КЗ «Мереф`янський ліцей № 1 імені І.Я.Перемота» Мереф`янської міської ради Харківської області
Т. В. Прокопенко
РОЗРОБКИ УРОКІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 6 КЛАСІ ПО ТЕМІ " ЗА КАЛЕНДАРЕМ" ( з використанням ІКТ та системи мережної взаємодії)
Харків 2021 |
Розробки уроків англійської мови у 6 класі по темі " За календарем"
( з використанням ІКТ та системи мережної взаємодії). – Харків, 2021. – с.51.
У збірнику вміщено блок уроків англійської мови у 6 класі по темі " За календарем" з використанням інформаційно - комп'ютерних технологій та системи мережної взаємодії. В роботі розкрито інноваційні підходи до активізації пізнавальної діяльності учнів засобами застосування ІКТ та системи мережної взаємодії. Демонструється вдале поєднання мультимедійних презентацій з різними формами проведення уроків, що дає можливість додатково мотивувати учнів, сприяти засвоєнню теоретичного матеріалу, розвивати логічне мислення, формувати практичні навички роботи з комп’ютером.
ЗМІСТ
« ЗА КАЛЕНДАРЕМ» ( з використанням ІКТ та системи мережної взаємодії)………………………………………………………………….…5
ДОДАТКИ …………………………………………………........................................48
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………...........51
ВСТУП
Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти відзначають, що пріоритетною освітньою метою є підготовка школярів до життя у демократичному суспільстві шляхом запровадження методів викладання іноземних мов, які стимулюють незалежність думки, судження, спонукають до відповідальної компетентної діяльності. У такому зв’язку видається цілком доцільним і актуальним запровадження інформаційно-комп’ютерних технологій у вивченні англійської мови та широкий розвиток мережної взаємодії для створення якісно-орієнтованого освітнього середовища.
Вже сьогодні постає необхідність переведення системи освіти у режим інноваційного розвитку, що забезпечить її якість та доступність у відповідності до європейських стандартів, орієнтацію на задоволення запитів особистості. Як відомо, якісно-орієнтована система освіти має відповідати висунутим до неї вимогам (цілям, стандартам, очікуванням споживачів). А також складатися з таких ключових характеристик, як:
Одним із шляхів забезпечення всіх цих компонентів є мережна взаємодія.
Мережна взаємодія – це взаємодія між рівноправними суб’єктами освітнього процесу та спільна діяльність на партнерських засадах щодо вирішення всіх шкільних питань.
Мережна взаємодія може здійснюватися як шляхом очного спілкування (інтерактивне спілкування спільноти в освітній мережі, під час роботи творчих колективів тощо) так і через спілкування в on-line режимі (спілкування спільноти у віртуальній освітній мережі Internet).
У пропонованій роботі подано розробку цілого блоку уроків англійської мови у 6-му класі за темою «Round the Calendar» з використанням ІКТ та мережної взаємодії. Застосування зазначених методик дає можливість забезпечити реалізацію основних завдань курсу викладання іноземної мови:
Тема: За календарем
Unit . Round the Calendar
Урок 1.
Тема уроку: Пори року
Мета: Повторити і узагальнити лексико – граматичний матеріал з теми. Увести нові ЛО. Відпрацювати новий граматичний матеріал: вживання розділових запитань. Продовжувати формувати навички усного мовлення. Розвивати зорову, слухову пам'ять, мовленнєву реакцію, навички аудіювання, говоріння, читання, письма. Розвивати уміння слухати співрозмовника, підтримувати бесіду. Виховувати в учнів культуру спілкування.
Обладнання: комп'ютер, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник, роздавальний матеріал.
Хід уроку
I. Організаційна частина
1. Привітання і повідомлення теми та мети уроку.
T: Good morning! The topic of our today's lesson is " Seasons". By the end of the lesson you'll learn new words and expressions on the topic, read and discuss some information, use tag-questions and speak about seasons with the help of our educational programme.
2. Уведення в іншомовну атмосферу
Презентація " Seasons" на мультімедійній дошці.
( Усього 9 слайдів)
II. Основна частина уроку.
1. Вивчення нової лексики.
New vocabulary ( с. 60 підручника).
Учитель пропонує відгадати значення нових слів за допомогою перегляду презентації на інтерактивній дошці.
ЛО:
учитель сам перекладає рідною мовою.
Після цього учні хором за вчителем читають нові слова та фрази та записують їх собі у словники.
2. Ознайомлення учнів з новим граматичним матеріалом – вживанням Tag- questions.
Tag questions – Розділові запитання
Для чого |
щоб надати більшої ввічливості, приязні до співрозмовника
|
Будова |
|
Інтонація |
спадна висхідна
|
Приклади |
|
Переклад |
|
Учні дивляться на таблицю, яка представлена на інтерактивній дошці, співвідносять правила та приклади, роблять короткий запис правила та прикладів у свій робочий зошит.
Переможцями є учні, які перші впорались з завданням і не зробили помилок.
3. Тренування учнів в аудіюванні і читанні мовчки.
Учні слухають аудіозапис до діалогу в підручнику № 1 ( с.60) і № 2 ( с.61) і слідкують по підручнику за діалогами. Потім учні читають і перекладають діалоги в ролях.
III. Заключна частина уроку
2. Підведення підсумків уроку
Урок 2.
Тема уроку: Яка погода сьогодні?
Мета. Вдосконалювати навички читання й усного мовлення, вживання розділових запитань. Розвивати культуру спілкування. Виховувати доброзичливе ставлення до співрозмовника. Розвивати креативне мислення.
Обладнання: комп'ютер, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник, роздавальний матеріал.
Хід уроку
I. Організаційна частина
1. Привітання і повідомлення теми та мети уроку
Т: Hello, everybody! Today we'll talk about the weather. Also we'll train our skills in using Question tags. Your homework was to write out question tags in dialogues. Have you done it?
2. Перевірка домашнього завдання.
Учні на вимогу вчителя читають виписані речення. Учитель вибірково перевіряє кілька зошитів.
3. Уведення в іншомовну атмосферу.
Заучування вірша " When the weather . . . "
Вірш на мультимедійній дошці:
When the weather is fine,
We walk all the time.
We play games outside,
We feel well and all right.
******************
When the weather is bad,
We read books on the mat.
We can do something more:
Watch TV, paint and draw.
II. Основна частина уроку
2. Тренування учнів у виконанні лексико – граматичних завдань за темою «Погода». Робота по групам. Треба скласти якмога більше розділових запитань і записати їх. Учні змагаються по групам. Учитель перевіряє зошити перших кількох учнів.
III. Заключна частина уроку
Бесіда з учнями за запитаннями:
Урок 3.
Тема уроку: Уроки вічливості
Мета. Тренувати фонематичну пам'ять з опорою на відеосюжет. Тренувати учнів у вживанні розділових запитань, практикувати їх використовування у діалогічному мовленні. Сприяти формуванню в учнів вміння працювати в парах, групах і самостійно. Виховувати в учнів культуру спілкування.
Обладнання: комп'ютери, підручник, мультимедійна дошка, робочий зошит, словник.
Хід уроку
I. Організаційна частина
1. Привітання і повідомлення теми та мети уроку
Т: Good morning! Today we learn to talk in a polite and friendly way, using Question Tags.
2. Уведення в іншомовну атмосферу.
Повторення і проговорення всім клсом вірша про погоду, який вчили минулого уроку. Потім учні по бажанню декламують його напам'ять.
3. Перевірка домашнього завдання. Учитель перевіряє кілька зошитів на вибір під час виступу – опису погоди інших кількох учнів.
II. Основна частина уроку
1. Повторення вивченого граматичного матеріалу за опорною таблицею "Question Tags" на мультимедійній дошці.
2. Тренування учнів у використанні розділових запитань
Вправи на закріплення нової граматичної теми «Розділові запитання». З огляду на те, що із даним видом англійських запитань учні раніше не були знайомі, але перші понятті про них сформувалися при вивченні 1-2 уроку теми, доцільно провести невелику самостійну роботу із використанням ІКТ. Для цього пропонуємо два тестових завдання типу «complete the sentence» (завершити речення), розроблені у комп’ютерній оболонці Hot Potatoes.
Завдання № 1 передбачає вибір правильного варіанта кінцівки розділового запитання із ряду запропонованих. Ряд, що «випадає» у вигляді допоміжного меню після коми (тобто у місці, де мусить бути так званий «тег» запитання) включає у себе всі варіанти відповідей для шести речень вправи. Завдання учнів – вибрати саме той варіант, що підходить до даного речення.
Завдання № 2 аналогічне попередньому. Але закріплення набутих знань і умінь відбувається в ньому паралельно із вдосконаленням навичок англійського правопису, оскільки учні мусять самостійно ввести правильну кінцівку шести розділових запитань, не використовуючи жодних підказок.
3. Тренування учнів в усному мовленні.
Робота в парах за вправою №5 с.63 у підручнику.
Наприклад:
III. Заключна частина уроку
Т: You were active at the lesson today. Everybody has got a mark. Congratulations your winners!
Урок 4.
Тема уроку: Свята
Мета. Формувати навички вживання нових ЛО. Формувати навички вимови. Вдосконалювати навички аудіювання і читання. Розвивати мовленнєву реакцію учнів. Виховувати позитивне ставлення й повагу до традицій своєї та інших країн.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник.
Хід уроку
T: Hello, boys and girls! Today we are talking about different traditions and holidays in Ukraine and some English-speaking countries.
Учитель звертає увагу учнів на вірш, який висвічується на мультимедійній дошці. Учні заучують його, повторюючи за вчителем. Потім декілька учнів декламує його:
New things to learn,
New friends to meet,
New songs to sing,
New books to read.
New things to see,
New things to hear,
New things to do
In this glad New Year.
Вчитель радить учням привітати своїх родичів та знайомих у святкові новорічні дні і побажати їм такі слова.
II. Основна частина уроку.
1. Активізація ЛО за темою «Свята».
За допомогою мультимедійної дошки вчитель показує презентацію нових слів в картинках і пропонує відгадати їх значення.
ЛО:
учитель сам перекладає і дає пояснення до них. Після перегляду учні хором за вчителем читають нові слова (сторінка 65 підручника) і записують собі у словники.
2. Перевірка домашнього завдання.
Учні обмінюються робочими зошитами (Workbooks) і перевіряють виконане домашнє завдання свого сусіда. В цей же час учні за бажанням читають початок речення і правильне розділове запитання до нього. Клас слухає відповіді, корректує їх, оцінює відповіді.
Текст «What Are Holidays?» з’являється на інтерактивній дошці ( №1 с.64 за підручником).
Учні читають текст в голос і перекладають його по черзі в режимі P1-P2-P3…
Робота з презентацією «Свята»
Учні виконують завдання № 3 (с.65) за підручником у своїх робочих зошитах без опори на слайди по пам’яті.
Діти читають вголос приклади і запам’ятовують їх.
Робота по групах:
Ш. Заключна чяастина уроку.
1. Домашнє завдання.
Письмова вправа № 2 (с.65 за підручником): продовжити речення з опорою на текст (с.64)
2. Підведення підсумків уроку.
T: Today we have spoken about some Ukrainian traditions and holidays. Traditions are dear to every country. And we know a country by its traditions, its customs and holidays.
Урок 5.
Тема уроку: Свята і традиції святкування
Мета. Формувати навички використання нових ЛО. Формувати навички вимови. Удосконалювати навички аудіювання і читання. Розвивати мовленнєву реакцію учнів. Розвивати пам’ять і творчий характер. Виховувати позитивне ставлення й повагу до традицій своєї та інших країн. Виховувати зацікавленність у розширенні своїх знань.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник, роздавальний матеріал (картки).
Хід уроку
I. Організаційна частина.
T: Hello, boys and girls! We’ll speak about customs and traditions of English-speaking countries and Ukraine. And we’ll practice some grammar structures.
Учні читають вірш з інтерактивної дошки, який вчили минулого уроку. Потім декілька учнів декламують його напам’ять.
II. Основна частина уроку.
1. Перевірка домашнього завдання.
Вчитель читає першу частину речення (№ 2 с.65), учні по черзі читають його продовження. Учитель корегує відповіді і перевіряє кілька зошитів на вибір.
2. Активізація лексики, вивченої на попередньому уроці.
Робота в групах.
В кожній групі працює по три учні. Кожна група отримує завдання на картках. Учні виписують назву свята в колонку тієї країни, де воно святкується.
Потім групи міняються своїми списками і перевіряють їх.
Аналогічно виконується робота з іншим листом № 2 (лист від Тані з України).
На основі презентації «Holiday greeting» Учні відгадують до яких свят належать відповідні привітання.
Робота в парах, групах та з цілим класом.
Вчитель корегує і оцінює роботу учнів.
III. Заключна частина уроку.
1. Домашне завдання.
Написати електронний лист другу про своє улюблене свято (6-8 реч.).
Виконати це завдання у друкованому зошиті (Workbook) №2 с.38.
2.Підведення підсумків уроку.
T: Today we have spoken about some Ukrainian traditions and holidays. Traditions are dear to every country. And we know a country by its traditions, its customs and holidays.
Урок 6.
Тема уроку: З історії святкування Нового року.
Мета. Розвивати навички аудіювання, мовленєву пам'ять. Тренувати учнів в усному мовленні. Практикувати учнів у письмі. Учити обмінюватися інформацією. Виховувати в учнів почуття взаємоповаги. Виховувати повагу до культурних цінностей свого народу та народів світу.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник, роздавальний матеріал (гра) та магнітола.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
T: Hello, boys and girls! We’ll speak about customs and traditions of New Year celebrations in English-speaking countries and Ukraine. And we’ll practice some grammar structures.
2. Уведення у іншомовну атмосферу.
На інтерактивній дошці з'являється текст пісні « Jingle Bells», а вчитель вмикає аудіододаток на магнітолі. Весь клас слухає і співає пісню. Учні здогадуються про що йдеться в пісні, перекладають її зміст. Учитель коментує і пояснує найскладніші фрази. Клас співає пісню вдруге, вже розуміючи її зміст.
II. Основна частина урока
Учні читають свої електронні листи в режимі P → class.
Учитель виправляє, якщо необхідно і ставить запитання до всього класу такого типу: What is the Oleg's favourite holiday? Учні відповідають на основі почутої інформації.
2. Тренування учнів в аудіюванні.
Робота в групах.
Потім на інтерактивній дошці з'являється завдання до цього тексту. Треба з'ясувати, чи правдиві поданні твердження?
3. Тренування учнів у мовленні.
Таким чином, всі - опитанні і всі знають інформацію про кожного у класі ( принцип мережної взаємодії).
4.Розвиток навичок письма. На інтерактивні дошці з'являється зразок листа Санта Клаусу. Учні списують його у свій зошит, коментуючи зміст.
5. Час для гри. Інтерактивна гра для всього класу. Якщо клас завеликий, то можна грати по групах. Пропонується два варіанти гри:
III. Заключна частина уроку.
1. Домашнє завдання. Написати свого листа Санті на окремрму аркуші та оформити його; вивчити пісню « Jingle Bells».
2. Підведення підсумків уроку.
Бесіда з учнями.
Т: I think this lesson was interesting and useful for you. You learned about old New Year's traditions and about your birthdays and signs of the year. Now you know your classmates better.
Урок 7.
Тема уроку: Нас запрошує казка.
Мета. Вдосконалювати навички читання й усного мовлення. Розвивати вміння аудіювання. Виховувати інтерес до іноземної мови. Розвивати мовну здогадку. Розвивати творчі здібності учнів, їхні уяву, увагу та пам'ять. Виховувати почуття доброзичливості й загальну культуру учнів.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
1.Привітання і повідомлення мети і теми уроку.
Т: Good morning, pupils. Today we are going to read the story " Selfish Giant" by Oscar Wilde and discuss it.
2. Уведення в іншомовну атмосферу. На інтерактивній дошці з'являється текст пісні « Jingle Bells», вчитель вмикає аудіозапис. Всі разом співають пісню. Вдруге пісню можна співати з караоке.
II. Основна частина уроку.
1. Перевірка домашнього завдання. Учні за бажанням читають свої листи до Санти. Вчитель збирає їх на перевірку.
2. Подання казки « Егоїстичний велетень» за мотивами оповідання Оскара Уальда.
Презентація побудована за принципом розділення казки на дві логічно завершені частини, подані окремими слайдами. Це стандартна презентація у програмі " Power Point" ( MS Office). Уривки дібраного тексту подані з новими ЛО та з запитаннями до змісту прочитаного. Проводиться так робота:
Такі скани слугують підказкою для переказу.
Така презентація казки складена у формі інтерактиву, в якому водночас задіяні як учні, вчитель, так і ІКТ, за допомогою яких проводиться урок.
III. Заключна частина уроку.
Т: I think you've learned much at our today's lesson. The Selfish Giant taught us a good lesson. I hope you'll be kind to each other friendly and generous.
Урок 8.
Тема уроку: Примхи погоди.
Мета. Вдосконалювати навички вживання граматичних структур « Розділові запитання» та « Ступені порівняння прикметників» в усному мовленні та письмі. Розвивати у дітей увагу, кмітливість. Виховувати інтерес до іноземної мови.
Обладнання: комп’ютери, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник, роздавальний матеріал (картки) та магнітола.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
1.Привітання і повідомлення мети і теми уроку.
Т: Hello, everyone! Our topic today is brushing up our grammar. We'll do lots of exercises to revise the structures with Question tags and Degrees of Comparison of Adjectives. We'll talk about the weather, seasons and other topics.
2.Уведення в іншомовну атмосферу.
Фонетична розминка. На дошці зображені слова чанту «Question tags», вчитель вмикає його аудіозапис на магнітолі. Учні співають цей чант.
This is Wednesday, isn't it?
I think it is. I think so.
This is the first, isn't it?
I think it is. I think so.
Is this the door to the roof?
I think so. It must be.
Are these the stairs to the basement?
I think so. They must be.
Is that the main entrance to the building?
I think so. It must be.
Those are the stairs to the basement, aren't they?
I think so. They must be.
That's the exit, isn't it?
I think so. It must be.
This is the entrance, isn't it?
I think so. It must be.
Вправа на закріплення раніше вивченого граматичного матеріалу (ступені порівняння прикметників) також пропонується у електронному варіанті (завдання на завершення речення, розроблені у комп’ютерній оболонці Hot Potatoes). На відміну від попередніх, це завдання із можливістю вибрати словоформу, що підходить для того чи іншого речення не із додаткового меню, а з переліку слів, поданих перед вправою. Для пришвидшення темпів виконання роботи учні можуть користуватися найпростішими операціями типу «copy-paste» («копіювати-вставити»), які можливо виконувати із допомогою маніпулятора «миша». З огляду на те, що дана граматична тема не є новою (перші понятті про англійські ступені порівняння даються вже у четвертому класі – урок 4, юніт 3, «Around the City») та поглиблюються у кожному наступному розділі підручників для четвертого та п’ятого класу, завдань для виконання десять, вони логічно розділені на дві групи (вищий та найвищий ступінь порівняння відповідно) і передбачають як перевірку власне граматичного правила побудови ступенів порівняння прикметників, так і загальне розуміння прочитаного, без чого неможливо зробити правильний вибір слова.
Т: We are finishing our lesson. At home you'll brush up your grammar.
Урок 9.
Тема уроку: Гортаючи календар ( підсумковий урок з теми)
Мета. Повторити і узагальнити лексичний матеріал теми. Продовжувати формувати навички читання, письма і мовлення за вивченими граматичними структурами « Розділові запитання» та « Ступені порівняння прикметників». Розвивати пам'ять, уяву, уміння логічно мислити. Виховувати повагу до традицій і звичаїв народів різних країн.
Обладнання: комп’ютери, мультимедійна дошка, підручник, робочий зошит, словник, магнітола.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
1.Привітання і повідомлення мети і теми уроку.
2. Уведення іншомовну атмосферу.
Виконання вивченого чанту «Розділові запитання» під аудіо- запис.
II. Основна частина уроку.
Учні в режимі Р1 –Р2 – Р3 …… читають речення з розділовими запитаннями (Workbook: №1 с.43) потім так само учні відміняють прикметники за ступенями порівняння (Workbook: №2 с.43-44). В цей час учитель перевіряє кілька учнівських зошитів.
Урок закріплення матеріалу теми спрямований в основному на лексичне наповнення розділу, відтак суттєвим недоліком дібраних для повторення вивченого завдань є повна відсутність будь-якого тренування сформованих навичок оволодіння граматикою. Тому пропонуємо комплексну вправу на базі ІКТ за темами «Розділові запитання» та «Ступені порівняння прикметників». Робота містить два окремих завдання: дописати закінчення розділових запитань та заповнити пропущені елементи у рядах ступенів порівняння прикметників. Завдання передбачає досить високий рівень підготовки учнів, адже виконується не за зразком, не має підказок у вигляді «випадаючого меню» чи заздалегідь розміщених перед вправою слів, крім того, контрольні моменти відображають найбільш складні випадки вживання відповідних словоформ та граматичних конструкцій заданої теми. Це дає можливість якісно та всебічно простежити, як саме учні засвоїли пройдений матеріал, а отже, і скорегувати подальшу роботу учителя під час вивчення наступних розділів підручника.
Підведення підсумків уроку.
Т: Your time is up. Please look at your tests. Did you have any difficulties? I hope your results are good. Let's put your marks.
ДОДАТКИ
Додаток №1
Вправа на комп'ютері до уроку № 3.
Додаток №2
Вправа на комп'ютері до уроку № 3.
Додаток № 3
Вправа на комп'ютері до уроку № 9.
ВИСНОВКИ
Багатовимірний та інтегрований підхід, спрамований на органічне поєднання навчання англійської мови з розвитком мислення учнів, а також з їх вихованням як громадян сучасної демократичної держави, набуває особливої ефективності під час застосування запропонованих технологій.
Розвиток мережної взаємодії та впровадження інформаційних технологій дає можливість відчути такі позитивні результати:
У цілому слід зазначити, що системне запровадження таких інноваційних технологій, як ІКТ ( використання комп'ютерної візуалізації навчальної інформації та сучасних засобів її обробки, широке застосування аудіо- та відео - матеріалів) та системи мережної взаємодії ( створення мережного середовища, використання ігрових ситуацій та інтерактиву) призводить до того, що значно підвищується зацікавленість учнів навчанням, зростає результативність та якість навчальних досягнень школярів, а вчитель має змогу отримати максимум інформації щодо рівня сприйняття і засвоєння учнями матеріалу та розвивати творчі здібності дітей на уроках англійської мови.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
10.Суржанська В.А. Розвиваємо творчі здібності.-Х.: Вид. група «Основа», 2007.-112с.
1