Зображення фантастичних птахів та тварин на основі української міфології. Малювання за уявою.

Про матеріал
Тема: Зображення фантастичних птахів та тварин на основі української міфології. Малювання за уявою. Мета: • Навчальна: навчити будувати композицію на основі попередньо виконаного ескізу, ознайомити учнів з персонажами української міфології, створити виразні яскраві образи фантастичних птахів та тварин, поєднавши українську міфологію з народними традиціями життя і побуту нації. • Розвивальна : розвивати фантазію та відчуття стилю, відображати свої уявлення через художню творчість, продумувати кольори, які б посилили уявні образи тварин і птахів. • Виховна: виховувати інтерес до народної творчості, сучасних мультфільмів за мотивами української міфології, цікавитися художньою літературою, де є ілюстрації українських художників – графіків.
Перегляд файлу

Тема: Зображення фантастичних птахів та тварин на основі української міфології. Малювання за уявою.

Мета:

  • Навчальна:  навчити будувати композицію на основі попередньо виконаного ескізу, ознайомити учнів з персонажами української міфології, створити виразні яскраві образи фантастичних птахів та тварин, поєднавши українську міфологію з народними традиціями життя і побуту нації.
  • Розвивальна : розвивати фантазію та відчуття стилю, відображати свої уявлення через художню творчість, продумувати кольори, які б посилили уявні образи тварин і птахів.
  • Виховна: виховувати інтерес до народної творчості, сучасних мультфільмів за мотивами української міфології, цікавитися художньою літературою, де є ілюстрації українських художників – графіків.

Прилади та матеріали: мультимедійна дошка, презентація у PowerPoint,

альбоми для малювання, фарби, пензлики, горнятка для води.

Тип уроку: комбінований урок

Перебіг заняття

  1. Організаційний момент

Відзвучали сріблі трелі,

Наче звук у тишу впав…

До альбомів і до пензлів

Завітати час настав!

Добрий день, діти, сідайте. Мене звати Ангеліна Юріївна і сьогодні я проведу для вас урок мистецтва.

  1. Актуалізація опорних знань
  • Учні, а яких міфічних істот ви знаєте? ( вампіри, вовкулаки, дракула)
  • А істоти українського міфу? (мавки, водяник, баба яга…)
  1. Мотивація начальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Щоб дізнатись тему уроку, вам треба розшифрувати таємний лист!

И

Ч

Е

О

А

С

Н

Т

Ф

Л

І

М

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

12

11

9

11

2

7

11

 

 

 

 

 

 

 

11

6

8

4

8

1

 

 

 

 

 

 

І що ж у нас вийшло? Правильно, сьогодні ми зануримось у дивовижний світ українського міфу, познайомимось з українськими міфічними істотами та навіть намалюємо їх!

  1. Виклад нового матеріалу

Українська міфологія завжди була сповнена найдивовижнішими легендами, казками та міфами. Надзвичайні істоти населяли кожен куточок рідної землі, все було сповнено добрими чи злими потойбічними силами.

Безліч мультфільмів та творів просякнуті міфологічними мотивами. Прикладом є «Лісова пісня» Лесі Українки. Мавки, Водяники, Русалки та багато інших дивовижних істот описує письменниця у цьому творі.

Легенди про деяких міфічних істот все ж дійшли до наших часів і багато з них фігурують у народних казках. Про деяких ми зараз дізнаємось та спробуємо проілюструвати сюжети про них.

Хухи  добрі лісові духи в слов'янській міфології. Своїм зовнішнім виглядом схожі на маленьких пухнастих звірків, або їжачків. Можуть змінювати своє забарвлення в залежності від того місця, де вони перебувають.

Василіск — цар-змій, чудовисько з головою півня, очима жаби, крилами кажана і тілом дракона. Від його погляду кам’яніє усе живе, а від дихання в’януть трави і никнуть дерева.

Гамаюн — віщий птах, посланець богів, їх глашатай, який співає людям божественні гімни і провіщає майбутнє тим, хто уміє чути таємне.

Вовкулака — це популярна фантастична істота з української міфології.  «Перевертень», тобто людина, яка перетворилась у вовка.

Руханка

Інструктаж

Отже, ви побачили, як можуть виглядати фантастичні істоти, а тепер зобразіть одну з них. Скористайтесь своєю уявою! Підбирайте кольори, які зроблять їх більш казковими та дивовижними. Настав час чарувати!

V. Самостійна робота учнів. 

Для нашої роботи знадобиться пензлик, фарби гуаш та аркуш паперу формату А3. Але перед початком малювання, я вам хочу нагадати, як правильно та безпечно користуватись фарбами та пензликом.

 

Правила користування фарбами:

  1. Пензлик необхідно тримати так, щоб пальці не торкалися металевої оправи.
  2. Під час малювання кисть руки не повинна лежати на парті.
  3. Працюючи гуашшю, не слід розмивати фарбу і розтирати її пензлем в одному і тому ж місці.
  4. Набирати фарбу тільки чистим пензликом.

 

При роботі з пензликом суворо забороняється:

  • брати інструменти до рота, вставляти приналежності для малювання у вухо, ніс, очі собі або сусідові;
  • розмахувати та кидатися пензликом, олівцем, фломастером;
  • класти в непризначене для них місце;
  • малювати на тілі або одязі як своєму, так і сусіда;

Робота учнів

  1. Підсумок уроку
  • Що робили ми на сьогоднішньому уроці?
  •  Кого з міфологічних героїв малювали на уроці?
  •  Які художні засоби використовували для передачі сили образу?
  • Які зовнішні ознаки підкреслювали казковість тварин, птахів?
  • Що вам найбільше сподобалось?
  1. Домашнє завдання

Зробити виставку з малюнків.

 

 

docx
Додано
16 червня 2022
Переглядів
753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку