Розробки уроків з англійської мови у 6 класі по темі "За календарем"

Про матеріал
Пропонується блок уроків з англійської мови у 6 класі по темі " За календарем" з використанням інформаційно - комп'ютерних технологій та системи мережної взаємодії. В роботі розкрито інноваційні підходи до активізації пізнавальної діяльності учнів засобами застосування ІКТ та системи мережної взаємодії. Демонструється вдале поєднання мультимедійних презентацій з різними формами проведення уроків, що дає можливість додатково мотивувати учнів, сприяти засвоєнню теоретичного матеріалу, розвивати логічне мислення, формувати практичні навички роботи з комп’ютером.
Перегляд файлу

КЗ «Мереф`янський ліцей № 1 імені І.Я.Перемота»

Мереф`янської міської ради Харківської області

 

 

 

 

Т. В. Прокопенко

 

 

 

 

РОЗРОБКИ УРОКІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 6 КЛАСІ ПО ТЕМІ

" ЗА КАЛЕНДАРЕМ"

( з використанням ІКТ та системи мережної взаємодії)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків 2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробки уроків англійської мови у 6 класі по темі " За календарем"

( з використанням ІКТ та системи мережної взаємодії). – Харків, 2021. – с.51.

 

 

 

У збірнику вміщено блок уроків англійської мови у 6 класі по темі " За календарем" з використанням інформаційно - комп'ютерних технологій та системи мережної взаємодії. В роботі розкрито інноваційні підходи до активізації пізнавальної діяльності учнів засобами застосування ІКТ та системи мережної взаємодії.  Демонструється вдале поєднання мультимедійних презентацій з різними формами проведення уроків, що дає можливість додатково мотивувати учнів, сприяти засвоєнню теоретичного матеріалу, розвивати логічне мислення, формувати практичні навички роботи з комп’ютером.

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

  1. ВСТУП……………………………………………………………………3
  2. РОЗРОБКИ УРОКІВ  АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 6 КЛАСІ ПО ТЕМІ

« ЗА КАЛЕНДАРЕМ» ( з використанням ІКТ та системи мережної взаємодії)………………………………………………………………….…5

  1. Урок 1. Пори року……………………………………………………………...5
  2. Урок 2. Яка погода сьогодні?............................................................................11
  3. Урок 3. Уроки ввічливості ……………………………………………….......16
  4. Урок 4. Свята …………………………………………………………….........19
  5. Урок 5. Свята і традиції святкування ………………………………………..26
  6. Урок 6. З історії святкування Нового року ……………………………….....32
  7. Урок 7. Нас запрошує казка …………………………………………..............37
  8. Урок 8. Примхи погоди………………………………………………..............41
  9. Урок 9. Гортаючи календар ( підсумковий урок з теми)…………………....45

ДОДАТКИ …………………………………………………........................................48

  1. ВИСНОВКИ ………………………………………………………..50

 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………...........51

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти відзначають, що пріоритетною освітньою метою є підготовка школярів до життя у демократичному суспільстві шляхом запровадження методів викладання іноземних мов, які стимулюють незалежність думки, судження, спонукають до відповідальної компетентної діяльності. У такому зв’язку видається цілком доцільним і актуальним запровадження інформаційно-комп’ютерних технологій у вивченні англійської мови та широкий розвиток мережної взаємодії для створення якісно-орієнтованого освітнього середовища.

Вже сьогодні постає необхідність переведення системи освіти у режим інноваційного розвитку, що забезпечить її якість та доступність у відповідності до європейських стандартів, орієнтацію на задоволення запитів особистості. Як відомо, якісно-орієнтована система освіти має відповідати висунутим до неї вимогам (цілям, стандартам, очікуванням споживачів). А також складатися з таких ключових характеристик, як:

  • якість діяльності вчителя;
  • якість діяльності учня;
  • якість змісту та методик.

Одним із шляхів забезпечення всіх цих компонентів є мережна взаємодія.

Мережна взаємодія – це взаємодія між рівноправними суб’єктами освітнього процесу та спільна діяльність на партнерських засадах щодо вирішення всіх шкільних питань. 

Мережна взаємодія може здійснюватися як шляхом очного спілкування (інтерактивне спілкування спільноти в освітній мережі, під час роботи творчих колективів тощо) так і через спілкування в on-line режимі (спілкування спільноти у віртуальній освітній мережі Internet).

У пропонованій роботі подано розробку цілого блоку уроків англійської мови у 6-му класі за темою «Round the Calendar» з використанням ІКТ та мережної взаємодії. Застосування  зазначених методик дає можливість забезпечити реалізацію основних завдань курсу викладання іноземної мови:

  • оволодіння усною формою спілкування ( уміння сприймати мовлення на слух та говоріння) як головна мета навчання;
  • вміле створення мовного середовища;
  • оволодіння комплексом навичок та вмінь, необхідних для здійснення діяльності в конкретній сфері спілкування;
  • формування мовленнєвих умінь, що забезпечується комунікативно-мовленнєвими завданнями;
  • широке використання комунікативних форм роботи, керування процесом спілкування у групі з боку вчителя;
  • глобальне використання всіх можливих засобів впливу на учня (використання рольових ігор, інтерактиву та ІКТ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: За календарем

Unit . Round the Calendar 

Урок 1.

Тема уроку: Пори року

Мета: Повторити і узагальнити лексико – граматичний матеріал з теми. Увести нові ЛО. Відпрацювати новий граматичний матеріал: вживання розділових запитань. Продовжувати формувати навички усного мовлення. Розвивати зорову, слухову пам'ять, мовленнєву реакцію, навички аудіювання, говоріння, читання, письма. Розвивати уміння слухати співрозмовника, підтримувати бесіду. Виховувати в учнів культуру спілкування.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник, роздавальний матеріал.

Хід уроку

I. Організаційна частина

1. Привітання і повідомлення теми та мети уроку.

T: Good morning! The topic of our today's lesson is " Seasons". By the end of the lesson you'll learn new words and expressions on the topic, read and discuss some information, use tag-questions and speak about seasons with the help of our educational programme.

2. Уведення в іншомовну атмосферу

Презентація " Seasons" на мультімедійній дошці.

  • На першому слайді учні читають короткий текст і відгадують про яку пору року йде мова.
  • На другому слайді – правильна відповідь (фото).

 ( Усього 9 слайдів)

 

      

 

 

    

 

 

 

  

 

  

 

II. Основна частина уроку.

1. Вивчення нової лексики.

New vocabulary ( с. 60 підручника).

 Учитель пропонує відгадати значення нових слів за допомогою перегляду презентації на інтерактивній дошці.    

 

        

 

         

 

 

ЛО:

  • to look forward to
  • to be on the way
  • What about it?
  • I can't believe it!

учитель сам перекладає рідною мовою.

 Після цього учні хором за вчителем читають нові слова та фрази та записують їх собі у словники.

2. Ознайомлення учнів з новим граматичним матеріалом – вживанням Tag- questions.

  1. Робота з граматичною таблицею.

 

 

Tag questions – Розділові запитання

 

Для чого

щоб надати більшої ввічливості, приязні до співрозмовника

 

Будова

Рисунок1

 

Інтонація

  спадна          висхідна

 

Приклади

  1. You live in Ukraine, don’t you?
  2. The boy doesn’t speak English, does he?

 

Переклад

  1. Ви живете на Україні, чи не так?
  2. Цей хлопчик не говорить англійською, чи не так?

 

 

Учні дивляться на таблицю, яка представлена на інтерактивній дошці, співвідносять правила та приклади, роблять короткий запис правила та прикладів у свій робочий зошит.

  1. Виконання тренувальних вправ.
    • Учні по черзі читають приклади, які попарно подані в таблиці підручника ( с.60), перекладають їх та порівнюють будову запитань.
    • Робота з роздавальним матеріалом. Учні повинні прочитати та з'єднати дві половини речення:

Изображение 001

Переможцями є учні, які перші впорались з завданням і не зробили помилок.

 3. Тренування учнів в аудіюванні і читанні мовчки.

Учні слухають аудіозапис до діалогу в підручнику № 1 ( с.60) і № 2 ( с.61) і слідкують по підручнику за діалогами. Потім учні читають і перекладають діалоги в ролях.

III. Заключна частина уроку

  1. Домашне завдання:
    • вивчити правило в зошиті;
    • вивчити нові ЛО;
    • виписати з діалогів №1 та №2 (с.60-61) речення з розділовими запитаннями.

2. Підведення підсумків уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 2.

Тема уроку: Яка погода сьогодні?

Мета. Вдосконалювати навички читання й усного мовлення, вживання розділових запитань. Розвивати культуру спілкування. Виховувати доброзичливе ставлення до співрозмовника. Розвивати креативне мислення.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник, роздавальний матеріал.

Хід уроку

I. Організаційна частина

1. Привітання і повідомлення теми та мети уроку

Т: Hello, everybody! Today we'll talk about the weather. Also we'll train our skills in using Question tags. Your homework was to write out  question tags in dialogues. Have you done it?

2. Перевірка домашнього завдання.

Учні на вимогу вчителя читають виписані речення. Учитель вибірково перевіряє кілька зошитів.

3. Уведення в іншомовну атмосферу.

Заучування вірша " When the weather . . . "

Вірш на мультимедійній дошці:

 

When the weather is fine,   

We walk all the time.

We play games outside,

We feel well and all right.

******************

When the weather is bad,

We read books on the mat.

We can do something more:

Watch TV, paint and draw.

II. Основна частина уроку

  1. Подання презентації « Погода ». 

 

  1. перегляд графічних слайдів для тренування усного мовлення. Робота з учнями за такими запитаннями:
    • What is the weather like today?
    • Do you like today's weather? Why?
  2. перегляд слайдів – завдань:
    • What is the weather on the picture? Учні вибирають відповідь з трьох запропонованих варіантів.

 

 

   

 

       

 

      

 

       

 2. Тренування учнів у виконанні лексико – граматичних завдань за темою «Погода». Робота по групам. Треба скласти якмога більше розділових запитань і записати їх. Учні змагаються по групам. Учитель перевіряє зошити перших кількох учнів.

 

Изображение 002

III. Заключна частина уроку

  1. Домашнє завдання: написати невеликий текст (5 – 6 речень) про погоду однієї з пір року.
  2. Підведення підсумків уроку

Бесіда з учнями за запитаннями:

Изображение 002

 

 

 

DSCN2036

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 3.

Тема уроку: Уроки вічливості

 Мета. Тренувати фонематичну пам'ять з опорою на відеосюжет. Тренувати учнів у вживанні розділових запитань, практикувати їх використовування у діалогічному мовленні. Сприяти формуванню в учнів вміння працювати в парах, групах і самостійно. Виховувати в учнів культуру спілкування.

Обладнання: комп'ютери, підручник, мультимедійна дошка, робочий зошит, словник.

 

Хід уроку

 

I. Організаційна частина

1. Привітання і повідомлення теми та мети уроку

Т: Good morning! Today we learn to talk in a polite and friendly way, using Question Tags.

2. Уведення в іншомовну атмосферу.

Повторення і проговорення всім клсом вірша про погоду, який вчили минулого уроку. Потім учні по бажанню декламують його напам'ять.

3. Перевірка домашнього завдання. Учитель перевіряє кілька зошитів на вибір під час виступу – опису погоди інших кількох учнів.

 

II. Основна частина уроку

1. Повторення вивченого граматичного матеріалу за опорною таблицею "Question Tags" на мультимедійній дошці.

  • Діти дивляться на слайд і з опорою на нього розказують про вживання розділових запитань.
  • Учні розповідають про розділові запитання без опори на слайд.

2. Тренування учнів у використанні розділових запитань

 

 

Вправи на закріплення нової граматичної теми «Розділові запитання». З огляду на те, що із даним видом англійських запитань учні раніше не були знайомі, але перші понятті про них сформувалися при вивченні 1-2 уроку теми, доцільно провести невелику самостійну роботу із використанням ІКТ. Для цього пропонуємо два тестових завдання типу «complete the sentence» (завершити речення), розроблені у комп’ютерній оболонці Hot Potatoes.

Завдання № 1 передбачає вибір правильного варіанта кінцівки розділового запитання із ряду запропонованих. Ряд, що «випадає» у вигляді допоміжного меню після коми (тобто у місці, де мусить бути так званий «тег» запитання) включає у себе всі варіанти відповідей для шести речень вправи. Завдання учнів – вибрати саме той варіант, що підходить до даного речення.

Завдання № 2 аналогічне попередньому. Але закріплення набутих знань і умінь відбувається в ньому паралельно із вдосконаленням навичок англійського правопису, оскільки учні мусять самостійно ввести правильну кінцівку шести розділових запитань, не використовуючи жодних підказок. 

3. Тренування учнів в усному мовленні.

Робота в парах за вправою №5 с.63 у підручнику.

  • учні відгадують, хто зображений на мальонку;
  • складають розділові запитання, щоб отримати якмога більше інформації;
  • виконують це діалогічне завдання у вічливій та приязній формі.

Наприклад:

  • The man on the sofa is a father, isn't he?
  • I think, he is.

III. Заключна частина уроку

  1. Домашнє завдання: дописати другу частину розділових запитань у вправі №1 с.38 ( Workbook: Lesson 3)
  2. Підведення підсумків уроку

Т: You were active at the lesson today. Everybody has got a mark. Congratulations your winners!

 

 

 

 

 

 

 

 Урок 4.

Тема уроку: Свята

Мета. Формувати навички вживання нових ЛО. Формувати навички вимови. Вдосконалювати навички аудіювання і читання. Розвивати мовленнєву реакцію учнів. Виховувати позитивне ставлення й повагу до традицій своєї та інших країн.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник.

Хід уроку

 

  1. Організаційна частина.
  1. Привітання і повідомлення мети і теми уроку.

T: Hello, boys and girls! Today we are talking about different traditions and holidays in Ukraine and some English-speaking countries.

  1. Уведення в іншомовну атмосферу.

Учитель звертає увагу учнів на вірш, який висвічується на мультимедійній дошці. Учні заучують його, повторюючи за вчителем. Потім декілька учнів декламує його:

  • з опорою на екран (текст);
  • без опори на екран (напам’ять).

 

5bcd612f4f85793013d70d348a850915


New things to learn,

New friends to meet,

New songs to sing,

New books to read.

New things to see,       

New things to hear,

New things to do

In this glad New Year.


 

Вчитель радить учням привітати своїх родичів та знайомих у святкові новорічні дні і побажати їм такі слова.

 

II. Основна частина уроку.

1. Активізація ЛО за темою «Свята».

За допомогою мультимедійної дошки вчитель показує презентацію нових слів в картинках і пропонує відгадати їх значення.

 

      

 

       

ЛО:

  • in honour of
  • to depend on (upon)

учитель сам перекладає і дає пояснення до них. Після перегляду учні хором за вчителем читають нові слова (сторінка 65 підручника) і записують собі у словники.

2. Перевірка домашнього завдання.

Учні обмінюються робочими зошитами (Workbooks) і перевіряють виконане домашнє завдання свого сусіда. В цей же час  учні за бажанням читають початок речення і правильне розділове запитання до нього. Клас слухає відповіді, корректує їх, оцінює відповіді.

  1. Подання тексту для читання

Текст «What Are Holidays?» з’являється на інтерактивній дошці ( №1 с.64 за підручником).

Учні читають текст в голос і перекладають його по черзі в режимі P1-P2-P3…

  1. Обговорення питання «What kind of holiday is it?» (інтерактивна гра «Коло ідей»).

Робота з презентацією «Свята»

   

 

 

 

 

 

 

 

  • Учні читають питання про дату святкування і намагаються відгадати назву відповідного свята. Наступний слайд – це відповідь. Учні перевіряють себе самі.
  • Мозковий штурм. Робота в групах.

Учні виконують завдання № 3 (с.65) за підручником у своїх робочих зошитах без опори на слайди по пам’яті.

  1. Подання гриаматичного матеріалу «Використання прийменників on/at з назвами свят» На мультимедійній дошці з’являється цей слайд-схема.

Діти читають вголос приклади і запам’ятовують їх.

  1. Відпрацювання граматичного матеріалу.

Робота по групах:

  • Виконується завдання у друкованому зошиті (Workbook) №1 на с.39. Учні розподіляють свята у дві колонки (ON/AT)
  • Складання речень з вивченими граматичними конструкціями. В кожній групі учні розподіляють обов’язки хто з якою структурою будує речення. Переможець- група, яка перша впоралась із завданням і зробила мінімум помилок.

Ш. Заключна чяастина уроку.

1. Домашнє завдання.

Письмова вправа № 2 (с.65 за підручником): продовжити речення з опорою на текст (с.64)

2. Підведення підсумків уроку.

T: Today we have spoken about some Ukrainian traditions and holidays. Traditions are dear to every country. And we know a country by its traditions, its customs and holidays.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 5.

Тема уроку: Свята і традиції святкування

Мета. Формувати навички використання нових ЛО. Формувати навички вимови. Удосконалювати навички аудіювання і читання. Розвивати мовленнєву реакцію учнів. Розвивати пам’ять і творчий характер. Виховувати позитивне ставлення й повагу до традицій своєї та інших країн. Виховувати зацікавленність у розширенні своїх знань.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник, роздавальний матеріал (картки).

 

Хід уроку

 

I. Організаційна частина.

  1. Привітання і повідомлення мети і теми уроку.

T: Hello, boys and girls! We’ll speak about customs and traditions of  English-speaking countries and Ukraine. And we’ll practice some grammar structures.

  1. Уведення у іншомовну атмосферу.

Учні читають вірш з інтерактивної дошки, який вчили минулого уроку. Потім декілька учнів декламують його напам’ять.

II. Основна частина уроку.

1. Перевірка домашнього завдання.

Вчитель читає першу частину речення (№ 2 с.65), учні по черзі читають його продовження. Учитель корегує відповіді і перевіряє кілька зошитів на вибір.

2. Активізація лексики, вивченої на попередньому уроці.

Робота в групах.

В кожній групі працює  по три учні. Кожна група отримує завдання на картках. Учні виписують назву свята в колонку тієї країни, де воно святкується.

 

 

 

Изображение 003

 

Потім групи міняються своїми списками і перевіряють їх.

  1. Тренування учнів у читанні дитячих листів про традиції святкування.

 

  • На інтерактивній дошці з’являється слайд № 1 (лист від Бетсі з Канади). Учні читають його зміст у режимі: P1-P2-P3… І перекладають його.
  • Робота за питаннями до листа (дивись № 2 с.67).

Аналогічно виконується робота з іншим листом № 2 (лист від Тані з України).

Изображение 004

 

  1. Тренування в аудіюванні і читанні

На основі презентації «Holiday greeting» Учні відгадують до яких свят належать відповідні привітання.

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

 

    

                 

 

                     

 

                  

 

 

  1. Тренування учнів в усному мовленні.

Робота в парах, групах та з цілим класом.

  • Спочатку учні працюють в парах з вправою № 4 (с.67). Кожен учень обирає одне свято і описує його святкування своєму сусіду.
  • Потім в групі йде заслуховування кожної пари. Учні описують святкування свого друга.
  • Перед усім класом виступають кілька учнів і презентують святкування якось свята за вибором.

Вчитель корегує і оцінює роботу учнів.

 

III. Заключна частина уроку.

1. Домашне завдання.

Написати електронний лист другу про своє улюблене свято (6-8 реч.).

Виконати це завдання у друкованому зошиті (Workbook) №2 с.38.

2.Підведення підсумків уроку.

T: Today we have spoken about some Ukrainian traditions and holidays. Traditions are dear to every country. And we know a country by its traditions, its customs and holidays.

 

 

DSCN2038

 

 

 

 

 

Урок 6.

Тема уроку: З історії святкування Нового року.

 Мета. Розвивати навички аудіювання, мовленєву пам'ять. Тренувати учнів в усному мовленні. Практикувати учнів у письмі. Учити обмінюватися інформацією. Виховувати в учнів почуття взаємоповаги. Виховувати повагу до культурних цінностей свого народу та народів світу.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник, роздавальний матеріал (гра) та магнітола.

 

Хід уроку

I. Організаційна частина.

  1. Привітання і повідомлення мети і теми уроку.

T: Hello, boys and girls! We’ll speak about customs and traditions of  New Year celebrations in English-speaking countries and Ukraine. And we’ll practice some grammar structures.

2. Уведення у іншомовну атмосферу.

На інтерактивній дошці з'являється текст пісні « Jingle Bells», а вчитель вмикає аудіододаток на магнітолі. Весь клас слухає і співає пісню. Учні здогадуються про що йдеться в пісні, перекладають її зміст. Учитель коментує і пояснує найскладніші фрази. Клас співає пісню вдруге, вже розуміючи її зміст.

Изображение 006

II. Основна частина урока

  1. Перевірка домашього завдання. 

Учні читають свої електронні листи в режимі P → class.

Учитель виправляє, якщо необхідно і ставить запитання до всього класу такого типу: What is the Oleg's favourite holiday? Учні відповідають на основі почутої інформації.

2. Тренування учнів в аудіюванні.

Робота в групах.

  1. Прослуховування тексту про історію святкування Нового року в аудіозапису на магнітолі. Потім учні виконують завдання у робочому зошиті. Кожна група повинна вибрати правильну відповідь на питання: Коли святкували початок Новогу року різні народи? Переможець – група, яка впоралась перша і без помилок.
  2. Прослуховування тексту " Новий рік в Англії", який читає вчитель.

Изображение 008

Потім на інтерактивній дошці з'являється завдання до цього тексту. Треба з'ясувати, чи правдиві поданні твердження?

  • Робота в групах: обговорення, винесення спільного рішення.
  • Робота з цілим класом: заслуховування відповідей кожної групи, порівняння.

3. Тренування учнів у мовленні.

  • Робота в парах. Всі учні працюють з друкованими зошитами Workbook ( by Oksana Karpiuk) № 1, с.41. Ознайомлення з Китайським календарем. Учні підраховують свій день народження за цим календарем і з'ясовують в рік якої тварини вони народилися. Кожен учень розповідає цю інформацію своєму напарнику.
  • Робота з класом. Кожен учень розказує про рік народження свого товарища та називає тварину – символ цього року.

Таким чином, всі - опитанні і всі знають інформацію про кожного у класі ( принцип мережної взаємодії).

4.Розвиток навичок письма. На інтерактивні дошці з'являється зразок листа Санта Клаусу. Учні списують його у свій зошит, коментуючи зміст.

 

Изображение 009

 

 5. Час для гри. Інтерактивна гра для всього класу. Якщо клас завеликий, то можна грати по групах. Пропонується два варіанти гри:

  1. Потрібен кубик та фішки.
  2. Гравець загадує будь-яке число від 1 до 13. На кожен хід ( запропоноване питання) треба дати швидку відповідь. Якщо ви потрапили на ялинку ви пропускаєте хід. Чим більше цікавих відповідей, тим більше балів отримує кожний гравець.

 

 

 

 

Изображение 011

 

III. Заключна частина уроку.

1. Домашнє завдання. Написати свого листа Санті на окремрму аркуші та оформити його; вивчити пісню « Jingle Bells».

2. Підведення підсумків уроку.

Бесіда з учнями.

Т: I think this lesson was interesting and useful for you. You learned about old New Year's traditions and about your birthdays and signs of the year. Now you know your classmates better.

 

 

 

DSCN2041

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 7.

Тема уроку: Нас запрошує казка.

 Мета. Вдосконалювати навички читання й усного мовлення. Розвивати вміння аудіювання. Виховувати інтерес до іноземної мови. Розвивати мовну здогадку. Розвивати творчі здібності учнів, їхні уяву, увагу та пам'ять. Виховувати почуття доброзичливості й загальну культуру учнів.

 Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник.

Хід уроку

 

I. Організаційна частина.

1.Привітання і повідомлення мети і теми уроку.

 Т: Good morning, pupils. Today we are going to read the story " Selfish Giant" by Oscar Wilde and discuss it.

 2. Уведення в іншомовну атмосферу. На інтерактивній дошці з'являється текст пісні « Jingle Bells», вчитель вмикає аудіозапис. Всі разом співають пісню. Вдруге пісню можна співати з караоке.

 II. Основна частина уроку.

1. Перевірка домашнього завдання. Учні за бажанням читають свої листи до Санти. Вчитель збирає їх на перевірку.

2. Подання казки « Егоїстичний велетень» за мотивами оповідання Оскара Уальда.

Презентація побудована за принципом розділення казки на дві логічно завершені частини, подані окремими слайдами. Це стандартна презентація у програмі " Power Point" ( MS Office). Уривки дібраного тексту подані з новими ЛО та з запитаннями до змісту прочитаного. Проводиться так робота:

  • Читання тексту та його обговорення.
  • Робота за питаннями до тексту, подані на слайдах презентації. 

 

 

  

 

 

   

 

 

  • Потім учням пропонується переказати текст казки за серієй відсканованих малюнків, що відтворюють зміст казки за сканами:

Изображение 005

 

Изображение 005

 

Такі скани слугують підказкою для переказу.

 Така презентація казки складена у формі інтерактиву, в якому водночас задіяні як учні, вчитель, так і ІКТ, за допомогою яких проводиться урок.

III. Заключна частина уроку.

  1. Домашнє завдання. Виконати письмові вправи № 1 та 2 на с. 42 – 43 у друкованому зошиті ( Workbook):
    • Доповнити речення за змістом казки;
    • Дописати хвостики розділових запитань.
  2. Підведення підсумків уроку.

Т: I think you've learned much at our today's lesson. The Selfish Giant taught us a good lesson. I hope you'll be kind to each other friendly and generous. 

 

 

 

DSCN2045

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 8.

Тема уроку: Примхи погоди.

Мета. Вдосконалювати навички вживання граматичних структур « Розділові запитання» та « Ступені порівняння прикметників» в усному мовленні та письмі. Розвивати у дітей увагу, кмітливість. Виховувати інтерес до іноземної мови.

Обладнання: комп’ютери, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник, роздавальний матеріал (картки) та магнітола.

 

Хід уроку

 

I. Організаційна частина.

1.Привітання і повідомлення мети і теми уроку.

Т: Hello, everyone! Our topic today is brushing up our grammar. We'll do lots of exercises to revise the structures with Question tags and Degrees of Comparison of Adjectives. We'll talk about the weather, seasons and other topics.

2.Уведення в іншомовну атмосферу.

Фонетична розминка. На дошці зображені слова чанту «Question tags», вчитель вмикає його аудіозапис на магнітолі. Учні співають цей чант.

 

This is Wednesday, isn't it?

I think it is. I think so.

This is the first, isn't it?

I think it is. I think so.

Is this the door to the roof?

I think so. It must be.

Are these the stairs to the basement?

I think so. They must be.

Is that the main entrance to the building?

I think so. It must be.

Those are the stairs to the basement, aren't they?

I think so. They must be.

That's the exit, isn't it?

I think so. It must be.

This is the entrance, isn't it?

I think so. It must be.

 

 

  1. Основна частина уроку.
  1. Перевірка домашнього завдання. Діти по-черзі читають свої доповнені речення, обмінюються зошитами і перевіряють домашнє завдання сусіда. Учитель перевіряє кілька зошитів на вибір.
  2. Уведення граматичної структури « Ступені порівняння прикметників». Презентація таблиці на мультимедійній дошці: 

 

Изображение 007

 

 

  1.  Учні згадують, що вони вчили про цю граматичну структуру у четвертому класі і відтворюють правило за таблицею.
  2. Тренування учнів у використанні граматичної структури « Ступені порівняння прикметників». Виконання учнями вправи на комп'ютері.

 

Вправа на закріплення раніше вивченого граматичного матеріалу (ступені порівняння прикметників) також пропонується у електронному варіанті (завдання на завершення речення, розроблені у комп’ютерній оболонці Hot Potatoes). На відміну від попередніх, це завдання із можливістю вибрати словоформу, що підходить для того чи іншого речення не із додаткового меню, а з переліку слів, поданих перед вправою. Для пришвидшення темпів виконання роботи учні можуть користуватися найпростішими операціями типу «copy-paste» («копіювати-вставити»), які можливо виконувати із допомогою маніпулятора «миша». З огляду на те, що дана граматична тема не є новою (перші понятті про англійські ступені порівняння даються вже у четвертому класі – урок 4, юніт 3, «Around the City») та поглиблюються у кожному наступному розділі підручників для четвертого та п’ятого класу, завдань для виконання десять, вони логічно розділені на дві групи (вищий та найвищий ступінь порівняння відповідно) і передбачають як перевірку власне граматичного правила побудови ступенів порівняння прикметників, так і загальне розуміння прочитаного, без чого неможливо зробити правильний вибір слова.

  1. Тренування учнів в усному мовленні. Робота в групах з картками «Мозковий штурм» діти відповідають на запитання по групах, потім кожна група представляє свої відповіді класу. Так запроваджується принцип мережної взаємодії.

 

Изображение 001

 

  1. Заключна частина уроку.
  1. Домашнє завдання. Письмові вправи на закріплення використання граматичних структур « Розділові запитання» та « Ступені порівняння прикметників». ( Workbook: № 1, 2 с. 43-44)
  2. Підведення підсумків уроку.

Т: We are finishing our lesson. At home you'll brush up your grammar.

PC058161

Урок 9.

Тема уроку: Гортаючи календар ( підсумковий урок з теми)

 Мета. Повторити і узагальнити лексичний матеріал теми. Продовжувати формувати навички читання, письма і мовлення за вивченими граматичними структурами « Розділові запитання» та « Ступені порівняння прикметників». Розвивати пам'ять, уяву, уміння логічно мислити. Виховувати повагу до традицій і звичаїв народів різних країн.

Обладнання: комп’ютери, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник, магнітола.

Хід уроку

 

I. Організаційна частина.

1.Привітання і повідомлення мети і теми уроку.

2. Уведення іншомовну атмосферу.

Виконання вивченого чанту «Розділові запитання» під аудіо- запис.

II. Основна частина уроку.

  1. Перевірка домашнього завдання.

Учні в режимі Р1 –Р2 – Р3 …… читають речення з розділовими запитаннями (Workbook: №1 с.43) потім так само учні відміняють прикметники за ступенями порівняння (Workbook: №2 с.43-44). В цей час учитель перевіряє кілька учнівських зошитів.

  1. Узагальнююче повторення лексико – граматичного матеріалу.
  • Робота з класом. Учні разом виконують вправу №2 с.44 в друкованому зошиті (Workbook:) в режимі « Прямий ефір», по черзі коментуючи утворення ступеню порівняння прикметника. Треба вибрати вищий чи найвищий ступінь за змістом.
  • Робота в групах. Розв'язування кросворду «Holidays» (Workbook: №1 с. 45.) і закріплення вивчених ЛО до теми.
  • Виконання невеликої контрольної роботи на комп'ютері.

 

 

Урок закріплення матеріалу теми спрямований в основному на лексичне наповнення розділу, відтак суттєвим недоліком дібраних для повторення вивченого завдань є повна відсутність будь-якого тренування сформованих навичок оволодіння граматикою. Тому пропонуємо комплексну вправу на базі ІКТ за темами «Розділові запитання» та «Ступені порівняння прикметників». Робота містить два окремих завдання: дописати закінчення розділових запитань та заповнити пропущені елементи у рядах ступенів порівняння прикметників. Завдання передбачає досить високий рівень підготовки учнів, адже виконується не за зразком, не має підказок у вигляді «випадаючого меню» чи заздалегідь розміщених перед вправою слів, крім того, контрольні моменти відображають найбільш складні випадки вживання відповідних словоформ та граматичних конструкцій заданої теми. Це дає можливість  якісно та всебічно простежити, як саме учні засвоїли пройдений матеріал, а отже, і скорегувати подальшу роботу учителя під час вивчення наступних розділів підручника.

  1. Заключна частина уроку.

Підведення підсумків уроку.

Т: Your time is up. Please look at your tests. Did you have any difficulties? I hope  your results are good. Let's put your marks.

 

DSCN2044

PC058138

 

 

 

ДОДАТКИ

Додаток №1

Вправа на комп'ютері до уроку № 3.

Додаток №2

Вправа на комп'ютері до уроку № 3.

 

 

Додаток № 3

Вправа на комп'ютері до уроку № 9.

ВИСНОВКИ

 Багатовимірний та інтегрований підхід, спрамований на органічне поєднання навчання англійської мови з розвитком мислення учнів, а також з їх вихованням як громадян сучасної демократичної держави, набуває особливої ефективності під час застосування запропонованих технологій.

 Розвиток мережної взаємодії та впровадження інформаційних технологій дає можливість відчути такі позитивні результати:

  • в учнів з'являється стійкий інтерес до навчання і пізновальні мотиви;
  • формуються потреби в самонавчанні та саморозвитку;
  • розвивається уміння самовизначатися в навчальній діяльності;
  • формується потреба в колективній праці, спрямованій на одержання спільго результату тощо.

 У цілому слід зазначити, що системне запровадження таких інноваційних технологій, як ІКТ ( використання комп'ютерної візуалізації навчальної інформації та сучасних засобів її обробки, широке застосування аудіо- та відео - матеріалів) та системи мережної взаємодії ( створення мережного середовища, використання ігрових ситуацій та інтерактиву) призводить до того, що значно підвищується зацікавленість учнів навчанням, зростає результативність та якість навчальних досягнень школярів, а вчитель має змогу отримати максимум інформації щодо рівня сприйняття і засвоєння учнями матеріалу та розвивати творчі здібності дітей на уроках англійської мови.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Гребенев И.В. Методичні проблеми комп’ютеризації навчання в школі. //Педагогіка – 1994. – №5.
  2. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання/ Наук. ред. укр. Видання доктор пед.. наук, проф. С.Ю. Ніколаєва. – К.: Ленвіт, 2003. – 273 с.
  3. Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа) // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України.-2002.-№2.-К.: Педагогічна преса, 2002. - 23с.
  4. Концепція Програми інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп’ютеризації сільських шкіл (проект) // В.О.Огнев’юк, В.Ю. Биков, М.І. Жалдак, Ю.О. Дорошенко, Ю.О. Жук, Г.Г. Науменко, В.Д. Руденко, В.В. Самсонов. Комп’ютер у школі та сім’ї.-2000.-№3.-с.3-10.
  5. Логико-психологические основы использования компьютерных учебных средств в процессе обучения // Информатика и образование. – 1989. - № 3. – с.5-12.
  6. Носенко Є.Л. Використання ІКТ в освіті. – 2001. – с.16-18.
  7. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посібн. / За ред. О. І. Пометун. – К.: А.С.К., 2004. – 192 с.
  8. Пуліна Г. Якщо не можеш запобігти – очолюй// Відкритий урок. – 2004. -№ 1-2.
  9. Руденко-Моргун О.І. Ком'пютерні технології як нова форма навчання// Іноземні мови в школі – 2001. -№ 2. – с. 12.

10.Суржанська В.А. Розвиваємо творчі здібності.-Х.: Вид. група «Основа», 2007.-112с.

1