Розробки уроків з образотворчого мистецтва

Про матеріал
Розробки уроків з образотворчого мистецтва у нетрадиційній техніці виконання.
Перегляд файлу

 

Методичний кабінет

Мирогощанського ліцею

Мирогощанської сільської ради

Дубенського району Рівненської області

 

 

 

 

 

Нетрадиційні техніки малювання   в  початковій        школі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  2022 рік

 

Схвалено методичною радоюМирогощанського ліцею Мирогощанської сільської ради (протокол N 3 від 21 січня 2022 року).

 

 

 

 

 

Нетрадиційні техніки малювання в початковій школі.

Методична розробка – Мирогоща,2022 - 47 с.

Укладач: Бондаренко Лариса Василівна,вчитель філії Мирогощанського ліцею Мирогощанської сільської ради Дубенського району Рівненської області в селі Костянець

 

 

 

 

Дана методична розробка рекомендована для роботи з учнями початкових класів.Вона містить розробки уроків з образотворчого мистецтва,які можна застосовувати для проведення уроку у нетрадиційній техніці виконання. Застосування нетрадиційних матеріалів і технік сприяє розвитку у дитини дрібної моторики рук і тактильного сприйняття, просторового орієнтування на аркуші паперу, окоміру і зорового сприйняття, уваги і посидючості, образотворчих навичок й умінь, спостережливості, естетичного сприйняття, емоційної чуйності, допомагають навчити мислити сміливо і вільно.

                              

 

 

 

 

                Зміст

1.Вступ…………………………………………………………………………4                                                                                                                                  

2.Розробки конспектів уроків ………………………………………………..9

3.Список використаної літератури…………………………………………..47

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 ВСТУП

Діти люблять малювати, старанно опановують навички роботи з різними інструментами і образотворчими матеріалами, освоюють окремі прийоми і способи малювання, але при створенні власних робіт образотворчі і виразні навички дітей частіше залишаються на середньому рівні, багато композицій виділяються обмеженим змістом, штампами. Цьому треба вчити крок за кроком, від простого до складного.

  Нетрадиційна техніка малювання - це той напрямок у мистецтві, який допомагає розвинути дитину всебічно. Нетрадиційна техніка малювання в роботі з молодшими школярами сприяє розвитку дитячої художньої обдарованості.

       Нетрадиційні техніки малювання  дають учням вільність  вибору. Тільки нестандартні та нетрадиційні прийоми творчості дозволяють кожній дитині більш повно розкрити свої здібності, почуття. При використанні нетрадиційних технік дитина вчиться не боятися проявляти свою фантазію, так як вони не звертають дитину до стандарту, що не вводять їх в якісь рамки. Малюючи, дитина дає вихід своїм почуттям, бажанням, завдяки малюванню вона осягає, іноді моделює дійсність, легше сприймає болючі для себе образи і події.

        Одне з найпотужніших виразних засобів, якими користується образотворче мистецтво, це фарби, що втілюють розмаїття навколишнього світу дітей. Нетрадиційне малювання розкриває креативні можливості дитини, дозволяє відчути фарби, їх характер і настрій. Освоєння нетрадиційних методів малювання дозволяє наповнити заняття позитивними емоціями, зробити кожне заняття святом. Нетрадиційні прийоми розвивають у дітей логічне і абстрактне мислення, фантазію, спостережливість, увагу і впевненість у собі. Одним із прийомів, спрямованих на активізацію творчого самовираження дітей молодшого шкільного віку, є організація роботи  із застосуванням способів нетрадиційного малювання.

Адже образотворчий матеріал може бути одним і тим же - наприклад гуашева фарба. Використовувати її можна і в техніці набризку, і змішуючи з сіллю, крупою, і малювати клейовим пензлем на гладкій поверхні картону, і в техніці малювання плямами, монотипією, поролоном, пінопластом, пальчиком, долонькою, відбитком листя, квітів і т. п.,

На заняттях з образотворчої діяльності нетрадиційні техніки зображення використовуються рідко, не враховується їх корекційна значущість, між  тим, застосування нетрадиційних технік сприяє збагаченню знань і уявлень дітей про предмети і їх використанні; матеріали, їх властивості, способів дій з ними.

Нетрадиційна техніка не дозволяє копіювати зразок, що дає ще більший поштовх до розвитку уяви, творчості, самостійності, ініціативи, прояву індивідуальності. Дитина отримує можливість відобразити свої враження від навколишнього світу, передати образи уяви, втіливши їх за допомогою різноманітних матеріалів у реальні форми.

А головне те, що нетрадиційне малювання відіграє важливу роль у загальному психічному розвитку дитини. Адже самоцінним є не кінцевий продукт - малюнок, а розвиток особистості: формування впевненості у собі, у своїх здібностях, самоідентифікація у творчій роботі, цілеспрямованість діяльності.

 На противагу традиційності, нетрадиційність дає  можливість відійти від стереотипів, надати дитині максимальну свободу в її  образотворчості. Нетрадиційні техніки досить прості в технічному плані, діти легко їх засвоюють і отримують задоволення від результатів. Вони також дають дітям унікальні можливості для експериментування, пошуків, образів, сміливих втілень на папір незвичайних фантазій, вражень, думок.

       Використовуючи  в роботі різноманітні матеріали ( нитки, поролон, зубні щітки,  стеки, свічки, мило, клей, крейди, різні за формою кришки, тички, штампи з природного матеріалу, плівку, пензлики для клею, сіль, крохмаль, гуашеві та акварельні фарби тощо ), учні здатні почути шелест намальованого листя, відчути на щітках теплий вітерець, вдихнути пахощі лісу або лугу.

Застосування нетрадиційних матеріалів і технік сприяє розвитку у дитини дрібної моторики рук і тактильного сприйняття, просторового орієнтування на аркуші паперу, окоміру і зорового сприйняття, уваги і посидючості, образотворчих навичок й умінь, спостережливості, естетичного сприйняття, емоційної чуйності, допомагають навчити мислити сміливо і вільно.

Отож, розглянемо особливості нетрадиційних розважальних технік.

     Ляпкографія                                                                                                                                       1. Аркуш паперу складають навпіл і прогладжують пальцями лінію згину.                     2. На внутрішній бік згину капають кілька ляпок фарби різного кольору.                         3. Знову складають аркуш, прогладжують його. 

В одержаному зображені можна впізнати якийсь образ. Олівцем домальовуємо  деякі елементи, щоб образ був виразніший.

         Малювання на зволоженому папері

Для виконання роботи необхідно змочити аркуш паперу чистою водою, а потім пензлем або краплями нанести зображення. Зображення  дає ефект  розмитого під дощем або в тумані предмета.

1. Аркуш паперу зволожують поролоновою губкою.                                                                2. Наносять малюнок пензлем або пальцем, умоченим у акварельну фарбу.                                                                                                                                                                             

    Штампування                                                                                                                                   З картоплини, буряка, моркви тощо вирізають штампи. З їх відбитків складають візерунки, композиції або створюють образ будь – якого предмета.

    Монотипія                                                                                                                                       1. Рідкою фарбою вкриваємо прозору пластикову плівку згори донизу.                           2. Притискаємо її до аркуша паперу, перевіряємо чи не залишилося повітря.                                                                                                                3.Починаємо повільно знімати, йдучи до верхнього краю. Так можна малювати море, небо.

 Малювання зубною щіткою        

З допомогою зубної щітки виходять гарні ялинки, сосни,пухнасті айстри і жоржини. Занурюємо зубну щітку у фарбу. Прикладаємо її до аркуша і вказівним пальцем притискаємо. Малюємо що нам необхідно.

    Малювання свічкою                                                                                                                      1. На аркуші паперу восковою свічкою роблять малюнок.                                                    2. Накладають на нього акварельну фарбу поролоновою губкою. На зафарбованому тлі проявляється білий малюнок, зроблений свічкою.

Малювання пір’ям

1. Вмочуємо пір’їну у рідку фарбу.                                                                                               2. Робимо нею розводи по аркушу, тримаючи за кінчик (заметіль).

    Ниткографія                                                                                                                                     Нитка повинна бути гладенька і кручена, типу «ірис», довжина нитки повинна дорівнювати довжині дитячої руки від пальців до ліктів.                                                    1. Один кінець нитки намотати на палець або зробити петельку для зручності і вільним кінцем опустити її в палітру з фарбою.                                                                     2. Притримуючи пензлем, щоб не набралася зайва фарба, витягнути нитку.                  3. Викласти петельку на одну сторону, зігнутого навпіл аркуша так, щоб чистий кінець нитки звисав з нього.                                                                                            4. Накрити другою стороною аркуша, притиснути зверху рукою і витягнути нитку. При розгортанні аркуша на обох його сторонах утвориться симетричне зображення. Домалювати малюнок.

Малювання   зіжмаканим  папером

Розвести на палітрі фарбу. Зім’яти шматок паперу. Занурити в розведену фарбу і нанести на аркуш паперу. Наприклад, квітуча крона яблуні навесні. Стовбур малюється пензликом.

 

     Малювання квачиком                                                                                                                 Квачик – це квадратик тканини 8/8, який згорнутий у формі трикутника, зв’язаний ниткою. Використовують його замість пензлика. Зображене має об’єм, реальність. Це курча, квітка кульбабки тощо.

     Кляксографія                                                                                                                                   1. Зробити кляксу.                                                                                                                            2. Відхилити аркуш від себе, щоб зручно було дмухати на нього через соломинку. Домалювати малюнок пензлем, фломастером.              

Малюючи пейзажі, натюрморти, можна ще мокрі роботи посипати сіллю. Малюнок буде блищати: роса на квітах,стежинка, іскристий сніг на ялинці, краплинки води тощо.

     В своїй роботі я стараюсь розвивати вміння вихованців створювати свої особисті зображення, вірити в свої сили, координувати внутрішні почуття з дією ока і руки, орієнтуватись на папері. Дитячі малюнки з кожним днем стають змістовнішими, привабливішими, виразнішими, емоційнішими.

Нетрадиційні техніки мають велике значення в роботі з дітьми: вони створюють інтерес до образотворчої діяльності, що є одним з найважливіших умов для розвитку у дітей художньої творчості.

 

 

Урок у 4 класі.

Тема уроку:  «Осінній дощ»                                                                                                     

МЕТА УРОКУ:

Навчальна : формувати предметні компетентності:

Конгітивні (пізнавальні) – чуттєво – емоційне сприйняття, вміння бачити,  відчувати навколишній світ, виявлення пізнавальної активності;

Креативні ( творчі)- асоціатівно - образне мислення , прояв фантазії, уяви;

Комунікативні – розуміння мови мистецтва як форми міжособистісного спілкування, різноманітність творчих проявів.

Стратегічна – допитливість, свіжість погляду.

Розвиваюча : розвивати ключові компетентності ( розвиток навичок мислення):

Міжпредметні зв’язки – використовувати отримані знання на уроках літературного читання,музичного мистецтва.

Інформаційно – пізнавальні – вміння обробляти і використовувати інформацію з різних джерел .

Здоров’язберегаюча – підтримувати на належному рівні фізичний стан, усвідомлення своїх психофізіологічних особливостей.

Саморозвитку та самоосвіти – сприяти розвитку навичок самостійної роботи, активізувати творчу ініціативу.

Продуктивної творчої діяльності – стимулювання продуктивної творчої діяльності через створення ситуації успіху, заохочення учнів.

Виховна:  ( формування поведінкових компетентностей):

 Прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.

 

 ДИДАКТИЧНІ ЗАДАЧІ УРОКУ :

1.Ознайомити учнів із технічними прийомами роботи акварельними фарбами, технікою малювання «акварель по вологому папері»; навчити виконувати швидкі колірні замальовки.

 2. Розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів.

        ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

       Після уроку учні зможуть:


1.Малювати аквареллю, в техніці «акварель по вологому паперу», робити замальовки, технічні прийоми  «акварелі по вологому паперу».

2.Добирати кольори та відтінки, що відповідають стану осінньої природи .

 

 МЕТОДИ: розповідь, інструктаж, пояснення; демонстрація дитячих робіт, навчальні вправи, ігрові вправи.                                                                                                   

         ТИП УРОКУ: комбінований 

ФОРМА УРОКУ: групове заняття.                                                                                                                                             ОБЛАДНАННЯ : Матеріали та інструменти: альбоми, акварель, губки, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, презентація.                                                                                                                                     Зоровий ряд: репродукції творів живописців (Р. Шмельова «Осінній полудень»;  С.Алдушкін «Валаам», «Тиха обитель» та інші). Зразки дитячих робіт.                                                       

                                                                Хід уроку


I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності учнів до уроку


II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда
- Чи спостерігали ви, як змінюється забарвлення осінньої природи?

-Яких кольорів стало більше?

- Чи змінються колір природи під час дощу?

- Які кольори переважають у дощову погоду?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель (декламує вірш)


           Осіннє

Струсила грушка листя шерехке.

 Струсила і, зажурена, зітхає.

Бо дощ осінній все іде та йде,

А в неї одежини вже немає.

По листі мокрому, як сірий корабель,

Пройшов їжак. Задумався, спинився:

Було ж тут груш, і яблук, і морель…

А світ узяв і так перемінився.


Оксана Кротюк


  -Про дощову погоду ми заговорили недаремно. Настання осені спричинило дощову погоду. Восени дощі не теплі, як улітку: вони холодні та затяжні. Саме таку погоду краще писати у техніці, яку ми сьогодні вивчимо.

IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя.

— Сьогодні ми ознайомимось ще з одною цікавою технікою зображення. Ми сьогодні будемо працювати з аквареллю.

Ця фарба легка і прозора. Вам уже відомо, що назва цієї фарби походить від латинського слова «аква» — вода.

Роботи, виконані в техніці акварелі, легкі, ніби наповнені повітрям, тому що крізь шар фарби ми навіть можемо побачити білизну паперу. Пам'ятайте: працюючи з нею, слід бути дуже обережним, ретельно обмірковувати, які кольори змішати на палітрі, щоб отримати гарний колір, а не бруд.

А тепер погляньте на роботи, що художники створювали акварельними фарбами на вологому папері. Які відчуття вони викликають? Чи подобаються вам такі роботи? Чи маєте бажання також навчитися працювати у цій техніці?

(Презентація картин виконаних в техніці вологого паперу)

   Робота аквареллю по вологому паперу — дуже цікава техніка. Такий живопис називають англійською аквареллю. Цей прийом надає акварелі глибини та створює відчуття сонячного світла. Для збереження вологості паперу, щоб мати тривалішу за часом можливість працювати, легко змішуючи фарби на вологому аркуші, художники вдавалися до численних хитрощів.

   Під час роботи аквареллю під вологий аркуш паперу підкладали змочене у воді сукно або фланель, що тривалий час живили папір вологою. Цю техніку використовують і як основний технічний прийом, коли все зображення виконують на вологому фоні, і частково, коли здебільшого працюють на сухому папері. На сухій поверхні паперу акварельний мазок лягає чіткою плямою, а на вологій — розтікається, утворюючи переходи та переливи кольору. Тому не хвилюйтеся, якщо на вашому аркуші паперу фарба потекла. Необхідно навчитися керувати фарбою.

 (Учитель демонструє зразки дитячих робіт виконанні технікою малювання «акварель по вологому паперу» )

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА


VI. ІНСТРУКТАЖ

  Спочатку необхідно зволожити весь аркуш паперу водою за допомогою губки або пензля.Тільки звертайте увагу на те, щоб аркуш паперу був вологим трішки, а не занадто. А потім почніть малювати аквареллю. Дуже добре, коли папір цупкий із шорсткою поверхнею. Такий папір саме й було створено для роботи акварельними фарбами.

VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Творче завдання

Створіть безпредметні композиції «Осінній дощ» (аквареллю по вологому паперу). Доберіть кольори та відтінки, що відповідають стану осінньої природи.

VIII.РЕФЛЕКСІЯ

  Бесіда
- Які роботи ми сьогодні створювали?

 - Як називається техніка, у якій ми працювали?

-А тапер пограємо гру,яка назавається « Художник-чарівник».

  Нам потрібні два листки паперу: один простий, інший – змочений водою, вода, фарби, пензлик,склянка.

Спочатку учитель вводить дітей в ігрову ситуацію:

 - Ми всі художники – чарівники, творимо на папері чудеса. Зараз я вам покажу, як це робиться. У мене два листки паперу. Це – звичайний папір, а цей – змочений чарівною водою. У вас на партах у склянках стоїть чарівна вода. Я беру папір, змочений чарівною водою папір повинен знаходитися в стадії висихання, пензликом малюю три пелюстки малиновою фарбою, кольори будуть розпливчастими), потім – три пелюстки фіолетовою фарбою. Бачите, як кольори впливають один на другий. Ось і вийшли чарівні квіти.
   - Тепер давайте зробимо папір чарівним. Візьміть пензлик і опустіть у воду та змочіть ним папір. Покладемо пензлик, держіть руки над папером, закрийте очі і повільно рухайте і промовляйте: «Раз, два, три, папір чарівний. Дивись!». Так треба сказати 2-3 рази.

 Учні повторюють чарівні слова, а папір тим часом підсихає.

- Тепер ми можемо створювати чарівні квіти. Візьмемо тоненький пензлик, вмочимо у жовту фарбу, промалюємо три пелюстки жовтою фарбою, потім – три пелюстки червоною фарбою, потім малюємо зелень.

IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку.


 

 

РОЗРОБКА КОНСПЕКТУ УРОКУ 4 КЛАС

  

                                    На тему:

  «Осінні барви»

  техніка малювання «Ляпкографія»

 

D:\авторські кукли\ескізи ляльок\малюночки\IMG_20190919_155542.jpg

 

 

 

Урок у 4 класі

Тема уроку:Осінні барви

МЕТА УРОКУ:

Навчальна : формувати предметні компетентності:

Конгітивні (пізнавальні) – чуттєво – емоційне сприйняття, вміння бачити,  відчувати навколишній світ, виявлення пізнавальної активності;

Креативні ( творчі)- асоціатівно - образне мислення , прояв фантазії, уяви;

Комунікативні – розуміння мови мистецтва як форми міжособистісного спілкування, різноманітність творчих проявів.

Стратегічна – допитливість, свіжість погляду.

Розвиваюча : розвивати ключові компетентності ( розвиток навичок мислення):

Інформаційно – пізнавальні – вміння обробляти і використовувати інформацію з різних джерел .

Здоров’язберегаюча – підтримувати на належному рівні фізичний стан, усвідомлення своїх психофізіологічних особливостей.

Саморозвитку та самоосвіти – сприяти розвитку навичок самостійної роботи, активізувати творчу ініціативу.

Продуктивної творчої діяльності – стимулювання продуктивної творчої діяльності через створення ситуації успіху, заохочення учнів.

Виховна:  ( формування поведінкових компетентностей):

-сприяти розвитку чуттєво-емоційного та естетичного сприймання світу,
-асоціативно-образного мислення, цілісного бачення, вміння виділяти основне в явищах і формах;

 

 ДИДАКТИЧНІ ЗАДАЧІ УРОКУ :

1.Ознайомити учнів з нетрадиційними техніками зображення, з стилізацією зобра- ження.

2. Учити учнів робити відбитки з готових природних матеріалів(листки),викорис- товуючи нетрадиційні техніки малювання.                                                                          3. Формувати естетичні почуття, активізувати творчу ініціативу, формувати здіб- ності та емоційно насолоджуватись сприйманням художніх образів природи в об- разотворчому мистецтві.                                                                                                         4 Розвивати кольоровідчуття ока,творче мислення,уміння бачити красу і гармонію  довколишнього світу.                                                                                                              5. Виховувати акуратність у процесі роботи з матеріалами. 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ :

Після уроку учні зможуть:

1.Зображувати оточуючий світ (картини природи) за допомогою ляпкографії.

2.Навчаться створювати сюжети з плям, що утворилися на папері.

 МЕТОДИ: розповідь, інструктаж, пояснення; демонстрація дитячих робіт, навчальні вправи, ігрові вправи. навчальні вправи, ігрові вправи.                                                                

 ТИП УРОКУ: засвоєння та формування  нових знань, умінь та навичок.             

ФОРМА УРОКУ: групове заняття.

  ОБЛАДНАННЯ : 

Зразки робіт із зображенням відбитків готових природних форм, слайди, музичний супровід - твір П.Чайковського «Пори року», листки різних порід дерев, фарби, олівці, пензлі, папір, склянка для води, серветки, палітра, піпетка, трубочка для коктейлю.

 

Хід уроку

 

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності учнів до уроку

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бесіда
- Чи спостерігали ви, як змінюється забарвлення осінньої природи?
- Яких кольорів стало більше?
- Які барви переважають восени в саду,в лісі?

-Чим вам подобається осінь?

-А чи любите ви збирати листочки?

-А що з ними можна зробити? (скласти букет, зробити віночок)

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

-Що, на вашу думку, є нетрадиційним малюванням?

-Чи завжди люди використовують тільки пензлі?

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

     -Сьогодні на уроці ми з вами будемо використовувати такі нетрадиційні техніки як ляпкографія та відбитки природних форм .

 Виконанаємо  творче завдання і створимо композицію «Осінні барви».

При цьому навчимося правильно розкладати листочки на площині, та розвиватимемо кольоровідчуття ока.

 

V. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.  Вступна бесіда

       -Вирушаючи з вами на осінню прогулянку в гай , ми уважно придивлялися довкола і помітили, що дерева осінь щедро вдягла в різнобарвні шати і перетворила гай у казковий барвистий букет. До того ж кожному дереву чарівниця-осінь подарувала особливе, неповторне вбрання.

          -Білокорим берізкам вона вплела в коси золотаві стрічки. Листя дуба пофарбувала в червоно-коричневий та пурпуровий колір. А ось клени увібрали в себе найяскравіші кольори осені: червоні, жовті, оранжеві…

І так листочкам сподобався їх колір, що вони не витримують, зриваються з гілочки і, хизуючись своєю вродою, літають, кружляють, падають…

        -І тут їх підхоплює легенький вітерець і запрошує до осіннього вальсу.     Потанцюють листочки, побавляться і  тихо опустяться на доріжки, дахи, тихі плеса голубих річок.

Завітали листочки і до нас на урок. Зараз ми перетворимо їх на пензлики і намалюємо деревця та кущі

2. Вивчення нового матеріалу

    -Нетрадиційність – це можливість творити без специфічних художніх інструментів. Наприклад: без мольберта, пензликів, ножниць: можна малювати з допомогою пальчиків і долоньок, працювати в техніці ляпкографії. Кожен митець перебуває в постійному пошуку власного стилю, «почерку», оригінальної манери виконання, що зумовлює появу повної художньої техніки. Тож давайте розглянемо декілька таких технік.

 

Ляпкографія з трубочкою (клякса)

    -Ляпкографія полягає в тому, щоб навчитися робити плями, дивитися на них і бачити образи, предмети або окремі деталі. Навчитися не лише бачити на що схожа пляма, а і розуміти, як пляму перетворити в образ, в справжній сюжет . Урізноманітнити прийом ляпкографії дозволяє роздування крапель по поверхні аркуша. Роздування крапель можна поєднувати з нахилом листа в різні боки. Кожен поворот краплі при нахилі листа дає новий напрямок руху  лінії. За допомогою цього прийому можна отримувати оригінальні зображення дерев , тварин (казкових і фантастичних персонажів . Після цього можливий другий етап створення образу – обведення, або домальовування плям, конкретизація деталей, доповнення образу чи сюжету набризкуванням чи промальовкою.  В результаті чого може вийти цікавий цілісний сюжет.

Відбитки фарбою з природніх форм.

Фарби наносять пензликом на будь-який листок або пелюстку квітки і подушечкою пальця сильно притискають до паперу.

Матеріали: гуашеві фарби, пензель, листки з дерева клена та куща калини.

3.Перегляд демонстраційного матеріалу (з коментуванням вчителя)

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. ІНСТРУКТАЖ

1.Пояснення вчителем послідовності виконання композиції.

 

а)Розташування листочків на площині

- Візьміть декілька листочків і розмістіть їх на аркуші.

б) Фарбування зворотної сторони листочка

- Тепер візьмемо пензлика, вмокнемо його у фарбу теплих кольорів і намажемо її на нижній бік листочка.

в) Прикладання зафарбованим боком на аркуш паперу та натискання долонькою

- Покладемо листочок зафарбованим боком на аркуш паперу, зверху прикриємо аркушем і легенько погладимо долонькою, примовляючи: «Дякуємо тобі листочку за весняний шелест, за літню прохолоду, за осіннє натхнення». Листочку чути таке дуже приємно.

Тепер зніміть аркуш. І що ж у нас вийшло? Листочок залишив на пам'ять своє кольорове фото. Тепер поступово беріть інші листочки, фарбуйте і «друкуйте» на папері. Окремі дрібні деталі, якщо потрібно, домалюйте.

Дотримуйтесь охайності при виконанні роботи.

г)  Візьміть трубочки і наберіть фарби та обережно видувайте на папір у потрібні боки навколо намальованого стовбура дерева.

д)отримане зображення домальовуємо за допомогою фарби та пензлика.

 Окремі дрібні деталі, якщо потрібно, домалюйте.

Дотримуйтесь охайності при виконанні роботи.

VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

VІ. РЕФЛЕКСІЯ

Метод ПРЕС «Сьогодні на уроці я дізнався..»

Вправа «Ти мені,я тобі»

Діти  ставлять питання один одному по даній темі.

IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ 

  1.Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).     

 2. Визначення завдання для пiдготовки до наступного уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      РОЗРОБКА КОНСПЕКТУ УРОКУ 4 КЛАС

  

                                    На тему:

  «Осінні квіти»

             техніка малювання «Паперове штампування»

 

Image

 

Урок у 4 класі.

Тема уроку:  «Осінні квіти»                                                                                                     

МЕТА УРОКУ:

Навчальна : формувати предметні компетентності:

Конгітивні (пізнавальні) – чуттєво – емоційне сприйняття, вміння бачити,  відчувати навколишній світ, виявлення пізнавальної активності;

Креативні ( творчі)- асоціатівно - образне мислення , прояв фантазії, уяви;

Комунікативні – розуміння мови мистецтва як форми міжособистісного спілкування, різноманітність творчих проявів.

Стратегічна – допитливість, свіжість погляду.

Розвиваюча : розвивати ключові компетентності ( розвиток навичок мислення):

Міжпредметні зв’язки – використовувати отримані знання на уроках літературного читання,музичного мистецтва.

Інформаційно – пізнавальні – вміння обробляти і використовувати інформацію з різних джерел .

Здоров’язберегаюча – підтримувати на належному рівні фізичний стан, усвідомлення своїх психофізіологічних особливостей.

Саморозвитку та самоосвіти – сприяти розвитку навичок самостійної роботи, активізувати творчу ініціативу.

Продуктивної творчої діяльності – стимулювання продуктивної творчої діяльності через створення ситуації успіху, заохочення учнів.

Виховна:  ( формування поведінкових компетентностей):

 виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.

 ДИДАКТИЧНІ ЗАДАЧІ УРОКУ :

1.Дати учням поняття про живопис (на елементарному рівні).                                         2.Ознайомити учнів з різними видами фарб.                                                                                3.Повторити, що таке теплі та холодні кольори; поглиблювати знання учнів про рівномірне заповнення площини аркуша паперу.

4.Розвивати навички та вміння дітей працювати у техніці штампування.

 

        ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ :

Після уроку учні зможуть:
1.Малювати аквареллю, в техніці «паперового штампування», робити замальовки, використовувати технічні прийоми  «штампування».

2.Добирати кольори та відтінки, що відповідають кольору квітів.

 

 МЕТОДИ: розповідь, бесіда, демонстрація власного методичного малюнку, демонстрація репродукцій відомих художників, практична робота, педагогічне спостереження, стимулювання до роботи.                                                                                                   

         ТИП УРОКУ: комбінований 

ФОРМА УРОКУ: групове заняття.                                                                                                                                             ОБЛАДНАННЯ : Альбом для малювання, паперовий штамп, акварельні фарби, пензлик, баночка з водою. Репродукції картин відомих майстрів, методичні малюнки вчителя.                                                       

                                                                Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності учнів до уроку
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Дайте відповіді на питання:

- Яка зараз пора року?

- Яких кольорів більше восени? Теплих чи холодних?

- Назвіть теплі кольори. Назвіть холодні кольори.

- Що зазвичай зображують художники на своїх осінніх картинах?

- Пригадайте що таке живопис?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

-Сьогодні ми помандруємо у чарівне та казкове королівство яке називається живопис. Познайомитеся з його жителями. Також навчимося створювати дивовижні картини дивовижним методом штампування.

 

 IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

   -Ви вже знаєте, що природа завжди надихає митців. Вони створюють картини у різних стилях. Сьогодні ми завітали до королівства Живопис.

Вправа «Мозковий штурм».

Що таке  живопис?

Живопис - вид образотворчого мистецтва, пов'язаний з передачею зорових образів за допомогою нанесення фарб на поверхню. У королівстві Живопису художники зображають її красу різними фарбами. Фарба, це жителі королівства живопис. Фарби бувають: акварельними, гуашевими, акриловими чи олійними.

- Розгляньте малюнки які намальовані різними фарбами.

- Які особливості у кожної з картин.

- Яких кольорів більше на цих картинах теплих чи холодних.

     -Як ви гадаєте, якими фарбами намальовано ці картини (акварельними, гуашевими, акриловими чи олійними).                                                       

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VI. ІНСТРУКТАЖ

1. -З яких елементів буде складатися наш малюнок? (квітка,стебло, фон)

- Які кольори будемо використовувати?

- Що ви можете сказати стосовно розміщення квітів? (вони розміщені по центру).

- Що ви скажете стосовно їх розміру? (одні більші, інші менші)

- Як ви гадаєте, з чим це пов’язано? (бо одні знаходиться ближче до нас, а інші далі).

2. Послідовність створення малюнка (розповідь учителя)

- Спочатку визначимо положення аркуша паперу. Уявіть що і як ви хочете намалювати, та визначте яке положення буде найвдалішим.

- Починаємо малювати з фону. Робимо пензликом дрібненькі плями-крапельки. Колір фону слід робити не дуже яскравим.

- Далі малюємо квіти за допомогою виготовлених власноруч штампів.

- Відрізаємо дві смужки. Одну завширшки 6 см а іншу 3 см.

- Надрізаємо дрібненько ці смужки та скручуємо у трубочку.

- Розправляємо і формуємо штамп квітки.

- Обираємо колір квітки, наносимо його на штамп і притуляємо до фону.

- Повторюємо дію кілька разів, щоб утворити букет.

- Пензликом домальовуємо деталі: стеблинки та листочки.

VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Творче завдання
     -Створіть композицію «Осінні квіти» (аквареллю методом паперового штампування). Доберіть кольори та відтінки, що відповідають кольору айстр).

Девіз практичної роботи «Не кажи-не можу,а кажи-навчуся!»

 VIII.РЕФЛЕКСІЯ

Відповісти на питання.

- Що таке живопис ?

- Які назви фарб ви запам’ятали?

- Які їх особливості?

- У якій техніці ми створювали квіти?

Вправа «Колорит»

Визначення колориту та настрою робіт учнів.

  IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Оформлення виставки з учнівських робіт.

 Прибирання робочих місць.

 

РОЗРОБКА КОНСПЕКТУ УРОКУ 4 КЛАС

  

                                    На тему:

  «Зимова красуня»

                     техніка малювання « Малювання зубною щіткою»

Нетрадиційні техніки малювання – Малювання зубною щіткою (опис та приклади)  | Інші методичні матеріали. Дошкілля

 

Урок у 4 класі.

Тема уроку:  «Зимова красуня»                                                                                                     

МЕТА УРОКУ:

Навчальна : формувати предметні компетентності:

Конгітивні (пізнавальні) – чуттєво – емоційне сприйняття, вміння бачити,  відчувати навколишній світ, виявлення пізнавальної активності;

Креативні ( творчі)- асоціатівно - образне мислення , прояв фантазії, уяви;

Комунікативні – розуміння мови мистецтва як форми міжособистісного спілкування, різноманітність творчих проявів.

Стратегічна – допитливість, свіжість погляду.

Розвиваюча : розвивати ключові компетентності ( розвиток навичок мислення):

Міжпредметні зв’язки – використовувати отримані знання на уроках літературного читання,музичного мистецтва.

Інформаційно – пізнавальні – вміння обробляти і використовувати інформацію з різних джерел .                                                                  Здоров’язберегаюча – підтримувати на належному рівні фізичний стан, усвідомлення своїх психофізіологічних особливостей.

Саморозвитку та самоосвіти – сприяти розвитку навичок самостійної роботи, активізувати творчу ініціативу.

Продуктивної творчої діяльності – стимулювання продуктивної творчої діяльності через створення ситуації успіху, заохочення учнів.

Виховна:  ( формування поведінкових компетентностей):

Виховувати любов до природи, почуття естетичної насолоди, спостережливість, акуратність, увагу; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи.

 

ДИДАКТИЧНІ ЗАДАЧІ УРОКУ :

 

1.Ознайомити учнів із  технікою  малювання зубною щіткою.                       2.Вчити учнів малювати різними видами, передаючи правильне розміщення, форми, колір і пропорції рослини.

3.Розвивати вміння виконувати малюнок у певній послідовності за

зразком; розвивати дрібну моторику руки.

  ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ :

Після уроку учні зможуть:
1.Малювати аквареллю та гуашшю, в техніці «зубною щіткою», передаючи правильне розміщення, форми, колір і пропорції рослини.

2.Добирати кольори та відтінки, що відповідають  колориту зимового пейзажу .

 

МЕТОДИ: розповідь, інструктаж, пояснення; демонстрація дитячих робіт, навчальні вправи, ігрові вправи.                                                                                                   

         ТИП УРОКУ: комбінований 

ФОРМА УРОКУ: групове заняття

ОБЛАДНАННЯ :Аркуш синього кольору формату А4, акварельні та гуашеві фарби,  таблиця кольорів, палітра, пензлики, зубні щітки, папір, сіль.                                                                                                                  Зоровий ряд: репродукції творів,презентація,зразки робіт вчителя,зразки дитячих робіт.

                       Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності учнів до уроку
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Моніторинг якості знань з «Образотворчого мистецтва»

– Які основні три кольори ви знаєте?

– Які похідні від них?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вправа «Очікування»

– Кожен з вас щось чекає від сьогоднішнього уроку. Зараз ви озвучите свої сподівання, а в кінці нашого уроку ми повернемося до них і перевіримо чи здійснилися вони. А я в свою чергу, сподіваюсь, що ви будете активними, спостережливими та відповідальними.                                                                            IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вступна бесіда.

– Яке свято наближається (Новий рік)

– А що є символом цього свята? (Ялинка)

– Подивіться відео.

– Які ще свята зимового циклу ми знаємо?

2. Перегляд презентації «Зимові свята-улюблена пора».

– Сьогодні на уроці ми з вами будемо малювати ялинку, а чим прикрашають ялинку на свято? (Іграшками, гирляндами)

– Колись давно за легендою ялинку прикрашали яблуками, але одного разу був неврожай яблук і люди почали прикрашати іграшками. Напевно всі чекають це свято із нетерпінням, бо всі отримують подарунки, а ми дуже полюбляємо їх отримувати. Ми з вами спробуємо подарунок власними руками.

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. ІНСТРУКТАЖ

Повторення правил роботи на уроці.Коротке пояснення послідовності виконання даної  роботи,перегляд репродукцій та зразків роботи вчителя.
VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

 Практична робота.

  1.   Для роботи нам потрібно: папір, сіль, палітра, фарби, пензлик та зубна щітка.

2. Приступаємо до виконання роботи.

– Де ростуть ялинки ? (У лісі)

  1.   Знайомство з послідовністю виконання роботи.

– Виберемо де будемо малювати ялинку (Посередині паперу)

– А тепер беремо фарбу зеленого кольору і будемо малювати ялинку за уявою . Супроводжувати нашу роботу буде музика.

– Візьміть зубну щітку, вмочіть її у фарбу зеленого кольору і по центру листка проводимо донизу, як зробила це я. Тоді в ліву і в праву сторону від стовбура проводимо гілочки, і в такому ж порядку проводимо далі і далі, у кого фарби недостатньо добираємо і проводимо далі.

– Ялинка у нас пишна і гарна.

У кожного на парті є сіль, то тепер прикрасимо ялинку (Присиплемо і  роботу сіллю, щоб блищала).

Ми намалюємо сніг, але не пензликом, а так само щіткою.

Вимиту щітку вмочаємо у білу фарбу і робимо кучугури снігу.

 VIII.РЕФЛЕКСІЯ

-Використовуємо такий метод  повторення вивченого матеріалу як «Рюкзак». «Складаємо»  головні поняття які опрацювали на уроці. Також  звіримо, наскільки здійснились ваші сподівання,які ви висловили на початку уроку виконуючи вправу «Очікування».

   IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

Визначення завдання для підготовки до наступного уроку.

 

      РОЗРОБКА КОНСПЕКТУ УРОКУ 4 КЛАС

  

                                    На тему:

  «Чудові метелики»

               

                                    техніка малювання «монотипія»

 

 

Спасский Дом Детского Творчества

 

Урок у 4 класі.

Тема уроку:  «Чудові метелики»                                                                                                     

МЕТА УРОКУ:

Навчальна : формувати предметні компетентності:

Конгітивні (пізнавальні) – чуттєво – емоційне сприйняття, вміння бачити,  відчувати навколишній світ, виявлення пізнавальної активності;

Креативні ( творчі)- асоціатівно - образне мислення , прояв фантазії, уяви;

Комунікативні – розуміння мови мистецтва як форми міжособистісного спілкування, різноманітність творчих проявів.

Стратегічна – допитливість, свіжість погляду.

Розвиваюча : розвивати ключові компетентності ( розвиток навичок мислення):

Міжпредметні зв’язки – використовувати отримані знання на уроках літературного читання,музичного мистецтва.

Інформаційно – пізнавальні – вміння обробляти і використовувати інформацію з різних джерел .

Здоров’язберегаюча – підтримувати на належному рівні фізичний стан, усвідомлення своїх психофізіологічних особливостей.

Саморозвитку та самоосвіти – сприяти розвитку навичок самостійної роботи, активізувати творчу ініціативу.

Продуктивної творчої діяльності – стимулювання продуктивної творчої діяльності через створення ситуації успіху, заохочення учнів.

Виховна:  ( формування поведінкових компетентностей):

 Виховувати бережливе ставлення до природи,шукати прекрасне в усьому що нас оточує.

 

 ДИДАКТИЧНІ ЗАДАЧІ УРОКУ :

1.Навчити дітей прийомам та методам художнього створення образів комах, використовуючи техніку монотипії; розвивати вміння бачити в різних лініях, плямах в даній кольоровій гамі задуману композицію;

2.Поглибити знання учнів рівномірно використовувати площу аркуша;

3.Дати елементарні поняття симетричної форми і сформувати поняття ролі висі симетрії в її будівництві.

 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ :

Після уроку учні зможуть:

1.Використовувати прийоми та методи художнього створення образів комах, використовуючи техніку монотипії.                                                             2.Застосовувати знання про симетричної форми  на інших уроках.

МЕТОДИ: розповідь, інструктаж, пояснення; демонстрація дитячих робіт, навчальні вправи, ігрові вправи.                                                                                                   

         ТИП УРОКУ: комбінований 

ФОРМА УРОКУ: групове заняття

ОБЛАДНАННЯ : ілюстрації різних видів комах(зокрема,метеликів),  акварель, папір розміру А-4,пензлі,ємності для води.

Зоровий ряд - презентація «Дивовижний світ комах»,уривок мультфільму «Муха-цокотуха» ,репродукції художників на дану тему,дитячі роботи. 

 

                                                                Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності учнів до уроку
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

-Діти, давайте згадаємо, що ви знаєте про комах?

-Чим вони відрізняються від інших тварин?

-Які комахи ви знаєте?

-Які з них корисні , а які шкідливі?

-Як треба ставитися до комах?

 Перегляд відеофрагмету казки К. Чуковського "Муха-Цокотуха"

-Які комахи відвідували Муху-Цокотуху?

-Комахи-найбільш поширені істоти на землі. У наш час, близько 1,5 млн. відомих видів тварин, 1 млн. з них-комахи. І хоча деяких з них люди не люблять, їхня роль в природі в цілому величезна. Вони запилюють квіти, очищають нашу планету від різного «сміття», стають їжею для птахів і тварин.

 -Давайте подивимося, як вони виглядають. Презентація: "Дивовижний світ комах".



 


III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСІ

Летюча квітка. Надія Кир’ян

Метелик на стеблинку сів —
І вже незрозуміло:
Чи то метелик там сидить,
Чи, може, квітка біла.
Бо крильця — білі пелюстки,
А в квітки — білі крила.
Зацвів метелик у траві,
А квітка полетіла.

Метелик. Олена Пчілка

Діти бігають, стрибають,
Далі – весело гукають:
– Ах, метелик!… подивіться!
Ось він, ось він метушиться!
Та який же гарний, гожий!
Наче квітка, прехороший!

 Метелики. Вадим Крищенко

Ой метелики біляві
Розлетілись по галяві.
За метеликом побіг,
Та спіймать його не зміг.
Полетів він на горбочок,
Сів на різьблений листочок,
Дуже схожим став на квітку
І його ніде не видко.

 

-На що схожі метелики?

-Які картини природи можна уявити,читаючи ці вірші?


 

IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення техніки виконання вчителем.

 -Малювати будемо дуже цікавим способом. Ця техніка називається «монотипія». На грецькій мові це слово означає «один відтиск», тобто нам потрібно намалювати і відтиснути малюнок. Але для цього потрібно, щоб малюнок складався з однакових частин.                                                                    (Учитель демонструє зразки дитячих робіт виконанні технікою малювання «монотипія»).                                                                                               V.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. ІНСТРУКТАЖ

-А як працювати в такій техніці я вам розповім:

-На одну з половинок листа нанесіть фарбою кольорові плями- фарби веселки.

-Накрійте половину листа з кольоровими плямами іншою і притисніть їх долонею.

-Розгортаючи папір, розкажіть нам про свої емоції.

Тренінг- терапія «Я – метелик».

Діти уявляють себе метеликом в лузі,розповідають про свої відчутя.

VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Творче завдання
Створіть малюнок «Чудовий метелик» (монотипія). Доберіть кольори та відтінки,якими ми можемо зобразити метелика.

VIII.РЕФЛЕКСІЯ

- Я запрошую вас у коло,зараз ми виконаємо вправу «Запитую-відповідай».

- То яку комаху ми сьогодні малювали?

- Якою технікою ми малювали метелика? (монотипія)                             

- Як називають однаковість лівої та правої частин? Якщо у метелика ліва та права частини однакові, отже він симетричний.

- А ще що можна назвати симетричним?

- Ми намалювали гарних метеликів.

Давайте розселимо  метеликів на галявину (діти «розселяють» своїх метеликів на дошці)                                                                       

-Молодці ,ви швидко відповіли на запитання. І на завершення пограємо гру «Кольорові асоціації».

Вчитель демонструє і називає певний колір,діти називають свої асоціаці їпов’язані з даним  кольором.

                                                                                                              

  ІХ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      РОЗРОБКА КОНСПЕКТУ УРОКУ 4 КЛАС

  

                                    На тему:

  «Букет квітів»

                    техніка малювання «Ниткою по папері»


 

 

 

 

Нетрадиційні техніки малювання – Малювання ниткою (опис та приклади) | Інші  методичні матеріали. Дошкілля

Урок у 4 класі.

Тема уроку:  «Букет квітів»                                                                                                     

МЕТА УРОКУ:

Навчальна : формувати предметні компетентності:

Конгітивні (пізнавальні) – чуттєво – емоційне сприйняття, вміння бачити,  відчувати навколишній світ, виявлення пізнавальної активності;

Креативні ( творчі)- асоціатівно - образне мислення , прояв фантазії, уяви;

Комунікативні – розуміння мови мистецтва як форми міжособистісного спілкування, різноманітність творчих проявів.

Стратегічна – допитливість, свіжість погляду.

Розвиваюча : розвивати ключові компетентності ( розвиток навичок мислення):

Міжпредметні зв’язки – використовувати отримані знання на уроках літературного читання,музичного мистецтва.

Інформаційно – пізнавальні – вміння обробляти і використовувати інформацію з різних джерел .

Здоров’язберегаюча – підтримувати на належному рівні фізичний стан, усвідомлення своїх психофізіологічних особливостей.

Саморозвитку та самоосвіти – сприяти розвитку навичок самостійної роботи, активізувати творчу ініціативу.

Продуктивної творчої діяльності – стимулювання продуктивної творчої діяльності через створення ситуації успіху, заохочення учнів.

Виховна:  ( формування поведінкових компетентностей):

 виховувати охайність, акуратність, наполегливість, любов до природи.

ДИДАКТИЧНІ ЗАДАЧІ УРОКУ :

1. Навчити використовувати техніку «Малювання нитками»;

2.Розширювати знання учнів про різні техніки виконання малюнків; вчити працювати з ниткою;

3.Розвивати індивідуальні особливості кожного учня; спостережливість та асоціативно-образне мислення, уяву, творчі здібності;

 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ :

Після уроку учні зможуть:

1.Використовувати техніку «Малювання нитками» в  практичній роботі.

2.Компонувати та поєднувати кольори,щоб підкреслити виразність композиції.

МЕТОДИ: розповідь, інструктаж, пояснення; демонстрація дитячих робіт, навчальні вправи, ігрові вправи.                                                                                                   

         ТИП УРОКУ: комбінований 

ОБЛАДНАННЯ : Комп’ютерна презентація, кроссворд, листок розміру А4, нитка, фарби акварельні, пензлик,ємність з водою,палітра. Літературний ряд: загадки .

Музичний ряд: мелодії шуму дощу.

 

                                                                Хід уроку


I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка готовності учнів до уроку

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

-Назвіть теплі кольори,холодні.

- Пригадайте правила користування акварельними фарбами.

ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Увага на екран.

- Перегляд фрагменту мультфільму «Пори року. Березень»Уроки Тітоньки Сови.

2. Бесіда

- Що ви побачили?

Ми побачили, що наступила вже весна.

В житті завжди отак буває

Після зими весна вже наступає,

Прокидається все від зимового сну.

...Бурульки нагадують нам про Весну.

Здається, Зимонька не хоче відступати,

Подобається їй хазяйнувати.

- Отже, ви побачили ,що настала прекрасна весна, якій зраділо все живе. Уявімо, що Весна прийшла до нас на урок, а ми хочемо її порадувати та здивувати своїми знаннями та роботами.Давайте ми визначимо ,що ж ми сьогодні будемо робити.

1. Працювати на уроці...(старанно).

2. Розгадаємо кросворд «Жанр образотворчого мистецтва».

3. Визначимо вид образотворчого мистецтва.

4. Відгадаємо загадки.

5. Намалюємо фантастичні квіти в подарунок Весні.

- Отож до роботи.

Завдання 1

Діти отримують конверти із завданням. (Скласти квітку і на зворотній стороні прочитати слово). (творчо, естетично, швидко, охайно, старанно).

Завдання 2. Розгадування кросворду «Жанр образотворчого мистецтва»

По горизонталі:

1. Жанр образотворчого мистецтва, що зображує краєвиди.

2. Портрет художника, намальований ним самим.

По вертикалі:

1. Зображення людини або групи людей.

2. Зображення речей домашнього вжитку, їжі, квітів тощо.

Відповіді.

По горизонталі: 1. Пейзаж. 2. Автопортрет.

По вертикалі: 1. Портрет. 2. Натюрморт.

Завдання 3. Визначити вид образотворчого мистецтва.

(Діти отримують аркуші паперу на яких потрібно з’єднати стрілочками вид образотворчого мистецтва з відповідним написом)

Завдання 4. Відгадування загадок

Вона тоненька та міцна,

Латає нам кожух і свитку,

І зветься штука чарівна,

Ви здогадались, діти.... (нитка)

Намалювати можна нею

Будинки, хмари і поля,

Зелену затишну оселю

Високі гори і поля.

Зачарувати можна нею-

Така вона чудова й гарна!

Ти знаєш як звуть цю фею?

ЇЇ зовуть, звичайно...... (фарба)

- Я думаю, що ви здогадались, чому ми відгадували саме ці загадки? (про нитки і фарби)

- Сьогодні ми намалюємо фантастичні квіти за допомогою цих матеріалів.

- А скажіть будь ласка, яке свято наближається? (Свято 8 березня)

- А що це за свято? (Це свято весни, матері, бабусі, сестрички, коханої дівчини і взагалі усіх жінок на світі).

- Отже, малюючи квіти, ви можете зробити подарунок для своїх рідних, знайомих.                                                                                                IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Завдання 5

- Ми з вами вже вивчили такі техніки, як:

Аплікація;

Малювання зубною щіткою;

Штампування;

Малювання на вологому папері;

Плямографія.

- Ми сьогодні на уроці вивчемо техніку «Малювання нитками» навчимось малювати фантастичні квіти за уявою за допомогою ниток і фарб.

- А скажіть, які кольори ви будете використовувати, теплі чи холодні? (відповіді дітей)

Завдання «Який це колір?»

(Діти під кольором пишуть, який це колір - теплий чи холодний)

- Подивіться, які чудові квіти виходять. (Перегляд дитячих робіт на екрані.)                                                                                    V.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI.ІНСТРУКТАЖ

- Зараз ми будемо малювати за уявою, але: «Як це так малювати?», спитаєте ви.

- Правда цікаво? Так от, щоб вам було зрозуміло, ви повинні уважно слухати і слідкувати за послідовністю роботи.

- Ви поки що нічого не робите, поки я вам не поясню (діти уважно слухають). Вчитель розказує і також показує послідовність роботи.

1) Візьміть у руки листок. Зігніть його вдвоє.

2) Нитку намочити у воду, потім у бажану фарбу.

3) Нитку розташовуємо на одному боці листа всередині, по своєму бажанню.

4) Закриваємо верхній листок і зверху кладемо книжку чи зошит.

5) Виймаємо нитку.

- Нитку можна занурювати у декілька фарб.

- Погляньте на малюнки. Вони виконані у техніці «Малювання нитками». (демонстрація на комп’ютері).

- Далі ви повинні домалювати щось, щоб утворилось зображення, на щось схоже. Лише не малювати, а домалювати деякі деталі.                                         VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

- А зараз починаємо виконувати роботу. Під час роботи згадайте все, про що ми звами говорили на уроці.

                                                       

 VIII.РЕФЛЕКСІЯ

  Бесіда
- Які роботи ми сьогодні створювали?

 - Як називається техніка, у якій ми працювали?

 IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1.Загальна оцінка уроку

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література.

  1. Гайдак Н. Як пензлик для клею навчався малювати //Джміль. – 2006.- No1.
  2. Демчук М. Нетрадиційні техніки //Палітра педагога. – 2001. - No3. с.22-25.
  3. Іваницька О. Що може зубна щітка //Джміль. – 2000. No4.
  4. Іваницька О. Малюємо квачиком //Джміль.– 2001.- No1.
  5. Іваницька О. Зимові фантазії //Джміль. – 2001.- No4.
  6. Інтернет-ресурси:

https://naurok.com.ua/interaktivni-metodi-vpravi-ta-igri-na-urokah-obrazotvorchogo-mistectva-217207.html

7.  Прокопенко Л. Чарівниця Акватипія // Джміль.–2008.-No2.

      8. Методика навчання інтегрованого курсу «Мистецтво» у 3-4 класах на засадах компетентнісного підходу

1

 

docx
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
5680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку