережливості  й допитливості. Ці прийоми також допомагають зняти емоційну скутість учнів, невпевненість у собі.

 Використання  засобів гри  сприяє створенню на уроці ситуації успіху, яка викликає в учня  відчуття радості й задоволення від навчання. Елементи ігрового  навчання  дозволяють формувати  в молодших школярів інтерес до навчання. Для маленьких учнів такі уроки є найулюбленішими, вони дають змогу кожному  учневі випробувати себе та охоплюють різні види навчальної роботи. 

Стрижнем усієї педагогічної діяльності є доброзичливе спілкування, зорієнтоване на потреби учня. Шестирічна дитина, яка переступила поріг школи, потрапила в нове для себе середовище. Саме тут вона повинна відшукати себе, заявити про себе, знайти своє місце  в колективі ровесників, у  серці учителя.  Новоспечений школяр із колишнього безтурботного малюка має стати співавтором, співучасником   навчально – виховного процесу. І на цьому шляху йому дуже потрібна допомога батьків та вчителя.

 Існує важлива проблема, яка хвилює педагогів і психологів. У дітей часто відсутні навички довільної уваги, недостатньо розвинені пам'ять, увага.

Потрапивши у нове, невідоме до цього часу середовище у першокласників  виникають страхи, тривожність. Найкоротший шлях емоційного розкріпачення дитини  - це шлях через гру, фантазування.  Все це може дати ігрове  навчання.

 Навчання   математики  в 1  класі  неможливе без використання  гри ,  адже саме у ньому слід шукати приховані можливості  кожного учня. Одноманітне розв’язування  завдань стомлює дітей,  викликає  байдужість  до навчання.  А розв’язування цих самих завдань у процесі   гри   стає для дітей цікавою діяльністю.

 Ігри на уроках математики  можна використовувати   як для вивчення нового матеріалу,  так  і  для його закріплення. Добирати   ігри,  продумувати сюжети,  обов’язково  поєднуючи   пізнавальний  та  ігровий матеріал.Під час  гри  повинні брати  участь   всі  учні, а тому завдання потрібно  підбирати   посильні, короткі. 

 Особливо дітям подобаються  уроки-подорожі  з  інтригуючою  кінцівкою. Захоплені  ними, вони легко засвоюють програмовий  матеріал.  Під час такої роботи створюється робочий настрій, знімається втома, напруга.

 Учні пожвавлюються, коли на урок  приходять їхні улюблені друзі:  Фіксики,  тітонька   Сова,  Маша, Каю…  Герої   з  мультфільмів пропонують  цікаві головоломки,  допомагають  складати задачі, розв’язувати приклади.

   Створення нестандартних  ситуацій  на  уроці математики  сприяє розвитку  пізнавальних  інтересів  та  уваги  до  навчального  матеріалу.  Найчастіше  використовуються    на практиці  такі  форми  уроків:  урок-казка,  урок-подорож,  урок-конкурс,  урок-гра…Кожен з них має свої  особливості, але всі вони  допомагають  створити  атмосферу доброзичливості,  запалити вогник цікавості.

На уроці-казці  вивчення нового  матеріалу  з  математики  і закріплення раніше  вивченого  здійснюється  у формі  казкового  переповідання. Важливим  є не лише  формування певних знань, але   й засобів   їх  здобуття  і формування – уважності,  спостережливості, активності,  посидючості.

 На  таких  уроках  є  чудова можливість здійснення  між предметних  зв’язків для  реалізації  виховної  мети.  На початку  уроку учнів  необхідно  вернути  у світ  казки. Для цього можна прочитати з дітьми  казку  до  уроку,  а на занятті відтворити  уривки  чи переглянути  відео. Наприклад ,  після читання казки  «Дюймовочка»  діти допомагають   розпуститися  чарівній квітці. Для  цього необхідно  розв’язавши  приклади,  відігнути  кожну  пелюстку.  На  квітці  з’являється  Дюймовочка.  Діти  мають  накреслити  відрізок  2 см, щоб упізнати  зріст  дівчинки. Розв’язуючи  текстову  задачу, діти дізнаються  про те, скільки  потрібно зерна  мишці  на зиму. 

 Для того  щоб  урок  мав творчий  і розвивальний характер, необхідно  долучати дітей до  казок або  улюблених  мультфільмів.  Їхній сюжет  дозволяє  здійснити  плавний  перехід  від  одного  виду діяльності   до  іншого.  Казка для молодших  школярів -  не просто  розповідь про фантастичні події, це  цілий  світ, у якому дитина живе, бореться, протиставляє  злу  свою добру  волю. Казка  може  бути елементом  уроку, наприклад,  вступ: лист від казкового  героя із цікавим  завданням  чи   проханням  врятувати  когось;  для пояснення нового матеріалу; повідомлення звукозаписом  із  вуст персонажу. Можна   відтворити  казку на дошці зображенням дійових  осіб. Таким  чином підключається  зоровий аналізатор дітей, що  сприяє  швидшому  і глибшому засвоєнню матеріалу. 

 Гра  стала  невід’ємною  складовою формування математичних знань  у дітей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  Урок - подорож

Тема.Число і цифра 1. Написання цифри 1. Поняття «довгий -коротший», «вищий- нижчий», «ширший -довший».

 

Мета.Ознайомити з числом і цифрою 1; навчити писати цифру 1 ,

зіставляти цифру і число; формувати навички усної лічби та закріпити поняття «довгий -коротший», «вищий- нижчий», «ширший -довший»;

розвивати логічне мислення, увагу, вміння правильно тримати ручку;виховувати старанність, любов до рідної землі, сім’ї.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання. Кольорові олівці, палички, дидаткичнийматеріал, каса цифр, набірне полотно, індивідуальнікартки, карта для подорожі, чарівний  капелюх.

Очікувані результати.Учні  повинні розрізняти  число  і цифру  1; вміти  писати,  зіставляти  цифру   і число;  орієнтуватися  в поняттях «довгий -коротший», «вищий- нижчий», «ширший -довший».

 

 

Хід уроку

 

І. Мотиваційний етап.

 Привітання.

Раз, два, три, чотири, п’ять,-

Прошу всіх рівненько встать.

Пролунав уже дзвінок-

Починається урок!

 

Перевірка готовності до уроку.

 

 Актуалізація опорних знань.

– Діти  а ви любите подорожувати?  Сьогодні ми вирушимо з вами у подорож.  Для того, щоб ми не заблукали я підготувала вам карту, яка допоможе нам правильно  відшукати шлях до скарбів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение 

 

 

 

                                                         Острів  Всі сили

 

                                                                                         Зупинка

 Зроби  САМ

 

       

        Зупинка

      Мудрість                                    Острів

 Квітляндія

 

 

                    Зупинка    Зупинка                                                                                        

              Весела лічба                  Пані  Цифра

 

 

 

 

 

 

II. Етап цілевизначення і планування.

Зупинка  «Пані Цифра».

Перше  завдання нам підготувала  Пані Цифра, виконавши  яке ми зможемо  рухатися  далі. Для  даного завдання  нам потрібно  обрати капітана, який працюватиме  біля дошки. ( Обираємо одного учня ,  біля дошки він працює  в чарівному  капелюсі  капітана).

Учитель показує малюнки предметів на дошці, а учні підіймають

картки з відповідними цифрами. Один учень вибирає правильну цифру

з набірного полотна і позначає її на дошці біля відповідного малюнка.

Діти перевіряють свої відповіді.

Зупинка «Весела лічба».

Для  даного завдання  нам потрібно знову  обрати  капітана, який  буде  виправляти  помилки неуважних  учнів (обираємо одного учня ,  він працює  в капелюсі  капітана).

- Виберіть правильну відповідь і покажіть цифру, користуючись касою

цифр.

Картинки по запросу кошик  з  грибами 

На галявині під дубочком

Відшукав кріт 3 грибочки.

До осики підійшов

Та великий гриб знайшов!

Всі до кошика поклав.

Скільки кріт грибів зібрав?

 

Картинки по запросу сорокиОх, було ж у нас мороки

Посварились 2 сороки.

На їх шум ще 2 примчало.

Скільки разом птахів стало?

 

Зупинка «Острів  Квітляндія».

Обираємо  капітана  зупинки, який працює біля дошки  у чарівному капелюсі  капітана.  Кожному  учню  роздається картки  для індивідуальної роботи. На дошці намальовані серединки квітів із цифрами всередині: 3.4,5.

-Намалюйте стільки пелюсток до квітів, скільки вказано в її серединці.

Картинки по запросу квіти і  математика 

 

 

 

          7  Картинки по запросу квіти дитячі

 

 

 

 

 

IІІ.Етап  опрацювання  навчального  матеріалу.

Зупинка   «Мудрість».

На цій зупинці  капітаном  стає  сам учитель,  працює  у чарівному  капелюсі.

 Робота з підручником (с.12). Ознайомлення з числом і цифрою 1.

- Назвіть предмети на малюнку (вправа № 1).

- Скільки яблук ? Скільки груш ? Скільки лимонів? Скільки бананів?

- Один- це багато чи мало?

 

Картинки по запросу один  банан

Слухання вірша.

Один- значить мало чи значить багато?

Це як подивитись,малята,-

Одне в світі сонце і батьківська хата,

Одні в тебе ненька і тато.

Одне в тебе серце, життя у людини,

І в світі не знайдеш країни

Миліше тієї, де ти народився,-

Твоєї землі - України.

1

- Наведіть власні приклади,чого буває по одному.

 

Картинки по запросу мамаКартинки по запросу сонце

 Ознайомлення з друкованою і рукописною цифрою 1.

(зразок  друкованої  і прописної цифри 1 на дошці)

Довгоноса одиниця

Ніс, як гілку,має.

Завжди першою стояти

У рядку бажає.

- На що схожа одиниця?

Самостійна робота.

Зупинка  «Зроби САМ».

Індивідуальна робота з дидактичним матеріалом (картки).

- Знайдіть і обведіть предмет, який повторюється 1 раз.

Картка 1

Картка 2

Фізкультхвилинка «Павучок»( обираємо  капітана, який проводить фізкультхвилинку)

Плів павутинку павучок -

Картинки по запросу павучокІ заболів йому бочок.

Встанем разом на хвилинку

Й проведем фізкультхвилинку.

Руки вгору, руки вниз,

Вліво, вправо повернись.

Сіли - встали.

Сіли-встали.

Кошенята заплигали,

У долоньки поплескали

І за парти посідали.

 Гра «Продовж речення». Порівняння предметів за розміром.

Ми  з вами потрапили  у шторм, щоб вдало  його пройти потрібно  швидко  і  правильно дати відповіді  на запитання.  Готові!?

- У котика хвіст…, а у зайчика хвіст…

- Песик іде широкою тропкою, а котик…

- У жирафа шия …, а у жабки…

- Молодці! Але  шторм був настільки  великим, що  вернув нас  на  Зупинку  Мудрості, яка  підготувала  нам знову завдання  у підручнику.

 Робота з підручником.

Бесіда за малюнками (вправа 2, 4)

- Скільки глечиків на довгому рушнику; на короткому?

- Який глечик найбільший; найменший?

- Яка смужка довша?

- А яка смужка ширша?

- Ми з вами проходимо далі  до знайомої  зупинки  Зроби  САМ      (  обираємо  капітана)

Робота в зошиті. Написання цифри 1 (зразок друкованої і прописної

цифри 1 на дошці)

А) Пояснення вчителя.

- Цифра 1 складається з двох елементів: короткої і довгої похилих ліній.

Картинки по запросу написання цифри 1Перший елемент починаємо писати трохи вище за середину клітинки іведемо коротку похилу лінію у верхній правий кут. Не відриваючи руки,

пишемо вниз довгу пряму похилу лінію до середини нижньої сторониклітинки.

 

Б) Імітація написання цифри 1 у повітрі: «І-раз». «І»- підняти руку,

«раз»- руку опустити.

Нагадати про правильну поставу під час письма (плакат).

В) Написання цифри 1 у зошиті. Індивідуальна допомога учням.

2. Колективна робота учнів (вправа 3)

- Скільки кубиків у нижньому стовпчику?

- Скільки кубиків у вищому стовпчику?

- Намалюйте в зошиті стільки кружечків, скільки кубиків у вищому

стовпчику.

-Ми  припливли до острова  «Всі  Сили»,  який підготував нам два завдання,

виконавши які ми отримаємо скарби.

 Пальчикова гімнастика «Моя сім’я».

По черзі розгинати пальчики з кулачка, починаючи з великого. В кінці

всі пальчики у замок.

- Це-дідусь,

А це - бабуся,

Це татусь, а це – матуся.

А малюк? Звичайно , я-

То є вся моя сім’я.

 Робота з геометричним матеріалом.

- Назвати і показати із яких геометричних фігур складено малюнок.

IV. Рефлексивно-оцінювальний  етап.

- Ми рахували?

- Ми писали ?

- Яку цифру вивчили?

- Що вам сподобалось найбільше  на уроці?

Учитель дістаєскриньку  із скарбами  ( сонечками ).

- Оцініть свою роботу на уроці сонечком. Виберіть  сонечко,

яке відповідає вашому настрою на уроці. Якщо ви добре працювали

сонечко посміхається, а якщо вам було складно, ваше сонечко сумує.

- Дякую за урок!

 

 

C:\Users\Vladik\Desktop\цифри\-2-638.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 Урок- подорож

Тема.Число і цифра 2. Лічба предметів.Написання  цифри  2. Утворення числа способом прилічування і відлічування одиниці.  Побудова  ламаної.

 

Мета.Закріпити поняття «один-багато», вчити порівнювати предмети за довжиною, ознайо­мити учнів із числом і цифрою 2, вправляти в малюванні прямих і кривих ліній, навчи­ти правильно, охайно і каліграфічно писати цифру 2; розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення учнів; виховувати бережливе став­лення до природи і навколишнього світу.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання. Лісовичок, демонстраційний  матеріал( мухомори, лисички, дуб), лісова мелодія, їжачок, лікар Айболить, друкована  і  писана  цифра 2.

Очікувані результати. Вміти  порівнювати предмети за довжиною, знати  число і цифру  2,  вміти правильно, охайно і каліграфічно писати цифру 2.

 

Хід уроку

I. Мотиваційний етап.

Дзвонить дзвіночок:

                     Дзелень, дзелень!

Сміється сонце, збудився день.

Картинки по запросу малюнок лісовикаКличе дзвіночок:

                     Бім-бам! Бім-бам!

Урок розпочати час школярам.

 

Сьогодні на нас чекає цікава подорож до лісу, бо мудра тітонька Сова запросила нас на урок математики до «Лі­сової школи». А провідникомнашим буде господар лісу — Лісо­вичок. Та щоб потрапити до лісових друзів, потрібно слухатися порад Лісовичка.

А ось і перша порада Лісовичка: будь у лісі обереж­ним, дивися під ноги.

Картинки по запросу малюнок мухоморОсь у траві біля стежинки, яка веде до лісу, заховалися гриби: мухомори та лисички. (Один мухомор і одна лисичка).

-  Скільки мухоморів?

-  Скільки лисичок?

- Покажіть цифру, яка позначає кількість грибів?

-  А яких предметів у лісі багато? (Дерев, квітів, трави, пта­хів тощо).

-  На вході до лісу стоять гарні могутні дерева. Відгадавши загадку, легко здогадатися, як називаються ці дерева.

Картинки по запросу малюнок  дубаГарне дерево міцне, листя різьблене рясне, а на гілочках крилатих зріє жолудів багато.

Порада друга: будь у лісі спостережливим і уважним.

— Полічіть, скільки жолудів на дубі. Викладіть стільки ж па­личок кожен у себе на парті.

Перевірка за допомогою сигнальних карток.

Хвилинка-цікавинка.

— Зверніть увагу. Дуб — це міцне крислате дерево, висота якого сягає 20 м, живуть дуби до 1000 років. У народі про сильних людей кажуть: «Міцний, як дуб».

— Які дерева ще знаєте?

 

II. Етап цілевизначення і планування

— Ви добре прислухаєтеся до порад Лісовичка. І тому ми мо­жемо сміливо продовжувати свій шлях. А ос і лісова галявина. Наступна порада: поводьтеся в лісі тихо. Прислухайтеся і тоді, можливо, ви почуєте,як розмовляє ліс.

Картинки по запросу малюнок лікар  айболитьЗвучить запис співу пташок, шуму дерев у лісі.

— Та хто це там так метушиться? (Діти впізнають їжачка). їжачок пропонує нам гру «Весела лічба».

«Весела лічба».

Добрий лікар Айболить склавши руки не сидить. Черга вже на лікування: «Я за вами», «Хто останній?» Всі приходять — два шпаки, три корови, два вовки, і ведмідь, і черв'ячок, і  поранений жучок. Добрий лікар Айболить хворих вилікує вмить.

— Скільки тварин прийшло лікуватися до лікаря? Далі учні визначають порядок у черзі кожної тварини.

У «Лісовій школі». 

Пояснення понять «коротший»-«довший».

Практична робота.

(На парті в кожногоучня лежить три смужки: найдовша — червона, середня — жовта, найкоротша — синя).

Нарешті ми потрапили до «Лісової школи», де мудра тітонька Сова проводить урок математики. А учнями цієї школи є зайченята, білченята, ведмежата, їжачок і лисичка.

— Що лежить на парті у кожного учня «Лісової школи»? (Смужки).

— У кожного з вас такі ж смужки. Що ви можете сказати про них? (Діти називають матеріал, колір, говорять, що одна більша, друга менша; або: одна довша, а друга — коротша). Отже, ваші смужки різні за довжиною. Покажіть найдовшу смужку; найкоротшу смужку, середню за довжиною. Візьміть у руки червону і жовту смужки. Яка з них довша? Як це можна визначити?

Картинки по запросу малюнок  лижі(Правильно зробили ті учні, які приклали одну смужку до другої так, щоб з одного боку сумістилися їхні кінці. Тоді з друго­го боку кінець довшої смужки виглядатиме).

Порівняйте так жовту і синю смужки; червону і синю.

 

III. Етап опрацювання навчального матеріалу.

Відгадування загадки.

Мудра Сова пропонує відгадати таку загадку:

Два сліди прим'яли сніг, там, де щойно я пробіг. Я лечу, лечу стрілою, А вони біжать за мною. (Лижі).

— Яке число вам трапилось у цій загадці? Чого буває тільки по два? (Рук, ніг, очей, вух).

— Як ще кажуть, коли речей по двоє? (Пара).

— Назвіть пари предметів (тапочки, рукавички, сережки у ву­хах, шкарпетки, ковзани тощо).

— То яке число ми сьогодні будемо вивчати? (Число два).

— Число два позначається на письмі цифрою 2.

Учитель демонструє картки із друкованою і писаною цифрою 2.

 

А оце ось цифра 2.

В неї кругла голова.

Довгий хвіст, зігнута шийка —

Отака, як бачиш, двійка!

  -Жодна  праця  не обходиться  без  відпочинку, тому   мудра тітонька  Сова пропонує, а лікар  Айболить  рекомендує  провести  фізкультхвилинку.

 

Фізкультхвилинка.

Всі піднесли руки - раз,

І навшпиньки став весь клас.

Два – присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати –

Може вже відпочивати.

Робота за підручником (с. 14-15, вправи 1-5).

Завдання 1

-  Кого зображено на малюнку?

- Чому телятко друге? (коли вивчали 1, то козенятко було першим).

-  Число 2 наступне після числа 1.

Завдання 2

 - Пригадайте, до якої казки намальовано ілюстрацію. («їжак і заєць»).

-   Чому їжачок переміг у змаганні? (заєць — хвалько. їжа­чок — розумний, перехитрив зайця, у змаганнях участь взяло двоє їжаків).

Завдання 3

  -Чого один чи одна? Чого двоє? Що зайве на малюнку? Чому?

Завдання 4*

-         Де на малюнку заховалися цифри 1? А цифри 2?

Картинки по запросу написання  цифри 2Робота в зошитах з друкованою основою. Написання цифри 2 (с. 6, завдання 1-4).

Розгляд зразка, графічний аналіз цифри, пояснення написан­ня вчителем на дошці, письмо в повітрі, самостійне письмо цифри 2 тричі, письмо під рахунок, письмо на дошці окремими учнями.

 

Визначення «Королеви цифр».

 

Ось і закінчується урок математики у «Лісовій шко­лі» і нам пора повертатися додому. Попрощаємося із мудрою Со­вою, учнями, Лісовичком, подякуємо за його мудрі і корисні по­ради. А щоб не заблукати дорогою додому, прокладемо в зошитах доріжку з кривих і прямих ліній. Виконаємо це охайно й гарно.

 

 

IV. Рефлексивно-оцінювальний  етап.

- Що найбільше сподобалося на уроці?

- Що видалося важким? Що легким?

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Vladik\Desktop\цифри\-3-638.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-казка

Тема.Число й цифра 3.Розташуваня  предметів  «зліва»,  «справа». Поняття  «третій».Об´єднання  предметів  у множини. Написання  цифри 3. Трикутник.

Мета. Познайомити з утворенням числа три і цифрою 3,  з попереднім  і наступним  числом,  навчити писати цифру 3, уточнити поняття про трикутник; розвивати  вміння об’єднувати  предмети  у множину  за кольором, формою,  розвивати  кмітливість, логічне мислення;виховувати позитивне ставлення до предмета.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання. Ілюстрація  мешканців  лісової  школи ( сова, заєць,  вовк,лисиця, мавпочка,  черепаха); індивідуальний лічильний матеріал (палички); набори цифр; цифра 3.Очікувані результати.Знати  утворення числа три і цифру 3,  вміти писати цифру 3, вміти  об’єднувати  предмети  у множину  за кольором, формою.

 

Картинки по запросу малюнок совиХід уроку

І. Мотиваційний етап.

-Сьогодні незвичайна зустріч в нас

з цікавими школярами.

Сова веде їх в перший клас,

щоб привітатись з вами.

     -З якої школи привела на зустріч з вами вчителька Сова своїх школярів?  ( лісової)

  - Для того, щоб дізнатися, хто з них завітав першим, відгадайте загадки.

Картинки по запросу малюнок вовчика

Картинки по запросу малюнок зайчикаВлітку сіренький,                         По полю гасає,

взимку біленький.                        всіх звірів лякає.

Довгі вуха має,                                  (Вовк)

швидко в лісі стрибає.

                    (Заєць)   

    

 

- Вовк  і Заєць,  як завжди ,сперечаються  між  собою. Вовк пропонує  усну лічбу,  а Заєць  гру  « Мовчанка». Щоб  нікого не образити  ми виконаємо  і одне  і друге.

II. Етап цілевизначення і планування.

Лічба предметів.

Учні рахують предмети в кабінеті або за предметними картинками.

 

Гра«Мовчанка».

Учитель показує малюнки, на яких зображено певну кількість предметів, учні показують відповідну картку із цифрою.

Картинки по запросу малюнки  овочівКартинки по запросу малюнки  овочів

 

 

 

 

 

 

III. Етап опрацювання навчального матеріалу.

  лісовій школі  тварини-школярики дуже дружні, завжди допомагають один  одному. У Зайця  та  Вовка  виникла проблема, вони дуже хочуть , але не можуть допомогти мавпочці  Хані  порахувати  банани. Давайте їм допоможемо.

 Робота з дидактичним матеріалом.


Утворення числа три вчитель демонструє на набірному полотні за допомогою картинок.

Похожее изображениеБуло у мавпи Хани
Спочатку два банани.
Мавпа ще один зірвала.
Порахуйте, скільки стало.
(Три.)

  - Скільки бананів було в мавпи Хани? (Два.)

  -  Скільки бананів мавпа зірвала? (Один.)
  -  Скільки бананів стало? Порахуйте. (Три.)
  -  Як у мавпи стало три банани? (До двох бананів додали ще один банан.)
  - Як утворилося число три? (До двох додали один.)

- Молодці!

- А до нас завітала  найповажніша гостя. Хто  вона така відгадайте:

Що вона за дивна птиця?

Світла денного боїться…

Дзьоб  крячком,  великі  очі,

І не спиться  їй щоночі?

(Сова)

- Сова  зі своїм помічником  Їжачком  пропонує попрацювати  у підручнику.

Робота з малюнком угорі с. 16 підручника.

Картинки по запросу малюнки лисичкиГарні вівці на картині!
Двоє їх на полонині.
Ще одна до них прийшла.
Скільки стало нині?

 Виконання завдання 1 на с.16 підручника.
  - Як утворилося число 3?

  - Відгадайте хто із  звірів підготував наступне завдання:

В темнім лісі  проживає,

Довгий  хвіст  пухнастий  має,

Їй на місці  не сидиться,

А  зовуть її … ( лисиця).

-  Лисиця  хитрий  звір, а тому щоб  виконати завдання вам потрібно бути уважними  і гарно слухати.

Ознайомлення з цифрою 3.

 

Ось і третя цифра — трійка,
Що звилася, наче змійка.
Люблять трієчку казки:
«Три чарівні волоски»,
«Три бажання»,
«Три брати»…
Три в трикутника кути!

  -Що таке трикутник? (Геометрична фігура, що має3  кути.)

У нього всього є по три:
Три сторони і три кути,
Вершин у нього також три,
Як не крути, як не верти!

- Розгляньте геометричні фігури?  Назвіть  їх.

- Що зайве? Чому?

- З якої сторони синій трикутник? ( зліва)

Картинки по запросу написання цифра 3- Де знаходиться найбільший трикутник?

( справа)

 Виконання завдань у робочому зошиті: малювання трикутника та написання цифри 3, обведення клітинок (по три).

- А тітонька черепаха  пропонує нам відпочити.

Фізкультхвилинка

( імітація рухів тварин: лисиці, жабки, зайчика, птахів, комах)

- Зі своїм завданням  завітав наступний  мешканець. Хтовін?

Влітку гуляє,  а взимку спочиває. ( ведмідь)

-  Він дуже  старанний учень, але трішки  косолапий. Ведмедик дуже хоче побачити чи Ви старанно  пишете.

 Виконання завдань 1, 2 на с. 8 зошита з друкованою основою.

- А от непосидюча мавпочка підготувала для вас  завдання з віршами.

Картинки по запросу зайчик з морквою Віршоване завдання (демонструється на набірному полотні або за допомогою паличок на партах).

Біг зайчисько-куцохвіст,
Моркву на сніданок ніс.
Дві морквини — у кишені,
А одна морквина — в жмені.
Відгадай одразу:
Скільки буде разом?
(Три.)

— Як ви полічили? Як утворюється число три? (Коли до числа два додається один.)

Логічне завдання «Хто в якій сорочці?».
На дошці виставлені зображення хлопчиків.

Є у мами три синочки,
Усі троє у сорочках.
У Миколи — не зелена,
Не червона у Петра;
Наймолодшому синочку
Мама жовту одягла.
У найстаршого, Антона,
Теж сорочка не червона.
Відгадай, в якій сорочці
Кожен з маминих синочків.
(Антон — у зеленій, Петро — у жовтій, Микола — у червоній.)

 Виконання завдання 5 на с. 16 підручника.

IV. Рефлексивно-оцінювальний  етап.

Картинки по запросу світлофор -Молодці, діти! Всі завдання   виконані. Я думаю, що звірятка з Лісової школи  задоволені тим, як ви працювали.

  -Яку цифру ми вивчили? Покажіть.
  - Яке число позначає ця цифра?
-Де можна зустріти це число? (Три колеса в дитячому велосипеді; трійка коней тощо.)

Послухайте вірш.

C:\Users\Vladik\Desktop\цифри\-4-638.jpgТри світла в світлофорі є,
І кожне з них наказ дає.
Червоне — стійте всі, не йдіть!
А жовте — приготуйтесь вмить.
Зелене світло — можна йти.
Накази ці виконуй ти!

 

 

 

 

Урок -казка

Тема.Число і цифра 4.Утворення  числа  4. Написання  цифри  4. Чотирикутник. Відношення  «довше»,  «коротше», «однакові».

Мета. Познайомити з утворенням числа чотири, із цифрою 4; навчити писати цифру 4; повторити  характерні  особливості  чотирикутника; розвивати уважність, логічне мислення;виховувати акуратність, старанність.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.Обладнання. Будівельник,  ілюстрація  трьохпоросят, лічильний матеріал (синиці, горобці), цифра 4, квадрат, індивідуальний лічильний матеріал (палички).

Очікувані результати. Вміти  утворювати цифру  4,вміти  писати цифру 4, знати   характерні  особливості  чотирикутника.

 

Хід  уроку

І. Мотиваційний етап. 

Картинки по запросу троє порося малюнокПродзвенів уже дзвінок.
Починається урок.
У подорож підемо.
В країну казок потрапимо.
Слухай, думай, спостерігай,
Казку нашу відгадай.
Оченята дружно закривайте.
Казку в душу пропускайте.

   -Відгадайте з якої казки ця пісенька?

Не страшний нам сірий вовк,
Сірий вовк, сірий вовк!
Де він ходить, дурень вовк,
Сивий вовк, хижий вовк?

- Давайте пригадаємо якими вони були? 

- Сьогодні вони прийшли до нас на урок  просити  у нас допомоги. Справа у тому, що їх переслідує  вовк. Для того щоб вони були  у безпеці  їм потрібен  міцний дім.

- З чого можна збудувати його?

- Для того щоб нам  отримати для будівництва необхідні матеріали, нам потрібно виконати  всі завдання, які підготував нам будівельник. Ну що, впрораємося?

Усна  лічба.

http://teacher.at.ua/_pu/62/02960269.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з паличками.
Учитель показує цифру, учні викладають відповідну кількість паличок.

 Логічна вправа.
Поділити лінії на дві групи і пояснити, за якою ознакою ділимо.

739
(Прямі і криві лінії.)

 Порівняння чисел з використанням знаків « > », « < », « = » (один учень пише на дошці).

Картинки по запросу малюнок цегли2…1
3…2
1…3
3 …3

  -Молодці! Ви гарно  попрацювали і за роботу ми отримуємо  цеглу на будинок.

 

 

 

II. Етап цілевизначення і планування.

- Цегла є. Що ще потрібно?

- Для того  щоб отримати пісок, воду, цемент нам потрібно  гарно попрацювати  у підручнику.

Картинки по запросу єноти малюнок дитячий Робота з малюнком угорі с. 18 підручника.

Два єноти на узліссі
Грілися, дрімали.
Двоє ще прийшли до них.
Гляньте, скільки стало?

III.Етап опрацювання навчального матеріалу.

 Виконання завдання 1 на с. 18 підручника.
- Як утворилося число чотири?

http://teacher.at.ua/_pu/62/23271227.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 Знайомство із цифрою 4.

Мій стілець перевернувся,
На четвірку обернувся!
Скільки ніжок у стільця?
Скільки лапок у котів,
А в квадратика — кутів?

 Уточнення уявлень учнів про чотирикутник.

Два животи, чотири вушка.
То що ж за пані це? (Подушка.)

   - Яку геометричну фігуру нагадує подушка?

http://teacher.at.ua/_pu/62/60003583.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 - Скільки у чотирикутника  кутів? (Чотири.) А сторін? (Чотири.)
І вершин теж чотири, ось вони (учитель показує)..
— Складіть чотирикутник  із чотирьох паличок.

 

 Написання цифри 4, штрихування.

 

Картинки по запросу написання цифри 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка 

-         У будівельника  обід, а у нас фізкультхвилинка.

Нахились упере, нахились  назад,

І вправо, і вліво,

Щоб нічого не боліло.

Один, два, три, чотири – набираємося сили.

Нахились, повернись,

І до друга  посміхнись.

Руки  вгору піднесіть,

Пальці швидко  полічіть.

Ліворуч – 5, праворуч – 5, Скільки разом, як сказать?

 Виконання завдань 2, 3 на с. 18 підручника (письмово).

 Виконання завдань 1, 2 на с. 9 зошита.

IV. Рефлексивно-оцінювальний  етап. 

- Ну що ж, нам залишилося зовсім мало, отримати дах на будинок для поросят.Для  цього лишилося виконати ще  декілька завдань  від будівельника.

 Віршовані завдання.

Три синички невеличкі
На сосні сиділи.
Ще одна мала синичка
Звідкись прилетіла.
Скільки стало всіх? Порахуйте їх.

(Викладаємо три палички, потім ще одну.)
Хлоп’ята зробили годівничку для пташок і повісили в садочку
Вже летять догодівниці
Горобець і три синиці!
Скільки пташечок, скажіть,
Будуть вдячні за обід?
(На набірному полотні виставляються З синиці та 1 горобець.)
- Як можна утворити число чотири? (До трьох додати один.)

Вправа олівці

Картинки по запросу кольорові  олівці малюнок( Можна демонстраційний матеріал на дошку, або за допомогою  олівців)

 -Який олівець  найдовший? Найкоротший?

Гра «Будь уважний».
- Скільки лапок у котів? (Чотири.)
- А вквадратика кутів? (Чотири.)
- Скільки ніжок у стільців? (Чотири.)
- Скільки лапок у зайців? (Чотири.)
- Скільки в хусточки кінців? (Чотири.)
- Скільки пальців на руці? (П’ять.)

  -Ви гарно працювали, ваша робота сподобалася  і будівельнику. Він не лише дав  усі необхідні  матеріали, але й збудував будинок. Поросята у безпеці,  у ньому їм буде затишно. Ось який красивий:

 

 

Картинки по запросу будинок трьох поросят малюнок 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    ДЯКУЄМО!!!

C:\Users\Vladik\Desktop\цифри\-5-638.jpg 

 

Урок-гра

Тема. Число і цифра 5. Утворення числа 5. Написання цифри 5. Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступні числа. П’ятикутник.

Мета. На основі групування предметів по 5 елементів і розгляду малюнків формувати поняття про число 5; розширювати й уточнювати уявлення дітей про утворення чисел натурального ряду додаванням 1 до попереднього числа;вчити писати цифру 5; розвивати логічне мислення;                                                            виховувати увагу, охайність, зацікавленість до уроку.Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.Обладнання. Математичне віяло, демонстраційний матеріал, індивідуальний матеріал, геометричні фігури, смужки.Очікувані результати. Мати поняття про число 5; вміти  утворювати  чисела  натурального ряду додаванням 1 до попереднього числа;вміти   писати цифру 5.                                                                        

Хід уроку

І. Мотиваційний етап .

Пролунав  дзвінок,  починається  урок

Працюватимемо  старанно,

Щоб  почуть  наприкінці:

Що  у  нашім  1-м  класі

Діти  просто  МОЛОДЦІ!

Картинки по запросу малюнок  каю- Діти, а чи полюбляєте  ви дивитися мультфільми?

- А які ваші найулюбленіші?

- Сьогодні до нас на урок завітав герой, який полюбляє  співати пісню:

      « Я поки що малюк,  вивчати світ люблю, кожного дня  я зростаю…».

- Хто це?

-  Каю  слухняний  і старанний хлопчик, він  ще не ходить  до школи,  але  дуже  хоче. Хлопчик  просить  нас щоб  ми показали  йому , що  діти  роблять  у школі, чи  тут цікаво  і взагалі  як потрібно  поводитися учневі. Готові? Отож вперед.                                                                                             

Гра «Умілі рахівники». Називання чисел від 1 до 10, від 1 до 5, від 5 до 1, від 3 до 7; сусіди числа 2, 1, 4, 3; попереднє і наступне число від 3, 1, 4.  Робота в парах. Показ чисел від 1 до 10 по таблиці Шульте.( На парті лежить одна табличка на двох ). Спочатку один учень показує, а другий перевіряє, а потім навпаки.

http://school-first.at.ua/_bl/1/94437499.jpg

http://school-first.at.ua/_bl/1/s22471647.jpg Гра «Сигнальники». Лічба предметів за предметними малюнками.
Учитель показує малюнки з різною кількістю предметів - наприклад: 1 іграшка, 4 сунички, 5 рибин, 2 колеса, а діти математичним віялом показують відповідне число.

- Молодці! Ви швидко  справилися  із завданнями.  Крокуємо  далі.

ІІ. Етап цілевизначення і планування .

http://school-first.at.ua/_bl/1/s23123511.jpgНа набірному полотні виставити силуетні картинки :1 ряд - 4 червоні машини, 2 ряд - 4 сині машини. Машини стояли в автопарку. Порахуйте кожний ряд і скажіть, скільки укожному рядку машин? (порівну).
- В цей час заїжджає ще 1 синя машина.                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

- Яке вийшло число? (5) Як я його одержала? 
Так от наше завдання на уроці - дізнатися, що це за число і цифра 5.

П’ять сіреньких зайчиків,
Маленьких вуханчиків, 
У поле поскакали, 
П’ять морквин зірвали.

http://school-first.at.ua/_bl/1/s50460411.jpg

Картинки по запросу цифра  5- То скільки було зайчиків?                                                                                               - Скільки  вони  з’їли  морквин?                                                                                    -  Розгляньте  цифру  5?                                                                                             - На що  вона схожа?   - Елементи  якої  цифри  вона вам нагадує?  - Доречі,  а ви знаєте  що для  Каю  теж  5 років

ІІІ. Етап опрацювання навчального матеріалу

Каю дуже любить   працювати  з  геометричними  фігурками,  а ви?У кожного учня набір геометричних фігур. Діти викладають 4 червоних кружечки, потім добавляють 1 синій. Стало 5 кружечків. 
Утворення числа 5 додаванням одного предмета до попереднього числа будь – яких предметів.

http://school-first.at.ua/_bl/1/s60950282.jpg

Фізкультхвилинка.

- Каю дуже  не любить  робити  зарядки.  Давайте йому  покажемо  як це  вміємо  робити  ми.                                                                                           Трава низенька – низенька, дерева високі – високі.
Вітер дерева колише – гойдає,
То направо, то наліво нахиляє,
То вгору, то назад, то вниз нагинає. 
Птахи летять – відлітають.
А учні тихенько за парти сідають.

- Каю  мені  підказує, що  часу   залишилося  мало,  а завдань  ще  є  чимало. Отож  часу  не гаймо, до  роботи  приступаймо.

Картинки по запросу пятикутник малюнок Робота з підручником (с. 21).
- Ознайомлення з числом та цифрою 5.
- Утворення числа 5. (завд. №1) 
- Порівняння кількості кружечків у кожній групі. (завд. №2) 
- Назвати номери автомобілів по порядку їх прибуття до фінішу. (завд. №3)

 Ознайомлення з п’ятикутником.
- Знайти п’ятикутник у наборі геометричного матеріалу, довести, що це п’ятикутник. 
- Викласти з тонких смужок п’ятикутник.
(індивідуально кожна дитина)

Картинки по запросу написання  цифри 5Робота у зошиті.

Oзнайомлення з рукописною цифрою 5.
Написання учнями цифри 5.

 «Чоловічок».
Вказівний і середній пальці витягнути і опустити вниз, безіменний і мізинець притиснути до долоні великим пальцем. 
Маленькі ніжки крокують по доріжці! Топ-топ, топ-топ. Крокують по доріжці. 
Вправа виконується кожною рукою по черзі, потім - двома руками одночасно. 
«Олівець». 
Олівець в руках качаю, поміж пальчиків верчу. 
Неодмінно кожен пальчик бути вправним , я навчу.

IV.Рефлексивно-оцінювальний  етап.

Картинки по запросу малюнок  білочкаКартинки по запросу малюнок  синиці1. Дві синички, гарні птички, навербі сиділи, 
Три подружки – щебетушки раптом прилетіли. 
Скільки на вербі синиць? Полічи веселих птиць? (2+3). 

2. На травиці біля хати
Метушились кошенята.
Чотири білі, наче сніг,
Одне руденьке. Скільки всіх? (4 +1)

3. Сушить білочка опеньки: Три великі, два маленькі. 
Порахуйте всі опеньки – І великі, і маленькі. (3+2). 

4.Рибу киці у коробці 
Принесли з рибалки хлопці.
Дві рибини з’їли зразу, 
Три рибини є в запасі! 
Скільки рибок у коробці 
Принесли для киці хлопці? (2+3).

Картинки по запросу малюнок  киці

Цікава вправа - Золота рибка (картка кожній дитині).

http://school-first.at.ua/_bl/1/02322988.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  Каю  дуже  дякує  вам  за працю. Він  зрозумів  що  у школі дуже  цікаво.Каю вирішив  подарувати  вам  за  роботу рибку,   але  рибка  не проста, а казкова,  яка виконує  бажання . А для того щоб вона  виконала бажання  потрібно з’єднати числа від 1 до 12, обвести кольоровим олівцем і зафарбувати.

C:\Users\Vladik\Desktop\цифри\-6-638.jpg -  З яким числом і цифрою ми познайомились? 
- Вдома розказати про число 5. Подарувати батькам рибку, щоб всі бажання здійснювались.

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-подорож

Тема. Число й цифра 6, написання цифри 6. Порівняння чисел. Складання виразів на додавання в межах 6.

Мета.Ознайомити з утворенням числа 6 і цифрою 6; навчити писати цифру 6, порівнювати числа в межах 6; продовжувати формувати вміння складати й читати вирази на додавання;розвивати увагу, логічне мислення;виховувати позитивне ставлення до предмета.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання. Цифри від 1 до 6; предметні малюнки, мультимедійна презентація.

Очікувані результати. Знати утворення  числа 6 і цифри  6; вміти  писати цифру 6,  вміти  порівнювати числа в межах 6;  вміти  складати й читати вирази на додавання.

 

Хід  уроку

І.  Мотиваційний етап.

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок.

Він осінній і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало!

Повернемося обличчям до гостей

І промовимо : «Добрий день!» (Слайд№1)

- Всі уже приготувалися, тож розпочинаємо працювати( чути  звуки  потягу  і звучить  тихо  музика)

Увага! Увага!

На станцію «1клас» прибуває швидкий потяг. Усім запрошеним пасажирам

вийти з потягу й зайняти свої місця в класі.

( Слайд 2. Їде поїзд з цифрами від 1-5)

 

Картинки по запросу малюнок дитячого паровоза з вагонами 

 

 1

                          2

 3 4    5                                                                                                       

 

 

 

 

- Подивіться, які ж цифри побудували швидкий потяг?(учні називають цифри).

- Діти ,сьогодні іменинниця Математика запрошує нас здійснити з нею подорожна цьому потязі по її країні. Для цього треба взяти все необхідне.

 -А що ж саме? (підручник,ручку,олівець,лінійку,зошит) (Слайд№3)

Ця подорож допоможе нам дізнатися багато цікавого,багато чому навчитися.

- До відходу потягу залишились лічені секунди. Включити увагу. Відраховуємо

Картинки по запросу малюнок  гномасекунди:10,9,8,7,6,5,4,3,2,1

Старт!(Слайд№4,  проїздить потяг з учнями)

Швидко мчить потяг. Аж ось і станція. Першим нас зустрічає гном Задумчик.

Він пропонує разом з ним виконати дані завдання. (Слайд5 )

 Математичний диктант.
1) Запишіть цифру, яка при лічбі позначає друге число;
2) запишіть число, наступне за числом 3;
3) запишіть, скільки буде, якщо до 4 додати 1;
4) запишіть, яке число при лічбі передує числу 2.

 Гра «Вітерець-пустунець».

Ведмедик додавання вчив,
Малинки-ягоди лічив.
Усе як слід порахував
І на листочках записав.
Аж тут з’явився вітерець,
Усе розкидав, пустунець!

Давайте допоможемо ведмедику знайти значення до виразів.

765

 -Дякую,  сказав гном. А ми продовжуємо  ( чути  телефонний  дзвінок)

- Діти,послухайте віршик і скажіть,яке число проситься до нас на урок?

Поблукавши лісом трішки,

Їжачок знайшов грибницю,

Картинки по запросу цифра 6Де росли 3 сироїжки,білих2 і печериця,

Хто ж нам,діти,відповість,

Скільки всіх грибочків?( Слайд 6 )

ІІ.  Етап цілевизначення і планування.

- Отже, сьогодні ми будемо з вами знайомитися з цифрою та числом

6.Складом числа 6.

Цифра 6-немов замок

Знизу круг – вгорі гачок. ( Слайд 7)

III.Етап опрацювання навчального матеріалу.

- Як бачите,шлях по Математичній країні нелегкий. Він пролягає через море

Помилок,гори Наполегливої праці,капризні Болота, ліси Терпіння і

Непосидючості.

Картинки по запросу малюнок веселого гнома-А тепер сідаємо зручніше і в дорогу. Аж ось і станція гнома Буркунчика.

(Слайд8 ) . Цей гном постійно чимсь незадоволений. Сьогодні він бурчить,що ви  ще  не працювали із підручником.

Робота з малюнком угорі с. 26 підручника.

Хто найшвидше відповість,
Скільки всіх тут білок? (Шість.)

 Виконання завдання 1 на с. 26 підручника.

 Знайомство з цифрою 6.

766

Цифра 6 — внизу кружечок,
Зачепивсь він за гачечок.
Ніжок шестеро в жука,
А сніжинка — ось яка!
В неї також шість кінців —
Шість чарівних промінців!

 -Надійшов час заїхати на «заправку», де нас зустрічає гном Веселунчик, якийпропонує вам відпочити і потанцювати .

Фізкультхвилинка(Слайд  9 )

-А ось і Мудрунчик живе, який запросив вас у гості до зошита.

Картинки по запросу написання цифри 6(Слайд 10 )

 Написання цифри 6.

 Віршована задача.

Картинки по запросу малюнок  гномаБегемотики у ставку
Досхочу купалися.
Троє зліва, троє справа —
Плавали, плескалися.
Хто нам швидше відповість,
Скільки всіх було їх? (Шість.)

Записуємо рівність: 3 + 3 = 6.

- Які молодці діти в матері Математики!

(Слайд 11, рухається потяг далі)

Гном Дрімунчикпрокинувся й пропонує для вас ще декілька завдань. (Слайд 12 )

767Розташування цифр у порядку зростання чисел.

 

 Лічба за віршиком.

Жучок пройшовся по базару,
Купив чобіт червоних пару.
Подумав, щось порахував
І пару жовтих ще придбав,
А потім ще й зелених пару.
Летів, як світлофор, з базару!
А загадка вам ось така:
То скільки ж ніжок у жука?
(Шість.)

— Як ви дізналися? (Варіанти різні: знав; полічив чобітки; додав 2, 2 і 2, додав 3 ліві й 3 праві ніжки.)

 Логічна вправа.

Вставте число.

768

Які числа підходять?

 Виконання завдання 5 на с. 26 підручника.

 Виконання завдань 1, 2 на с. 11 зошита.

(Слайд13,проїздить потяг)

IV. Рефлексивно-оцінювальний  етап.

(слайд  14)

- Наш потяг прибуває до станції,на якій проживає гном Чхунчик. Він дуже

Картинки по запросу малюнок  білосніжкистомився,але все ж таки хоче дізнатися,з яких чисел складається число 6?

 -Яке число передує шести?
- Як утворилося число шість?

(Стук у двері. Заходить Білосніжка)

- Я дуже рада,що ви подолали всі труднощі і подружилися з моїми друзями. Вибули сміливі, винахідливі, працьовиті. За гарну роботу на уроці від моїх друзівя вручаю вам ось такі медалі «Кращий математик».

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Vladik\Desktop\цифри\-7-638.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-гра
Тема.Число і цифра 7.Утворення числа 7. Складання і розв’язування прикладів на додавання.Написання цифри 7.

Мета. Ознайомити учнів з числом і цифрою 7;пояснити утворення числа 7;  вправляти учнів у лічбі в межах 7;вчити складати і розв’язувати приклади на додавання; розвивати обчислювальні навички, мислення, зорову пам’ять;
виховувати уважність, спостережливість.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання.Демонстраційний матеріал: предметні малюнки, ілюстрації, таблиця «Число іцифра 7», іграшковий мікрофон.

Очікувані результати. Знати  число і цифру 7; вміти  утворювати  числа 7;  вміти  лічити  в межах 7; вміти   складати і розв’язувати приклади на додавання.


Хід уроку
І. Мотиваційний етап.  

Стали, діти, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли,
Й працювати почали.
1. Гра «Долоньки».

Учитель показує малюнки з різною кількістю предметів, а учні плещуть у долоні стількиразів, скільки предметів на малюнку.

Картинки по запросу малюнки  фруктів

 

 

 

 

 

 

Закріплення знань складу числа 6.
Метод «Незакінченого речення»: 6 – це 5 і … .
ІІ. Етап цілевизначення і планування.

Картинки по запросу малюнки  семеро козенятСхематична побудова асоціативного куща. Колективна робота.
-Діти, всі ви у мовленні користуєтесь словом «сім». - Згадайте, де воно вам зустрічалося? (Метод «Мікрофон).
Відповіді дітей:
У казках «Вовк та семеро козенят», «Білосніжка та семеро гномів».
У тижні сім днів.
У музиці сім нот.
Веселка має сім кольорів.
У прислів’ях «Сім раз відмір, раз відріж», «Семеро одного не чекають».
(Під час розповідей учнів на дошці з’являється «кущ» з ілюстраціями.)
- Сьогодні на уроці ми будемо вивчати число і цифру. Допоможуть нам Вовк  та козенята. Ви  памятаєте  цю  казку? Вовк  приготував   для вас багато цікавих завдань,  виконавши  які  козенята  ми звільнимо  з вами козенят  і вони зможуть повернутися  до своєї  мами.

Картинки по запросу написання цифри  7III. Етап опрацювання навчального матеріалу.
Лічба предметів в межах 7.
- Вовк хоче порахувати з вами за таблицею «Число і цифра 7».
Утворення числа 7.
- Щоб  ми гарно  справилися  із  усіма завданнями ,  козенята   хочутьдопомогти вам навчитися утворювати число 7.

(Практична робота з кольоровими паличками).
- Скільки стало паличок?Поясніть утворення числа 7.
-   Вовчик  втомився, хоче  перепочити  і вам пропонує.        

Фізкультхвилинка

Руки за голову ставимо сміло,
І повертаємось вправо і вліво.
Двічі наліво, двічі направо,
Зробимо чітко, діти, цю вправу.
Двічі наліво, двічі наліво,
Будемо мати гарну поставу.
Ознайомлення з цифрою 7.
- Вовчик хоче запитати у вас, на що схожа цифра 7.
Цифра 7, як кочерга,
В неї, бач, одна нога.
- Вовк весь час незадоволений,  що ви так  швидко  виконуєте  завдання, адже йому  прийдеться  відпустити  козенят.Тому  пропонує звернутися до підручника.
Робота з підручником.                                                                                     Робота в зошиті.
- Козенята   принесли  на урок цифру 7, щоб ми з вами навчилися правильно її писати, але дужехвилюються  щоб  унас все  вийшло.
Давайте уважно його їх.
Цифра 7 складається з трьох елементів: хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії,короткої горизонтальної лінії.
(Письмо носиком). Немов олівцем, «написати» в повітрі цифру 7.
(У зошитах учні пишуть 2 рядки цифри 7)

C:\Users\Vladik\Desktop\цифри\-8-638.jpg6Валеологічна пауза. Лічилочка на «Сім».
Мама, тато, дід, бабуся –
Всіх назву не помилюся.
Старший братик і сестричка –
В нас сімейка невеличка.
Не спиняйте, бо зіб’юся:
Мама, тато, дід, бабуся…
Старший брат, сестра і я –
Отака у нас сім’я.
Нам лічилочку на «сім»
Повторити треба всім.
- Вовк пропонує вам скласти і розв’язати приклади на додавання за малюнками.
IV. Рефлексивно-оцінювальний  етап.-Скільки  козенят  хотів зїсти  вовк?                                                                              - Чи вдалося  йому це  зробити?                                                                               - Чому?   - Козенята дякують вам, тепер вони  можуть  повернутися до своєї  матусі.  

 

 

 

 

C:\Users\Vladik\Desktop\цифри\-8-638.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-подорож                                                                                                    Тема:Число і цифра 8. Утворення числа 8.

Написання цифри 8.

Мета.Формувати уявлення про утворення числа 8 з попереднього та 1;ознайомити із  цифрою 8; навчити писати цифру 8; закріплювати нумерацію чисел у межах 8 та вміння складати приклади на додавання у межах 8;розвивати  кругозір учнів, мову, пам'ять, мислення, м’язи пальців рук; виховувати наполегливість, охайність, чіткість в роботі; взаємодопомогу, цікавість до математики.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання.Літак, Бараш, восьминіг, цифра 8, зайчик,  павучок, олівець-малювець, похвалушки.

Очікувані  результати. Вміти  утворювати  число 8 з попереднього та 1, вміти  писати цифру 8, вміти  складати приклади на додавання у межах 8.

 

Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

Продзвенів і стих дзвіночок.

Починається урок.

Всі за парти тихо всілись

Картинки по запросу дитячий малюнок літакаІ на мене подивились.

Картинки по запросу дитячий малюнок смішариків бараш- Діти, сьогодні ми вирушаємо в подорож до країни Чисел і Цифр на цифровому літаку (макет літака прикріпляється на дошці).

 

- Нашим машиністом буде Бараш. Ознайомтесь, будь ласка, діти, з зупинками та перешкодами.

 Перша зупинка .

Гра « Які цифри заховались». (прийом «Зараження»)

-Діти, сталося лихо. Бараш-машиніст не може зрушити з місця. Ви повинні йому допомогти відшукати на літаку  заховані цифри. Записати їх у свої зошити .

-Назвіть які числа ви записали?

 -Молодці, діти! Бараш-машиніст вам дуже вдячний, що ви допомогли йому відшукати заховані цифри .

Наш цифровий літак  відправився.

Друга  зупинка

ІI. Етап цілевизначення і планування.

Вірш від Нулика Десяткіна.

Похожее изображение(Учитель показує малюнок і декламує вірш).

Дуже радий восьминіг,

Що у нього вісім ніг.

Він у штиль і у негоду

Легко горне ними воду.

А була б лиш пара ніг —

Вмить стомився б восьминіг.

 - Скільки  ніг  у  восьминога?

 -Відгадайте, діти, з якою  цифрою знайомить нас Нулик Десятків?(8)

III.Етап опрацювання навчального матеріалу.

Робота в зошитах

 1.Показ і пояснення написання цифри 8.

Картинки по запросу цифра 8 написання  2.Написання учнями цифри 8 в повітрі і самостійно в зошитах.

  3.Письмо цифри 8 в зошитах за зразком.

Напишіть цифру 8 у тих клітинках, де поставлені крапки. Обведіть їх так, щоб вийшла одна велика вісімка. (прийом  «Стеж за нами»)

  4.Утворення числа 8.

  -У ведмедика 7 кубиків, а у зайчика 1 кубик.

Допоможіть, діти, порахувати кубики тваринкам.

  -Як утворили число 8?

Складання прикладу на набірному полотні та в зошиті (прийом «Сходи»)

                           7   +    1   =   8

Молодці, діти, час настав вам відпочити.?

Третя  зупинка – Фізкультхвилинка.

Картинки по запросу малюнок  зайчикаЗаїнька – Вухастик пропонує вам трішки відпочити  і виконати разом з ним фізкультхвилинку.

Я намалюю зайчика для вас – раз.

Це в нього, бачте, голова – два,

Це у нього вуха догори – три.

Це стирчить у нього хвостик сірий – 4.

Це очиці весело горять – п’ять.

Ротик, зубки – хай моркву їсть – 6

Шубка тепла, хутряна на нім – 7.

Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – 8.

 -Молодці, діти, добре відпочили і закріпили нумерацію чисел в межах 8.

Їдемо далі:

Четверта  зупинка.

Розгляд груп предметів, що характеризуються числом 8.

а) Загадка від Мудрої Сови

(Показ малюнків – відгадки).

Вісім ніг, як вісім рук,

Зуби, як лещата.

Картинки по запросу малюнок павукаЛюбить він понад усе.

Шовком вишивати

Любить майстер дуже мух,

Він їх поважає.

І запрошує усіх.

В гості, до чаю.

(Павук)

 -Скільки ніг у павука? (8)

 -Яке число допомогло вам відгадати цю загадку? (8).

б) Хвилинка фантазії:

  -Відшукайте у малюнках цифру 8.

  -Молодці, діти! Ідемо далі:

Пята  зупинка.

Завдання від Їжачка – Лісовичка.

1.Діти  отримують картки, на яких зображено сукупності предметів:

У І рядку – 7 кружечків

У ІІ рядку – 6 квадратиків

Завдання: діти повинні домалювати у кожному рядку геометричні фігури так, щоб їх було по 8 і скласти приклади на додавання.

7 + ? = 8

6 + ? = 8

  1. Взаємоперевірка.

Молодці діти, ви виконали чудово і це завдання.

Наш поїзд закінчує подорож.

Попереду остання зупинка – кінцева.

Шоста зупинка.

IV.Рефлексивно-оцінювальний  етап.

-Бараш просить пригадати, що ви запам’ятали з цієї подорожі. Яке число і яку цифру  вивчили, навчились писати.

C:\Users\Vladik\Desktop\цифри\-9-638.jpgХвилинка фантазії.

Завдання від Олівця Малювця.

а) Гра «Домалюй тваринку».

- Чи може цифра 8 перетворитися на тваринку або пташку? Спробуй домалювати.

(Діти отримують похвалушки від Бараша)

 

Урок-казка

Тема. Число і цифра 9. Написання  цифри 9. Порівняння чисел умежах 9.  Складання і розв’язування прикладів. Робота з  геометричним  матеріалом.

Мета. Ввести поняття числа «дев’ять», ознайомити учнів з написання числа 9; учити порівнювати предмети в межах 9; вдосконалювати обчислювальні навички;розвивати вміння складати і розв’язувати приклади на додавання; вимірювати  довжину  відрізків;виховувати охайність.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання. Картки  із завданнями, казкові герої.

 Очікувані  результати. Знати  число  «дев’ять»,  вміти  писати  число  числа ; вміти   порівнювати  предмети в межах 9.

Хід уроку

І. Мотиваційний етап 

Сядьте діти рівненько,

Ручки покладіть гарненько,

Вище голову підніміть,

Свої плечі розверніть.

Усний рахунок.

- Сьогодні до нас на урок завітала казка.Відгадайте її назву.

Картинки по запросу малюнок  колобкаЯ по засіку метений,

Я на яйцях спечений.

Я від баби втік,

Я від вовка втік.  ( Колобок )

- Наша казка незвична - казка ця математична.

Жив у діда з бабою Колобок. І стало йому сумно, захотілось пригод. Вирішив він подорожувати. Та от біда не може знайти стежку. Давайте йому допоможемо.

Розставте числа у порядку зростання.

5, 8, 1, 4, 9, 7, 3, 6, 2.

Котиться Колобок.  Назустріч йому Зайчик.

- Колобок, Колобок ! Я тебе з’їм .

- Не їж мене, Зайчику я тобі пісеньку заспіваю.

- Не співай мені пісеньку. Краще допоможи мені.Потрібно  правильно  поділити виноград  між  подругами.

Картинки по запросу математичні  ігри для 1 класу

 

-Подякував Зайчик Колобкові за допомогу і відпустив. Покотився Колобок далі й потрапив до озера де ходив розлючений Ведмідь. А сердився він тому що не міг порахувати свою рибу.

     Вирішив Колобок йому допомогти.

Практична робота з матеріалом для лічби.

Гралось в річці невеличкій

8 рибок у воді.

Ще одна до них прибула

Скільки стало риб тоді ? ( 9 )

- Який вираз можемо скласти ?.

8 + 1 = 9

 

- Подякував Ведмідь Колобкові за допомогу.

Покотивсь Колобок далі. Бачить, а на галявині бігає Вовк. Він  побачив Колобка , тай каже :

- Колобок, Колобок ! Я тебе з’їм .

- Не їж мене, Вовчику, я тобі пісеньку заспіваю.

- Не співай мені пісеньку, а краще допоможи зібрати грибочки.

Картинки по запросу математичні  ігри для 1 класу

 

ІІ. Етап цілевизначення і планування. Картинки по запросу написання цифри 9

- Сьогодні на уроці ми познайомимось з новим числом 9 та навчимось його писати.

III.Етап опрацювання навчального матеріалу.

Ознайомлення з числом 9.

Цифра  дев’ять  чи  дев’ятка –

Наче  в  цирку  акробатка,

Сторчака  як  перевернуся,

Зразу  шісткою  обернуся.

  Каліграфічна хвилинка. Написання  цифри 9 .

Пояснень й показ учителем, як пишеться число 9. Звернути увагу дітей  на те, що цифра 9  пишеться  без  відриву  руки.

Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Всі  ми  робимо  зарядку,

Треба  нам  присісти  й  встати,

Руки  витягнути  ширше,

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Нахилитись – три, чотири.

І  на  місці  поскакати.

На  носок, потім  на  п’ятку.

Усі  ми  робимо  зарядку.Картинки по запросу малюнок  лисички

Покотився наш Колобок далі, а назустріч йому Лисичка.

- Колобок, Колобок ! Я тебе з’їм .

- Не їж мене, Лисонько, я тобі пісеньку заспіваю.

- Не співай мені пісеньку. А допоможи мені знайти 

потрібний  знак   та  розв’язати  приклади.

 

Гра «Знак  загубився». 

5 * 2 = 7     8 * 4 = 4        6 * 1 = 5        2 * 2 = 4

Пальчикова  гімнастика.

Туки-туки  молотком,

Дім  будую  із  дашком.

Височенький   буде  дім,

Скоро  житиму  у  нім.

 Робота  з   геометричним  матеріалом.  

   Розфарбуй  паперового  змія. Трикутники  зафарбуй  зеленим  кольором, прямокутники – червоним, шестикутники – жовтим.

 

 

Виміряйте  довжину  відрізків. 

 

Картинки по запросу відрізки 

 

 

 

 

 

 

 

Відпустила Лисичка Колобка. Покотився він далі. Але настав вечір і захотілось йому назад до діда та баби.  А знайти дорогу додому Колобок не може. Давайте допоможемо йому віднайти дорогу додому.

      - Прочитайте числовий ряд від 1 до 9. Від 9 до 1.

Назвіть число, яке слідує за числом 8. ( 9 ).

- Яке число більше 8 чи 9 ? ( 9 )

- Чому ? ( Тому що під час лічби називаємо його пізніше і в числовому ряді 9 стоїть за числом 8 )

8 < 9

Порівняйте числа кожної пари.

 9 > 7                 8  > 6              4 < 9

 8 < 9                 4 <  9              9 > 5

 Гра  «Чарівні  кружечки». 

- Покладіть  8 кружечків.

- Що  слід  зробити, щоб  кружечків  стало 9?

Повернувся Колобок додому і став жити з дідом та бабою, допомагати їм по господарству. Так щасливо закінчилась наша казка. Колобок без перешкод повернувся додому і дякує вам за допомогу.

 IV.Рефлексивно-оцінювальний  етап.

- Яке число вивчили ?

- Як воно утворюється ?

- Ми  рахували?

- Назвіть попереднє число до числа 9.

C:\Users\Vladik\Desktop\цифри\-10-638.jpg- Назвіть число наступне до числа 8.

- Дякую  вам!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-казка

Тема:Число 10.

Мета. Формувати поняття про число 10, учити писати цифру 10  і позначати число 10 двома цифрами – 1 і 0, співвідносити число предметів і цифру, ознайомити учнів зі способом утворення числа 10, з місцем числа 10 у натуральному ряді. Ввести в мовлення учнів термін натуральний ряд чисел,формувати вміння складати рівності на додавання та віднімання за малюнком або схемою, складати рівності на додавання та віднімання на основі складу чисел 2-9, учити порівнювати числа логічним способом; 

розвивати  логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність;

виховувати  охайність, старанність, впевненість,  сумлінність, інтерес до вивчення математики.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання. казкові герої. 

Очікувані  результати.  Вміти  писати цифру 10  і позначати число 10 двома цифрами – 1 і 0, співвідносити число предметів і цифру, вміти  утворювати  число 10, вміти  складати рівності на додавання та віднімання за малюнком або схемою, складати рівності на додавання та віднімання на основі складу чисел 2-9,  порівнювати числа логічним способом.

 

Хід уроку

 

I. Мотиваційний етап.

                           Вже дзвінок нам дав сигнал:

Картинки по запросу малюнки баби яги                           Працювати час настав.

Перевірка  готовності  до  уроку.

-Як ви думаєте, діти, куди ми потрапили?

 -А що нас чекає на уроці?

 

II.Етап цілевизначення і планування.

 -Сьогодні на уроці ми відправимося в гості до бабусі Яги. Вона  взяла  у свій полон героїв  мультфільмів і щоб допоїти їм потрапити додому потрібно  виконати завдання бабусі  Яги. Вона  згідна відпустити додому кота Леопольда, якщо ви дасте  відповідь на  слідуючі запитання.

 -Яке число передує за рахунку числа 9?

 -Яке число слідує за числом 5?

Картинки по запросу малюнки леопольда - Яке число стоїть між числами 3 і 5?

 - Яке число стоїть правіше числа 8?

 -Яке стоїть лівіше числа 3?

  - Молодці,  ви звільнили  Леопольда.Він дякує  вам  і вирушає  додому.

  А ми з вами працюємо  далі.

Картинки по запросу малюнки червона шапочка -І починаємо з математичного диктанту  с.70 №1. Якщо  ви гарно справитеся  із  завданням то звільнемо з полону Червону  шапочку.

 -Перевірка. Молодці, справилися з завданням. Червона  шапочка може  повертатися додому.   

 III.Етап опрацювання навчального матеріалу.            

 Ознайомлення з поняття натурального ряду і числом 10

На дошці:              1,2,3,4,5,6,7,8,9…

 

- Прочитайте ряд чисел.

- Чим він цікавий?

У ньому всі числа впорядковані так, що кожне наступне число на одиницю більше попереднього,— такий ряд називають «натуральний».

Пояснення: кожне наступне число на 1 більше попереднього.

Такий ряд називають «натуральний».  Бабуся дуже хитра, щоб  виконати     слідуюче  завдання і дати відповіді на запитання   потрібно гарно думати.       

Покладіть 1 квадрат.

- Як одержати 2 квадрати ( наступне число натурального ряду)?

-   Додати ще 1 квадрат.

- Додайте ще по 1 квадрату ( до 9)

- Як одержали наступне число натурального ряду?

 -  Додавали 1.

- У вас 9 квадратів.

- Як одержати 10?

 -Треба до 9 + ще 1 квадрат.

 -Чи знаєте, яке число одержали? Ми одержали число 10! У всіх вийшло  10  квадратів, порахуйте.

 -Так як ми одержали число 10?

- А де в житті ми зустрічаємося з числом 10?

Кількість яких частин тіла в людини 10? (10 пальців на руках і 10 пальців на ногах.)

-Молодці! Ви гарно справилися і визволили  з  полону  Дюймовочку. Вона вам щиро дякує а за вашу працю дає  підказку.

Зверніть увагу: число 10 на письмі позначається двома цифрами: 1 і 0.

 

Кругла, наче буква О, 
Цифра нуль, або ніщо. 
Як стоїть він 
сам-самісінький, 
То й не значить нічогісінько

Так як одиницю поруч 
Ми поставимо ліворуч, 
То із двох значківу нас 
Число ДЕСЯТЬ стане враз.

 

Картинки по запросу малюнки мальвіна - Працюємо далі. Нам  потрібно визволити з полону  Мальвіну. Оскільки  вона теж навчала писати Пєро, то  і слідуюче завдання  бабуся  підготувала  відповідне.

-На що схожий 0?  Нуль  великий овал.

Пишеться трохи нижче верхнього правового кута клітинки, заокруглюється ліворуч, пишеться до середини нижньої сторони клітинки і піднімається вгору до початку написання цифри.                                                

Цифру 1 ви вмієте писати.

 Пропоную вам потренуватися в написанні цифри 0.

Картинки по запросу написання числа 10 малюнокА) у повітрі, називаючи вголос елементи;

Б) Намагаємося повторити точне написання цифри, щоб наші пальчики запам'ятали кожний рух ( з відкритими очима, з закритими очима);

В) за зразком зворотною стороною ручки, як ми з вами робимо завжди.

- Написати 1 рядок цифру 0

Нуль котився по сторінці і не значив нічого.          

Поруч встала одиниця, зробивши ДЕСЯТЬ із нього.

- Написати 1 рядок числа 10

- Молодці, Мальвіна може  рушати додому. А ми з вами  мусимо відпочити,  оскільки багато роботи   вже  зробили.

 

 Фізкультхвилинка.

У дорозі  всі стомились,

Адже добре потрудились.

Тож давайте для  розрядки,

Зробим  кілька  вправ зарядки.

Раз – підняли руки  вгору,

Два – нагнулися  додолу,

Три – повернулись  вліво, вправо,

На «чотири» всі присіли.

Похитали головою,

Щей притупнули  ногою.

Пальчиками  повертіли

І за парти тихо  сіли.

 

- І ось ми можемо  далі  працювати.

-Ви повинні вирішити приклади, тоді крапельки води перетворяться  на капітошку і  він зможе  вернутися  додому, назад у  море. Готові? Приступайте до роботи. 

5+5=                                                  2+8=

7+3=  3+7=

9+1=  1+9=

4+6= 1+8+1=

Картинки по запросу малюнки капітошка

- Молодці, хлопці! Тепер для Капітошки відкритий шлях додому.

- А зараз я перевірю, наскільки ви були уважні, коли вирішували приклади. - Назвіть останній приклад. Що помітили при його вирішенні?

-Що Можна сказати про число 10?

   

 Визначення місця числа 10  в натуральному ряді.

Дослід

Ми з вами будемо  досліджувати місце числа 10 в натуральному ряді, для цього нам знадобляться кубики. Як ви гадаєте скільки?

- З яким числом ми познайомилися?( числом 10)

- Покажіть  цифри,  якими позначаються число 10.( показують картки 1 і 0 )

- За числовим променем назвіть числа в прямому порядку.

В зворотному(на дошці)

      1       2          3        4       5      6      7        8    9             10              11

                                     

- Назвіть наступне за числом 9.

- Як одержали число 10 із попереднього числа?

- Назвіть наступне число за числом 10.

- Як одержати 10 із наступного до нього числа?

- Ваше завдання побудувати башту  у порядку зростання  чисел, зображених на кубиках.

 

Самостійна робота.

 Підручник с.71 № 8

-         Ми  визволили усіх із полону, але ж ви знаєте хто така баба Яга. Вона бажає нас залишити  у себе, щоб цього не трапилося нам потрібно виконати самостійну роботу.

Перевірка.

 

 

 IV.Рефлексивно-оцінювальний  етап.

Діти, наша пригода  на сьогодні  закінчується.

-         Про що ви дізналися на уроці?

-         А в житті де ми зустрічаємо число 10?

-         Яке число попереднє до числа 10?

-         Як одержати число 10 із попереднього числа?

-         Полічить від 1 до 10 в прямому порядку.

-         У зворотному.

-         Скількома цифрами записується число 10?

-         Назвіть числа . які менші ніж 10.

-         Де вони розташовані на числовому промені?( зліва)

-         А які числа більші за 10?

 -  Дякую за роботу.

C:\Users\Vladik\Desktop\цифри\-2-638.jpgC:\Users\Vladik\Desktop\цифри\-1-638.jpg

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
781
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку